H παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη θα καθοριστεί εν πολλοίς από την πολιτική ατζέντα της φετινής χρονιάς, με την Ευρώπη να βρίσκεται στο επίκεντρο
Ελπιδοφόρο είναι το ξεκίνημα για τη ναυτιλιακή αγορά το 2017, με τις προσδοκίες ότι η νέα χρονιά θα αποτελέσει σημείο καμπής, να είναι υψηλές, μετά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο κλάδος το 2016.
Το 2016 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την αγορά dry bulks (ξηρού φορτίου), με τα ναύλα να υποχωρούν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ωστόσο πλέον ατενίζει τη νέα χρονιά με αισιοδοξία, όπως σημειώνει η Capital Link.
Προειδοποιεί ωστόσο ότι η ζήτηση θα εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρά εμπόδια, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
H περαιτέρω περικοπή της κατανάλωσης άνθρακα αποτελεί αρνητικό παράγοντα, λόγω των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Κίνα με την ατμοσφαιρική ρύπανση τους τελευταίους μήνες.
Άλλα βιομηχανικά εμπορεύματα, όπως το σιδηρομετάλλευμα, παραμένουν συνδεδεμένα με την παγκόσμια οικονομία, η οποία εξακολουθεί να είναι φαινομενικά αναιμική και ως εκ τούτου είναι απίθανο να προκύψουν θετικές ενδείξεις, όσον αφορά την ανάπτυξη του εμπορίου.
Την ίδια ώρα η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη θα καθοριστεί εν πολλοίς από την πολιτική ατζέντα της φετινής χρονιάς, με την Ευρώπη να βρίσκεται στο επίκεντρο, εν όψει κρίσιμων εκλογικών αναμετρήσεων τη νέα χρονιά.
Παράλληλα η προσοχή στρέφεται στις δύσκολες πολιτικές διαπραγματεύσεις αλλά και την έναρξη της διακυβέρνησης του Donald Trump στις Η.Π.Α.
Ωστόσο υπάρχουν και στοιχεία τα οποία δικαιολογούν την αισιοδοξία της αγοράς για τη νέα χρονιά.
Με βάση το orderbook στην αγορά ξηρού φορτίου (το οποίο το 2016 υποχώρησε σε χαμηλά 15ετίας το 2015), η ζήτηση θα αρχίσει να λιμνάζει μετά τον Ιούνιο του 2017.
Καθώς η αγορά «στεγνώνει», η ικανότητα της ναυπηγικής βιομηχανίας θα αρχίσει να συρρικνώνεται σημαντικά, γεγονός που θα επιτρέψει στην αγορά να εισέλθει σε κύκλους μεγαλύτερης διάρκειας, σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει τα τελευταία οκτώ χρόνια.
Η κατάσταση αναμένεται πιο δύσκολη για την αγορά των τάνκερ, με τα επίπεδα της να παραμένουν χαμηλά, καθώς η τιμή του αργού πετρελαίου συνεχίζει την ανοδική της πορεία.
Οι εβδομαδιαίες κινήσεις
Οι αναλυτές της Capital Link στην εβδομαδιαία έκθεσή τους καταγράφουν τις κινήσεις στις ναυτιλιακές γραμμές, για την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 6 Ιανουαρίου 2017, με τις κατηγορίες Capesize. και Panamax να καταγράφουν βελτίωση στο ξεκίνημα του έτους, σε αντίθεση με τα Supramax και Handysize που σημείωσαν αρνητικές επιδόσεις.
Ειδικότερα, στην κατηγορία Capesize, μετά την ισχυρή λήξη του 2016, οι νέες ναυλώσεις ενισχύθηκαν στις πρώτες ημέρες διαπραγμάτευσης του νέους έτους.
Στην κατηγορία Panamax, παρά το αρνητικό κλείσιμο του 2016, υπήρξε μια οριακή βελτίωση στις ναυλώσεις του Ατλαντικού, την πρώτη εβδομάδα του 2017.
Στην κατηγορία Supramax, το ξεκίνημα του έτους ήταν αρνητικό, ενώ πτώση σημείωσαν τα ναύλα και στην κατηγορία Handysize.
Ο δείκτης Baltic Dry, λαμβάνει υπόψη 23 ναυτιλιακές γραμμές καλύπτει τα πλοία Handysize, Supramax, Panamax και Capesize που μεταφέρουν μια ποικιλία προϊόντων, όπως άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματα και σιτηρά.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Το 2016 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την αγορά dry bulks (ξηρού φορτίου), με τα ναύλα να υποχωρούν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, ωστόσο πλέον ατενίζει τη νέα χρονιά με αισιοδοξία, όπως σημειώνει η Capital Link.
Προειδοποιεί ωστόσο ότι η ζήτηση θα εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρά εμπόδια, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
H περαιτέρω περικοπή της κατανάλωσης άνθρακα αποτελεί αρνητικό παράγοντα, λόγω των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Κίνα με την ατμοσφαιρική ρύπανση τους τελευταίους μήνες.
Άλλα βιομηχανικά εμπορεύματα, όπως το σιδηρομετάλλευμα, παραμένουν συνδεδεμένα με την παγκόσμια οικονομία, η οποία εξακολουθεί να είναι φαινομενικά αναιμική και ως εκ τούτου είναι απίθανο να προκύψουν θετικές ενδείξεις, όσον αφορά την ανάπτυξη του εμπορίου.
Την ίδια ώρα η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη θα καθοριστεί εν πολλοίς από την πολιτική ατζέντα της φετινής χρονιάς, με την Ευρώπη να βρίσκεται στο επίκεντρο, εν όψει κρίσιμων εκλογικών αναμετρήσεων τη νέα χρονιά.
Παράλληλα η προσοχή στρέφεται στις δύσκολες πολιτικές διαπραγματεύσεις αλλά και την έναρξη της διακυβέρνησης του Donald Trump στις Η.Π.Α.
Ωστόσο υπάρχουν και στοιχεία τα οποία δικαιολογούν την αισιοδοξία της αγοράς για τη νέα χρονιά.
Με βάση το orderbook στην αγορά ξηρού φορτίου (το οποίο το 2016 υποχώρησε σε χαμηλά 15ετίας το 2015), η ζήτηση θα αρχίσει να λιμνάζει μετά τον Ιούνιο του 2017.
Καθώς η αγορά «στεγνώνει», η ικανότητα της ναυπηγικής βιομηχανίας θα αρχίσει να συρρικνώνεται σημαντικά, γεγονός που θα επιτρέψει στην αγορά να εισέλθει σε κύκλους μεγαλύτερης διάρκειας, σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει τα τελευταία οκτώ χρόνια.
Η κατάσταση αναμένεται πιο δύσκολη για την αγορά των τάνκερ, με τα επίπεδα της να παραμένουν χαμηλά, καθώς η τιμή του αργού πετρελαίου συνεχίζει την ανοδική της πορεία.
Οι εβδομαδιαίες κινήσεις
Οι αναλυτές της Capital Link στην εβδομαδιαία έκθεσή τους καταγράφουν τις κινήσεις στις ναυτιλιακές γραμμές, για την εβδομάδα που ολοκληρώθηκε στις 6 Ιανουαρίου 2017, με τις κατηγορίες Capesize. και Panamax να καταγράφουν βελτίωση στο ξεκίνημα του έτους, σε αντίθεση με τα Supramax και Handysize που σημείωσαν αρνητικές επιδόσεις.
Ειδικότερα, στην κατηγορία Capesize, μετά την ισχυρή λήξη του 2016, οι νέες ναυλώσεις ενισχύθηκαν στις πρώτες ημέρες διαπραγμάτευσης του νέους έτους.
Στην κατηγορία Panamax, παρά το αρνητικό κλείσιμο του 2016, υπήρξε μια οριακή βελτίωση στις ναυλώσεις του Ατλαντικού, την πρώτη εβδομάδα του 2017.
Στην κατηγορία Supramax, το ξεκίνημα του έτους ήταν αρνητικό, ενώ πτώση σημείωσαν τα ναύλα και στην κατηγορία Handysize.
Ο δείκτης Baltic Dry, λαμβάνει υπόψη 23 ναυτιλιακές γραμμές καλύπτει τα πλοία Handysize, Supramax, Panamax και Capesize που μεταφέρουν μια ποικιλία προϊόντων, όπως άνθρακα, σιδηρομεταλλεύματα και σιτηρά.
Πηγή: www.worldenergynews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών