Δεν αναμένεται κάποια σημαντική αλλαγή στη γενική μακροοικονομική πολιτική ή δημοσιονομική δυναμική της χώρας
Το αποτέλεσμα των εκλογών της Γερμανίας στις 24 Σεπτεμβρίου 2017 έχει οδηγήσει σε ένα πιο κατακερματισμένο κοινοβούλιο και σε δυνητικά πολύπλοκες και παρατεταμένες διαπραγματεύσεις, αλλά δεν αναμένουμε κάποια σημαντική αλλαγή στη γενική μακροοικονομική πολιτική ή δημοσιονομική δυναμική της χώρας, ανέφερε σήμερα η Fitch Ratings.
Όπως αναφέρεται σε έκθεση της Fitch, το CDU/CSU αναδύθηκε από τις εκλογές της Κυριακής ως η πρώτη πολιτική δύναμη, με την Angela Merkel να παραμένει έτσι επικεφαλής μιας κυβέρνησης συνασπισμού, αλλά το περιθώριο κέρδους του ήταν χαμηλότερο από τις προβλεπόμενες πρόσφατες δημοσκοπήσεις.
Το ποσοστό των ψήφων των δύο βασικών κομμάτων μειώθηκε σημαντικά και το SPD έχει αναφέρει ότι δεν θα παραμείνει στον «μεγάλο συνασπισμό» με το CDU/CSU.
Εν τω μεταξύ, δύο μικρότερα κόμματα, που δεν πετύχαιναν μέχρι τώρα το όριο του 5% για εκπροσώπηση στη Βουλή - οι Φιλελεύθεροι (FDP) και το ακροδεξιό AFD - εισέρχονται στην Bundestag.
Η παρουσία του AFD, το οποίο με περίπου 13% των ψήφων γίνεται η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη, είναι ένα άλλο παράδειγμα λαϊκίστικων κομμάτων στην Ευρώπη που βλέπουν την υποστήριξή τους να αυξάνεται εις βάρος των πιο παραδοσιακών κομμάτων.
Χωρίς το SPS, μια τριμερής συμμαχία μεταξύ του CDU/CSU, του FDP και του Κόμματος των Πρασίνων είναι η μόνη αξιόπιστη οδός για την επίτευξη κυβέρνησης πλειοψηφίας, αναφέρει η Fitch.
Ωστόσο, πρόκειται για μια νέα ομαδοποίηση και υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των τριών κομμάτων σε ορισμένους τομείς πολιτικής, αυξάνοντας την πολυπλοκότητα των συνομιλιών για τον σχηματισμό κυβέρνησης συνασπισμού, οι οποίες θα μπορούσαν να διαρκέσουν αρκετούς μήνες.
Ωστόσο, ο οίκος αναφέρει ότι δεν αναμένει η παρατεταμένη περίοδος συνομιλιών να παρεμποδίσει τη σημερινή ισχυρή οικονομική δυναμική της Γερμανίας.
Όπως σημειώνει η Fitch, ο ρυθμός αύξησης του πραγματικού ΑΕΠ στη Γερμανία επιταχύνθηκε το α’ εξάμηνο του 2017, έχοντας αναπτυχθεί κατά 1,9% το 2016.
Μια ήπια δημοσιονομική χαλάρωση μέσω φορολογικών περικοπών θα μπορούσε να αναμένεται στην περίπτωση ενός συνασπισμού CDU/CSU, FDP και Πρασίνων, αλλά και τα τρία μέρη υποστηρίζουν μια ισορροπημένη δημοσιονομική πολιτική και οι συνταγματικοί κανόνες της Γερμανίας για το χρέος παρέχουν επίσης μια ισχυρή άγκυρα για μια βιώσιμη, μεσοπρόθεσμη μείωση του χρέους.
Συνολικά, οι πολιτικές εξελίξεις είναι σε γενικές γραμμές συνεπείς με την εκτίμησή μας όταν επιβεβαιώσαμε το «AAA/Stable» για τη Γερμανία στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Το χρέος της γενικής κυβέρνησης, στο 68% του ΑΕΠ το 2016, υπερβαίνει τον μέσο όρο των χωρών με «AAA» στο 41%, αλλά έχει μειωθεί από το 80% το 2012 και προβλέπουμε περαιτέρω μείωση κάτω από το 60% στις αρχές του 2020.
Η αξιολόγηση «ΑΑΑ» της Γερμανίας αντικατοπτρίζει επίσης τη διαφοροποιημένη οικονομία υψηλής προστιθέμενης αξίας, τα ισχυρά ιδρύματα και το μεγάλο πλεόνασμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών που υπερβαίνει το 7% του ΑΕΠ από το 2014, κάτι που στηρίζει την καθαρή εξωτερική πιστωτική της θέση.
www.bankingnews.gr
Όπως αναφέρεται σε έκθεση της Fitch, το CDU/CSU αναδύθηκε από τις εκλογές της Κυριακής ως η πρώτη πολιτική δύναμη, με την Angela Merkel να παραμένει έτσι επικεφαλής μιας κυβέρνησης συνασπισμού, αλλά το περιθώριο κέρδους του ήταν χαμηλότερο από τις προβλεπόμενες πρόσφατες δημοσκοπήσεις.
Το ποσοστό των ψήφων των δύο βασικών κομμάτων μειώθηκε σημαντικά και το SPD έχει αναφέρει ότι δεν θα παραμείνει στον «μεγάλο συνασπισμό» με το CDU/CSU.
Εν τω μεταξύ, δύο μικρότερα κόμματα, που δεν πετύχαιναν μέχρι τώρα το όριο του 5% για εκπροσώπηση στη Βουλή - οι Φιλελεύθεροι (FDP) και το ακροδεξιό AFD - εισέρχονται στην Bundestag.
Η παρουσία του AFD, το οποίο με περίπου 13% των ψήφων γίνεται η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη, είναι ένα άλλο παράδειγμα λαϊκίστικων κομμάτων στην Ευρώπη που βλέπουν την υποστήριξή τους να αυξάνεται εις βάρος των πιο παραδοσιακών κομμάτων.
Χωρίς το SPS, μια τριμερής συμμαχία μεταξύ του CDU/CSU, του FDP και του Κόμματος των Πρασίνων είναι η μόνη αξιόπιστη οδός για την επίτευξη κυβέρνησης πλειοψηφίας, αναφέρει η Fitch.
Ωστόσο, πρόκειται για μια νέα ομαδοποίηση και υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των τριών κομμάτων σε ορισμένους τομείς πολιτικής, αυξάνοντας την πολυπλοκότητα των συνομιλιών για τον σχηματισμό κυβέρνησης συνασπισμού, οι οποίες θα μπορούσαν να διαρκέσουν αρκετούς μήνες.
Ωστόσο, ο οίκος αναφέρει ότι δεν αναμένει η παρατεταμένη περίοδος συνομιλιών να παρεμποδίσει τη σημερινή ισχυρή οικονομική δυναμική της Γερμανίας.
Όπως σημειώνει η Fitch, ο ρυθμός αύξησης του πραγματικού ΑΕΠ στη Γερμανία επιταχύνθηκε το α’ εξάμηνο του 2017, έχοντας αναπτυχθεί κατά 1,9% το 2016.
Μια ήπια δημοσιονομική χαλάρωση μέσω φορολογικών περικοπών θα μπορούσε να αναμένεται στην περίπτωση ενός συνασπισμού CDU/CSU, FDP και Πρασίνων, αλλά και τα τρία μέρη υποστηρίζουν μια ισορροπημένη δημοσιονομική πολιτική και οι συνταγματικοί κανόνες της Γερμανίας για το χρέος παρέχουν επίσης μια ισχυρή άγκυρα για μια βιώσιμη, μεσοπρόθεσμη μείωση του χρέους.
Συνολικά, οι πολιτικές εξελίξεις είναι σε γενικές γραμμές συνεπείς με την εκτίμησή μας όταν επιβεβαιώσαμε το «AAA/Stable» για τη Γερμανία στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Το χρέος της γενικής κυβέρνησης, στο 68% του ΑΕΠ το 2016, υπερβαίνει τον μέσο όρο των χωρών με «AAA» στο 41%, αλλά έχει μειωθεί από το 80% το 2012 και προβλέπουμε περαιτέρω μείωση κάτω από το 60% στις αρχές του 2020.
Η αξιολόγηση «ΑΑΑ» της Γερμανίας αντικατοπτρίζει επίσης τη διαφοροποιημένη οικονομία υψηλής προστιθέμενης αξίας, τα ισχυρά ιδρύματα και το μεγάλο πλεόνασμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών που υπερβαίνει το 7% του ΑΕΠ από το 2014, κάτι που στηρίζει την καθαρή εξωτερική πιστωτική της θέση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών