Η κ. James της DBRS εκτιμά πως τα νέα stress tests για τις ελληνικές τράπεζες θα είναι “διαχειρίσιμα”
Σε αναβάθμιση της Ελλάδας αναμένεται να προχωρήσει ο διεθνούς κύρους καναδικός οίκος αξιολόγησης DBRS στις 4 Μαΐου 2018, στην πρώτη αξιολόγηση του νέου έτους από τον διεθνή οίκο για τη χώρα μας, δηλώνει σε αποκλειστική της συνέντευξη στο bankingnews.gr (BN) η επικεφαλής αξιολογήσεων, Nichola James.
Η DBRS, σύμφωνα με την κ. James, θα λάβει υπόψη τις εξής δύο προϋποθέσεις:
1. Συνέχιση της συνεργασίας με τους επίσημους πιστωτές για την εφαρμογή δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
2. Σαφέστερη θέση για την εξωτερική χρηματοδότηση μετά την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος τον Αύγουστο του 2018, η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει πρόσθετα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους.
"H ελάφρυνση του χρέους σε συνδυασμό με τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες είναι οι λύσεις που θα επιτρέψουν στους βλαστούς της ανάκαμψης να ωριμάσουν και να γίνουν άνθη", λέει χαρακτηριστικά η ίδια, ενώ, όπως υπογραμμίζει, κρίσιμος παράγοντας μετά την έξοδο από το πρόγραμμα διάσωσης τον Αύγουστο θα είναι “η διατήρηση της δημοσιονομικής σύνεσης”.
Αναφορικά με το κατά πόσο θα είναι δυνατή μια “καθαρή” έξοδος και αν η Ελλάδα θα μπορέσει να σταθεί στα δικά της πόδια, η επικεφαλής αξιολογήσεων της DBRS σχολιάζει πως “όσο υπάρχει δυναμική ανάπτυξης υπάρχει ελπίδα”.
Η κ. James εκτιμά πως τα νέα stress tests για τις ελληνικές τράπεζες θα είναι “διαχειρίσιμα”, κρίνει πως “οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας βρίσκονται σε καλά επίπεδα, αλλά τα πολύ υψηλά επίπεδα των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) αποτελούν βαρίδι” και τονίζει, μεταξύ άλλων, πως τα μέτρα που υλοποιούνται για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια “δεν έχουν ακόμη αποφέρει καρπούς”.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Nichola James στο bankingnews.gr:
- Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να δει αναβάθμιση της πιστοληπτικής της ικανότητας; Υπάρχει κίνδυνος για νέα υποβάθμιση στο μέλλον;
Στις 10 Νοεμβρίου 2017 ο οίκος DBRS προχώρησε σε αναβάθμιση, σε θετική από σταθερή προηγουμένως, της τάσης (outlook) για την αξιολόγηση CCC (υψηλή) που δίνει στην μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας σε ξένο νόμισμα.
Με την προϋπόθεση ότι θα προκύψει ένας ή και οι δύο από τους ακόλουθους παράγοντες, η DBRS ενδέχεται να αναβαθμίσει την αξιολόγηση, ενδεχομένως στις 4 Μαΐου:
1) Συνέχιση της συνεργασίας με τους επίσημους πιστωτές για την εφαρμογή δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
2) Σαφέστερη θέση για την εξωτερική χρηματοδότηση μετά την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος τον Αύγουστο του 2018, η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει πρόσθετα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους.
- Η ελάφρυνση του χρέους φαίνεται να είναι ένα αμφίσημο ζήτημα για την Ελλάδα. Θα λύσει τα προβλήματα; Και ποια λύση είναι και η σωστή;
Τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους είναι ουσιαστικής σημασίας για τη μείωση των ετήσιων ακαθάριστων χρηματοδοτικών αναγκών τα επόμενα χρόνια, δημιουργώντας έτσι δημοσιονομικό χώρο για μέτρα στήριξης της ανάπτυξης.
Ο οικονομικός αντίκτυπος των μεταρρυθμίσεων που έχουν ήδη εισαχθεί, συν οι νέες μεταρρυθμίσεις, θα πρέπει να δημιουργήσουν προϋποθέσεις για την αύξηση της αποτελεσματικότητας της οικονομικής πολιτικής.
Εν ολίγοις, η ελάφρυνση του χρέους σε συνδυασμό με τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες είναι οι λύσεις που θα επιτρέψουν στους βλαστούς της ανάκαμψης να ωριμάσουν και να γίνουν άνθη.
- Η Ελλάδα έχει δρομολογήσει την έξοδο από το πρόγραμμα διάσωσης τον Αύγουστο του 2018. Έχετε αμφιβολίες για την εξέλιξη αυτή, για το μέλλον της Ελλάδας;
Η Ελλάδα έχει δρομολογήσει την έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο 2018.
Η διατήρηση της δημοσιονομικής σύνεσης είναι κρίσιμη.
Ενώ η μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική (MTFS) 2018-21 θέτει ανώτατα όρια δαπανών σύμφωνα με τους στόχους του προγράμματος του ESM και ένα πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2019-21, υπάρχει μεγαλύτερη αβεβαιότητα σχετικά με τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
- Υπό ποιες συνθήκες θα είναι δυνατή μια ‘’καθαρή’’ έξοδος από το πρόγραμμα; Είναι έτοιμη η Ελλάδα να σταθεί στα πόδια της όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα διάσωσης;
Η ζήτηση των επενδυτών είναι κρίσιμη.
Το επίπεδο των αποδόσεων των ελληνικών ομολόγων, που σήμερα είναι γύρω στο 4% (3,76% 18/1/2018) στο 10ετές ομόλογο αναφοράς, που είναι πολύ υψηλότερο σε σύγκριση με τα επίπεδα της ευρωζώνης, θα μπορούσε να είναι ελκυστικό τώρα που η ένταξη της Ελλάδας στο ευρώ δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση.
Αυτό, σε συνδυασμό όμως με την ισχυρότερη περιφερειακή ανάπτυξη.
Αν η Ελλάδα μπορεί να σταθεί στα δικά της πόδια στο μέλλον, αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αλλά όσο υπάρχει δυναμική ανάπτυξης υπάρχει ελπίδα.
Και, σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, οι χώρες που μπήκαν σε πρόγραμμα διάσωσης θα παραμένουν υπό επιτροπεία έως ότου αποπληρωθεί το 75% των δανείων τους - ενδεχομένως αυτό θα είναι κάτι που θα επιβαρύνει αρκετές γενιές μπροστά στην Ελλάδα.
- Υπάρχει πιθανότητα για την ανάγκη μιας νέας ανακεφαλαιοποίησης για τις ελληνικές τράπεζες.
Ένας νέος γύρος ασκήσεων προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων (stress tests) από την ΕΚΤ που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο προσέθεσε κάποια αβεβαιότητα στην κεφαλαιακή επάρκεια, ωστόσο στο σύνολο του συστήματος, η DBRS αναμένει ότι θα είναι διαχειρίσιμα.
Η ρευστότητα των ελληνικών τραπεζών βελτιώθηκε σημαντικά μετά την ανακεφαλαιοποίηση στο τέλος του 2015, αλλά εξακολουθούν να βασίζονται στην παροχή έκτακτης ρευστότητας (ELA) αν και αυτή έχει μειωθεί.
Οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας βρίσκονται σε καλά επίπεδα, αλλά τα πολύ υψηλά επίπεδα των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) αποτελούν “βαρίδι”.
Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια βρίσκονται υπό στενή επιτήρηση, αν και τα μέτρα που υλοποιούνται στο πλαίσιο του τρίτου προγράμματος δεν έχουν ακόμη αποφέρει καρπούς.
- Μιας και η κρίση στην ευρωζώνη φαίνεται να ξεθωριάζει, θα επιχειρούσατε να κάνετε μια πρόβλεψη για τις θεμελιώδεις προκλήσεις των επόμενων ετών;
Ο πολιτικός κίνδυνος είναι πάντα μια πρόκληση στην Ευρώπη.
Η νίκη του Macron στη Γαλλία ήταν μια αλλαγή του παιχνιδιού το 2017.
Το 2018, η Ευρώπη αντιμετωπίζει δύσκολες διαπραγματεύσεις για το Brexit, αναμένει τα πολιτικά αποτελέσματα για την Καταλονία και τη Γερμανία, καθώς και τις εκλογές στην Ιταλία.
Εάν ο Macron καταφέρει να κάνει μεταρρυθμίσεις στη Γαλλία, υπάρχει μια σημαντική πιθανότητα να ακολουθήσει ένα κύμα μεταρρυθμιστικών προσπαθειών και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Θα παρατηρούμε την πολιτική της ΕΚΤ και το ευρώ, θα παρατηρούμε προσεκτικά την ραγδαία αύξηση της ισοτιμίας του ευρώ.
Η συνέντευξη της Nichola James στα αγγλικά
- What should Greece do to see its credit rating upgraded? Is it threatened with new downgrading in the near future?
DBRS changed Greece’s CCC (high) Long-Term Foreign Currency – Issuer Rating trend from Stable to Positive on 10 November 2017.
Provided that one or both of the following factors occur, DBRS is likely to upgrade the rating, potentially in its next review on 4th May:
1) continued cooperation with its official creditors to implement fiscal and structural reforms;
(2) a clearer view of external financing beyond the current Third Programme’s completion in August 2018, that could include additional debt relief measures.
- Debt relief seems to be a contentious issue for Greece. Will it solve Greece's problems? And which solution is the right one?
Debt relief measures are essential to reduce annual gross financing needs in future years, thereby creating fiscal space for growth-supportive measures. The full economic impact of reforms already introduced plus new reforms should create conditions to increase economic effectiveness. In short, debt relief and reform efforts combined are solutions – to allow the Spring shoots of recovery to mature into Summer blossoms.
- Greece is on track to exit its bailout plan in August 2018. Are there any doubts over this development, about Greece’s future?
Greece is on track to exit the programme in August. Maintaining fiscal prudence is critical. While the Medium-Term Fiscal Strategy (MTFS) 2018-21 sets spending ceilings consistent with ESM programme targets and primary surpluses of 3.5% a year in 2019-21, there’s more uncertainty about longer term outcomes.
- Under which conditions would a clean exit from the program be possible? Is Greece ready to stand on its own feet when the rescue program ends?
Investor demand is critical. The level of Greek yields, currently around 4% on the benchmark 10-year, standing well above other euro area levels, could be attractive now that Greece’s membership of the euro area is not in doubt. This, combined with stronger regional growth.
Can Greece stand on its own feet in the future, well that depends on many factors, but for as long as there’s growth momentum there’s hope. And, in any case, according to EU regulations, bailout countries will be monitored until 75% of their loans have been repaid – potentially several generations ahead for Greece.
- Is there a possibility about the need for a third recapitalization for the Greek banks?
A new round of ECB stress tests expected to be completed by May have added a level of uncertainty to capital adequacy, but system-wide, DBRS expects the results to be manageable.
The liquidity position of Greek banks has much improved since their recapitalisation at the end of 2015, but they continue to rely on Emergency Liquidity Assistance (ELA), although this has been reduced.
Capital ratios are comfortable, but very high levels of non-performing loans (NPLs) are a burden.
These NPLs are closely monitored by the supervisors although measures implemented under the third programme have yet to bear fruits.
- As the eurozone crisis seem to have faded, could you kindly attempt a prediction on the fundamental challenges over the coming years?
Political risk is always a challenge in Europe. Macron’s win in France was a game-changer in 2017. In 2018, Europe faces challenging Brexit negotiations, is awaiting political outcomes in Catalonia/Spain and in Germany, as well as elections in Italy. If Macron can reform France, there’s a good chance of a modest wave of reform effort in Europe as well. We’ll have our eye on ECB policy and the euro – we’d view cautiously too rapid a rise in the euro currency rate.
Αθηνά Δημητρακοπούλου
www.bankingnews.gr
Η DBRS, σύμφωνα με την κ. James, θα λάβει υπόψη τις εξής δύο προϋποθέσεις:
1. Συνέχιση της συνεργασίας με τους επίσημους πιστωτές για την εφαρμογή δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
2. Σαφέστερη θέση για την εξωτερική χρηματοδότηση μετά την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος τον Αύγουστο του 2018, η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει πρόσθετα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους.
"H ελάφρυνση του χρέους σε συνδυασμό με τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες είναι οι λύσεις που θα επιτρέψουν στους βλαστούς της ανάκαμψης να ωριμάσουν και να γίνουν άνθη", λέει χαρακτηριστικά η ίδια, ενώ, όπως υπογραμμίζει, κρίσιμος παράγοντας μετά την έξοδο από το πρόγραμμα διάσωσης τον Αύγουστο θα είναι “η διατήρηση της δημοσιονομικής σύνεσης”.
Αναφορικά με το κατά πόσο θα είναι δυνατή μια “καθαρή” έξοδος και αν η Ελλάδα θα μπορέσει να σταθεί στα δικά της πόδια, η επικεφαλής αξιολογήσεων της DBRS σχολιάζει πως “όσο υπάρχει δυναμική ανάπτυξης υπάρχει ελπίδα”.
Η κ. James εκτιμά πως τα νέα stress tests για τις ελληνικές τράπεζες θα είναι “διαχειρίσιμα”, κρίνει πως “οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας βρίσκονται σε καλά επίπεδα, αλλά τα πολύ υψηλά επίπεδα των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) αποτελούν βαρίδι” και τονίζει, μεταξύ άλλων, πως τα μέτρα που υλοποιούνται για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια “δεν έχουν ακόμη αποφέρει καρπούς”.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Nichola James στο bankingnews.gr:
- Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα για να δει αναβάθμιση της πιστοληπτικής της ικανότητας; Υπάρχει κίνδυνος για νέα υποβάθμιση στο μέλλον;
Στις 10 Νοεμβρίου 2017 ο οίκος DBRS προχώρησε σε αναβάθμιση, σε θετική από σταθερή προηγουμένως, της τάσης (outlook) για την αξιολόγηση CCC (υψηλή) που δίνει στην μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας σε ξένο νόμισμα.
Με την προϋπόθεση ότι θα προκύψει ένας ή και οι δύο από τους ακόλουθους παράγοντες, η DBRS ενδέχεται να αναβαθμίσει την αξιολόγηση, ενδεχομένως στις 4 Μαΐου:
1) Συνέχιση της συνεργασίας με τους επίσημους πιστωτές για την εφαρμογή δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.
2) Σαφέστερη θέση για την εξωτερική χρηματοδότηση μετά την ολοκλήρωση του τρέχοντος προγράμματος τον Αύγουστο του 2018, η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει πρόσθετα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους.
- Η ελάφρυνση του χρέους φαίνεται να είναι ένα αμφίσημο ζήτημα για την Ελλάδα. Θα λύσει τα προβλήματα; Και ποια λύση είναι και η σωστή;
Τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους είναι ουσιαστικής σημασίας για τη μείωση των ετήσιων ακαθάριστων χρηματοδοτικών αναγκών τα επόμενα χρόνια, δημιουργώντας έτσι δημοσιονομικό χώρο για μέτρα στήριξης της ανάπτυξης.
Ο οικονομικός αντίκτυπος των μεταρρυθμίσεων που έχουν ήδη εισαχθεί, συν οι νέες μεταρρυθμίσεις, θα πρέπει να δημιουργήσουν προϋποθέσεις για την αύξηση της αποτελεσματικότητας της οικονομικής πολιτικής.
Εν ολίγοις, η ελάφρυνση του χρέους σε συνδυασμό με τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες είναι οι λύσεις που θα επιτρέψουν στους βλαστούς της ανάκαμψης να ωριμάσουν και να γίνουν άνθη.
- Η Ελλάδα έχει δρομολογήσει την έξοδο από το πρόγραμμα διάσωσης τον Αύγουστο του 2018. Έχετε αμφιβολίες για την εξέλιξη αυτή, για το μέλλον της Ελλάδας;
Η Ελλάδα έχει δρομολογήσει την έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο 2018.
Η διατήρηση της δημοσιονομικής σύνεσης είναι κρίσιμη.
Ενώ η μεσοπρόθεσμη δημοσιονομική στρατηγική (MTFS) 2018-21 θέτει ανώτατα όρια δαπανών σύμφωνα με τους στόχους του προγράμματος του ESM και ένα πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2019-21, υπάρχει μεγαλύτερη αβεβαιότητα σχετικά με τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
- Υπό ποιες συνθήκες θα είναι δυνατή μια ‘’καθαρή’’ έξοδος από το πρόγραμμα; Είναι έτοιμη η Ελλάδα να σταθεί στα πόδια της όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα διάσωσης;
Η ζήτηση των επενδυτών είναι κρίσιμη.
Το επίπεδο των αποδόσεων των ελληνικών ομολόγων, που σήμερα είναι γύρω στο 4% (3,76% 18/1/2018) στο 10ετές ομόλογο αναφοράς, που είναι πολύ υψηλότερο σε σύγκριση με τα επίπεδα της ευρωζώνης, θα μπορούσε να είναι ελκυστικό τώρα που η ένταξη της Ελλάδας στο ευρώ δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση.
Αυτό, σε συνδυασμό όμως με την ισχυρότερη περιφερειακή ανάπτυξη.
Αν η Ελλάδα μπορεί να σταθεί στα δικά της πόδια στο μέλλον, αυτό είναι κάτι που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αλλά όσο υπάρχει δυναμική ανάπτυξης υπάρχει ελπίδα.
Και, σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, οι χώρες που μπήκαν σε πρόγραμμα διάσωσης θα παραμένουν υπό επιτροπεία έως ότου αποπληρωθεί το 75% των δανείων τους - ενδεχομένως αυτό θα είναι κάτι που θα επιβαρύνει αρκετές γενιές μπροστά στην Ελλάδα.
- Υπάρχει πιθανότητα για την ανάγκη μιας νέας ανακεφαλαιοποίησης για τις ελληνικές τράπεζες.
Ένας νέος γύρος ασκήσεων προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων (stress tests) από την ΕΚΤ που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο προσέθεσε κάποια αβεβαιότητα στην κεφαλαιακή επάρκεια, ωστόσο στο σύνολο του συστήματος, η DBRS αναμένει ότι θα είναι διαχειρίσιμα.
Η ρευστότητα των ελληνικών τραπεζών βελτιώθηκε σημαντικά μετά την ανακεφαλαιοποίηση στο τέλος του 2015, αλλά εξακολουθούν να βασίζονται στην παροχή έκτακτης ρευστότητας (ELA) αν και αυτή έχει μειωθεί.
Οι δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας βρίσκονται σε καλά επίπεδα, αλλά τα πολύ υψηλά επίπεδα των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) αποτελούν “βαρίδι”.
Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια βρίσκονται υπό στενή επιτήρηση, αν και τα μέτρα που υλοποιούνται στο πλαίσιο του τρίτου προγράμματος δεν έχουν ακόμη αποφέρει καρπούς.
- Μιας και η κρίση στην ευρωζώνη φαίνεται να ξεθωριάζει, θα επιχειρούσατε να κάνετε μια πρόβλεψη για τις θεμελιώδεις προκλήσεις των επόμενων ετών;
Ο πολιτικός κίνδυνος είναι πάντα μια πρόκληση στην Ευρώπη.
Η νίκη του Macron στη Γαλλία ήταν μια αλλαγή του παιχνιδιού το 2017.
Το 2018, η Ευρώπη αντιμετωπίζει δύσκολες διαπραγματεύσεις για το Brexit, αναμένει τα πολιτικά αποτελέσματα για την Καταλονία και τη Γερμανία, καθώς και τις εκλογές στην Ιταλία.
Εάν ο Macron καταφέρει να κάνει μεταρρυθμίσεις στη Γαλλία, υπάρχει μια σημαντική πιθανότητα να ακολουθήσει ένα κύμα μεταρρυθμιστικών προσπαθειών και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Θα παρατηρούμε την πολιτική της ΕΚΤ και το ευρώ, θα παρατηρούμε προσεκτικά την ραγδαία αύξηση της ισοτιμίας του ευρώ.
Η συνέντευξη της Nichola James στα αγγλικά
- What should Greece do to see its credit rating upgraded? Is it threatened with new downgrading in the near future?
DBRS changed Greece’s CCC (high) Long-Term Foreign Currency – Issuer Rating trend from Stable to Positive on 10 November 2017.
Provided that one or both of the following factors occur, DBRS is likely to upgrade the rating, potentially in its next review on 4th May:
1) continued cooperation with its official creditors to implement fiscal and structural reforms;
(2) a clearer view of external financing beyond the current Third Programme’s completion in August 2018, that could include additional debt relief measures.
- Debt relief seems to be a contentious issue for Greece. Will it solve Greece's problems? And which solution is the right one?
Debt relief measures are essential to reduce annual gross financing needs in future years, thereby creating fiscal space for growth-supportive measures. The full economic impact of reforms already introduced plus new reforms should create conditions to increase economic effectiveness. In short, debt relief and reform efforts combined are solutions – to allow the Spring shoots of recovery to mature into Summer blossoms.
- Greece is on track to exit its bailout plan in August 2018. Are there any doubts over this development, about Greece’s future?
Greece is on track to exit the programme in August. Maintaining fiscal prudence is critical. While the Medium-Term Fiscal Strategy (MTFS) 2018-21 sets spending ceilings consistent with ESM programme targets and primary surpluses of 3.5% a year in 2019-21, there’s more uncertainty about longer term outcomes.
- Under which conditions would a clean exit from the program be possible? Is Greece ready to stand on its own feet when the rescue program ends?
Investor demand is critical. The level of Greek yields, currently around 4% on the benchmark 10-year, standing well above other euro area levels, could be attractive now that Greece’s membership of the euro area is not in doubt. This, combined with stronger regional growth.
Can Greece stand on its own feet in the future, well that depends on many factors, but for as long as there’s growth momentum there’s hope. And, in any case, according to EU regulations, bailout countries will be monitored until 75% of their loans have been repaid – potentially several generations ahead for Greece.
- Is there a possibility about the need for a third recapitalization for the Greek banks?
A new round of ECB stress tests expected to be completed by May have added a level of uncertainty to capital adequacy, but system-wide, DBRS expects the results to be manageable.
The liquidity position of Greek banks has much improved since their recapitalisation at the end of 2015, but they continue to rely on Emergency Liquidity Assistance (ELA), although this has been reduced.
Capital ratios are comfortable, but very high levels of non-performing loans (NPLs) are a burden.
These NPLs are closely monitored by the supervisors although measures implemented under the third programme have yet to bear fruits.
- As the eurozone crisis seem to have faded, could you kindly attempt a prediction on the fundamental challenges over the coming years?
Political risk is always a challenge in Europe. Macron’s win in France was a game-changer in 2017. In 2018, Europe faces challenging Brexit negotiations, is awaiting political outcomes in Catalonia/Spain and in Germany, as well as elections in Italy. If Macron can reform France, there’s a good chance of a modest wave of reform effort in Europe as well. We’ll have our eye on ECB policy and the euro – we’d view cautiously too rapid a rise in the euro currency rate.
Αθηνά Δημητρακοπούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών