Μεταβλήθηκε σε «ΒΒΒ», από «ΒΒΒ+», η βαθμολογία των κεφαλαίων για τις Banca Monte dei Paschi di Siena, Banca Popolare di Vicenza και Veneto Banca
Σε υποβάθμιση των (χωρίς εξασφάλιση)ομολόγων που εγγυούνται από το ιταλικό δημόσιο προχώρησε για τρεις τράπεζες της χώρας ο οίκος αξιολόγησης Fitch, στον απόηχο της υποβάθμισης για την πιστοληπτική ικανότητα της Ιταλίας, την περασμένη εβδομάδα.
Ειδικότερα, μεταβλήθηκε σε «ΒΒΒ», από «ΒΒΒ+», η βαθμολογία των εν λόγω κεφαλαίων για τις Banca Monte dei Paschi di Siena, Banca Popolare di Vicenza και Veneto Banca.
Επίσης, υποβαθμίστηκαν τα προγράμματα τιτλοποιημένων στεγαστικών για τις Banca Popolare di Sondrio και UniCredit.
Στις 21 Απριλίου 2017 η Fitch Ratings προχώρησε στην υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ιταλίας, κατά 1 βαθμίδα, σε «ΒΒΒ» από «ΒΒΒ+».
Η βαθμολόγηση των ομολόγων και των μη εξασφαλισμένων ομολόγων σε ξένο και εθνικό νόμισμα της Ιταλίας έχει επίσης υποβαθμιστεί σε «BBB» από το «BBB +».
Το επίμονο ιστορικό της δημοσιονομικής ολίσθησης της Ιταλίας, ο επαναπροσδιορισμός της ενοποίησης, η εξασθενημένη οικονομική ανάπτυξη και η αποτυχία να μειωθεί το πολύ υψηλό επίπεδο του δημόσιου χρέους της έχουν αφήσει την χώρα πιο εκτεθειμένη σε ενδεχόμενες δυσμενείς διαταραχές.
Αυτό οφείλεται στην αύξηση του πολιτικού κινδύνου και στη συνεχιζόμενη αδυναμία στον τραπεζικό τομέα, η οποία απαιτούσε προγραμματισμένη δημόσια παρέμβαση σε τρεις τράπεζες από τον Δεκέμβριο του 2016.
Η Ιταλία έχασε τους διαδοχικούς στόχους για το δημόσιο χρέος / ΑΕΠ, το οποίο αυξήθηκε κατά 0,5% το 2016 στο 132,6%.
Πρόκειται για το 11,2% του ΑΕΠ υψηλότερο από το στόχο του Προγράμματος Σταθερότητας του 2013, το έτος που υποβάθμισε τα μακροπρόθεσμα IDR της Ιταλίας στο «BBB+» και συγκρίνεται με το σημερινό μέσο όρο του «BBB» του 41,5% του ΑΕΠ.
Η Fitch προβλέπει ότι το χρέος της γενικής κυβέρνησης θα ανέλθει στο 132,7% του ΑΕΠ το 2017, μειούμενο σταδιακά στο 129,3% το 2020 στις προβλέψεις μας για την ευαισθησία του χρέους.
Το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης υποχώρησε στο 2,4% του ΑΕΠ το 2016 από 2,7% το 2015, ενώ οι μειώσεις των κεφαλαιουχικών δαπανών κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες και το κόστος τόκων κατά 0,17 ποσοστιαίες μονάδες υπεραντιστάθμισαν τα χαμηλότερα έσοδα / ΑΕΠ λόγω έμμεσων περικοπών φόρων.
Το διαρθρωτικό έλλειμμα του 2016 διευρύνθηκε κατά 0,6% του ΑΕΠ, βάσει της μεθοδολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το τρέχον πρόγραμμα σταθερότητας προβλέπει δημοσιονομικό έλλειμμα του 2,17% του ΑΕΠ, 0,3% υψηλότερο από το στόχο πριν από ένα χρόνο και 1,3% υψηλότερο από ό, τι πριν από δύο χρόνια.
Η Fitch προβλέπει έλλειμμα 2,3% του ΑΕΠ για το 2017, το οποίο ενσωματώνει τα διαρθρωτικά μέτρα του 0,2% του ΑΕΠ που απαιτούνται για να αποφευχθεί το άνοιγμα των διαδικασιών υπερβολικού ελλείμματος της ΕΕ.
Η κυβέρνηση έχει διατηρήσει το στόχο του δημοσιονομικού ελλείμματος του 2018 στο 1,2% του ΑΕΠ και αναμένεται να ανακοινώσει μέχρι το Σεπτέμβριο νέα μέτρα για να αποφευχθεί η ενεργοποίηση των αυξήσεων των ρήτρων διασφάλισης του ΦΠΑ.
Η Fitch αναμένει μικρότερη μείωση του ελλείμματος τον επόμενο χρόνο, στο 1,7% του ΑΕΠ, καθώς η κυβέρνηση επιδιώκει να περιορίσει τη δημοσιονομική πολιτική πριν από τις εκλογές.
Η αδυναμία του τραπεζικού τομέα αυξάνει τους κινδύνους για την οικονομία και τα δημόσια οικονομικά.
Καταρτίζονται σχέδια για την αναδιάρθρωση κεφαλαίων σε τρεις τράπεζες.
Η προσφυγή στο Ταμείο Προληπτικής Ανακεφαλαιοποίησης ύψους 20 δισ. ευρώ (1,2% του ΑΕΠ) που θεσπίστηκε τον Δεκέμβριο θα είχε αρνητικές επιπτώσεις στα δημόσια οικονομικά το 2017.
Η Monte Paschi di Siena αναμένεται να αντλήσει 6,6 δισ. Ευρώ (με συντελεστή κατανομής των 2,2 δισ. Ευρώ).
Από τα 5 δισ. Ευρώ που προσπάθησε ανεπιτυχώς να συγκεντρώσει μέσω αύξησης κεφαλαίου.
Οι μεσαίες τράπεζες Banca Popolare di Vicenza και Veneto Banca αναμένεται να χρησιμοποιήσουν άλλα 5 δισεκ ευρώ.
Θεωρούμε ότι ενδέχεται να χρειαστούν πρόσθετη δημόσια υποστήριξη, ελλείψει μεγαλύτερων προσπαθειών εξυγίανσης.
Η πρόβλεψη της Fitch για τον ιταλικό τραπεζικό τομέα είναι αρνητική, αντανακλώντας κυρίως την πρόκληση της μείωσης του υψηλού επιπέδου μη εξυπηρετούμενων μη εξυπηρετούμενων δανείων, παράλληλα με την ασθενή κερδοφορία και την εσωτερική παραγωγή κεφαλαίου. Το ποσοστό των νέων μη εξυπηρετούμενων δανείων υποχώρησε σε 2,3% το 4ο τρίμηνο και υπάρχει κάποια μεγαλύτερη ώθηση για μειώσεις, οι οποίες ελαφρώς μείωσαν τα συνολικά μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
Τα συνολικά μη εξυπηρετούμενα δάνεια αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 17,5% των δανείων και το 20% του ΑΕΠ.
Κατά την άποψή μας, οι πολιτικοί κίνδυνοι έχουν αυξηθεί από την προηγούμενη αναθεώρηση της αξιολόγησης της Fitch.
Οι τρέχουσες δημοσκοπήσεις δείχνουν απομάκρυνση των πολιτών από τα κεντρώνα κόμματα και υποδηλώνουν ότι θα κατακερματιστεί το πολιτικό τοπίο που θα μπορούσε να οδηγήσει σε κυβέρνηση μειοψηφίας.
Το 59% των πολιτών είπε «όχι» στη δημοψήφισμα της συνταγματικής μεταρρύθμισης του Δεκεμβρίου έχει αφήσει μια αποδυναμωμένη προσωρινή κυβέρνηση.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, μεταβλήθηκε σε «ΒΒΒ», από «ΒΒΒ+», η βαθμολογία των εν λόγω κεφαλαίων για τις Banca Monte dei Paschi di Siena, Banca Popolare di Vicenza και Veneto Banca.
Επίσης, υποβαθμίστηκαν τα προγράμματα τιτλοποιημένων στεγαστικών για τις Banca Popolare di Sondrio και UniCredit.
Στις 21 Απριλίου 2017 η Fitch Ratings προχώρησε στην υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ιταλίας, κατά 1 βαθμίδα, σε «ΒΒΒ» από «ΒΒΒ+».
Η βαθμολόγηση των ομολόγων και των μη εξασφαλισμένων ομολόγων σε ξένο και εθνικό νόμισμα της Ιταλίας έχει επίσης υποβαθμιστεί σε «BBB» από το «BBB +».
Το επίμονο ιστορικό της δημοσιονομικής ολίσθησης της Ιταλίας, ο επαναπροσδιορισμός της ενοποίησης, η εξασθενημένη οικονομική ανάπτυξη και η αποτυχία να μειωθεί το πολύ υψηλό επίπεδο του δημόσιου χρέους της έχουν αφήσει την χώρα πιο εκτεθειμένη σε ενδεχόμενες δυσμενείς διαταραχές.
Αυτό οφείλεται στην αύξηση του πολιτικού κινδύνου και στη συνεχιζόμενη αδυναμία στον τραπεζικό τομέα, η οποία απαιτούσε προγραμματισμένη δημόσια παρέμβαση σε τρεις τράπεζες από τον Δεκέμβριο του 2016.
Η Ιταλία έχασε τους διαδοχικούς στόχους για το δημόσιο χρέος / ΑΕΠ, το οποίο αυξήθηκε κατά 0,5% το 2016 στο 132,6%.
Πρόκειται για το 11,2% του ΑΕΠ υψηλότερο από το στόχο του Προγράμματος Σταθερότητας του 2013, το έτος που υποβάθμισε τα μακροπρόθεσμα IDR της Ιταλίας στο «BBB+» και συγκρίνεται με το σημερινό μέσο όρο του «BBB» του 41,5% του ΑΕΠ.
Η Fitch προβλέπει ότι το χρέος της γενικής κυβέρνησης θα ανέλθει στο 132,7% του ΑΕΠ το 2017, μειούμενο σταδιακά στο 129,3% το 2020 στις προβλέψεις μας για την ευαισθησία του χρέους.
Το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης υποχώρησε στο 2,4% του ΑΕΠ το 2016 από 2,7% το 2015, ενώ οι μειώσεις των κεφαλαιουχικών δαπανών κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες και το κόστος τόκων κατά 0,17 ποσοστιαίες μονάδες υπεραντιστάθμισαν τα χαμηλότερα έσοδα / ΑΕΠ λόγω έμμεσων περικοπών φόρων.
Το διαρθρωτικό έλλειμμα του 2016 διευρύνθηκε κατά 0,6% του ΑΕΠ, βάσει της μεθοδολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Το τρέχον πρόγραμμα σταθερότητας προβλέπει δημοσιονομικό έλλειμμα του 2,17% του ΑΕΠ, 0,3% υψηλότερο από το στόχο πριν από ένα χρόνο και 1,3% υψηλότερο από ό, τι πριν από δύο χρόνια.
Η Fitch προβλέπει έλλειμμα 2,3% του ΑΕΠ για το 2017, το οποίο ενσωματώνει τα διαρθρωτικά μέτρα του 0,2% του ΑΕΠ που απαιτούνται για να αποφευχθεί το άνοιγμα των διαδικασιών υπερβολικού ελλείμματος της ΕΕ.
Η κυβέρνηση έχει διατηρήσει το στόχο του δημοσιονομικού ελλείμματος του 2018 στο 1,2% του ΑΕΠ και αναμένεται να ανακοινώσει μέχρι το Σεπτέμβριο νέα μέτρα για να αποφευχθεί η ενεργοποίηση των αυξήσεων των ρήτρων διασφάλισης του ΦΠΑ.
Η Fitch αναμένει μικρότερη μείωση του ελλείμματος τον επόμενο χρόνο, στο 1,7% του ΑΕΠ, καθώς η κυβέρνηση επιδιώκει να περιορίσει τη δημοσιονομική πολιτική πριν από τις εκλογές.
Η αδυναμία του τραπεζικού τομέα αυξάνει τους κινδύνους για την οικονομία και τα δημόσια οικονομικά.
Καταρτίζονται σχέδια για την αναδιάρθρωση κεφαλαίων σε τρεις τράπεζες.
Η προσφυγή στο Ταμείο Προληπτικής Ανακεφαλαιοποίησης ύψους 20 δισ. ευρώ (1,2% του ΑΕΠ) που θεσπίστηκε τον Δεκέμβριο θα είχε αρνητικές επιπτώσεις στα δημόσια οικονομικά το 2017.
Η Monte Paschi di Siena αναμένεται να αντλήσει 6,6 δισ. Ευρώ (με συντελεστή κατανομής των 2,2 δισ. Ευρώ).
Από τα 5 δισ. Ευρώ που προσπάθησε ανεπιτυχώς να συγκεντρώσει μέσω αύξησης κεφαλαίου.
Οι μεσαίες τράπεζες Banca Popolare di Vicenza και Veneto Banca αναμένεται να χρησιμοποιήσουν άλλα 5 δισεκ ευρώ.
Θεωρούμε ότι ενδέχεται να χρειαστούν πρόσθετη δημόσια υποστήριξη, ελλείψει μεγαλύτερων προσπαθειών εξυγίανσης.
Η πρόβλεψη της Fitch για τον ιταλικό τραπεζικό τομέα είναι αρνητική, αντανακλώντας κυρίως την πρόκληση της μείωσης του υψηλού επιπέδου μη εξυπηρετούμενων μη εξυπηρετούμενων δανείων, παράλληλα με την ασθενή κερδοφορία και την εσωτερική παραγωγή κεφαλαίου. Το ποσοστό των νέων μη εξυπηρετούμενων δανείων υποχώρησε σε 2,3% το 4ο τρίμηνο και υπάρχει κάποια μεγαλύτερη ώθηση για μειώσεις, οι οποίες ελαφρώς μείωσαν τα συνολικά μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
Τα συνολικά μη εξυπηρετούμενα δάνεια αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 17,5% των δανείων και το 20% του ΑΕΠ.
Κατά την άποψή μας, οι πολιτικοί κίνδυνοι έχουν αυξηθεί από την προηγούμενη αναθεώρηση της αξιολόγησης της Fitch.
Οι τρέχουσες δημοσκοπήσεις δείχνουν απομάκρυνση των πολιτών από τα κεντρώνα κόμματα και υποδηλώνουν ότι θα κατακερματιστεί το πολιτικό τοπίο που θα μπορούσε να οδηγήσει σε κυβέρνηση μειοψηφίας.
Το 59% των πολιτών είπε «όχι» στη δημοψήφισμα της συνταγματικής μεταρρύθμισης του Δεκεμβρίου έχει αφήσει μια αποδυναμωμένη προσωρινή κυβέρνηση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών