Έκθεση της Fitch Ratings για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η επιβράδυνση που παρατηρείται τους τελευταίους 9 μήνες στον κλάδο αυτοκινήτων αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά αρνητικά την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας, αναφέρει σε έκθεσή της η Fitch Ratings.
Αν και η παγκόσμια αυτοκινητική ζήτηση θα σταθεροποιηθεί φέτος, ο οίκος δεν αναμένει ταχεία ανάκαμψη, επισημαίνεται.
«Η αγορά αυτοκινήτων διαδραματίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στον σημερινό παγκόσμιο οικονομικό κύκλο.
Η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων υπήρξε ένας καλός δείκτης του παγκοσμίου κύκλου βιομηχανικής παραγωγής και υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι οι πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις σε άλλους τομείς της βιομηχανίας είναι ισχυρές.
Επιπλέον, η σχετική έκθεση των οικονομιών στην αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να βοηθήσει στην εξήγηση πρόσφατων αρνητικών εκπλήξεων του ΑΕΠ, ιδίως στη Γερμανία.
Η παγκόσμια ζήτηση για αυτοκίνητα εκτιμάται ότι υποχώρησε το 2018, για πρώτη φορά από το 2009.
Η ζήτηση μειώθηκε κατά 0,1% το 2018, έναντι μέσης ετήσιας αύξησης 4,1% κατά την περίοδο 2011-2017. (…)
Η Eurostat δημοσιεύει "πολλαπλασιαστές αποτελεσμάτων" για διάφορους τομείς της οικονομίας της ΕΕ, δείχνοντας τον εκτιμώμενο αντίκτυπο στη συνολική οικονομική παραγωγή της αύξησης της μονάδας στην τελική ζήτηση κάθε τομέα.
Ο πολλαπλασιαστής για τον τομέα των αυτοκινήτων είναι 2,4, σημαντικά υψηλότερος από τους περισσότερους άλλους τομείς της οικονομίας της ΕΕ.
Τα στοιχεία των εθνικών λογαριασμών των ΗΠΑ δείχνουν επίσης ότι η παραγωγή αυτοκινήτων συνεπάγεται ασυνήθιστα υψηλή εξάρτηση από τις ενδιάμεσες εισροές που αγοράζονται από άλλες βιομηχανίες. (…)
Η μείωση κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες στην παγκόσμια αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2018 (σε σχέση με το μέσο όρο της περιόδου 2011-2017) ενδέχεται να έχει μειώσει το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά περίπου 0,2%. (…)
Αναμένουμε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα αυξηθούν λίγο περισσότερο από το 0,5% το 2019.
Η παγκόσμια αύξηση των πωλήσεων θα αυξηθεί σε περίπου 2% το 2020, αλλά η ανάπτυξη είναι απίθανο να επιστρέψει στο 4%, ακόμη και μεσοπρόθεσμα», σχολιάζεται.
www.bankingnews.gr
Αν και η παγκόσμια αυτοκινητική ζήτηση θα σταθεροποιηθεί φέτος, ο οίκος δεν αναμένει ταχεία ανάκαμψη, επισημαίνεται.
«Η αγορά αυτοκινήτων διαδραματίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στον σημερινό παγκόσμιο οικονομικό κύκλο.
Η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων υπήρξε ένας καλός δείκτης του παγκοσμίου κύκλου βιομηχανικής παραγωγής και υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι οι πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις σε άλλους τομείς της βιομηχανίας είναι ισχυρές.
Επιπλέον, η σχετική έκθεση των οικονομιών στην αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να βοηθήσει στην εξήγηση πρόσφατων αρνητικών εκπλήξεων του ΑΕΠ, ιδίως στη Γερμανία.
Η παγκόσμια ζήτηση για αυτοκίνητα εκτιμάται ότι υποχώρησε το 2018, για πρώτη φορά από το 2009.
Η ζήτηση μειώθηκε κατά 0,1% το 2018, έναντι μέσης ετήσιας αύξησης 4,1% κατά την περίοδο 2011-2017. (…)
Η Eurostat δημοσιεύει "πολλαπλασιαστές αποτελεσμάτων" για διάφορους τομείς της οικονομίας της ΕΕ, δείχνοντας τον εκτιμώμενο αντίκτυπο στη συνολική οικονομική παραγωγή της αύξησης της μονάδας στην τελική ζήτηση κάθε τομέα.
Ο πολλαπλασιαστής για τον τομέα των αυτοκινήτων είναι 2,4, σημαντικά υψηλότερος από τους περισσότερους άλλους τομείς της οικονομίας της ΕΕ.
Τα στοιχεία των εθνικών λογαριασμών των ΗΠΑ δείχνουν επίσης ότι η παραγωγή αυτοκινήτων συνεπάγεται ασυνήθιστα υψηλή εξάρτηση από τις ενδιάμεσες εισροές που αγοράζονται από άλλες βιομηχανίες. (…)
Η μείωση κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες στην παγκόσμια αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2018 (σε σχέση με το μέσο όρο της περιόδου 2011-2017) ενδέχεται να έχει μειώσει το παγκόσμιο ΑΕΠ κατά περίπου 0,2%. (…)
Αναμένουμε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα αυξηθούν λίγο περισσότερο από το 0,5% το 2019.
Η παγκόσμια αύξηση των πωλήσεων θα αυξηθεί σε περίπου 2% το 2020, αλλά η ανάπτυξη είναι απίθανο να επιστρέψει στο 4%, ακόμη και μεσοπρόθεσμα», σχολιάζεται.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών