Το κόστος του Brexit στους επιχειρηματικούς κλάδους του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με το ΔΝΤ
Το Ηνωμένο Βασίλειο πρόκειται να εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση τον Μάρτιο του 2019 και οι αρνητικές οικονομικές συνέπειες θα είναι άνισα κατανεμημένες σε διάφορους τομείς και περιοχές, σχολιάζει σε άρθρο του -έπειτα από σχετική έκθεση- το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ).
Μετά το Brexit, τα εμπόδια στο εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών θα αυξηθούν, ενώ θα μειωθεί η κινητικότητα της εργασίας.
Η ΕΕ είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του Ηνωμένου Βασιλείου, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ήμισυ του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών.
Για παράδειγμα, το 56% των αυτοκινήτων που παράγονται στο Ηνωμένο Βασίλειο εξάγονται στην ΕΕ και περίπου το 1/4 των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών που παράγονται στο νησί σχετίζονται με πελάτες της ΕΕ.
Η ένταξη στην ΕΕ είχε ενθαρρύνει τις ξένες άμεσες επενδύσεις, καθώς οι επιχειρήσεις επενδύθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο ως βάση για την πρόσβαση στην ενιαία αγορά, ενώ η ελεύθερη κινητικότητα του εργατικού δυναμικού επέτρεψε στη χώρα να προσλάβει ταλέντα από όλη την ΕΕ, επισημαίνεται.
«Η έξοδος από την ΕΕ θα μειώσει ή θα εξαλείψει αναπόφευκτα ορισμένα από τα οφέλη του ελεύθερου εμπορίου.
Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη φύση της νέας οικονομικής σχέσης μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ είναι ακόμη άγνωστη, παρουσιάζουμε εκτιμήσεις για τη μακροπρόθεσμη οικονομική επίπτωση κάτω από δύο ενδεικτικά σενάρια για τη σχέση μετά τη Brexit.
Στο πρώτο σενάριο (συμφωνία για ελεύθερο εμπόριο), το ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου θα είναι περίπου 2,5% έως 4% χαμηλότερο μακροπρόθεσμα, σε σύγκριση με ένα σενάριο χωρίς Brexit.
Αυτό μεταφράζεται σε κατά κεφαλήν κόστος περίπου £900 έως £1.300.
Σε ένα σενάριο ΠΟΕ, υπό το οποίο η χώρα χάνει κάθε προνομιακή πρόσβαση στην αγορά της ΕΕ και υιοθετεί δασμολογικά προγράμματα του ΠΟΕ για το εμπόριο αγαθών, η μείωση της πραγματικής παραγωγής θα ήταν μεγαλύτερη, μεταξύ 5% και 8% σε μακροπρόθεσμη βάση (περίπου £1.700 έως £.2700 κατά κεφαλήν)», σχολιάζεται.
Αναλυτικά:
www.bankingnews.gr
Μετά το Brexit, τα εμπόδια στο εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών θα αυξηθούν, ενώ θα μειωθεί η κινητικότητα της εργασίας.
Η ΕΕ είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του Ηνωμένου Βασιλείου, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ήμισυ του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών.
Για παράδειγμα, το 56% των αυτοκινήτων που παράγονται στο Ηνωμένο Βασίλειο εξάγονται στην ΕΕ και περίπου το 1/4 των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών που παράγονται στο νησί σχετίζονται με πελάτες της ΕΕ.
Η ένταξη στην ΕΕ είχε ενθαρρύνει τις ξένες άμεσες επενδύσεις, καθώς οι επιχειρήσεις επενδύθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο ως βάση για την πρόσβαση στην ενιαία αγορά, ενώ η ελεύθερη κινητικότητα του εργατικού δυναμικού επέτρεψε στη χώρα να προσλάβει ταλέντα από όλη την ΕΕ, επισημαίνεται.
«Η έξοδος από την ΕΕ θα μειώσει ή θα εξαλείψει αναπόφευκτα ορισμένα από τα οφέλη του ελεύθερου εμπορίου.
Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη φύση της νέας οικονομικής σχέσης μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ είναι ακόμη άγνωστη, παρουσιάζουμε εκτιμήσεις για τη μακροπρόθεσμη οικονομική επίπτωση κάτω από δύο ενδεικτικά σενάρια για τη σχέση μετά τη Brexit.
Στο πρώτο σενάριο (συμφωνία για ελεύθερο εμπόριο), το ΑΕΠ του Ηνωμένου Βασιλείου θα είναι περίπου 2,5% έως 4% χαμηλότερο μακροπρόθεσμα, σε σύγκριση με ένα σενάριο χωρίς Brexit.
Αυτό μεταφράζεται σε κατά κεφαλήν κόστος περίπου £900 έως £1.300.
Σε ένα σενάριο ΠΟΕ, υπό το οποίο η χώρα χάνει κάθε προνομιακή πρόσβαση στην αγορά της ΕΕ και υιοθετεί δασμολογικά προγράμματα του ΠΟΕ για το εμπόριο αγαθών, η μείωση της πραγματικής παραγωγής θα ήταν μεγαλύτερη, μεταξύ 5% και 8% σε μακροπρόθεσμη βάση (περίπου £1.700 έως £.2700 κατά κεφαλήν)», σχολιάζεται.
Αναλυτικά:
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών