Τι δείχνει έρευνα της HSBC μεταξύ 2.500 επιχειρήσεων σε 14 χώρες της υφηλίου
Σχεδόν το ένα τρίτο των επιχειρήσεων αναμένουν ότι τα επόμενα δύο χρόνια θα αλλάξουν ριζικά, από τον τρόπο με τον οποίο κάνουν πωλήσεις μέχρι το πού δραστηριοποιούνται καθώς αναζητούν ευκαιρίες ανάπτυξης σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο.
Όμως, ενώ τεχνολογίες όπως η ρομποτική βρίσκονται στην κορυφή των επενδυτικών τους πλάνων, οι επιχειρήσεις πλέον θέτουν ως προτεραιότητα την επένδυση στην ευημερία και στις δεξιότητες των ανθρώπων τους, σύμφωνα με μια νέα έρευνα της HSBC.
Τα αποτελέσματα της έρευνας ‘Navigator: Made for the Future’, η οποία πραγματοποιήθηκε μεταξύ 2.500 επιχειρήσεων σε 14 χώρες, δείχνουν ότι το 34% όσων λαμβάνουν αποφάσεις, πιστεύει ότι οι προτεραιότητές τους στον τομέα της τεχνολογίας θα αλλάξουν «τελείως» μέσα στους επόμενους 24 μήνες, ενώ το 45% αναμένει ότι θα αλλάξουν «ελαφρώς».
Με τις επιχειρήσεις να επιθυμούν να γίνουν περισσότερο πελατο-κεντρικές και να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους, το 55% σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερο στην έρευνα και την ανάπτυξη.
Ένα αντίστοιχο ποσοστό (52%) θα αυξήσει την επένδυση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και 43% θα διαθέσει χρήματα για την ευημερία των εργαζομένων, ποσοστό μεγαλύτερο από αυτό που δήλωσε ότι θα επενδύσει σε logistics (42%), σε εργοστάσια και εξοπλισμό (34%) και σε εγκαταστάσεις (29%).
Μέσα από την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και υιοθετώντας καινοτόμες τεχνολογίες, οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να γίνουν περισσότερο αποδοτικές, πελατοκεντρικές και φιλικές στο περιβάλλον.
Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζουν να επενδύσουν περισσότερο στην εμπειρία του πελάτη (52%) και 45% θα αυξήσουν τις δαπάνες τους, προκειμένου να καταστούν πιο φιλικές στο περιβάλλον τα επόμενα 2 χρόνια.
Σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα επιθυμούν να γίνουν πιο «πράσινες» για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν ταλαντούχους εργαζόμενους και 30% επειδή νιώθουν πίεση από τους πελάτες, ώστε να βελτιωθούν σε αυτόν τον τομέα.
Ο Peter Yeates, CEO της HSBC Ελλάδας, σημειώνει «Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι η ταχύτητα των αλλαγών αυξάνεται και ότι τεχνολογικές εξελίξεις που θεωρούσαμε ότι θα αργήσουν πολύ να έρθουν, είναι ήδη, εδώ.
Την τελευταία δεκαετία εξαιτίας του οικονομικού κλίματος, οι ελληνικές επιχειρήσεις εστίασαν τις προσπάθειές τους στον έλεγχο του κόστους τους.
Η έρευνα, όμως, καταδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις προκειμένου να συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικές στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, πρέπει να στραφούν προς τις τεχνολογικές καινοτομίες αλλά και να αρχίσουν να επενδύουν ξανά στο ανθρώπινο δυναμικό τους.
Εξάλλου, η ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τους εργοδότες στην Ελλάδα, οι οποίοι δυσκολεύονται να βρουν εξειδικευμένο προσωπικό, καθώς ένα σημαντικό μέρος υψηλά καταρτισμένων νέων επαγγελματιών έχουν φύγει από τη χώρα προκειμένου να εργαστούν στο εξωτερικό».
Οι επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει ήδη ορισμένες νέες τεχνολογίες όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (41%), το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (40%), οι wearable συσκευές (37%) και οι τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου/εικόνας (38%).
Τα μεγαλύτερα οφέλη από την εφαρμογή αυτών των τεσσάρων τεχνολογιών είναι η βελτίωση της παραγωγικότητας, της εμπειρίας των πελατών και της ποιότητας των προϊόντων ή των υπηρεσιών.
Ενώ το 76% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι οι νέες τεχνολογίες θα κάνουν το προσωπικό τους πιο παραγωγικό και το 72% ότι θα ενισχύσουν την ευημερία των εργαζομένων, το 59% τόνισε ότι θα χρειάζεται λιγότερους εργαζόμενους στο μέλλον.
Τρεις στους πέντε (60%) σκοπεύουν να εισάγουν ή να ενισχύσουν ευέλικτες πρακτικές στην εργασία προκειμένου να βελτιώσουν την ευεξία του προσωπικού τους και να επιτύχουν την επανεξισορρόπηση μεταξύ αυτοματοποιημένης και χειροκίνητης παραγωγής.
Ο Noel Quinn, CEO HSBC Global Commercial Banking, δήλωσε: «Είναι εμφανής ο ενθουσιασμός για τις ταχέως αναπτυσσόμενες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Εικονικής Πραγματικότητας, καθώς οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται για την κάλυψη των αναγκών των αυριανών πελατών τους.
Αυτό που επίσης καταδεικνύει η έρευνα είναι ότι το μέλλον δεν θεωρείται πλέον ένας εφιάλτης.
Μια επιχείρηση μπορεί να έχει ανάγκη λιγότερα άτομα, αλλά αυτά θα πρέπει να είναι πολύ υψηλά καταρτισμένα και να νιώθουν δεσμευμένα – για να είναι υγιή και χαρούμενα με τη δουλειά τους- αλλιώς θα πάρουν τις δεξιότητές τους και θα τις χρησιμοποιήσουν αλλού. Η ευημερία των εργαζομένων και η εταιρική υπευθυνότητα εξελίσσονται, πλέον, σε δείκτη της επιχειρηματικής επιτυχίας».
Οι συνεντεύξεις για τις ανάγκες της έρευνας ‘Navigator: Made for the Future’ πραγματοποιήθηκαν σε: Αυστραλία, Καναδά, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Χονγκ Κονγκ, Ινδία, Ινδονησία, Μαλαισία, Μεξικό, Σιγκαπούρη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ τον Μάιο του 2019.
www.bankingnews.gr
Όμως, ενώ τεχνολογίες όπως η ρομποτική βρίσκονται στην κορυφή των επενδυτικών τους πλάνων, οι επιχειρήσεις πλέον θέτουν ως προτεραιότητα την επένδυση στην ευημερία και στις δεξιότητες των ανθρώπων τους, σύμφωνα με μια νέα έρευνα της HSBC.
Τα αποτελέσματα της έρευνας ‘Navigator: Made for the Future’, η οποία πραγματοποιήθηκε μεταξύ 2.500 επιχειρήσεων σε 14 χώρες, δείχνουν ότι το 34% όσων λαμβάνουν αποφάσεις, πιστεύει ότι οι προτεραιότητές τους στον τομέα της τεχνολογίας θα αλλάξουν «τελείως» μέσα στους επόμενους 24 μήνες, ενώ το 45% αναμένει ότι θα αλλάξουν «ελαφρώς».
Με τις επιχειρήσεις να επιθυμούν να γίνουν περισσότερο πελατο-κεντρικές και να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους, το 55% σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερο στην έρευνα και την ανάπτυξη.
Ένα αντίστοιχο ποσοστό (52%) θα αυξήσει την επένδυση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και 43% θα διαθέσει χρήματα για την ευημερία των εργαζομένων, ποσοστό μεγαλύτερο από αυτό που δήλωσε ότι θα επενδύσει σε logistics (42%), σε εργοστάσια και εξοπλισμό (34%) και σε εγκαταστάσεις (29%).
Μέσα από την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εργαζομένων και υιοθετώντας καινοτόμες τεχνολογίες, οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να γίνουν περισσότερο αποδοτικές, πελατοκεντρικές και φιλικές στο περιβάλλον.
Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζουν να επενδύσουν περισσότερο στην εμπειρία του πελάτη (52%) και 45% θα αυξήσουν τις δαπάνες τους, προκειμένου να καταστούν πιο φιλικές στο περιβάλλον τα επόμενα 2 χρόνια.
Σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα επιθυμούν να γίνουν πιο «πράσινες» για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν ταλαντούχους εργαζόμενους και 30% επειδή νιώθουν πίεση από τους πελάτες, ώστε να βελτιωθούν σε αυτόν τον τομέα.
Ο Peter Yeates, CEO της HSBC Ελλάδας, σημειώνει «Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι η ταχύτητα των αλλαγών αυξάνεται και ότι τεχνολογικές εξελίξεις που θεωρούσαμε ότι θα αργήσουν πολύ να έρθουν, είναι ήδη, εδώ.
Την τελευταία δεκαετία εξαιτίας του οικονομικού κλίματος, οι ελληνικές επιχειρήσεις εστίασαν τις προσπάθειές τους στον έλεγχο του κόστους τους.
Η έρευνα, όμως, καταδεικνύει ότι οι επιχειρήσεις προκειμένου να συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικές στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, πρέπει να στραφούν προς τις τεχνολογικές καινοτομίες αλλά και να αρχίσουν να επενδύουν ξανά στο ανθρώπινο δυναμικό τους.
Εξάλλου, η ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων των εργαζομένων είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για τους εργοδότες στην Ελλάδα, οι οποίοι δυσκολεύονται να βρουν εξειδικευμένο προσωπικό, καθώς ένα σημαντικό μέρος υψηλά καταρτισμένων νέων επαγγελματιών έχουν φύγει από τη χώρα προκειμένου να εργαστούν στο εξωτερικό».
Οι επιχειρήσεις έχουν υιοθετήσει ήδη ορισμένες νέες τεχνολογίες όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (41%), το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (40%), οι wearable συσκευές (37%) και οι τεχνολογίες αναγνώρισης προσώπου/εικόνας (38%).
Τα μεγαλύτερα οφέλη από την εφαρμογή αυτών των τεσσάρων τεχνολογιών είναι η βελτίωση της παραγωγικότητας, της εμπειρίας των πελατών και της ποιότητας των προϊόντων ή των υπηρεσιών.
Ενώ το 76% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι οι νέες τεχνολογίες θα κάνουν το προσωπικό τους πιο παραγωγικό και το 72% ότι θα ενισχύσουν την ευημερία των εργαζομένων, το 59% τόνισε ότι θα χρειάζεται λιγότερους εργαζόμενους στο μέλλον.
Τρεις στους πέντε (60%) σκοπεύουν να εισάγουν ή να ενισχύσουν ευέλικτες πρακτικές στην εργασία προκειμένου να βελτιώσουν την ευεξία του προσωπικού τους και να επιτύχουν την επανεξισορρόπηση μεταξύ αυτοματοποιημένης και χειροκίνητης παραγωγής.
Ο Noel Quinn, CEO HSBC Global Commercial Banking, δήλωσε: «Είναι εμφανής ο ενθουσιασμός για τις ταχέως αναπτυσσόμενες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Εικονικής Πραγματικότητας, καθώς οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται για την κάλυψη των αναγκών των αυριανών πελατών τους.
Αυτό που επίσης καταδεικνύει η έρευνα είναι ότι το μέλλον δεν θεωρείται πλέον ένας εφιάλτης.
Μια επιχείρηση μπορεί να έχει ανάγκη λιγότερα άτομα, αλλά αυτά θα πρέπει να είναι πολύ υψηλά καταρτισμένα και να νιώθουν δεσμευμένα – για να είναι υγιή και χαρούμενα με τη δουλειά τους- αλλιώς θα πάρουν τις δεξιότητές τους και θα τις χρησιμοποιήσουν αλλού. Η ευημερία των εργαζομένων και η εταιρική υπευθυνότητα εξελίσσονται, πλέον, σε δείκτη της επιχειρηματικής επιτυχίας».
Οι συνεντεύξεις για τις ανάγκες της έρευνας ‘Navigator: Made for the Future’ πραγματοποιήθηκαν σε: Αυστραλία, Καναδά, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Χονγκ Κονγκ, Ινδία, Ινδονησία, Μαλαισία, Μεξικό, Σιγκαπούρη, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ τον Μάιο του 2019.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών