Έκθεση της Credit Suisse σχετικά με το τι καταναλώνουν οι πλούσιοι των αναδυόμενων αγορών καταδεικνύει διαφορές και ομοιότητες
Περίπου 2 δισ. πολίτες παγκοσμίως απέκτησαν προσφάτως την οικονομική δυνατότητα να αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες, που ξεφεύγουν από τα είδη πρώτης ανάγκης, αναφέρει σε έκθεσή της η Credit Suisse, ενώ ακόμα 1-2 δισ. αναμένεται να έχουν ενταχθεί σε αυτή την κατηγορία, μέσα στα επόμενα 15 χρόνια.
Σχεδόν όλοι από αυτούς ζουν σε χώρες αναδυόμενων αγορών, στην Κίνα, την Ινδία, την Βραζιλία και τη Ρωσία, αλλά και στην Ινδονησία, το Μεξικό, την Τουρκία, τη Σαουδική Αραβία και τη Νότια Αφρική.
Όπως, λοιπόν, προκύπτει, από τα εν λόγω στοιχεία, ως το 2030, εκτιμά η Credit Suisse, ότι για το 50% της παγκόσμιας καταναλωτικής δαπάνης θα ευθύνονται καταναλωτές των αναδυόμενων αγορών.
Σύμφωνα με την έρευνα, πρώτο αγαθό στη λίστα των «προς αγορά προϊόντων» του εν λόγου καταναλωτικού κοινού, βρίσκεται το «έξυπνο κινητό», ενώ ακολουθούν τα συνήθη ύποπτα αυτοκίνητα, πολυτελείς διακοπές, ακριβές τηλεοράσεις νέας τεχνολογίας, κοσμήματα και καλλυντικά.
Ψηλά στη λίστα βρίσκονται και βασικά «μη βασικά» προϊόντα, όπως είναι το κόκκινο κρέας, το εμφιαλωμένο νερό, τα αναψυκτικά, αλλά και τα ακριβά branded είδη ένδυσης και υπόδησης.
Ενισχυμένα είναι, επίσης, και τα «έξοδα» για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και τουρισμό.
Ειδικότερα, σημειώνεται ότι από το 2005 έως σήμερα, έχουν ενισχυθεί κατά 22% οι κρατήσεις Κινέζων τουριστών στα ξενοδοχεία της Ελβετίας.
Η Credit Suisse υπογραμμίζει, ωστόσο, ότι παρά του ότι εν πολλοίς οι καταναλωτικές συνήθειες των πλουσίων των αναδυόμενων αγορών ταυτίζονται σε μεγάλο βαθμό με τα δυτικά πρότυπα, αυτό δεν συμβαίνει σε απόλυτο βαθμό.
Γιατί μπορεί από την μία πλευρά ορισμένες εδραιωμένες συνήθειες να φθίνουν, όπως η διαδεδομένη χορτοφαγία και η παραδοσιακή αποστροφή των Κινέζων στα γυαλιά ηλίου, από την άλλη, όμως, οι αναπτυσσόμενες οικονομίες διατηρούν κάποιες από τις καθιερωμένες πρακτικές τους.
Στην Ταιβάν για παράδειγμα, κάποιος παραδίδει προσωπικά τα σκουπίδια του σπιτιού του σε ένα μουσικό απορριμματοφόρο, ενώ και το σύστημα «Dabbawalla» της Ινδίας, που αφορά σε παροχή σπιτικού φαγητού στους εργαζομένους, αυξάνεται, παρά την αθρόα εισροή αλυσίδων fast foods.
Η Credit Suisse καταλήγει ότι είναι ανώφελο να διερωτάται κανείς ποιες συνήθειες τελικά θα παραμείνουν ή ποιες θα εδραιωθούν, με το μόνο σίγουρο να είναι ότι οι αναδυόμενες αγορές είναι οι πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο πάλκο και ο ρόλος τους συνεχώς ενισχύεται.
www.bankingnews.gr
Σχεδόν όλοι από αυτούς ζουν σε χώρες αναδυόμενων αγορών, στην Κίνα, την Ινδία, την Βραζιλία και τη Ρωσία, αλλά και στην Ινδονησία, το Μεξικό, την Τουρκία, τη Σαουδική Αραβία και τη Νότια Αφρική.
Όπως, λοιπόν, προκύπτει, από τα εν λόγω στοιχεία, ως το 2030, εκτιμά η Credit Suisse, ότι για το 50% της παγκόσμιας καταναλωτικής δαπάνης θα ευθύνονται καταναλωτές των αναδυόμενων αγορών.
Σύμφωνα με την έρευνα, πρώτο αγαθό στη λίστα των «προς αγορά προϊόντων» του εν λόγου καταναλωτικού κοινού, βρίσκεται το «έξυπνο κινητό», ενώ ακολουθούν τα συνήθη ύποπτα αυτοκίνητα, πολυτελείς διακοπές, ακριβές τηλεοράσεις νέας τεχνολογίας, κοσμήματα και καλλυντικά.
Ψηλά στη λίστα βρίσκονται και βασικά «μη βασικά» προϊόντα, όπως είναι το κόκκινο κρέας, το εμφιαλωμένο νερό, τα αναψυκτικά, αλλά και τα ακριβά branded είδη ένδυσης και υπόδησης.
Ενισχυμένα είναι, επίσης, και τα «έξοδα» για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και τουρισμό.
Ειδικότερα, σημειώνεται ότι από το 2005 έως σήμερα, έχουν ενισχυθεί κατά 22% οι κρατήσεις Κινέζων τουριστών στα ξενοδοχεία της Ελβετίας.
Η Credit Suisse υπογραμμίζει, ωστόσο, ότι παρά του ότι εν πολλοίς οι καταναλωτικές συνήθειες των πλουσίων των αναδυόμενων αγορών ταυτίζονται σε μεγάλο βαθμό με τα δυτικά πρότυπα, αυτό δεν συμβαίνει σε απόλυτο βαθμό.
Γιατί μπορεί από την μία πλευρά ορισμένες εδραιωμένες συνήθειες να φθίνουν, όπως η διαδεδομένη χορτοφαγία και η παραδοσιακή αποστροφή των Κινέζων στα γυαλιά ηλίου, από την άλλη, όμως, οι αναπτυσσόμενες οικονομίες διατηρούν κάποιες από τις καθιερωμένες πρακτικές τους.
Στην Ταιβάν για παράδειγμα, κάποιος παραδίδει προσωπικά τα σκουπίδια του σπιτιού του σε ένα μουσικό απορριμματοφόρο, ενώ και το σύστημα «Dabbawalla» της Ινδίας, που αφορά σε παροχή σπιτικού φαγητού στους εργαζομένους, αυξάνεται, παρά την αθρόα εισροή αλυσίδων fast foods.
Η Credit Suisse καταλήγει ότι είναι ανώφελο να διερωτάται κανείς ποιες συνήθειες τελικά θα παραμείνουν ή ποιες θα εδραιωθούν, με το μόνο σίγουρο να είναι ότι οι αναδυόμενες αγορές είναι οι πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο πάλκο και ο ρόλος τους συνεχώς ενισχύεται.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών