Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ψηφιακή ανάπτυξη για την BofA και την Wells Fargo δεν ήταν μια παθητική διαδικασία, έχουν επιδείξει επιθετικότητα στη δημιουργία ψηφιακών καναλιών πρώτης κατηγορίας
Τα υποκαταστήματα των τραπεζών παρουσιάζουν μείωση από πλευράς εξυπηρέτησης πελατών, με τις ψηφιακές υπηρεσίες από την άλλη να αυξάνονται με αρκετά γρήγορο ρυθμό, σε σημείο που η ψηφιακή ανάπτυξη μοιάζει μονόδρομος, όπως αναφέρει το Business Insider σε έκθεση του, που επικεντρώνεται συγκεκριμένα στις αμερικανικές τράπεζες Bank of America (BofA) και Wells Fargo.
Bank of America
Η BofA έχει προσθέσει πάνω από 1 εκατομμύριο χρήστες στα ψηφιακά κανάλια της, κυρίως από κινητές συσκευές.
Ο αριθμός των ενεργών χρηστών ψηφιακών υπηρεσιών της τράπεζας αυξήθηκε από 32,8 εκατομμύρια σε 34,5 εκατομμύρια σε ετήσια βάση, η αύξηση αυτή προήλθε από τους χρήστες των κινητών συσκευών, οι οποίοι αυξήθηκαν από 21,3 εκατομμύρια σε 23,6 εκατομμύρια το γ΄ 3μηνο του 2017, σημειώνοντας αύξηση 11% σε ετήσια βάση.
Με τη σειρά τους, οι ψηφιακές υπηρεσίες χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών, επιτρέποντας έτσι στη BofA να μειώσει το κόστος της στις παραδοσιακές υπηρεσίες.
Η αυξανόμενη εξάρτηση από τα κινητές υπηρεσίες, επιτρέπει στην επιχείρηση να μειώσει επιλεκτικά κάποιες υπηρεσίες- η χρήση κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκε κατά 19% σε ετήσια βάση, ενώ τα χρηματοπιστωτικά κέντρα υποχώρησαν 4%.
Εκτός από την εξοικονόμηση κόστους που προκαλείται από την έλλειψη ενοικίου ή από τους εργαζόμενους στα κέντρα αυτά, η τράπεζα επωφελείται επίσης από τις κινητές αλληλεπιδράσεις που μετατρέπονται σε κινητές συναλλαγές - οι κινητές καταθέσεις αντιπροσωπεύουν σήμερα το 21% των συνολικών καταθέσεων, "κοστίζει το ένα δέκατο από ότι κοστίζει με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο", σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Brian Moynihan.
Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι τα «ψηφιακά κανάλια» δεν μειώνουν πάντα τα «παραδοσιακά κανάλια» μιας τράπεζας, μπορούν να είναι γενικά οι οδηγοί ανάπτυξης σε βασικά τμήματα της επιχείρησης.
Για παράδειγμα, από το γ΄ 3μηνο του 2014, οι μη ψηφιακές πληρωμές της BofA παρέμειναν σχετικά σταθερές, με μόνο μείωση 1% από 317 δισεκατομμύρια δολάρια το 2014 σε 315 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017.
Ωστόσο, οι ψηφιακές πληρωμές συνέχισαν να αυξάνονται 9% σε ετήσια βάση για να ξεπεράσει τις μη ψηφιακές πληρωμές.
Wells Fargo
Η Wells Fargo δεν είδε θεαματική ανάπτυξη των ψηφιακών χρηστών στο γ΄ 3μηνο του 2017, αλλά και πάλι η υπηρεσία αυτή εξακολουθεί να παρουσιάζει καλύτερη ανάπτυξη από άλλες.
Οι ενεργοί ψηφιακοί πελάτες, στους οποίους περιλαμβάνονται τόσο οι χρήστες στο διαδίκτυο όσο και χρήστες κινητών, αυξήθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 27,8 εκατομμύρια.
Η αύξηση αυτή ξεπέρασε τόσο τους πελάτες στα καταστήματα, οι οποίοι παρουσίασαν πτώση 0,2% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 23,6 εκατομμύρια, και τους ενεργητικούς λογαριασμούς πιστωτικών καρτών γενικής χρήσης, οι οποίοι παρέμειναν σταθεροί σε ετήσια βάση στα 7,8 εκατομμύρια.
Ακόμη και χωρίς σημαντική αύξηση των χρηστών, η ψηφιακή τεχνολογία εξακολουθεί να παρέχει αυξημένη δέσμευση, σε μια εποχή που οι πελάτες απομακρύνονται από τα καταστήματα και τα ΑΤΜ. Οι αλληλεπιδράσεις υποκαταστημάτων και ATM μειώθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση στα 374 εκατ. δολάρια, ενώ οι ψηφιακές συνεδρίες αυξήθηκαν κατά 6% φτάνοντας τα 1,5 δισ. δολάρια.
Αυτή είναι μια τεράστια ευκαιρία για την Wells Fargo, καθώς κάθε συνεδρία είναι μια ευκαιρία για την επιχείρηση να εδραιώσει την πελατειακή βάση της - έχει την ευκαιρία όχι μόνο να δημιουργήσει ισχυρότερες σχέσεις αλλά και να προσφέρει στους χρήστες πρόσβαση σε νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ψηφιακή ανάπτυξη για την BofA και την Wells Fargo δεν ήταν μια παθητική διαδικασία, έχουν επιδείξει επιθετικότητα στη δημιουργία ψηφιακών καναλιών πρώτης κατηγορίας.
Στην πραγματικότητα, ως μέρος της μελέτης της Intelligence Mobile Banking Competitive Edge της BI Intelligence, η οποία κατατάσσει τις τράπεζες σύμφωνα με τη δύναμη των προσφερόμενων υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και προσφέρει ανάλυση σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν οι τράπεζες ,για να κερδίσουν και να διατηρήσουν τους πελάτες τους, οι BofA και Wells Fargo είχαν πολύ καλά αποτελέσματα.
Η BofA, η οποία κατατάχθηκε στην τρίτη θέση ως παροχέας υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, αναγνωρίστηκε για την επένδυση σε σπάνια χαρακτηριστικά, όπως πρόσβαση χωρίς κάρτες ATM, δυνατότητα αναδιάταξης ή απενεργοποίησης κάρτας πληρωμής εντός εφαρμογής και δυνατότητα ειδοποίησης της τράπεζας σε ταξιδιωτικά σχέδια.
Από την πλευρά της, η Wells Fargo κέρδισε την πρώτη θέση στην κατάταξη.
Η τράπεζα προώθησε πρόσφατα αρκετές νέες δυνατότητες, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας προσωρινής απενεργοποίησης νέων καρτών, ενός chatbot για το Facebook σε συνεργασία με την Kasisto και της δυνατότητας χρήσης ενός smartphone στη θέση μιας κάρτας σε ένα ΑΤΜ.
www.bankingnews.gr
Bank of America
Η BofA έχει προσθέσει πάνω από 1 εκατομμύριο χρήστες στα ψηφιακά κανάλια της, κυρίως από κινητές συσκευές.
Ο αριθμός των ενεργών χρηστών ψηφιακών υπηρεσιών της τράπεζας αυξήθηκε από 32,8 εκατομμύρια σε 34,5 εκατομμύρια σε ετήσια βάση, η αύξηση αυτή προήλθε από τους χρήστες των κινητών συσκευών, οι οποίοι αυξήθηκαν από 21,3 εκατομμύρια σε 23,6 εκατομμύρια το γ΄ 3μηνο του 2017, σημειώνοντας αύξηση 11% σε ετήσια βάση.
Με τη σειρά τους, οι ψηφιακές υπηρεσίες χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών, επιτρέποντας έτσι στη BofA να μειώσει το κόστος της στις παραδοσιακές υπηρεσίες.
Η αυξανόμενη εξάρτηση από τα κινητές υπηρεσίες, επιτρέπει στην επιχείρηση να μειώσει επιλεκτικά κάποιες υπηρεσίες- η χρήση κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκε κατά 19% σε ετήσια βάση, ενώ τα χρηματοπιστωτικά κέντρα υποχώρησαν 4%.
Εκτός από την εξοικονόμηση κόστους που προκαλείται από την έλλειψη ενοικίου ή από τους εργαζόμενους στα κέντρα αυτά, η τράπεζα επωφελείται επίσης από τις κινητές αλληλεπιδράσεις που μετατρέπονται σε κινητές συναλλαγές - οι κινητές καταθέσεις αντιπροσωπεύουν σήμερα το 21% των συνολικών καταθέσεων, "κοστίζει το ένα δέκατο από ότι κοστίζει με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο", σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Brian Moynihan.
Πρέπει επίσης να σημειώσουμε ότι τα «ψηφιακά κανάλια» δεν μειώνουν πάντα τα «παραδοσιακά κανάλια» μιας τράπεζας, μπορούν να είναι γενικά οι οδηγοί ανάπτυξης σε βασικά τμήματα της επιχείρησης.
Για παράδειγμα, από το γ΄ 3μηνο του 2014, οι μη ψηφιακές πληρωμές της BofA παρέμειναν σχετικά σταθερές, με μόνο μείωση 1% από 317 δισεκατομμύρια δολάρια το 2014 σε 315 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017.
Ωστόσο, οι ψηφιακές πληρωμές συνέχισαν να αυξάνονται 9% σε ετήσια βάση για να ξεπεράσει τις μη ψηφιακές πληρωμές.
Wells Fargo
Η Wells Fargo δεν είδε θεαματική ανάπτυξη των ψηφιακών χρηστών στο γ΄ 3μηνο του 2017, αλλά και πάλι η υπηρεσία αυτή εξακολουθεί να παρουσιάζει καλύτερη ανάπτυξη από άλλες.
Οι ενεργοί ψηφιακοί πελάτες, στους οποίους περιλαμβάνονται τόσο οι χρήστες στο διαδίκτυο όσο και χρήστες κινητών, αυξήθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 27,8 εκατομμύρια.
Η αύξηση αυτή ξεπέρασε τόσο τους πελάτες στα καταστήματα, οι οποίοι παρουσίασαν πτώση 0,2% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 23,6 εκατομμύρια, και τους ενεργητικούς λογαριασμούς πιστωτικών καρτών γενικής χρήσης, οι οποίοι παρέμειναν σταθεροί σε ετήσια βάση στα 7,8 εκατομμύρια.
Ακόμη και χωρίς σημαντική αύξηση των χρηστών, η ψηφιακή τεχνολογία εξακολουθεί να παρέχει αυξημένη δέσμευση, σε μια εποχή που οι πελάτες απομακρύνονται από τα καταστήματα και τα ΑΤΜ. Οι αλληλεπιδράσεις υποκαταστημάτων και ATM μειώθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση στα 374 εκατ. δολάρια, ενώ οι ψηφιακές συνεδρίες αυξήθηκαν κατά 6% φτάνοντας τα 1,5 δισ. δολάρια.
Αυτή είναι μια τεράστια ευκαιρία για την Wells Fargo, καθώς κάθε συνεδρία είναι μια ευκαιρία για την επιχείρηση να εδραιώσει την πελατειακή βάση της - έχει την ευκαιρία όχι μόνο να δημιουργήσει ισχυρότερες σχέσεις αλλά και να προσφέρει στους χρήστες πρόσβαση σε νέα χρηματοοικονομικά προϊόντα.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ψηφιακή ανάπτυξη για την BofA και την Wells Fargo δεν ήταν μια παθητική διαδικασία, έχουν επιδείξει επιθετικότητα στη δημιουργία ψηφιακών καναλιών πρώτης κατηγορίας.
Στην πραγματικότητα, ως μέρος της μελέτης της Intelligence Mobile Banking Competitive Edge της BI Intelligence, η οποία κατατάσσει τις τράπεζες σύμφωνα με τη δύναμη των προσφερόμενων υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και προσφέρει ανάλυση σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν οι τράπεζες ,για να κερδίσουν και να διατηρήσουν τους πελάτες τους, οι BofA και Wells Fargo είχαν πολύ καλά αποτελέσματα.
Η BofA, η οποία κατατάχθηκε στην τρίτη θέση ως παροχέας υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, αναγνωρίστηκε για την επένδυση σε σπάνια χαρακτηριστικά, όπως πρόσβαση χωρίς κάρτες ATM, δυνατότητα αναδιάταξης ή απενεργοποίησης κάρτας πληρωμής εντός εφαρμογής και δυνατότητα ειδοποίησης της τράπεζας σε ταξιδιωτικά σχέδια.
Από την πλευρά της, η Wells Fargo κέρδισε την πρώτη θέση στην κατάταξη.
Η τράπεζα προώθησε πρόσφατα αρκετές νέες δυνατότητες, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας προσωρινής απενεργοποίησης νέων καρτών, ενός chatbot για το Facebook σε συνεργασία με την Kasisto και της δυνατότητας χρήσης ενός smartphone στη θέση μιας κάρτας σε ένα ΑΤΜ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών