Στο βασικό σενάριο η UBS δεν προβλέπει ακραίες ανατροπές στην αγορά, αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα χαλάσουν την ηρεμία των επενδυτών.
«Ένας ασυνήθιστος αριθμός άγνωστων κινδύνων» καταφθάνουν στον ορίζοντα και θα καταγραφούν τον Ιούνιο του 2016 προειδοποιεί η ελβετική τράπεζα UBS σε ειδική ανάλυση της.
Ο Μάιος δεν ήταν μήνας πωλήσεων.
Όμως μπαίνουμε "στο μήνα υψηλού κινδύνου" τον Ιούνιο όπου μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνος μήνας για τις αγορές.
Σύμφωνα με την UBS, τον Ιούνιο θα υπάρξει «ένας ασυνήθιστα υψηλός αριθμός γνωστών αγνώστων κινδύνων.
Ο Ιούνιος του 2016 επιφυλάσσει εκπλήσσεις.
Στο βασικό σενάριο η UBS δεν προβλέπει ακραίες ανατροπές στην αγορά, αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα χαλάσουν την ηρεμία των επενδυτών.
Η ιαπωνική δημοσιονομική πολιτική.
Οι συνεδριάσεις της ΕΚΤ, Fed και BoJ.
Η νέα εφαρμογή της πολιτικής της ΕΚΤ.
Η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας.
Το δημοψήφισμα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι εκλογές στην Ισπανία κ.α.
Το χρονολόγιο
1η Ιουνίου του 2016
Νέα φορολογικά μέτρα στην Ιαπωνία.
Αναμένουμε ο Ιάπωνας πρωθυπουργός Σίνζο Άμπε να ανακοινώσει νέα φορολογική πολιτική, την 1η Ιουνίου.
Πιστεύουμε ότι η προγραμματισμένη αύξηση του φόρου κατανάλωσης θα καθυστερήσει και ένας συμπληρωματικός προϋπολογισμός 5-10 τρισεκ. γιεν θα μπορούσε να ανακοινωθεί. Επίσης είναι πιθανές νέες εκλογές.
2 Ιουνίου έως 16 Ιουνίου: συνεδριάσεις των κεντρικών τραπεζών
Σε γενικές γραμμές, δεν περιμένουμε οποιαδήποτε αλλαγή στη νομισματική πολιτική που θα ανακοινωθεί από την ΕΚΤ, την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ ή την BoJ τον Ιούνιο, αλλά οι δηλώσεις των διοικητών πρέπει να αξιολογηθούν με προσοχή.
Πρώτα η ΕΚΤ στις 2 Ιουνίου.
Η ΕΚΤ θα παρουσιάσει τις νέες προβλέψεις για την πορεία της ευρωζώνης.
Πιστεύουμε ότι η βασική πρόκληση για τον κ Draghi θα είναι να μην εμφανιστεί η ΕΚΤ πολύ επιθετική εν μέσω αύξησης των τιμών του πετρελαίου και ισχυρής αύξησης του ΑΕΠ της Ευρωζώνης.
Είναι πάρα πολύ νωρίς για την ΕΚΤ να στείλει ισχυρά μηνύματα για τη διάρκεια της ποσοτικής χαλάρωσης μετά το Μάρτιο του 2017.
Η FOMC θα συνεδριάσει στις 15 Ιουνίου.
Νομίζουμε ότι θα περιμένουμε μέχρι τον Σεπτέμβριο για την επόμενη αύξηση των επιτοκίων.
Δεν πιστεύουμε ότι η BoJ θα ανακοινώσει περαιτέρω χαλάρωση της νομισματικής της πολιτικής στις 16 Ιουνίου.
Υπάρχει πιθανότητα 40% να το πράξει και μια πιθανότητα 60% ότι θα το μεταθέσει για τον Ιούλιο.
6 - 10 Ιουνίου / 24 Ιουνίου: TLTROs και άλλες εφαρμογή της πολιτικής της ΕΚΤ
Τον Ιούνιο η ΕΚΤ θα προχωρήσει σε κάποιες κινήσεις που χρησιμοποιούνται πρώτη φορά ως νομισματικά εργαλεία.
Η πρώτη δημοπρασία των νέων Long-Term πράξεων αναχρηματοδότησης (TLTRO II) θα λάβει χώρα στις 23 Ιουνίου, με τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων στις 24 Ιουνίου.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στην ικανότητα των τραπεζών να δανείζονται χρήματα 4 ετών με επιτόκιο τόσο χαμηλά όσο το τρέχον επιτόκιο καταθέσεων στο -0,40%.
Είναι πιθανό ότι η αποπληρωμή του LTRO θα είναι μεγαλύτερη από την απορρόφηση των TLTRO ΙΙ - και θα έχει ως αποτέλεσμα την πρώτη σημαντική μείωση του ισολογισμού της ΕΚΤ από το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης που ξεκίνησε το Μάρτιο του 2015.
Με τη σειρά του, αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια ακούσια σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής.
Επίσης, τον Ιούνιο, αναμένουμε το Ευρωσύστημα να αρχίσει τις αγορές στα εταιρικά ομόλογα Τομέα Προγράμματος της Εταιρικής Αγορά (CSPP).
Είναι πιθανό ότι αυτό θα ξεκινήσει κατά τις ημέρες αμέσως μετά την συνέντευξη Τύπου της ΕΚΤ στις 2 Ιουνίου.
Πιστεύουμε ότι μόλις το CSPP ξεκινήσει το Ευρωσύστημα θα πρέπει να αγοράζει περίπου 12 δισ το μήνα σε εταιρικά ομόλογα ή μεταξύ 5 και 10 δισεκ. τον μήνα αρχικά.
21 Ιουνίου: Η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας σχετικά με OMTs
Στις 21 Ιουνίου, το γερμανικό Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο στην Καρλσρούη θα δώσει την τελική απόφασή του σχετικά με τις Νομισματικές Συναλλαγές (OMTs) από το πρόγραμμα της ΕΚΤ.
Σε ένα σενάριο όπου το Δικαστήριο απορρίψει το OMTs, η αβεβαιότητα μπορεί να αυξηθεί επιδρώντας στα ευρωπαϊκά ομόλογα.
Είναι ευρέως αποδεκτό ότι οι ανακοινώσεις για το OMTs το καλοκαίρι του 2012 ήταν η αρχή του τέλους της κρίσης του δημόσιου χρέους στην Ευρώπη.
Αλλά τον Οκτώβριο του 2014 το γερμανικό Συνταγματικό Δικαστήριο διαπίστωσε ότι η πολιτική ήταν «ασυμβίβαστη με το γερμανικό δίκαιο»
24 Ιουνίου: Αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος στο Ηνωμένο Βασίλειο για την παραμονή ή μη στην ΕΕ
Το πρόσφατο ράλι της στερλίνας και η ενίσχυση των αποδόσεων των περιφερειακών κρατικών ομολόγων έχει θεωρηθεί ότι προεξοφλούν ότι οι βρετανοί θα παραμείνουν στην ΕΕ.
Αν είναι σωστή αυτή η εκτίμηση, αυτό θα σήμαινε ότι θα δούμε νέες διακυμάνσεις αν όσο πλησιάζουμε στο δημοψήφισμα οι δημοσκοπήσεις αμφιταλαντεύονται.
26 Ιουνίου: Εκλογές στην Ισπανία
Η Ισπανία στις 26 Ιουνίου θα διεξάγει εκλογές μετά από την αναμέτρηση στις 21 Δεκεμβρίου του 2015.
Σε γενικές γραμμές, πιστεύουμε ότι η σχετικά ισχυρή ανάπτυξη της Ισπανίας θα βελτιώσει τη δυναμική του χρέους.
Ωστόσο, η Ισπανία έχασε τους στόχους του ελλείμματος το 2015 με μεγάλη διαφορά και είναι πιθανό να τους χάσει και το 2016.
30 Ιουνίου: Η απόφαση για το ευρωπαϊκό φόρο χρηματοπιστωτικών συναλλαγών
Ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν προτείνει ένα ευρωπαϊκό φόρο επί των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών για αρκετά χρόνια.
Η φορολόγηση θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή της ευρύτερης δυνατής βάσης και δεν θα πρέπει να επηρεάσει το κόστος του δημόσιου δανεισμού.
Η Βρετανία διαφωνεί με αυτό το μέτρο.
www.bankingnews.gr
Ο Μάιος δεν ήταν μήνας πωλήσεων.
Όμως μπαίνουμε "στο μήνα υψηλού κινδύνου" τον Ιούνιο όπου μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνος μήνας για τις αγορές.
Σύμφωνα με την UBS, τον Ιούνιο θα υπάρξει «ένας ασυνήθιστα υψηλός αριθμός γνωστών αγνώστων κινδύνων.
Ο Ιούνιος του 2016 επιφυλάσσει εκπλήσσεις.
Στο βασικό σενάριο η UBS δεν προβλέπει ακραίες ανατροπές στην αγορά, αλλά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα χαλάσουν την ηρεμία των επενδυτών.
Η ιαπωνική δημοσιονομική πολιτική.
Οι συνεδριάσεις της ΕΚΤ, Fed και BoJ.
Η νέα εφαρμογή της πολιτικής της ΕΚΤ.
Η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας.
Το δημοψήφισμα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Οι εκλογές στην Ισπανία κ.α.
Το χρονολόγιο
1η Ιουνίου του 2016
Νέα φορολογικά μέτρα στην Ιαπωνία.
Αναμένουμε ο Ιάπωνας πρωθυπουργός Σίνζο Άμπε να ανακοινώσει νέα φορολογική πολιτική, την 1η Ιουνίου.
Πιστεύουμε ότι η προγραμματισμένη αύξηση του φόρου κατανάλωσης θα καθυστερήσει και ένας συμπληρωματικός προϋπολογισμός 5-10 τρισεκ. γιεν θα μπορούσε να ανακοινωθεί. Επίσης είναι πιθανές νέες εκλογές.
2 Ιουνίου έως 16 Ιουνίου: συνεδριάσεις των κεντρικών τραπεζών
Σε γενικές γραμμές, δεν περιμένουμε οποιαδήποτε αλλαγή στη νομισματική πολιτική που θα ανακοινωθεί από την ΕΚΤ, την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ ή την BoJ τον Ιούνιο, αλλά οι δηλώσεις των διοικητών πρέπει να αξιολογηθούν με προσοχή.
Πρώτα η ΕΚΤ στις 2 Ιουνίου.
Η ΕΚΤ θα παρουσιάσει τις νέες προβλέψεις για την πορεία της ευρωζώνης.
Πιστεύουμε ότι η βασική πρόκληση για τον κ Draghi θα είναι να μην εμφανιστεί η ΕΚΤ πολύ επιθετική εν μέσω αύξησης των τιμών του πετρελαίου και ισχυρής αύξησης του ΑΕΠ της Ευρωζώνης.
Είναι πάρα πολύ νωρίς για την ΕΚΤ να στείλει ισχυρά μηνύματα για τη διάρκεια της ποσοτικής χαλάρωσης μετά το Μάρτιο του 2017.
Η FOMC θα συνεδριάσει στις 15 Ιουνίου.
Νομίζουμε ότι θα περιμένουμε μέχρι τον Σεπτέμβριο για την επόμενη αύξηση των επιτοκίων.
Δεν πιστεύουμε ότι η BoJ θα ανακοινώσει περαιτέρω χαλάρωση της νομισματικής της πολιτικής στις 16 Ιουνίου.
Υπάρχει πιθανότητα 40% να το πράξει και μια πιθανότητα 60% ότι θα το μεταθέσει για τον Ιούλιο.
6 - 10 Ιουνίου / 24 Ιουνίου: TLTROs και άλλες εφαρμογή της πολιτικής της ΕΚΤ
Τον Ιούνιο η ΕΚΤ θα προχωρήσει σε κάποιες κινήσεις που χρησιμοποιούνται πρώτη φορά ως νομισματικά εργαλεία.
Η πρώτη δημοπρασία των νέων Long-Term πράξεων αναχρηματοδότησης (TLTRO II) θα λάβει χώρα στις 23 Ιουνίου, με τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων στις 24 Ιουνίου.
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στην ικανότητα των τραπεζών να δανείζονται χρήματα 4 ετών με επιτόκιο τόσο χαμηλά όσο το τρέχον επιτόκιο καταθέσεων στο -0,40%.
Είναι πιθανό ότι η αποπληρωμή του LTRO θα είναι μεγαλύτερη από την απορρόφηση των TLTRO ΙΙ - και θα έχει ως αποτέλεσμα την πρώτη σημαντική μείωση του ισολογισμού της ΕΚΤ από το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης που ξεκίνησε το Μάρτιο του 2015.
Με τη σειρά του, αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια ακούσια σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής.
Επίσης, τον Ιούνιο, αναμένουμε το Ευρωσύστημα να αρχίσει τις αγορές στα εταιρικά ομόλογα Τομέα Προγράμματος της Εταιρικής Αγορά (CSPP).
Είναι πιθανό ότι αυτό θα ξεκινήσει κατά τις ημέρες αμέσως μετά την συνέντευξη Τύπου της ΕΚΤ στις 2 Ιουνίου.
Πιστεύουμε ότι μόλις το CSPP ξεκινήσει το Ευρωσύστημα θα πρέπει να αγοράζει περίπου 12 δισ το μήνα σε εταιρικά ομόλογα ή μεταξύ 5 και 10 δισεκ. τον μήνα αρχικά.
21 Ιουνίου: Η απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γερμανίας σχετικά με OMTs
Στις 21 Ιουνίου, το γερμανικό Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο στην Καρλσρούη θα δώσει την τελική απόφασή του σχετικά με τις Νομισματικές Συναλλαγές (OMTs) από το πρόγραμμα της ΕΚΤ.
Σε ένα σενάριο όπου το Δικαστήριο απορρίψει το OMTs, η αβεβαιότητα μπορεί να αυξηθεί επιδρώντας στα ευρωπαϊκά ομόλογα.
Είναι ευρέως αποδεκτό ότι οι ανακοινώσεις για το OMTs το καλοκαίρι του 2012 ήταν η αρχή του τέλους της κρίσης του δημόσιου χρέους στην Ευρώπη.
Αλλά τον Οκτώβριο του 2014 το γερμανικό Συνταγματικό Δικαστήριο διαπίστωσε ότι η πολιτική ήταν «ασυμβίβαστη με το γερμανικό δίκαιο»
24 Ιουνίου: Αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος στο Ηνωμένο Βασίλειο για την παραμονή ή μη στην ΕΕ
Το πρόσφατο ράλι της στερλίνας και η ενίσχυση των αποδόσεων των περιφερειακών κρατικών ομολόγων έχει θεωρηθεί ότι προεξοφλούν ότι οι βρετανοί θα παραμείνουν στην ΕΕ.
Αν είναι σωστή αυτή η εκτίμηση, αυτό θα σήμαινε ότι θα δούμε νέες διακυμάνσεις αν όσο πλησιάζουμε στο δημοψήφισμα οι δημοσκοπήσεις αμφιταλαντεύονται.
26 Ιουνίου: Εκλογές στην Ισπανία
Η Ισπανία στις 26 Ιουνίου θα διεξάγει εκλογές μετά από την αναμέτρηση στις 21 Δεκεμβρίου του 2015.
Σε γενικές γραμμές, πιστεύουμε ότι η σχετικά ισχυρή ανάπτυξη της Ισπανίας θα βελτιώσει τη δυναμική του χρέους.
Ωστόσο, η Ισπανία έχασε τους στόχους του ελλείμματος το 2015 με μεγάλη διαφορά και είναι πιθανό να τους χάσει και το 2016.
30 Ιουνίου: Η απόφαση για το ευρωπαϊκό φόρο χρηματοπιστωτικών συναλλαγών
Ορισμένες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν προτείνει ένα ευρωπαϊκό φόρο επί των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών για αρκετά χρόνια.
Η φορολόγηση θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή της ευρύτερης δυνατής βάσης και δεν θα πρέπει να επηρεάσει το κόστος του δημόσιου δανεισμού.
Η Βρετανία διαφωνεί με αυτό το μέτρο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών