Επιταχύνεται η εγχώρια παραγωγή ανταλλακτικών της αμυντικής βιομηχανίας
Τα εμπάργκο και οι κυρώσεις που επιβάλλονται στην αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας, την οδηγούν αναγκαστικά στην παραγωγή μόνο των ανταλλακτικών που χρειάζεται, συμβάλλοντας έτσι στην επιτάχυνση της εγχώριας παραγωγής, δήλωσε την Τετάρτη ο επικεφαλής της Προεδρίας των αμυντικών βιομηχανιών (SSB), Ismail Demir.
Ο πρόεδρος της SSB μέσω Twitter, ανέφερε ότι η αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας θα συνεχίσει να αγωνίζεται απέναντι στην ασυνέπεια που επιδεικνύουν κάποιοι διεθνείς φορείς.
Οι δηλώσεις αυτές έλαβαν χώρα μετά την απόφαση του Καναδά να ακυρώσει τις άδειες εξαγωγής για ορισμένα αμυντικά συστήματα στην Τουρκία.
Ο Demir ανέφερε ότι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα ενίσχυσης της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας μέσω κυρώσεων είναι το Κοινό Σύστημα Στόχευσης Ανοιγμάτων (CATS) που αναπτύχθηκε από τον κορυφαίο εργολάβο άμυνας Aselsan και τώρα εφαρμόζεται σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV), αντικαθιστώντας αυτά που αποκτήθηκαν από μια καναδική εταιρεία.
Ξεχωριστά, ο Selcuk Bayraktar, επικεφαλής της τεχνολογίας (CTO) της Baykar - των οποίων τα προϊόντα χρησιμοποιήθηκαν στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, δήλωσε ότι h Aselsan παρήγαγε την ηλεκτρο-οπτική κάμερα πριν από χρόνια, η οποία λειτουργεί επιτυχώς όχι μόνο στη χώρα αλλά και έχει εξαχθεί στο εξωτερικό.
Το μη επανδρωμένο αεροσκάφος μάχης Bayraktar TB2 κατασκευασμένο από τη Baykar νωρίτερα το Νοέμβριο του 2020 δοκιμάστηκε με πυρομαχικά με εγχώρια κατασκευή με το CATS που αναπτύχθηκε από το Aselsan.
«Το Bayraktar TB2 UACV πραγματοποίησε με επιτυχία το πρώτο δοκιμαστικό πλάνο με το σύστημα οπτικής αναγνώρισης, παρακολούθησης και στόχευσης CATS που αναπτύχθηκε από την Aselsan», δήλωσε ο Baykar τότε σε δήλωση.
Η κίνηση του Καναδά
Ο Καναδάς στις 12 Απριλίου ακύρωσε τις άδειες εξαγωγής της τεχνολογίας drone στην Τουρκία, αφού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η χώρα πούλησε τον εξοπλισμό στις στρατιωτικές δυνάμεις του Αζερμπαϊτζάν κατά τη διάρκεια μάχης στο κατεχόμενο από την Αρμενία και διεθνώς αναγνωρισμένο έδαφος του Αζερμπαϊτζάν του Ναγκόρνο-Καραμπάχ.
Η Τουρκία, όπως και ο Καναδάς, είναι μέλος του ΝΑΤΟ και είναι βασικός σύμμαχος του Αζερμπαϊτζάν, του οποίου οι δυνάμεις ανέκτησαν έδαφος μετά από έξι εβδομάδες μάχης και μετά από τρεις δεκαετίες παράνομης αρμενικής κατοχής.
Ωστόσο, ο Καναδός υπουργός Εξωτερικών Marc Garneau είπε ότι η χρήση της τεχνολογίας «δεν ήταν σύμφωνη με την καναδική εξωτερική πολιτική, ούτε τις εγγυήσεις τελικής χρήσης που έδωσε η Τουρκία».
Η Τουρκία επέκρινε την απόφαση, αναφέροντας ότι αναμένει από τους συμμάχους της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ να αποφύγουν τη λήψη μέτρων που θα επηρεάσουν αρνητικά τις διμερείς σχέσεις και θα βλάψουν την αλληλεγγύη του ΝΑΤΟ.
Τα μαχητικά αεροσκάφη, όπως εκφράστηκαν από πολλούς στρατιωτικούς και ειδικούς στον τομέα της άμυνας, έδωσαν στον στρατό του Αζερμπαϊτζάν το προβάδισμα τόσο στον εντοπισμό όσο και στην καταστροφή των εχθρικών δυνάμεων και του στρατιωτικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων τεθωρακισμένων οχημάτων, Howitzers και ρωσικών συστημάτων αεροπορικής άμυνας.
Ποια συστήματα εισάγει
Μεταξύ των προϊόντων της αμυντικής βιομηχανίας που εισάγει η Τουρκία από τον Καναδά, υπάρχει το σύστημα ηλεκτρο-οπτικών καμερών που προμηθεύεται από την εταιρεία Wescam. Η Τουρκία έχει επιταχύνει τις εργασίες της για την κατασκευή ενός τέτοιου συστήματος, επειδή η Άγκυρα, ακόμη και πριν από το επίσημο εμπάργκο, αντιμετώπισε πολλά προβλήματα σχετικά με την απόκτησή του από το εξωτερικό.
Το σύστημα CATS αναπτύχθηκε από την Aselsan για να καλύψει αυτήν την ανάγκη, ενώ η εταιρεία έχει επίσης πολλά άλλα έργα σε ηλεκτρο-οπτικές κάμερες, τις ASELFLIR 400 και DASS.
Ένα άλλο βασικό προϊόν που εισάγει η Τουρκία από τον Καναδά είναι ο κινητήρας PT6 turboprop που κατασκευάζεται από την Pratt & Whitney Canada. Αυτοί οι κινητήρες, με μοντέλα που κυμαίνονται από 750 ίππους έως 1.250 ίππους, χρησιμοποιούνται ευρέως σε πολιτικές και στρατιωτικές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένου του αεροσκάφους εκπαίδευσης Hürkus της Τουρκικής Αεροδιαστημικής (TAI).
Εν τω μεταξύ, η θυγατρική εταιρεία παραγωγής κινητήρων, η TUSAS Engine Industries (TEI), αναπτύσσει διάφορους τύπους κινητήρων για την τροφοδοσία εγχώριων αεροσκαφών.
Μεταξύ αυτών, το TS1400 αναμένεται να χρησιμοποιηθεί στο Hürkus. Το δεύτερο πρωτότυπο, που ήταν ο πρώτος εγχώριος κινητήρας ελικοπτέρου της Τουρκίας, στέφθηκε όπως και το πρώτο με επιτυχία πριν από λίγο καιρό.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών