Οι επενδύσεις της Κίνας στην Ευρώπη δεν είναι λιγότερο επικίνδυνες από εκείνες της Ρωσίας
Η Κίνα θέλει να αγοράσει την Ευρώπη, διαμηνύει, με νόημα, σε νέο του άρθρο το πρακτορείο Bloomberg, προειδοποιώντας για τους κινδύνους που ενέχει η ραγδαία αύξηση των κινεζικών επενδύσεων στην Ευρώπη.
Οι επενδύσεις της Κίνας στην Ευρώπη δεν είναι λιγότερο επικίνδυνες από εκείνες της Ρωσίας, τονίζεται στο εν λόγω άρθρο, μετά το πρόσφατο ενδιαφέρον της Κίνας για την αγορά ενός οικοδομικού συμπλέγματος στο Βερολίνο και της βιομηχανίας ελαστικών Pirelli στην Ιταλία.
Όπως επισημαίνει το Bloomberg, μέχρι το 2011, η Κίνα αποτελούσε αποδέκτη μεγάλων ευρωπαϊκών επενδύσεων, όμως το ξέσπασμα της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους ανέτρεψε τα μέχρι στιγμής δεδομένα.
Ορισμένες κυβερνήσεις προχώρησαν απεγνωσμένα σε ιδιωτικοποιήσεις, ενώ μεγάλοι όμιλοι έγιναν λιγότερο επιλεκτικοί σε ό,τι αφορά την επιλογή επενδυτών.
Κινέζοι επενδυτές απέκτησαν τη Volvo στη Σουηδία, μεγάλο μέρος της Peugeot Citroën και τον οίκο Sonya Rykiel στη Γαλλία, το Λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα, την αλυσίδα Pizza Express και διάφορους οίκους μόδας στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχολιάζει το Bloomberg.
Όπως προσθέτει, όταν παραδοσιακές ευρωπαϊκές εταιρείες περνούν στα χέρια κινεζικών κρατικών εταιρειών, το θέμα αποκτά αυτόματα και γεωπολιτικό χαρακτήρα.
Οι ευρωπαϊκές χώρες επί της ουσίας εκχωρούν μέρος της κληρονομιάς τους στην κινεζική κυβέρνηση, διευρύνοντας την παγκόσμια επιρροή της.
Το άνοιγμα στις κινεζικές κρατικές επενδύσεις σημαίνει ακόμη ότι υπάρχει στήριξη ενός καθεστώτος το οποίο δεν είναι αναγκαστικά φιλικό προς την Ευρώπη και δεν μοιράζεται τις ίδιες αξίες.
Δεν είναι επίσης καλύτερο από το να ανοίξουν οι ευρωπαϊκές αγορές στις ρωσικές κρατικές εταιρείες, όπως Rosneft και Gazprom, οι οποίες θα αγόραζαν τα πάντα με μόνο σκοπό να ενισχύσουν τη διαπραγματευτική δύναμη της Μόσχας στην ΕΕ, σημειώνει επίσης το Bloomberg.
"H Ευρώπη χρειάζεται μια oυσιαστική πολιτική για να διαχειριστεί τις ξένες άμεσες επενδύσεις, θέτοντας σαφείς οδηγίες για το τι είναι επιτρεπτό, ποιοι επενδυτές είναι ευπρόσδεκτοι και ποιοι δεν είναι", καταλήγει.
www.bankingnews.gr
Οι επενδύσεις της Κίνας στην Ευρώπη δεν είναι λιγότερο επικίνδυνες από εκείνες της Ρωσίας, τονίζεται στο εν λόγω άρθρο, μετά το πρόσφατο ενδιαφέρον της Κίνας για την αγορά ενός οικοδομικού συμπλέγματος στο Βερολίνο και της βιομηχανίας ελαστικών Pirelli στην Ιταλία.
Όπως επισημαίνει το Bloomberg, μέχρι το 2011, η Κίνα αποτελούσε αποδέκτη μεγάλων ευρωπαϊκών επενδύσεων, όμως το ξέσπασμα της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους ανέτρεψε τα μέχρι στιγμής δεδομένα.
Ορισμένες κυβερνήσεις προχώρησαν απεγνωσμένα σε ιδιωτικοποιήσεις, ενώ μεγάλοι όμιλοι έγιναν λιγότερο επιλεκτικοί σε ό,τι αφορά την επιλογή επενδυτών.
Κινέζοι επενδυτές απέκτησαν τη Volvo στη Σουηδία, μεγάλο μέρος της Peugeot Citroën και τον οίκο Sonya Rykiel στη Γαλλία, το Λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα, την αλυσίδα Pizza Express και διάφορους οίκους μόδας στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχολιάζει το Bloomberg.
Όπως προσθέτει, όταν παραδοσιακές ευρωπαϊκές εταιρείες περνούν στα χέρια κινεζικών κρατικών εταιρειών, το θέμα αποκτά αυτόματα και γεωπολιτικό χαρακτήρα.
Οι ευρωπαϊκές χώρες επί της ουσίας εκχωρούν μέρος της κληρονομιάς τους στην κινεζική κυβέρνηση, διευρύνοντας την παγκόσμια επιρροή της.
Το άνοιγμα στις κινεζικές κρατικές επενδύσεις σημαίνει ακόμη ότι υπάρχει στήριξη ενός καθεστώτος το οποίο δεν είναι αναγκαστικά φιλικό προς την Ευρώπη και δεν μοιράζεται τις ίδιες αξίες.
Δεν είναι επίσης καλύτερο από το να ανοίξουν οι ευρωπαϊκές αγορές στις ρωσικές κρατικές εταιρείες, όπως Rosneft και Gazprom, οι οποίες θα αγόραζαν τα πάντα με μόνο σκοπό να ενισχύσουν τη διαπραγματευτική δύναμη της Μόσχας στην ΕΕ, σημειώνει επίσης το Bloomberg.
"H Ευρώπη χρειάζεται μια oυσιαστική πολιτική για να διαχειριστεί τις ξένες άμεσες επενδύσεις, θέτοντας σαφείς οδηγίες για το τι είναι επιτρεπτό, ποιοι επενδυτές είναι ευπρόσδεκτοι και ποιοι δεν είναι", καταλήγει.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών