Mises Institute: Η Ευρώπη δεν μπορεί να αντέξει μια νέα Πράσινη Συμφωνία
Το σημερινό πολιτικό σκηνικό θέλει να αντικαταστήσει αυτό που ακούγεται καλό για αυτό που πραγματικά λειτουργεί.
Η σύγχρονη πολιτική, είτε στις ΗΠΑ είτε στην Ευρώπη, είναι να πάρει ένα «αλυσοπρίονο» σε όλα όσα παράγουν ακόμη και μια μικρή επιτυχία για να κατευνάσει τις… θεότητες που υπόσχονται προοδευτική ορθοδοξία.
Δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από τα ορυκτά καύσιμα, μια πηγή ενέργειας που έβγαλε τον κόσμο από τη φτώχεια και το σκοτάδι και του έδωσε απίστευτο πλούτο που ο κόσμος δεν είχε δει ποτέ αναφέρει σε ανάλυσή του το Mises Institute.
Τι ενδιαφέρεται να προωθήσει η αριστερή ιδεολογία;
Χρησιμοποιώντας τη δήμευση, τη συνύπαρξη, τη συγκέντρωση και τον εξαναγκασμό για να καταπολεμήσει την κλιματική αλλαγή.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιτύχει αυτούς τους στόχους μέσω Green Deal (Πράσινη Συμφωνία)GD).
Ποια είναι η Πράσινη Συμφωνία;
Η Ευρώπη είναι λίγο πιο ρεαλιστική από τις ΗΠΑ, όσον αφορά το στόχο για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών μέσα σε τριάντα χρόνια και όχι σε μια δεκαετία.
Αλλά αυτό είναι ίσως το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να πείτε για την πρόταση, η οποία εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - αν και ορισμένοι φορείς χάραξης πολιτικής ζήτησαν ακόμα μεγαλύτερους και φιλόδοξους στόχους να ενταχθούν στο σχέδιο για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Συνολικά, η πράσινη συμφωνία είναι αρνητική και θα επηρεάσει τις ήδη τεταμένες οικονομικές συνθήκες της Ευρώπης και θα επιδεινώσει την επιβράδυνση της οικονομίας.
Η Πράσινη Συμφωνία αρχίζει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάζει κάθε νόμο και κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια να την τροποποιεί για να ευθυγραμμιστεί με τους νέους κλιματικούς στόχους του μπλοκ.
Αν νομίζατε ότι οι κανονισμοί της ΕΕ ήταν ήδη ανυπολόγιστοι, περιμένετε μέχρι το Μάρτιο του 2021, όταν οι γραφειοκράτες θα υποβάλουν ένα πακέτο που θα περιέχει όλα τα κρατικά καλούδια.
Τουλάχιστον η Μεγάλη Βρετανία δεν θα χρειαστεί να το κάνει.
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θέλουν να εφαρμόσουν μια κυκλική οικονομία, η οποία τονίζει τον παράγοντα αειφορίας στον τρόπο με τον οποίο η ηπειρωτική χώρα παράγει αγαθά.
Στόχος του είναι να καταναλώνει λιγότερα υλικά και να εξασφαλίζει μεγαλύτερη συγκέντρωση στην επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση.
Όπως το Green New Deal (GND), το εμβληματικό πρόγραμμα της ΕΕ είναι τουλάχιστον να διπλασιαστεί ή και τριπλασιαστεί ο ρυθμός ανακαίνισης των κτιρίων.
Σήμερα, ο αριθμός αυτός είναι περίπου 1%, οπότε η αύξηση αυτή θα απαιτούσε τη συγκέντρωση παρεμβάσεων και εντολών για να διασφαλιστεί ότι τα κτίρια είναι πιο αποτελεσματικά.
Μια διάταξη είναι να εισαχθούν τιμολόγια άνθρακα για τα κράτη που αρνούνται να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε συγκρίσιμο ποσοστό με την Ευρώπη.
Μια άλλη πτυχή που έχει γραπτή γραφή σε όλη την έκταση είναι η ενίσχυση της σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα της Green Deal για τη στήριξη της έρευνας και της καινοτομίας σε τεχνολογίες που οδηγούν σε παραγωγή χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, πράσινες μπαταρίες και καλύτερη διαχείριση των θρεπτικών ουσιών από τους αγρότες.
Μια κοινή λέξη που χρησιμοποιείται σε όλο το σχέδιο της επιτροπής είναι η προώθηση.
Οι αξιωματούχοι των Βρυξελλών θέλουν να προωθήσουν εναλλακτικά βιώσιμα καύσιμα.
Θέλουν να προωθήσουν τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.
Στόχος τους είναι η προώθηση των αγροτικών προϊόντων χωρίς τη χρήση λιπασμάτων και εντομοκτόνων.
Επιθυμούν να προωθήσουν τη μείωση των αεροπορικών ταξιδιών και την αύξηση των σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων.
Η προώθηση είναι μια ευγενέστερη λέξη για εξαναγκασμό.
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen πιστεύει ότι αυτή είναι η «στιγμή του φεγγαριού» της περιοχής:
Δεν έχουμε ακόμα όλες τις απαντήσεις.
Σήμερα είναι η αρχή ενός ταξιδιού.
Αυτός είναι ο άνθρωπος της Ευρώπης στη στιγμή της σελήνης.
Στόχος μας είναι να συμβιβάσουμε την οικονομία με τον πλανήτη μας και να το καταστήσουμε αποτελεσματικό για τον λαό μας.
Ποιο είναι το κόστος
Πόσο θα κοστίσουν όλα αυτά;
Για τις ΗΠΑ η Πράσινη Συμφωνία έχει μια τιμή περίπου 93 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Πράσινη Συμφωνία εκτιμάται ότι θα λάβει χρηματοδότηση από την ΕΕ ύψους 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτό είναι ένα κλέψιμο μέχρι να συνειδητοποιήσετε ότι αυτό δεν είναι το συνολικό κόστος που θα χρειαστεί για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ.
Είναι ουσιαστικά τα χρηματικά κεφάλαια για να πάρουν τα πράγματα, ένας λεγόμενος μηχανισμός μετάβασης.
Ο τελικός αριθμός θα είναι πολύ μεγαλύτερος.
Το άλλο δυνητικό κόστος είναι οι βιομηχανίες που θα μπορούσαν να επηρεαστούν από αυτή την πράσινη πρωτοβουλία.
Οι αναλυτές κρούουν τον κώδωνα του συναγερμού, καθώς οι επιχειρήσεις θα επηρεαστούν σοβαρά από την ώθηση της μη χρήσης άνθρακα και τη μεγαλύτερη εστίαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ένα παράδειγμα αυτού θα είναι ο άνθρακας.
Ο άνθρακας πεθαίνει πράγματι με αργό θάνατο, με τον κύριο επιτιθέμενο να είναι η ελεύθερη αγορά.
Ωστόσο, η κατάρρευση του άνθρακα επιταχύνεται από το κράτος, αν και εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική αγορά στην Ανατολική Ευρώπη - όσον αφορά την κατανάλωση και την παραγωγή.
Αν και ο άνθρακας μειώνεται σταδιακά, εξακολουθεί να απασχολεί δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους και οι τελευταίες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι 160.000 άνθρωποι θα μπορούσαν να βρεθούν εκτός εργασίας κατά την επόμενη δεκαετία λόγω της Πράσινης Συμφωνίας.
Και πρέπει να σκεφτείτε ότι αυτό είναι επίσης ένα χτύπημα στη Ρωσία.
Τα τελευταία χρόνια, η Ρωσία προμηθεύει την υπόλοιπη Ευρώπη με πολλή ενέργεια.
Η κυριαρχία της Μόσχας στην ενεργειακή βιομηχανία ήταν τόσο μεγάλη που κατασκευάζει περισσότερους αγωγούς για να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου.
Ωστόσο, σε περίπτωση που η Πράσινη Συμφωνία γίνει νόμος, οι αγωγοί μπορούν να κατεδαφιστούν ή να μην λειτουργήσουν δεδομένου ότι δεν θα τηρούν πλέον τα πρότυπα της κλιματικής στρατηγικής.
Το μεγαλύτερο κόστος μπορεί να είναι η χαμένη οικονομική ανάπτυξη.
«Η πράσινη Συμφωνία είναι η πιο θεμελιώδης αλλαγή στην ευρωπαϊκή ενεργειακή πολιτική που έχουμε δει σε 20 χρόνια.
Οι εταιρείες του κλάδου δεν πρέπει να υποτιμούν τη διαταραχή που θα φέρει», έγραψε ο Nick Butler στους Financial Times.
Σαφής, απλή και λανθασμένη
Κάθε πρόταση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής του κλίματος και για τη διάσωση του πλανήτη βασίζεται στη συγκέντρωση ισχύος και στην επιθετική επέκταση της κανονιστικής εφαρμογής και επιβολής.
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αρνούνται να επιτρέψουν στην ελεύθερη αγορά να δημιουργήσει καινοτόμες λύσεις στα περιβαλλοντικά προβλήματα, αναγνωρίζοντας ουσιαστικά ότι ο πλανήτης είναι πολύ σημαντικός για να τον αφήσει στους κατοίκους του.
Μόνο οι κυβερνήσεις και όσοι χειραγωγούν για να επωφεληθούν από τις δημόσιες δαπάνες, μπορεί να είναι ο καλύτερος φίλος της Μητέρας Φύσης.
Δυστυχώς, αυτή η απερίσκεπτη εγκατάλειψη της καινοτομίας και της βιομηχανίας, η οποία είναι πολύ συνηθισμένη, θα είναι ένα ακόμη βήμα προς την καταστροφή της Ευρώπης.
Όπως ο H. L. Mencken έγραψε «για κάθε σύνθετο πρόβλημα υπάρχει μια απάντηση που είναι σαφής, απλή και λάθος».
Η ΕΕ το γνωρίζει πάρα πολύ καλά.
www.bankingnews.gr
Η σύγχρονη πολιτική, είτε στις ΗΠΑ είτε στην Ευρώπη, είναι να πάρει ένα «αλυσοπρίονο» σε όλα όσα παράγουν ακόμη και μια μικρή επιτυχία για να κατευνάσει τις… θεότητες που υπόσχονται προοδευτική ορθοδοξία.
Δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από τα ορυκτά καύσιμα, μια πηγή ενέργειας που έβγαλε τον κόσμο από τη φτώχεια και το σκοτάδι και του έδωσε απίστευτο πλούτο που ο κόσμος δεν είχε δει ποτέ αναφέρει σε ανάλυσή του το Mises Institute.
Τι ενδιαφέρεται να προωθήσει η αριστερή ιδεολογία;
Χρησιμοποιώντας τη δήμευση, τη συνύπαρξη, τη συγκέντρωση και τον εξαναγκασμό για να καταπολεμήσει την κλιματική αλλαγή.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιτύχει αυτούς τους στόχους μέσω Green Deal (Πράσινη Συμφωνία)GD).
Ποια είναι η Πράσινη Συμφωνία;
Η Ευρώπη είναι λίγο πιο ρεαλιστική από τις ΗΠΑ, όσον αφορά το στόχο για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών μέσα σε τριάντα χρόνια και όχι σε μια δεκαετία.
Αλλά αυτό είναι ίσως το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να πείτε για την πρόταση, η οποία εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - αν και ορισμένοι φορείς χάραξης πολιτικής ζήτησαν ακόμα μεγαλύτερους και φιλόδοξους στόχους να ενταχθούν στο σχέδιο για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Συνολικά, η πράσινη συμφωνία είναι αρνητική και θα επηρεάσει τις ήδη τεταμένες οικονομικές συνθήκες της Ευρώπης και θα επιδεινώσει την επιβράδυνση της οικονομίας.
Η Πράσινη Συμφωνία αρχίζει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάζει κάθε νόμο και κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια να την τροποποιεί για να ευθυγραμμιστεί με τους νέους κλιματικούς στόχους του μπλοκ.
Αν νομίζατε ότι οι κανονισμοί της ΕΕ ήταν ήδη ανυπολόγιστοι, περιμένετε μέχρι το Μάρτιο του 2021, όταν οι γραφειοκράτες θα υποβάλουν ένα πακέτο που θα περιέχει όλα τα κρατικά καλούδια.
Τουλάχιστον η Μεγάλη Βρετανία δεν θα χρειαστεί να το κάνει.
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θέλουν να εφαρμόσουν μια κυκλική οικονομία, η οποία τονίζει τον παράγοντα αειφορίας στον τρόπο με τον οποίο η ηπειρωτική χώρα παράγει αγαθά.
Στόχος του είναι να καταναλώνει λιγότερα υλικά και να εξασφαλίζει μεγαλύτερη συγκέντρωση στην επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση.
Όπως το Green New Deal (GND), το εμβληματικό πρόγραμμα της ΕΕ είναι τουλάχιστον να διπλασιαστεί ή και τριπλασιαστεί ο ρυθμός ανακαίνισης των κτιρίων.
Σήμερα, ο αριθμός αυτός είναι περίπου 1%, οπότε η αύξηση αυτή θα απαιτούσε τη συγκέντρωση παρεμβάσεων και εντολών για να διασφαλιστεί ότι τα κτίρια είναι πιο αποτελεσματικά.
Μια διάταξη είναι να εισαχθούν τιμολόγια άνθρακα για τα κράτη που αρνούνται να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε συγκρίσιμο ποσοστό με την Ευρώπη.
Μια άλλη πτυχή που έχει γραπτή γραφή σε όλη την έκταση είναι η ενίσχυση της σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα της Green Deal για τη στήριξη της έρευνας και της καινοτομίας σε τεχνολογίες που οδηγούν σε παραγωγή χάλυβα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, πράσινες μπαταρίες και καλύτερη διαχείριση των θρεπτικών ουσιών από τους αγρότες.
Μια κοινή λέξη που χρησιμοποιείται σε όλο το σχέδιο της επιτροπής είναι η προώθηση.
Οι αξιωματούχοι των Βρυξελλών θέλουν να προωθήσουν εναλλακτικά βιώσιμα καύσιμα.
Θέλουν να προωθήσουν τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.
Στόχος τους είναι η προώθηση των αγροτικών προϊόντων χωρίς τη χρήση λιπασμάτων και εντομοκτόνων.
Επιθυμούν να προωθήσουν τη μείωση των αεροπορικών ταξιδιών και την αύξηση των σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων.
Η προώθηση είναι μια ευγενέστερη λέξη για εξαναγκασμό.
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen πιστεύει ότι αυτή είναι η «στιγμή του φεγγαριού» της περιοχής:
Δεν έχουμε ακόμα όλες τις απαντήσεις.
Σήμερα είναι η αρχή ενός ταξιδιού.
Αυτός είναι ο άνθρωπος της Ευρώπης στη στιγμή της σελήνης.
Στόχος μας είναι να συμβιβάσουμε την οικονομία με τον πλανήτη μας και να το καταστήσουμε αποτελεσματικό για τον λαό μας.
Ποιο είναι το κόστος
Πόσο θα κοστίσουν όλα αυτά;
Για τις ΗΠΑ η Πράσινη Συμφωνία έχει μια τιμή περίπου 93 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Πράσινη Συμφωνία εκτιμάται ότι θα λάβει χρηματοδότηση από την ΕΕ ύψους 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτό είναι ένα κλέψιμο μέχρι να συνειδητοποιήσετε ότι αυτό δεν είναι το συνολικό κόστος που θα χρειαστεί για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ.
Είναι ουσιαστικά τα χρηματικά κεφάλαια για να πάρουν τα πράγματα, ένας λεγόμενος μηχανισμός μετάβασης.
Ο τελικός αριθμός θα είναι πολύ μεγαλύτερος.
Το άλλο δυνητικό κόστος είναι οι βιομηχανίες που θα μπορούσαν να επηρεαστούν από αυτή την πράσινη πρωτοβουλία.
Οι αναλυτές κρούουν τον κώδωνα του συναγερμού, καθώς οι επιχειρήσεις θα επηρεαστούν σοβαρά από την ώθηση της μη χρήσης άνθρακα και τη μεγαλύτερη εστίαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ένα παράδειγμα αυτού θα είναι ο άνθρακας.
Ο άνθρακας πεθαίνει πράγματι με αργό θάνατο, με τον κύριο επιτιθέμενο να είναι η ελεύθερη αγορά.
Ωστόσο, η κατάρρευση του άνθρακα επιταχύνεται από το κράτος, αν και εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική αγορά στην Ανατολική Ευρώπη - όσον αφορά την κατανάλωση και την παραγωγή.
Αν και ο άνθρακας μειώνεται σταδιακά, εξακολουθεί να απασχολεί δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους και οι τελευταίες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι 160.000 άνθρωποι θα μπορούσαν να βρεθούν εκτός εργασίας κατά την επόμενη δεκαετία λόγω της Πράσινης Συμφωνίας.
Και πρέπει να σκεφτείτε ότι αυτό είναι επίσης ένα χτύπημα στη Ρωσία.
Τα τελευταία χρόνια, η Ρωσία προμηθεύει την υπόλοιπη Ευρώπη με πολλή ενέργεια.
Η κυριαρχία της Μόσχας στην ενεργειακή βιομηχανία ήταν τόσο μεγάλη που κατασκευάζει περισσότερους αγωγούς για να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου.
Ωστόσο, σε περίπτωση που η Πράσινη Συμφωνία γίνει νόμος, οι αγωγοί μπορούν να κατεδαφιστούν ή να μην λειτουργήσουν δεδομένου ότι δεν θα τηρούν πλέον τα πρότυπα της κλιματικής στρατηγικής.
Το μεγαλύτερο κόστος μπορεί να είναι η χαμένη οικονομική ανάπτυξη.
«Η πράσινη Συμφωνία είναι η πιο θεμελιώδης αλλαγή στην ευρωπαϊκή ενεργειακή πολιτική που έχουμε δει σε 20 χρόνια.
Οι εταιρείες του κλάδου δεν πρέπει να υποτιμούν τη διαταραχή που θα φέρει», έγραψε ο Nick Butler στους Financial Times.
Σαφής, απλή και λανθασμένη
Κάθε πρόταση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής του κλίματος και για τη διάσωση του πλανήτη βασίζεται στη συγκέντρωση ισχύος και στην επιθετική επέκταση της κανονιστικής εφαρμογής και επιβολής.
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αρνούνται να επιτρέψουν στην ελεύθερη αγορά να δημιουργήσει καινοτόμες λύσεις στα περιβαλλοντικά προβλήματα, αναγνωρίζοντας ουσιαστικά ότι ο πλανήτης είναι πολύ σημαντικός για να τον αφήσει στους κατοίκους του.
Μόνο οι κυβερνήσεις και όσοι χειραγωγούν για να επωφεληθούν από τις δημόσιες δαπάνες, μπορεί να είναι ο καλύτερος φίλος της Μητέρας Φύσης.
Δυστυχώς, αυτή η απερίσκεπτη εγκατάλειψη της καινοτομίας και της βιομηχανίας, η οποία είναι πολύ συνηθισμένη, θα είναι ένα ακόμη βήμα προς την καταστροφή της Ευρώπης.
Όπως ο H. L. Mencken έγραψε «για κάθε σύνθετο πρόβλημα υπάρχει μια απάντηση που είναι σαφής, απλή και λάθος».
Η ΕΕ το γνωρίζει πάρα πολύ καλά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών