«Τα αστέρια μας ευνοούν τώρα», τονίζει ο έλληνας εφοπλιστής Νικόλας Τσάκος - Στα 67.366 δολ./ημέρα το μέσο κέρδος για τα μεγάλα τάνκερ
Η πιο καταστροφική πετρελαϊκή κρίση εδώ και περισσότερο από μία γενιά προκαλεί αναταράξεις δισεκατομμυρίων για τους εφοπλιστές.
Με τον ΟΠΕΚ να εγκαταλείπει ουσιαστικά τα όρια παραγωγής προσπαθώντας να κρατήσει το μερίδιό του στην αγορά, τα πλοία που μεταφέρουν έως και 2 εκατ. βαρέλια σε ένα και μόνο ταξίδι βρίσκονται στην κορυφή της ζήτησης για να μεταφέρουν αργό από τη Μέση Ανατολή στην Ασία και τη Βόρειο Αμερική, σύμφωνα με εκτενή ανάλυση του Bloomberg για το θέμα.
Ειδικότερα, το Bloomberg αναφέρει ότι ενώ οι τιμές του πετρελαίου έχουν υποχωρήσει σχεδόν κατά 35% εντός του 2015, το μέσο κέρδος για αυτά τα πλοία εκτινάχθηκε στα 67.366 δολ./ημέρα, το υψηλότερο σημείο από το 2009, σύμφωνα με το μεγαλύτερο ναυλομεσίτη παγκοσμίως, την Clarkson Plc.
«Τα αστέρια μας ευνοούν τώρα», τονίζει ο έλληνας εφοπλιστής Νικόλας Τσάκος, επικεφαλής της Tsakos Energy Navigation Ltd., σε συνέντευξή του στο Bloomberg, ενώ παράλληλα προσθέτει ότι οι πτωτικές τιμές του πετρελαίου αναμένεται να τονώσουν τη ζήτηση και τα φορτία το 2016.
Οι αναλυτές που ασχολούνται με τάνκερς προβλέπουν ότι οι υψηλές πτήσεις των ναύλων θα συνεχιστούν, για τους ίδιους λόγους που οι ειδικοί του πετρελαίου πιστεύουν ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να υποχωρούν.
Ο ΟΠΕΚ δεν δείχνει σημάδια αναστροφής της πολιτικής του, το Ιράν έχει υπογραμμίσει ότι ετοιμάζεται να αυξήσει άμεσα τις εξαγωγές του όταν αρθούν οι κυρώσεις εναντίον του και οι ΗΠΑ κατήργησαν την απαγόρευση εξαγωγών που ίσχυε εδώ και 4 δεκαετίες στη χώρα.
Με τα αποθέματα στα διυλιστήρια σε ιστορικά υψηλά αποθέματα, αυτό θα μπορούσε να σημάνει ότι όλο και μεγαλύτερες ποσότητες θα αποθηκεύονται σε πλοία, με αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση των κερδών, λέει ο Τσάκος.
Οι μεγαλύτεροι διαχειριστές τάνκερ στην Ευρώπη είναι η Euronav NV, με βάση την Αντβέρπη στο Βέλγιο, η DHT Holdings Inc., η Frontline Management AS, που διαχειρίζεται το στόλο του Νορβηγού δισεκατομμυριούχου John Fredriksen, και η Tsakos Energy στην Ελλάδα.
Όλες είδαν τα μερίδιά τους να αυξάνονται μέσα στο 2015, ενώ οι περισσότεροι παραγωγοί έχουν καταγράψει κάμψη.
«Επωφελούμαστε από το πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον στον ενεργειακό τομέα», σημειώνει ο Svein Moxnes Harfjeld, διευθύνων σύμβουλος στην DHT. Και συνεχίζει: «Περιμένουμε ότι το 2016 θα είναι μία χρονιά που θα μας ανταμείψει».
Ο Τσάκος, του οποίου η εταιρεία κατέγραψε άνοδο 4,3% στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εντός του 2015, σημειώνει ότι η άνοδος θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη δεδομένου του ότι «οι δουλειές πάνε πολύ καλά». «Πολύ συχνά», επισημαίνει, «οι επενδυτές στο μυαλό τους βάζουν τα τάνκερ στο ίδιο τσουβάλι με τις υπόλοιπες υπηρεσίες στον ενεργειακό κλάδο».
Και συνεχίζει: «Οι επενδυτές βλέπουν τα τάνκερ σαν πετρελαϊκή υπηρεσία, το οποίο και είμαστε. Αλλά πιστεύω ότι λίγοι έχουν αναγνωρίσει ότι αυτή η πλευρά του κλάδου είναι η μόνη που επηρεάζεται θετικά από την πτώση των τιμών του πετρελαίου.
Ελπίζω ότι το νέο έτος αυτό θα καταστεί σαφές και ότι οι τιμές των μετοχών μας θα κινηθούν προς τη σωστή κατεύθυνση».
Ενώ τα ναύλα αναμένεται πως θα υποχωρήσουν το 2016, τα πλοία και πάλι προβλέπεται ότι θα αποφέρουν κέρδη 46.400 δολ./ημέρα, στη δεύτερη καλύτερη χρονιά από το 2009, σύμφωνα με τις μέσες εκτιμήσεις 6 αναλυτών που ερωτήθησαν από το Bloomberg και με βάση τα ιστορικά στοιχεία της Clarkson.
Το μέσο τάνκερ είναι 332 μέτρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS show.
Εξάλλου, τα κέρδη των μεταφορέων αναμένεται ότι θα διπλασιαστούν φέτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Οι επιπλέον ναύλοι αναμένεται πως θα φέρουν πρόσθετα έσοδα ύψους 5 δισ. δολ.
«Σε ένα σενάριο όπου οι τιμές του αργού θα συνεχίσουν να συμπιέζονται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2016, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε εκτίναξη των κερδών των τάνκερ, η οποία θα είναι συγκρίσιμη με τη χρυσή διετία 2007-2008», επισημαίνει σε έκθεσή του ο επικεφαλής αναλυτής της Maritime Strategies International, Tim Smith.
Την ίδια στιγμή, οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου τονώνουν την παγκόσμια κατανάλωση του προϊόντος, καταγράφοντας αύξηση 1,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2015, την υψηλότερη εδώ και 5 χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας.
Με το 40% του αργού παγκοσμίως να μεταφέρεται μέσω θάλασσας, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα επιπλέον φορτία ύψους 1,4 εκατ. βαρελιών ημερησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarkson.
Ένας ακόμη παράγοντας που οδηγεί υψηλότερα τα κέρδη είναι ότι τα καύσιμα των πλοίων είναι φθηνότερα.
Στις αρχές Οκτωβρίου, τα κέρδη για τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού (VLCC) εκτινάχθηκαν πάνω από τις 100.000 δολ./ημέρα φια πρώτη φορά από το 2008.
www.bankingnews.gr
Με τον ΟΠΕΚ να εγκαταλείπει ουσιαστικά τα όρια παραγωγής προσπαθώντας να κρατήσει το μερίδιό του στην αγορά, τα πλοία που μεταφέρουν έως και 2 εκατ. βαρέλια σε ένα και μόνο ταξίδι βρίσκονται στην κορυφή της ζήτησης για να μεταφέρουν αργό από τη Μέση Ανατολή στην Ασία και τη Βόρειο Αμερική, σύμφωνα με εκτενή ανάλυση του Bloomberg για το θέμα.
Ειδικότερα, το Bloomberg αναφέρει ότι ενώ οι τιμές του πετρελαίου έχουν υποχωρήσει σχεδόν κατά 35% εντός του 2015, το μέσο κέρδος για αυτά τα πλοία εκτινάχθηκε στα 67.366 δολ./ημέρα, το υψηλότερο σημείο από το 2009, σύμφωνα με το μεγαλύτερο ναυλομεσίτη παγκοσμίως, την Clarkson Plc.
«Τα αστέρια μας ευνοούν τώρα», τονίζει ο έλληνας εφοπλιστής Νικόλας Τσάκος, επικεφαλής της Tsakos Energy Navigation Ltd., σε συνέντευξή του στο Bloomberg, ενώ παράλληλα προσθέτει ότι οι πτωτικές τιμές του πετρελαίου αναμένεται να τονώσουν τη ζήτηση και τα φορτία το 2016.
Οι αναλυτές που ασχολούνται με τάνκερς προβλέπουν ότι οι υψηλές πτήσεις των ναύλων θα συνεχιστούν, για τους ίδιους λόγους που οι ειδικοί του πετρελαίου πιστεύουν ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να υποχωρούν.
Ο ΟΠΕΚ δεν δείχνει σημάδια αναστροφής της πολιτικής του, το Ιράν έχει υπογραμμίσει ότι ετοιμάζεται να αυξήσει άμεσα τις εξαγωγές του όταν αρθούν οι κυρώσεις εναντίον του και οι ΗΠΑ κατήργησαν την απαγόρευση εξαγωγών που ίσχυε εδώ και 4 δεκαετίες στη χώρα.
Με τα αποθέματα στα διυλιστήρια σε ιστορικά υψηλά αποθέματα, αυτό θα μπορούσε να σημάνει ότι όλο και μεγαλύτερες ποσότητες θα αποθηκεύονται σε πλοία, με αποτέλεσμα την περαιτέρω αύξηση των κερδών, λέει ο Τσάκος.
Οι μεγαλύτεροι διαχειριστές τάνκερ στην Ευρώπη είναι η Euronav NV, με βάση την Αντβέρπη στο Βέλγιο, η DHT Holdings Inc., η Frontline Management AS, που διαχειρίζεται το στόλο του Νορβηγού δισεκατομμυριούχου John Fredriksen, και η Tsakos Energy στην Ελλάδα.
Όλες είδαν τα μερίδιά τους να αυξάνονται μέσα στο 2015, ενώ οι περισσότεροι παραγωγοί έχουν καταγράψει κάμψη.
«Επωφελούμαστε από το πολύ ανταγωνιστικό περιβάλλον στον ενεργειακό τομέα», σημειώνει ο Svein Moxnes Harfjeld, διευθύνων σύμβουλος στην DHT. Και συνεχίζει: «Περιμένουμε ότι το 2016 θα είναι μία χρονιά που θα μας ανταμείψει».
Ο Τσάκος, του οποίου η εταιρεία κατέγραψε άνοδο 4,3% στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εντός του 2015, σημειώνει ότι η άνοδος θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη δεδομένου του ότι «οι δουλειές πάνε πολύ καλά». «Πολύ συχνά», επισημαίνει, «οι επενδυτές στο μυαλό τους βάζουν τα τάνκερ στο ίδιο τσουβάλι με τις υπόλοιπες υπηρεσίες στον ενεργειακό κλάδο».
Και συνεχίζει: «Οι επενδυτές βλέπουν τα τάνκερ σαν πετρελαϊκή υπηρεσία, το οποίο και είμαστε. Αλλά πιστεύω ότι λίγοι έχουν αναγνωρίσει ότι αυτή η πλευρά του κλάδου είναι η μόνη που επηρεάζεται θετικά από την πτώση των τιμών του πετρελαίου.
Ελπίζω ότι το νέο έτος αυτό θα καταστεί σαφές και ότι οι τιμές των μετοχών μας θα κινηθούν προς τη σωστή κατεύθυνση».
Ενώ τα ναύλα αναμένεται πως θα υποχωρήσουν το 2016, τα πλοία και πάλι προβλέπεται ότι θα αποφέρουν κέρδη 46.400 δολ./ημέρα, στη δεύτερη καλύτερη χρονιά από το 2009, σύμφωνα με τις μέσες εκτιμήσεις 6 αναλυτών που ερωτήθησαν από το Bloomberg και με βάση τα ιστορικά στοιχεία της Clarkson.
Το μέσο τάνκερ είναι 332 μέτρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IHS show.
Εξάλλου, τα κέρδη των μεταφορέων αναμένεται ότι θα διπλασιαστούν φέτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Οι επιπλέον ναύλοι αναμένεται πως θα φέρουν πρόσθετα έσοδα ύψους 5 δισ. δολ.
«Σε ένα σενάριο όπου οι τιμές του αργού θα συνεχίσουν να συμπιέζονται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2016, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε εκτίναξη των κερδών των τάνκερ, η οποία θα είναι συγκρίσιμη με τη χρυσή διετία 2007-2008», επισημαίνει σε έκθεσή του ο επικεφαλής αναλυτής της Maritime Strategies International, Tim Smith.
Την ίδια στιγμή, οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου τονώνουν την παγκόσμια κατανάλωση του προϊόντος, καταγράφοντας αύξηση 1,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2015, την υψηλότερη εδώ και 5 χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας.
Με το 40% του αργού παγκοσμίως να μεταφέρεται μέσω θάλασσας, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα επιπλέον φορτία ύψους 1,4 εκατ. βαρελιών ημερησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarkson.
Ένας ακόμη παράγοντας που οδηγεί υψηλότερα τα κέρδη είναι ότι τα καύσιμα των πλοίων είναι φθηνότερα.
Στις αρχές Οκτωβρίου, τα κέρδη για τα πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού (VLCC) εκτινάχθηκαν πάνω από τις 100.000 δολ./ημέρα φια πρώτη φορά από το 2008.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών