Πώς απαντά η Ελλάδα
Στο IDEF 2023, η Havelsan αποκάλυψε μια νέα ιδέα μη επανδρωμένου συστήματος, το υποβρύχιο μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας καμικάζι "Çaka", εν συντομία s-kusv
Το "Çaka" ευρισκόμενο σε ανάδυση εντοπίζει τον στόχο του, μια εχθρική φρεγάτα που πλέει σε απόσταση λίγων μιλίων. Υπό τις οδηγίες του αυτόνομου συστήματος διοίκησης μάχης, μόλις λάβει την επικύρωση από το διοικητήριο, το k-usv επιταχύνει στη μέγιστη ταχύτητα, πάνω από το διπλάσιο του στόχου του, αφήνοντας ελάχιστο χρόνο προειδοποίησης στο πλήρωμα, πλήττοντας τον με επιτυχία.
Η ιδέα του "Çaka" έχει αναπτυχθεί από τη Havelsan, με το έργο να εκτελείται σε συνεργασία με τρεις εταίρους, τη Roketsan για την κεφαλή, την Asisguard για το ηλεκτροοπτικό σύστημα και την ενσωμάτωσή του, και την Kraken Marine για το κύτος, ενώ η Havelsan διασφαλίζει την ενσωμάτωση και την τεχνητή νοημοσύνη στην λειτουργία του.
Το "Çaka" έχει τη μορφή κύτους trimaran 8,5 μέτρων με δοκό 3,3 μέτρων και εκτόπισμα 3,2 τόνων. Όταν λειτουργεί στην επιφάνεια, το s-kusv κινείται από μια επιφανειακή έλικα κίνησης που τροφοδοτείται από έναν 6κύλινδρο κινητήρα ντίζελ που παρέχει 550 ίππους, η λύση αυτή εξασφαλίζει τελική ταχύτητα άνω των 60 κόμβων.
Ωστόσο, η ιδιαιτερότητα του Çaka είναι ότι μπορεί να εξαφανιστεί κάτω από την επιφάνεια. Εδώ τροφοδοτείται από δύο πίδακες νερού που κινούνται από ηλεκτρικούς κινητήρες με μπαταρία.
Υποβρύχια η ταχύτητα είναι περιορισμένη καθώς το Çaka δεν στοχεύει σε υποβρύχιους στόχους όπως τα υποβρύχια, αλλά αποκλειστικά σε στόχους επιφανείας.
Η ικανότητα κατάδυσης διασφαλίζει ότι το όχημα δολοφόνος παραμένει κρυφό, εμφανιζόμενο για λήψη δεδομένων από το σταθμό ελέγχου. με δηλωμένη εμβέλεια 250 NM για το πρωτότυπο, με στόχο να αυξηθεί ότανθα εξεταστεί μια λύση SATCOM.
Ωστόσο, όταν χρησιμοποιούνται σε αμυντική στάση, για την προστασία στόχων υψηλής αξίας, αρκούν οι σύνδεσμοι δεδομένων οπτικής επαφής, καθώς οι κεραίες προστατεύονται από ένα διαφανές κάλυμμα ραδιοσυχνοτήτων. Το killer USV μπορεί να συνδεθεί με έναν αποκλειστικό σταθμό ελέγχου, αλλά μπορεί επίσης να λάβει πληροφορίες και να παρακολουθείται από σταθμούς που αναπτύσσονται σε αεροσκάφη ή από το COC ενός ναυτικού πλοίου.
Υποβρύχια, ένα αδρανειακό σύστημα πλοήγησης και ένα σύστημα νεκρού υπολογισμού διασφαλίζουν την πλοήγηση.
Η επαφή μπορεί να διευθετηθεί μέσω διαδικαστικών πρωτοκόλλων, για παράδειγμα η εμφάνιση σε προγραμματισμένα διαστήματα. Το πρωτότυπο δεν θα διαθέτει επιφανειακές κεραίες, αλλά αυτή είναι μια λύση που έχει στο μυαλό της η Havelsan για την τελική έκδοση.
Μέσω του συνδέσμου το Çaka λαμβάνει την Αναγνωρισμένη Ναυτική Εικόνα.
Η ανίχνευση στόχων πραγματοποιείται χρησιμοποιώντας οπτικά συστήματα ημέρας/νύχτας, αλγόριθμους βασισμένους σε AI που διασφαλίζουν την αναγνώριση , ενώ η επιβεβαίωση PID παρέχεται από τον άνθρωπο στον βρόχο.
Σε περίπτωση που ένας στόχος εμφανιστεί πέρα από το οπτικό πεδίο, τα δεδομένα της αποστολής μπορούν να τροφοδοτηθούν μέσω του συνδέσμου δεδομένων για να επιτραπεί στο Çaka να ξεκινήσει τη διαδικασία επίθεσης.
Η απάντηση της Ελλάδας
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η Τουρκία με το υποβρύχιο drone kamikaze "Caka", επιχειρεί να αλλάξει το ισοζύγιο ναυτικής ισχύος στο Αιγαίο.
Λύσεις υπάρχουν για την χώρα μας, όπως πχ το USV 170 M-Detector, συμπαραγωγής Ισραήλ-ΗΑΕ και συγκεκριμένα της EDGE Abu Dhabi Ship Building (ADSB) και της Israel Aerospace Industries (IAI), στο οποίο είχαμε αναφερθεί σε άρθρο μας τον φεβρουάριο 2023.
www.bankingnews.gr
Το "Çaka" ευρισκόμενο σε ανάδυση εντοπίζει τον στόχο του, μια εχθρική φρεγάτα που πλέει σε απόσταση λίγων μιλίων. Υπό τις οδηγίες του αυτόνομου συστήματος διοίκησης μάχης, μόλις λάβει την επικύρωση από το διοικητήριο, το k-usv επιταχύνει στη μέγιστη ταχύτητα, πάνω από το διπλάσιο του στόχου του, αφήνοντας ελάχιστο χρόνο προειδοποίησης στο πλήρωμα, πλήττοντας τον με επιτυχία.
Η ιδέα του "Çaka" έχει αναπτυχθεί από τη Havelsan, με το έργο να εκτελείται σε συνεργασία με τρεις εταίρους, τη Roketsan για την κεφαλή, την Asisguard για το ηλεκτροοπτικό σύστημα και την ενσωμάτωσή του, και την Kraken Marine για το κύτος, ενώ η Havelsan διασφαλίζει την ενσωμάτωση και την τεχνητή νοημοσύνη στην λειτουργία του.
Το "Çaka" έχει τη μορφή κύτους trimaran 8,5 μέτρων με δοκό 3,3 μέτρων και εκτόπισμα 3,2 τόνων. Όταν λειτουργεί στην επιφάνεια, το s-kusv κινείται από μια επιφανειακή έλικα κίνησης που τροφοδοτείται από έναν 6κύλινδρο κινητήρα ντίζελ που παρέχει 550 ίππους, η λύση αυτή εξασφαλίζει τελική ταχύτητα άνω των 60 κόμβων.
Ωστόσο, η ιδιαιτερότητα του Çaka είναι ότι μπορεί να εξαφανιστεί κάτω από την επιφάνεια. Εδώ τροφοδοτείται από δύο πίδακες νερού που κινούνται από ηλεκτρικούς κινητήρες με μπαταρία.
Υποβρύχια η ταχύτητα είναι περιορισμένη καθώς το Çaka δεν στοχεύει σε υποβρύχιους στόχους όπως τα υποβρύχια, αλλά αποκλειστικά σε στόχους επιφανείας.
Η ικανότητα κατάδυσης διασφαλίζει ότι το όχημα δολοφόνος παραμένει κρυφό, εμφανιζόμενο για λήψη δεδομένων από το σταθμό ελέγχου. με δηλωμένη εμβέλεια 250 NM για το πρωτότυπο, με στόχο να αυξηθεί ότανθα εξεταστεί μια λύση SATCOM.
Ωστόσο, όταν χρησιμοποιούνται σε αμυντική στάση, για την προστασία στόχων υψηλής αξίας, αρκούν οι σύνδεσμοι δεδομένων οπτικής επαφής, καθώς οι κεραίες προστατεύονται από ένα διαφανές κάλυμμα ραδιοσυχνοτήτων. Το killer USV μπορεί να συνδεθεί με έναν αποκλειστικό σταθμό ελέγχου, αλλά μπορεί επίσης να λάβει πληροφορίες και να παρακολουθείται από σταθμούς που αναπτύσσονται σε αεροσκάφη ή από το COC ενός ναυτικού πλοίου.
Υποβρύχια, ένα αδρανειακό σύστημα πλοήγησης και ένα σύστημα νεκρού υπολογισμού διασφαλίζουν την πλοήγηση.
Η επαφή μπορεί να διευθετηθεί μέσω διαδικαστικών πρωτοκόλλων, για παράδειγμα η εμφάνιση σε προγραμματισμένα διαστήματα. Το πρωτότυπο δεν θα διαθέτει επιφανειακές κεραίες, αλλά αυτή είναι μια λύση που έχει στο μυαλό της η Havelsan για την τελική έκδοση.
Μέσω του συνδέσμου το Çaka λαμβάνει την Αναγνωρισμένη Ναυτική Εικόνα.
Η ανίχνευση στόχων πραγματοποιείται χρησιμοποιώντας οπτικά συστήματα ημέρας/νύχτας, αλγόριθμους βασισμένους σε AI που διασφαλίζουν την αναγνώριση , ενώ η επιβεβαίωση PID παρέχεται από τον άνθρωπο στον βρόχο.
Σε περίπτωση που ένας στόχος εμφανιστεί πέρα από το οπτικό πεδίο, τα δεδομένα της αποστολής μπορούν να τροφοδοτηθούν μέσω του συνδέσμου δεδομένων για να επιτραπεί στο Çaka να ξεκινήσει τη διαδικασία επίθεσης.
Η απάντηση της Ελλάδας
Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η Τουρκία με το υποβρύχιο drone kamikaze "Caka", επιχειρεί να αλλάξει το ισοζύγιο ναυτικής ισχύος στο Αιγαίο.
Λύσεις υπάρχουν για την χώρα μας, όπως πχ το USV 170 M-Detector, συμπαραγωγής Ισραήλ-ΗΑΕ και συγκεκριμένα της EDGE Abu Dhabi Ship Building (ADSB) και της Israel Aerospace Industries (IAI), στο οποίο είχαμε αναφερθεί σε άρθρο μας τον φεβρουάριο 2023.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών