Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Εμπορικός πόλεμος για το κοβάλτιο – Γιατί η Apple συνομιλεί απευθείας με τους παραγωγούς;

Εμπορικός πόλεμος για το κοβάλτιο – Γιατί η Apple συνομιλεί απευθείας με τους παραγωγούς;
Η Apple αναζητά συμβάσεις για να αγοράσει αρκετές χιλιάδες μετρικούς τόνους κοβαλτίου για πέντε χρόνια ή και περισσότερο
Η Apple βρίσκεται σε συνομιλίες για να αγοράζει προμήθειες κοβαλτίου για τις μπαταρίες των iPhones απευθείας από τους ανθρακωρύχους, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η αμερικανική εταιρεία αναζητά συμβάσεις για να αγοράσει αρκετές χιλιάδες μετρικούς τόνους κοβαλτίου για πέντε χρόνια ή και περισσότερο.
Οι τιμές του κοβαλτίου έχουν φτάσει στα ύψη λόγω της αναμενόμενης αύξησης της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων που τροφοδοτούνται με μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Ένα από τα αξιοσημείωτα του 2017 ήταν η εκπληκτική άνοδος στην τιμή του κοβαλτίου, ένα μέταλλο που αποτελεί βασικό συστατικό για τις μπαταρίες από τα smartphones έως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τόσο το κοβάλτιο όσο και το λίθιο είναι βασικά συστατικά των μπαταριών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στα smartphones.
Και καθώς η παγκόσμια ζήτηση για τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να εκραγεί, χάρη στις αυστηρές ποσοστώσεις της Κίνας για τους ιδιοκτήτες αστικών αυτοκινήτων, οι έμποροι κοβαλτίου φαίνεται να εκμεταλλεύονται το μομέντουμ.
Σύμφωνα με την Global Energy Metals, η συνολική ζήτηση κοβαλτίου παγκοσμίως αναμένεται να υπερβεί τους 120.000 τόνους ετησίως έως το 2020, περίπου 30% περισσότερο από τους 93.950 τόνους που καταναλώθηκαν το 2016.
Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ζήτησης οφείλεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Η τιμή του κοβαλτίου διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο Αξιών του Λονδίνου ελάχιστα πιο κάτω από τα 80.000 δολάρια ανά τόνο, το υψηλότερο επίπεδο μετά την οικονομική κρίση.
Η τιμή έχει τριπλασιαστεί τους τελευταίους 18 μήνες.


Cobalt


Με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται με διψήφια ποσοστά και το κόστος των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας να υποχωρεί αισθητά, οι πρώτες ύλες ζωτικής σημασίας για τη μπαταρία ιόντων λιθίου, βρίσκονται στα αρχικά στάδια ενός κύκλου ανάπτυξης, που μπορεί να συνεχιστεί ακόμα και την επόμενη δεκαετία", δήλωσε πρόσφατα στο MarketWatch ο Chris Berry, σύμβουλος της Lithium Americas.

Cobalt

Δεν πρέπει λοιπόν να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Apple, η πιο ακριβή εταιρεία του κόσμου από πλευράς κεφαλαιοποίησης, της οποίας η ζήτηση καταναλωτικών προϊόντων αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες αγορές κοβαλτίου στον κόσμο, βρίσκεται σε συνομιλίες για την αγορά μακροπρόθεσμων προμηθειών κοβαλτίου απευθείας από τους ανθρακωρύχους.
Η εταιρεία ελπίζει να εξασφαλίσει μια βιώσιμη προσφορά, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να καταναλώνουν ένα αυξανόμενο μερίδιο της παγκόσμιας ζήτησης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Tim Cook προφανώς δεν θέλει να αφήσει ένα τόσο σημαντικό ζήτημα στα «χέρια» των προμηθευτών της Apple, οι οποίοι κατά παράδοση είναι υπεύθυνοι για την εξασφάλιση των προμηθειών κοβαλτίου.
Οι συνομιλίες δείχνουν ότι ο τεχνολογικός κολοσσός είναι πρόθυμος να διασφαλίσει, ότι οι προμήθειες κοβαλτίου για τις μπαταρίες των iPhones και iPads θα είναι επαρκείς, καθώς η ζήτηση για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, κάνουν πιθανό τον κίνδυνο να δημιουργηθεί έλλειψη πρώτης ύλης.
Περίπου το ένα τέταρτο της παγκόσμιας παραγωγής κοβαλτίου χρησιμοποιείται στα smartphones.
Η Apple πλέον ανταγωνίζεται με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και η Volkswagen (όπως και με άλλους κατασκευαστές smartphone).
Φυσικά, η Apple δεν είναι η πρώτη εταιρεία που προσπαθεί να αναπτύξει μια άμεση σχέση με τους ανθρακωρύχους.
Η BMW είναι κοντά στην εξασφάλιση 10ετούς συμφωνίας εφοδιασμού, όπως δήλωσε ο επικεφαλής των προμηθειών της αυτοκινητοβιομηχανίας, στη γερμανική εφημερίδα FAZ στις αρχές Φεβρουαρίου 2018.
Το κοβάλτιο είναι ένα βασικό συστατικό των μπαταριών για τα smartphones.
Ενώ οι συσκευές αυτές χρησιμοποιούν περίπου 8 γραμμάρια εξευγενισμένου κοβαλτίου, η μπαταρία για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί ποσότητα 1.000 φορές μεγαλύτερη.

Cobalt

Η Apple έχει περίπου 1,3 δισεκατομμύρια υπάρχουσες συσκευές.
Ένα άλλο ζήτημα για εταιρείες όπως η Apple που θέλουν να είναι «κοινωνικά ευαίσθητες», είναι ότι η εξόρυξη του κοβαλτίου είναι γεμάτη με παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Τα δύο τρίτα των προμηθειών προέρχονται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου δεν υπήρξε ποτέ ειρηνική μετάβαση της εξουσίας και η παιδική εργασία εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε εγκαταστάσεις της βιομηχανίας.
Τα τελευταία χρόνια, η Apple ενίσχυσε τη δέσμευσή της με τους προμηθευτές κοβαλτίου, αφού η προέλευση του μετάλλου στην αλυσίδα εφοδιασμού της εξεταζόταν από ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Σε έκθεση στις αρχές του 2016, η Διεθνής Αμνηστία ισχυρίστηκε ότι οι Κινέζοι προμηθευτές της Apple και της Samsung, αγόραζαν κοβάλτιο από ορυχεία όπου η παιδική εργασία πρωτοστατεί.
Το 2017, η Apple δημοσίευσε για πρώτη φορά κατάλογο με τις εταιρείες που την προμηθεύουν με κοβάλτιο για τις μπαταρίες της και δήλωσε ότι δεν θα επέτρεπε το μέταλλο από τα μεταλλεία στο Κονγκό, εάν δεν εξακριβώσει ότι υπάρχουν οι «κατάλληλες συνθήκες».
Ωστόσο, αν η Apple παραβίασει αυτήν την υπόσχεση, δεν θα είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία δεν κατάφερε να τηρήσει τη δέσμευσή της για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Αυτό που μένει είναι αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla και η BMW, όπως και οι κατασκευαστές smartphone θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Apple και αν το κοβάλτιο προκαλέσει φρενίτιδα, παρόμοια με αυτή του bitcoin το 2017.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης