Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Fitch: Αναβάθμιση της Ουκρανίας σε «Β» - Θετικό το Outlook

tags :
Fitch: Αναβάθμιση της Ουκρανίας σε «Β» - Θετικό το Outlook
Σε αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ουκρανίας σε «Β» από «Β-», προχώρησε σήμερα 6/9/2019 ο οίκος αξιολόγησης Fitch - Θετική η πρόβλεψη
Σε αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ουκρανίας σε «Β» από «Β-», προχώρησε σήμερα 6/9/2019 ο οίκος αξιολόγησης Fitch και η προοπτική είναι θετική
Στην αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ουκρανίας συνετέλεσαν οι ακόλουθες εξελίξεις.
Η Ουκρανία έχει παρουσιάσει μεγάλη βελτίωση στη μακροοικονομική της σταθερότητα και στη μείωση του δημόσιου χρέους της, ενώ η σύντομη εκλογική περίοδος συντέλεσε στη γρήγορη μείωση της πολιτικής αβεβαιότητας.
Η συνέχιση της δημοσιονομικής της πολιτικής και η δέσμευση της νέας κυβέρνησης για διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις συντελούν ώστε η Fitch να αναμένει περαιτέρω βελτιώσεις στην πιστοληπτική ικανότητα.
Η ισχυρή λαϊκή υποστήριξη του προέδρου Volodomyr Zelensky και ο έλεγχος του κοινοβουλίου, παρέχουν στην κυβέρνηση μια μοναδικά ισχυρή θέση να υλοποιήσει το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων.
Μετά από μια επιβλητική νίκη στο δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών, το κόμμα του προέδρου Υπηρέτης του Λαού (SOP) κατέλαβε τις 256 από τις 450 έδρες ενώ η πρόσφατα σχηματισμένη κυβέρνηση υπό τον Πρωθυπουργό Oleksiy Honcharuk περιλαμβάνει τεχνοκράτες, φιλοδυτικούς υπουργούς μεν, ωστόσο οι βασικοί υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής όπως ο υπουργός οικονομικών Oksana Markarova παραμένουν στις θέσεις τους, υποστηρίζοντας τη συνέχεια των πολιτικών που στηρίζουν την μείωση των δημοσιονομικών ανισορροπιών και τη εξασφάλιση της σταθερότητα.
Ο νέος Πρωθυπουργός σκοπεύει να διαπραγματευτεί ένα νέο και μακροπρόθεσμο πρόγραμμα στήριξης με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το οποίο κατά μεγάλη πιθανότητα θα συνεχίσει να στηρίζει την οικονομία της Ουκρανίας, διευκολύνοντας την πρόσβαση στην χρηματοδότηση και στις αγορές για την εξυπηρέτηση και αποπληρωμή του δημόσιου χρέους κατά την περίοδο 2020-2021.
Θα χρησιμεύσει παράλληλα ως ένα σταθερό σημείο αναφοράς για πολιτικές που αυξάνουν τις προοπτικές ανάπτυξης.
Η συνετή δημοσιονομική διαχείριση, η σταθερή ανάπτυξη, η μείωση των επιτοκίων και η μέτρια πίεση υποτίμησης της συναλλαγματικής ισοτιμίας θα στηρίξουν τη συνεχιζόμενη μείωση του δημόσιου χρέους.
Ο οίκος Fitch αναμένει ότι το δημόσιο χρέος θα μειωθεί στο 47,9% του ΑΕΠ (55,8% συμπεριλαμβανομένων των εγγυήσεων) μέχρι τα τέλη του 2019, δηλαδή μειωμένος κατά 20pp από το 69,2% (80,9% συμπεριλαμβανομένων των εγγυήσεων) που παρουσίασε το 2016 και κάτω από το σημερινό μέσο όρο «B» 57,5%, αναμένοντας να φτάσει στο 44,4% μέχρι το 2021.
 Η δυναμική του δημόσιου χρέους είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένη στον συναλλαγματικό κίνδυνο, καθώς το 67% είναι σε ξένο νόμισμα, αλλά η μεγαλύτερη συμμετοχή ξένων στην εσωτερική αγορά ομολόγων θα συμβάλει στην αύξηση του μεριδίου του χρέους σε τοπικό νόμισμα και στην παράταση των προθεσμιών λήξης.
Τι αναμένεται…
Η κυβέρνηση έχει ήδη ολοκληρώσει το 80% του σχεδίου χρηματοδότησης του 2019 και αναμένει να καλύψει τις βραχυπρόθεσμες αποπληρωμές του χρέους μέσω ενός συνδυασμού δημόσιας χρηματοδότησης και χρησιμοποίησης μέρους των δικών της ταμειακών πόρων.
Η συμμετοχή του ΔΝΤ είναι το κλειδί για την απόκτηση των επίσημων εκταμιεύσεων από την ΕΕ, μια πιθανή νέα πολυμερή χρηματοδότηση και την πρόσβαση στις εξωτερικές αγορές. Οι ξένοι επενδυτές αύξησαν σημαντικά το μερίδιό τους από το εγχώριο χρέος στο 10,9% (19% χωρίς να συμπεριλαμβάνουν τις συμμετοχές της NBU) στα τέλη Αυγούστου, από μόλις 0,8% το 2018.
Οι εξωτερικές χρηματοδοτικές ανάγκες (έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών (CAD) και αποσβέσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα) θα παραμείνουν υψηλές, στο 69% και στο 75% των διεθνών αποθεμάτων το 2020-2021.
Η απόσβεση του εξωτερικού δημόσιου χρέους θα ανέλθει σε 4,8 δισ. δολάρια το 2020 και 4,6 δισ. δολάρια το 2021 από 4,3 δισ. δολάρια το 2019. Οι εξωτερικές αποπληρωμές των ομολόγων θα ανέλθουν κατά μέσο όρο σε 2,4 δισ. δολάρια το 2020-2021.
Μια νέα συμφωνία του ΔΝΤ θα περιλαμβάνει πιθανώς ενίσχυση της εποπτείας του χρηματοπιστωτικού τομέα («νόμος Split»), ενώ θα απαιτήσει απτά αποτελέσματα στην καταπολέμηση της διαφθοράς, πρόοδο στις ιδιωτικοποιήσεις και καθιέρωση μηχανισμού αγοράς εγχώριες τιμές φυσικού αερίου.
Οι κίνδυνοι για το πρόγραμμα προέρχονται από την αδυναμία της Ουκρανίας να ολοκληρώσει τα προηγούμενα προγράμματα, ενδεχομένως αρνητικές δικαστικές αποφάσεις που οδηγούν σε ανατροπές μεταρρυθμίσεων.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης