Απαραίτητη η έγκαιρη αναβάθμιση του ιδιοκτησιακού τους ελέγχου από τον ιδιωτικό τομέα
Την ανάγκη ενίσχυσης της ανεξαρτησίας της λειτουργίας των τραπεζών τονίζει η Alpha Bank στο εβδομαδιαίο της δελτίο, επισημαίνοντας ότι αυτή η προοπτική «θα συμβάλει στην επίσπευση της ανάκαμψης και ανάπτυξης της οικονομίας και στην αύξηση της απασχόλησης, ταυτόχρονα με την μεγιστοποίηση της αξίας των συμμετοχών του ΤΧΣ στο τραπεζικό σύστημα που πράγματι θα ανακτηθεί».
Σύμφωνα με την ίδια, «μετά την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή των προγραμμάτων αναδιάρθρωσης της Τραπέζης Πειραιώς, της Εθνικής Τραπέζης και της Alpha Bank είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα.
Στην περαιτέρω ενίσχυση της ανεξαρτησίας της λειτουργίας των ελληνικών τραπεζών με έγκαιρη αναβάθμιση του ιδιοκτησιακού τους ελέγχου από τον ιδιωτικό τομέα».
«Αυτό μπορεί τώρα να προωθηθεί έγκαιρα και προγραμματισμένα, με εκμετάλλευση του ισχυρού επενδυτικού ενδιαφέροντος που ήδη εκδηλώνεται για τις ελληνικές τράπεζες και απεικονίζεται στην αξία των δικαιωμάτων αγοράς (warrants) των μετοχών τους, που είναι σήμερα στην κατοχή του ΤΧΣ».
«Μια τέτοια εξέλιξη», συμπληρώνουν, «θα επιτρέψει στις τράπεζες να επικεντρώσουν περισσότερο την προσοχή τους στην κατ' εξοχή τραπεζική τους δραστηριότητα, με αποτελεσματική υλοποίηση των εγκριθέντων επιχειρηματικών τους προγραμμάτων για την ενίσχυση της αποδοτικότητάς τους και για την αποτελεσματικότερη χρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας».
Ασφαλιστικό Σύστημα
Στα πλαίσια της ανακοίνωσης των στοιχείων της 14ης έκθεσης του πληροφοριακού συστήματος «HΛΙΟΣ», που αφορά στις συντάξεις και τα προνοιακά επιδόματα για το μήνα Ιούλιο, ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας αναφέρθηκε στα προβλήματα που ακόμη αντιμετωπίζει το Ελληνικό Σύστημα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΕΣΚΑ) που το χαρακτήρισε κατακερματισμένο, πολλών ταχυτήτων, δαπανηρό και, κυρίως, άδικο και αναποτελεσματικό.
Αναφέρθηκε στο νέο ασφαλιστικό χάρτη που προετοιμάζεται μεθοδικά, κυρίως με βάση την σχετική μελέτη που εκπονείται από το ΚΕΠΕ στην οποία αναλύονται τα προβλήματα που παραμένουν ακόμη σήμερα μετά από πολλά χρόνια σημαντικών προσαρμογών στο σύστημα και προτείνονται λύσεις τις οποίες η Κυβέρνηση παρουσιάζεται διατεθειμένη να προωθήσει αποφασιστικά.
Ειδικότερα:
Από την έκθεση του συστήματος «ΗΛΙΟΣ» για τον Ιούλ.2014, προκύπτει ότι το ΕΣΚΑ είναι ένα τεράστιο και πολύ σημαντικό σύστημα για τη χώρα, το οποίο συντηρεί 2,66 εκατ. συνταξιούχους (που λαμβάνουν 4,48 εκατ. συντάξεις), με συνολική δαπάνη για συντάξεις ύψους € 2,31 δις τον Ιούλ.2014 και € 16,14 δις στο 1ο 7μηνο.2014.
Το μέσο μηνιαίο εισόδημα από συντάξεις γήρατος ανερχόταν τον Ιούλ.2014 στα € 943,8 και ήταν υψηλότερο από τον Ιούλ.2013. Επιπλέον των ανωτέρω, στο 7μηνο.2014 καταβλήθηκαν προνοιακά επιδόματα ύψους € 382,7 εκατ. σε 163,6 χιλ. δικαιούχους.
Σε αυτά τα σημαντικά ποσά θα πρέπει να προστεθούν και οι σημαντικές κρατικές δαπάνες για υγειονομική περίθαλψη, με το σύνολο των κοινωνικών δαπανών εκτός των δαπανών εις είδος να διαμορφώνεται στα € 38,3 δις το 2013 (2012: 44,2 δις), με τις πληρωμές για εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία (ΑΤ) να μην
υπερβαίνουν τα € 24,4 δις το ίδιο έτος, από € 26,4 δις το 2012. Αυτό σημαίνει ότι ένα ποσό περί τα € 14 δις το 2013 ήταν η επιχορήγηση των ΑΤ από τον
κρατικό προϋπολογισμό (μέσω της φορολογίας).
Οι ανωτέρω εξαιρετικά υψηλές κοινωνικές δαπάνες θα πρέπει να πληρωθούν, είτε μέσω των εισφορών στα ΑΤ είτε μέσω της φορολογίας, από τα 3,48 εκατ. των εργαζομένων σήμερα στη χώρα και από την φορολογία επί των συναλλαγών και στην περιουσία.
Σε κάθε έναν συνταξιούχο αντιστοιχούν σήμερα μόνο 1,32 εργαζόμενοι, λόγω και της πολύ υψηλής ανεργίας που σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ανερχόταν στα 1,3 εκατ. άτομα τον Απρ.2014.
Η προοπτική για ταχεία αύξηση της απασχόλησης και για μείωση της ανεργίας στα επόμενα έτη, με την αναμενόμενη ανάκαμψη και ανάπτυξη της οικονομίας, αναμένεται να συμβάλουν στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών των ΑΤ.
Ωστόσο, η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ΕΣΚΑ, η οποία σήμερα είναι δυνατή λόγω των δραστικών μεταρρυθμίσεων που σημειώθηκαν σε αυτό τα τελευταία 5-έτη, απαιτεί την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων στο σύστημα και την εξάλειψη των δυσλειτουργιών και των στρεβλώσεων που ακόμη το επιβαρύνουν έως
σήμερα (αναίτια διάσπαση σε πολλά ταμεία, συνεχιζόμενη αναντιστοιχία μεταξύ πληρωμών στο και παροχών από το σύστημα, αδυναμία αλλά και άρνηση πληρωμής των προσδιορισμένων εισφορών στο σύστημα, κ.ά.) και συμβάλλουν στην αδυναμία εξάλειψης των οικονομικών του προβλημάτων.
Η Έκθεση του ΚΕΠΕ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό οδηγό προς την κατεύθυνση, της νομοθετικής, ή/και οργανωτικής αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων. Ωστόσο, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και τα ακόλουθα:
α) Σημασία δεν έχει το πόσες συντάξεις εισπράττει ο κάθε συνταξιούχος, ή ακόμη και η ηλικία συνταξιοδότησής του, αλλά η σχέση της σύνταξης που λαμβάνει με τη συνταξιοδοτική του αποταμίευση από την οποία προκύπτει αυτή η σύνταξη.
Συνταξιοδοτική αποταμίευση είναι το ποσό που ο κάθε ασφαλισμένος στο ΕΣΚΑ συγκεντρώνει με τις εισφορές του κατά τη διάρκεια της ασφάλισής του, τοκισμένο με ένα θεμιτό επιτόκιο. Αυτό το ποσό δικαιούται να λάβει ως σύνταξη κατά τη διάρκεια της συντάξιμης ζωής του.
Αν αυτό συμβεί τότε η δικαιοσύνη, αλλά και βιωσιμότητα του ΕΣΚΑ, θα είναι απολύτως εξασφαλισμένες.
β) Η εξασφάλιση της αναγκαίας κατώτατης σύνταξης, ακόμη και σε εκείνους που δεν πληρούν τις αναγκαίες ασφαλιστικές προϋποθέσεις, ανήκει ασφαλώς στην κοινωνική πολιτική του κράτους και πληρώνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Αυτό ωστόσο προϋποθέτει την υποχρεωτική ασφάλιση όλων των εργαζομένων (μισθωτών και αυτοαπασχολουμένων) στα αρμόδια ασφαλιστικά ταμεία, πολύ περισσότερο διότι αυτή η κατώτατη σύνταξη με τη νέα νομοθεσία είναι πολύ χαμηλή.
Απαιτούνται επομένως τα αναγκαία ένσημα για να εξασφαλιστεί μια αξιοπρεπής σύνταξη.
Στα πλαίσια αυτά, η παρατηρούμενη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά ιδιαίτερα στην περίοδο της κρίσης 2010-2014, διόγκωση της μη εγγεγραμμένης εργασίας, της άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας με διακοπή της λειτουργίας του καταστήματος και, κυρίως, των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων των ασφαλισμένων επιχειρήσεων και εργαζομένων από εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία (που αναλύονται εκτενώς στην έκθεση του ΚΕΠΕ), αποτελεί μια πραγματική ωρολογιακή βόμβα στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας.
Μια βόμβα της οποίας τα μόνα θύματα θα είναι οι συνεπείς ασφαλισμένοι που δεν φταίνε σε τίποτα, αλλά και αυτοί οι ίδιοι οι μη συνεπείς, ασφαλισμένοι που την τοποθέτησαν.
Μη συνεπείς ασφαλισμένοι δεν είναι ασφαλώς οι άνεργοι ή εκείνοι που επιβαρύνθηκαν δυσανάλογα και εκτοπίστηκαν από την οικονομική κρίση και δεν έχουν πραγματικά δυνατότητα να παραμείνουν συνεπείς στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους στα ασφαλιστικά ταμεία.
Διότι αυτοί οι ασφαλισμένοι θα γίνουν ξανά συνεπείς μόλις το μπορέσουν και θα προσπαθήσουν ακόμη και να καλύψουν σταδιακά το χαμένο έδαφος (όσο μπορέσουν) στα επόμενα χρόνια.
Αυτοί οι ασφαλισμένοι δεν είναι το πρόβλημα για τα ΑΤ.
Το πρόβλημα είναι εκείνοι που αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς αυτά παρά το ότι έχουν κάθε δυνατότητα να το κάνουν.
Στις δεκαετίες του 1970 και του 1980 οι ασφαλισμένοι στα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας, και ιδιαίτερα οι αυτοαπασχολούμενοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, με σαφώς πολύ πιο περιορισμένα οικονομικά μέσα από σήμερα, θεωρούσαν την πληρωμή των ασφαλιστικών τους εισφορών ως πρώτη προτεραιότητα.
Και γι’ αυτό εκατομμύρια από αυτούς ζουν σήμερα με τη σύνταξή τους παρά τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε η χώρα μας.
Οι σημερινοί εργαζόμενοι-ασφαλισμένοι έχουν επίσης τη δυνατότητα και την απόλυτη ανάγκη να στηρίξουν τα Ταμεία τους με τη συμμετοχή τους και με την πληρωμή των υποχρεώσεών τους σε αυτά για να εξασφαλίσουν της ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη και τις συντάξεις τους όταν θα τα έχουν ανάγκη.
Τα Ταμεία σήμερα αποτελούν το ίδιο μεγάλη ανάγκη, ιδιαίτερα για τους απλούς εργαζόμενους και τους επαγγελματίες, όπως αποτελούσαν και για τους σημερινούς συνταξιούχους.
Για τους λόγους αυτούς, η αντιμετώπιση του προβλήματος της διόγκωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών στα ΑΤ δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί παρά μόνο με την εξασφάλιση των ακόλουθων αναγκαίων προϋποθέσεων:
α) Ότι οι συνεπείς ασφαλισμένοι οι οποίοι πληρώνουν τακτικά τις εισφορές τους ακόμη και από το υστέρημά τους δεν θα επιβαρυνθούν εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που δημιουργεί στα Ταμεία η άρνηση πληρωμής από τους μη συνεπείς ασφαλισμένους.
β) Ότι οι μη συνεπείς ασφαλισμένοι δεν θα έχουν παροχές από το σύστημα που δεν θα δικαιολογούνται από τις πληρωμές που πράγματι έχουν καταβάλει στο σύστημα ή από πραγματική αδυναμία πληρωμής των υποχρεώσεών τους για κάποιο προσδιορισμένο χρονικό διάστημα.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με την ίδια, «μετά την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή των προγραμμάτων αναδιάρθρωσης της Τραπέζης Πειραιώς, της Εθνικής Τραπέζης και της Alpha Bank είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα.
Στην περαιτέρω ενίσχυση της ανεξαρτησίας της λειτουργίας των ελληνικών τραπεζών με έγκαιρη αναβάθμιση του ιδιοκτησιακού τους ελέγχου από τον ιδιωτικό τομέα».
«Αυτό μπορεί τώρα να προωθηθεί έγκαιρα και προγραμματισμένα, με εκμετάλλευση του ισχυρού επενδυτικού ενδιαφέροντος που ήδη εκδηλώνεται για τις ελληνικές τράπεζες και απεικονίζεται στην αξία των δικαιωμάτων αγοράς (warrants) των μετοχών τους, που είναι σήμερα στην κατοχή του ΤΧΣ».
«Μια τέτοια εξέλιξη», συμπληρώνουν, «θα επιτρέψει στις τράπεζες να επικεντρώσουν περισσότερο την προσοχή τους στην κατ' εξοχή τραπεζική τους δραστηριότητα, με αποτελεσματική υλοποίηση των εγκριθέντων επιχειρηματικών τους προγραμμάτων για την ενίσχυση της αποδοτικότητάς τους και για την αποτελεσματικότερη χρηματοδότηση της ελληνικής οικονομίας».
Ασφαλιστικό Σύστημα
Στα πλαίσια της ανακοίνωσης των στοιχείων της 14ης έκθεσης του πληροφοριακού συστήματος «HΛΙΟΣ», που αφορά στις συντάξεις και τα προνοιακά επιδόματα για το μήνα Ιούλιο, ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας αναφέρθηκε στα προβλήματα που ακόμη αντιμετωπίζει το Ελληνικό Σύστημα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΕΣΚΑ) που το χαρακτήρισε κατακερματισμένο, πολλών ταχυτήτων, δαπανηρό και, κυρίως, άδικο και αναποτελεσματικό.
Αναφέρθηκε στο νέο ασφαλιστικό χάρτη που προετοιμάζεται μεθοδικά, κυρίως με βάση την σχετική μελέτη που εκπονείται από το ΚΕΠΕ στην οποία αναλύονται τα προβλήματα που παραμένουν ακόμη σήμερα μετά από πολλά χρόνια σημαντικών προσαρμογών στο σύστημα και προτείνονται λύσεις τις οποίες η Κυβέρνηση παρουσιάζεται διατεθειμένη να προωθήσει αποφασιστικά.
Ειδικότερα:
Από την έκθεση του συστήματος «ΗΛΙΟΣ» για τον Ιούλ.2014, προκύπτει ότι το ΕΣΚΑ είναι ένα τεράστιο και πολύ σημαντικό σύστημα για τη χώρα, το οποίο συντηρεί 2,66 εκατ. συνταξιούχους (που λαμβάνουν 4,48 εκατ. συντάξεις), με συνολική δαπάνη για συντάξεις ύψους € 2,31 δις τον Ιούλ.2014 και € 16,14 δις στο 1ο 7μηνο.2014.
Το μέσο μηνιαίο εισόδημα από συντάξεις γήρατος ανερχόταν τον Ιούλ.2014 στα € 943,8 και ήταν υψηλότερο από τον Ιούλ.2013. Επιπλέον των ανωτέρω, στο 7μηνο.2014 καταβλήθηκαν προνοιακά επιδόματα ύψους € 382,7 εκατ. σε 163,6 χιλ. δικαιούχους.
Σε αυτά τα σημαντικά ποσά θα πρέπει να προστεθούν και οι σημαντικές κρατικές δαπάνες για υγειονομική περίθαλψη, με το σύνολο των κοινωνικών δαπανών εκτός των δαπανών εις είδος να διαμορφώνεται στα € 38,3 δις το 2013 (2012: 44,2 δις), με τις πληρωμές για εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία (ΑΤ) να μην
υπερβαίνουν τα € 24,4 δις το ίδιο έτος, από € 26,4 δις το 2012. Αυτό σημαίνει ότι ένα ποσό περί τα € 14 δις το 2013 ήταν η επιχορήγηση των ΑΤ από τον
κρατικό προϋπολογισμό (μέσω της φορολογίας).
Οι ανωτέρω εξαιρετικά υψηλές κοινωνικές δαπάνες θα πρέπει να πληρωθούν, είτε μέσω των εισφορών στα ΑΤ είτε μέσω της φορολογίας, από τα 3,48 εκατ. των εργαζομένων σήμερα στη χώρα και από την φορολογία επί των συναλλαγών και στην περιουσία.
Σε κάθε έναν συνταξιούχο αντιστοιχούν σήμερα μόνο 1,32 εργαζόμενοι, λόγω και της πολύ υψηλής ανεργίας που σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ανερχόταν στα 1,3 εκατ. άτομα τον Απρ.2014.
Η προοπτική για ταχεία αύξηση της απασχόλησης και για μείωση της ανεργίας στα επόμενα έτη, με την αναμενόμενη ανάκαμψη και ανάπτυξη της οικονομίας, αναμένεται να συμβάλουν στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών των ΑΤ.
Ωστόσο, η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του ΕΣΚΑ, η οποία σήμερα είναι δυνατή λόγω των δραστικών μεταρρυθμίσεων που σημειώθηκαν σε αυτό τα τελευταία 5-έτη, απαιτεί την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων στο σύστημα και την εξάλειψη των δυσλειτουργιών και των στρεβλώσεων που ακόμη το επιβαρύνουν έως
σήμερα (αναίτια διάσπαση σε πολλά ταμεία, συνεχιζόμενη αναντιστοιχία μεταξύ πληρωμών στο και παροχών από το σύστημα, αδυναμία αλλά και άρνηση πληρωμής των προσδιορισμένων εισφορών στο σύστημα, κ.ά.) και συμβάλλουν στην αδυναμία εξάλειψης των οικονομικών του προβλημάτων.
Η Έκθεση του ΚΕΠΕ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό οδηγό προς την κατεύθυνση, της νομοθετικής, ή/και οργανωτικής αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων. Ωστόσο, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και τα ακόλουθα:
α) Σημασία δεν έχει το πόσες συντάξεις εισπράττει ο κάθε συνταξιούχος, ή ακόμη και η ηλικία συνταξιοδότησής του, αλλά η σχέση της σύνταξης που λαμβάνει με τη συνταξιοδοτική του αποταμίευση από την οποία προκύπτει αυτή η σύνταξη.
Συνταξιοδοτική αποταμίευση είναι το ποσό που ο κάθε ασφαλισμένος στο ΕΣΚΑ συγκεντρώνει με τις εισφορές του κατά τη διάρκεια της ασφάλισής του, τοκισμένο με ένα θεμιτό επιτόκιο. Αυτό το ποσό δικαιούται να λάβει ως σύνταξη κατά τη διάρκεια της συντάξιμης ζωής του.
Αν αυτό συμβεί τότε η δικαιοσύνη, αλλά και βιωσιμότητα του ΕΣΚΑ, θα είναι απολύτως εξασφαλισμένες.
β) Η εξασφάλιση της αναγκαίας κατώτατης σύνταξης, ακόμη και σε εκείνους που δεν πληρούν τις αναγκαίες ασφαλιστικές προϋποθέσεις, ανήκει ασφαλώς στην κοινωνική πολιτική του κράτους και πληρώνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Αυτό ωστόσο προϋποθέτει την υποχρεωτική ασφάλιση όλων των εργαζομένων (μισθωτών και αυτοαπασχολουμένων) στα αρμόδια ασφαλιστικά ταμεία, πολύ περισσότερο διότι αυτή η κατώτατη σύνταξη με τη νέα νομοθεσία είναι πολύ χαμηλή.
Απαιτούνται επομένως τα αναγκαία ένσημα για να εξασφαλιστεί μια αξιοπρεπής σύνταξη.
Στα πλαίσια αυτά, η παρατηρούμενη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά ιδιαίτερα στην περίοδο της κρίσης 2010-2014, διόγκωση της μη εγγεγραμμένης εργασίας, της άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας με διακοπή της λειτουργίας του καταστήματος και, κυρίως, των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων των ασφαλισμένων επιχειρήσεων και εργαζομένων από εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία (που αναλύονται εκτενώς στην έκθεση του ΚΕΠΕ), αποτελεί μια πραγματική ωρολογιακή βόμβα στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας.
Μια βόμβα της οποίας τα μόνα θύματα θα είναι οι συνεπείς ασφαλισμένοι που δεν φταίνε σε τίποτα, αλλά και αυτοί οι ίδιοι οι μη συνεπείς, ασφαλισμένοι που την τοποθέτησαν.
Μη συνεπείς ασφαλισμένοι δεν είναι ασφαλώς οι άνεργοι ή εκείνοι που επιβαρύνθηκαν δυσανάλογα και εκτοπίστηκαν από την οικονομική κρίση και δεν έχουν πραγματικά δυνατότητα να παραμείνουν συνεπείς στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους στα ασφαλιστικά ταμεία.
Διότι αυτοί οι ασφαλισμένοι θα γίνουν ξανά συνεπείς μόλις το μπορέσουν και θα προσπαθήσουν ακόμη και να καλύψουν σταδιακά το χαμένο έδαφος (όσο μπορέσουν) στα επόμενα χρόνια.
Αυτοί οι ασφαλισμένοι δεν είναι το πρόβλημα για τα ΑΤ.
Το πρόβλημα είναι εκείνοι που αρνούνται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους προς αυτά παρά το ότι έχουν κάθε δυνατότητα να το κάνουν.
Στις δεκαετίες του 1970 και του 1980 οι ασφαλισμένοι στα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας, και ιδιαίτερα οι αυτοαπασχολούμενοι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, με σαφώς πολύ πιο περιορισμένα οικονομικά μέσα από σήμερα, θεωρούσαν την πληρωμή των ασφαλιστικών τους εισφορών ως πρώτη προτεραιότητα.
Και γι’ αυτό εκατομμύρια από αυτούς ζουν σήμερα με τη σύνταξή τους παρά τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε η χώρα μας.
Οι σημερινοί εργαζόμενοι-ασφαλισμένοι έχουν επίσης τη δυνατότητα και την απόλυτη ανάγκη να στηρίξουν τα Ταμεία τους με τη συμμετοχή τους και με την πληρωμή των υποχρεώσεών τους σε αυτά για να εξασφαλίσουν της ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη και τις συντάξεις τους όταν θα τα έχουν ανάγκη.
Τα Ταμεία σήμερα αποτελούν το ίδιο μεγάλη ανάγκη, ιδιαίτερα για τους απλούς εργαζόμενους και τους επαγγελματίες, όπως αποτελούσαν και για τους σημερινούς συνταξιούχους.
Για τους λόγους αυτούς, η αντιμετώπιση του προβλήματος της διόγκωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών στα ΑΤ δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί παρά μόνο με την εξασφάλιση των ακόλουθων αναγκαίων προϋποθέσεων:
α) Ότι οι συνεπείς ασφαλισμένοι οι οποίοι πληρώνουν τακτικά τις εισφορές τους ακόμη και από το υστέρημά τους δεν θα επιβαρυνθούν εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων που δημιουργεί στα Ταμεία η άρνηση πληρωμής από τους μη συνεπείς ασφαλισμένους.
β) Ότι οι μη συνεπείς ασφαλισμένοι δεν θα έχουν παροχές από το σύστημα που δεν θα δικαιολογούνται από τις πληρωμές που πράγματι έχουν καταβάλει στο σύστημα ή από πραγματική αδυναμία πληρωμής των υποχρεώσεών τους για κάποιο προσδιορισμένο χρονικό διάστημα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών