Το ΔΝΤ μείωσε σε +3,1% από +3,3% το Παγκόσμιο ΑΕΠ επικαλούμενο την επιβράδυνση στις αναδυόμενες αγορές
«Η παγκόσμια οικονομία αναπτύσσεται με πολύ πιο αργούς ρυθμούς απ' ότι προέβλεψε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και άλλοι μεγάλοι διεθνείς οίκοι και οργανισμοί» υποστηρίζει στο Bloomberg, o Nills Smedegaard Andersen, διευθύνων σύμβουλος της A.P. Moeller-Maersk.
Ο Andersen, ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας παγκοσμίως, η οποία μετακινεί αυτή τη στιγμή το 15% των παγκόσμιων αγαθών μέσω θαλάσσης, πιστεύει ακράδαντα ότι «ο ρυθμός ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας επιβραδύνεται συνεχώς».
Αυτό έχει ως συνέπεια το διεθνές εμπόριο να είναι σε πτωτική πορεία.
Όπως επισημαίνει, στις 6 Οκτωβρίου του 2015 το ΔΝΤ μείωσε σε +3,1% από +3,3% αρχικά, το Παγκόσμιο ΑΕΠ επικαλούμενο την επιβράδυνση στις αναδυόμενες αγορές που έχει οδηγήσει σε μείωση των τιμών στα βασικά εμπορεύματα.
Μια άλλη μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από ομάδα ειδικών στην Ουάσινγκτον, μείωσε επίσης την πρόβλεψή της για το παγκόσμιαο ΑΕΠ για το 2016 σε +3,6% από +3,8% που είχε προβλέψει αρχικά για την επόμενη χρονιά.
Για τον Andersen όμως κι αυτές οι αναθεωρημένες προβλέψεις είναι πολύ αισιόδοξες συγκριτικά με τους πραγματικούς ρυθμούς ανάπτυξης στην πραγματική αγορά.
« Διεξάγουμε μια σειρά από δικές μας μακροοικονομικές προβλέψεις και βλέπουμε ότι όλο και επιβραδύνεται η ανάπτυξη - ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες και στην Ευρώπη».
Χαρακτηριστική είναι η πιο πρόσφατη αναφορά της εταιρείας Maersk, η οποία κατέγραψε πτώση των καθαρών κερδών της το τελευταίο τρίμηνο κατά 61%.
Τα χαμηλά ποσοστά κέρδους αυτό το χρονικό διάστημα αποδεικνύονται ιδιαίτερα «επώδυνα» για τον κλάδο των μεταφορών και της ναυτιλίας ο οποίος δοκιμάζεται ήδη.
Οι μεταφορές που παρουσιάζουν μεγάλο πρόβλημα είναι αυτές απ την Ασία προς την Ευρώπη καθώς το αδύναμο ευρώ καθιστά πιο δύσκολες τις εξαγωγές από την Κίνα η οποία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική.
Όπως υπογραμμίζει ο Andersen, η εικόνα αυτή της παγκόσμιας οικονομίας όχι μόνο δεν παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης αλλά φαίνεται ότι οδεύει προς μια ύφεση παρόμοια με αυτή του 2008.
Ο Andersen, ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας παγκοσμίως, η οποία μετακινεί αυτή τη στιγμή το 15% των παγκόσμιων αγαθών μέσω θαλάσσης, πιστεύει ακράδαντα ότι «ο ρυθμός ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας επιβραδύνεται συνεχώς».
Αυτό έχει ως συνέπεια το διεθνές εμπόριο να είναι σε πτωτική πορεία.
Όπως επισημαίνει, στις 6 Οκτωβρίου του 2015 το ΔΝΤ μείωσε σε +3,1% από +3,3% αρχικά, το Παγκόσμιο ΑΕΠ επικαλούμενο την επιβράδυνση στις αναδυόμενες αγορές που έχει οδηγήσει σε μείωση των τιμών στα βασικά εμπορεύματα.
Μια άλλη μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από ομάδα ειδικών στην Ουάσινγκτον, μείωσε επίσης την πρόβλεψή της για το παγκόσμιαο ΑΕΠ για το 2016 σε +3,6% από +3,8% που είχε προβλέψει αρχικά για την επόμενη χρονιά.
Για τον Andersen όμως κι αυτές οι αναθεωρημένες προβλέψεις είναι πολύ αισιόδοξες συγκριτικά με τους πραγματικούς ρυθμούς ανάπτυξης στην πραγματική αγορά.
« Διεξάγουμε μια σειρά από δικές μας μακροοικονομικές προβλέψεις και βλέπουμε ότι όλο και επιβραδύνεται η ανάπτυξη - ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες και στην Ευρώπη».
Χαρακτηριστική είναι η πιο πρόσφατη αναφορά της εταιρείας Maersk, η οποία κατέγραψε πτώση των καθαρών κερδών της το τελευταίο τρίμηνο κατά 61%.
Τα χαμηλά ποσοστά κέρδους αυτό το χρονικό διάστημα αποδεικνύονται ιδιαίτερα «επώδυνα» για τον κλάδο των μεταφορών και της ναυτιλίας ο οποίος δοκιμάζεται ήδη.
Οι μεταφορές που παρουσιάζουν μεγάλο πρόβλημα είναι αυτές απ την Ασία προς την Ευρώπη καθώς το αδύναμο ευρώ καθιστά πιο δύσκολες τις εξαγωγές από την Κίνα η οποία είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική.
Όπως υπογραμμίζει ο Andersen, η εικόνα αυτή της παγκόσμιας οικονομίας όχι μόνο δεν παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης αλλά φαίνεται ότι οδεύει προς μια ύφεση παρόμοια με αυτή του 2008.
www.bankingnrews.gr
Σχόλια αναγνωστών