Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

AmCham: Αντιμέτωπη με Αρμαγεδών η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού λόγω κορωνοϊού

tags :
AmCham: Αντιμέτωπη με Αρμαγεδών η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού λόγω κορωνοϊού
Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού βρίσκεται αντιμέτωπη με τον Αρμαγεδών.
Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού βρίσκεται αντιμέτωπη με τον Αρμαγεδών.
Οι οικονομίες του κόσμου είναι πιο αλληλένδετες από ποτέ.
Υπάρχουν πολλά «ενιαία σημεία» σε αυτές τις πολύπλοκες και παγκόσμιες επιχειρήσεις, πολλά από τα οποία προέρχονται από την Κίνα.
Μια νέα δημοσκόπηση του Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου της Σαγκάης (AmCham) ανακάλυψε ότι το 50% των αμερικανικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Κίνα λένε ότι ο τερματισμός της παραγωγής των εργοστασίων τους, έχουν επηρεάσει τις παγκόσμιες δραστηριότητές τους  λόγω της επιδημίας κορωνοϊού, αναφέρει το το Reuters.
Περίπου το 78% αυτών των επιχειρήσεων προειδοποιούν ότι το προσωπικό τους είναι επί του παρόντος ελλιπές, γεγονός που θα εμπόδιζε την επανάληψη της πλήρους παραγωγής, οδηγώντας σε τεράστιες ελλείψεις προϊόντων στους επόμενους μήνες για τις δυτικές αγορές. Πολλές από αυτές τις εταιρείες, περίπου 109 συνολικά, δραστηριοποιούνται στη Σαγκάη, τη Σούζου, το Ναντζίνγκ και σε ολόκληρο το Δέλτα του ποταμού Yangtze, είναι περιοχές που αντιμετωπίζουν σήμερα μαζική καραντίνα πολιτών, βιομηχανικών κόμβων και δικτύων μεταφορών.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η έλλειψη εργαζομένων, καθώς υπόκεινται σε ταξιδιωτικούς περιορισμούς και καραντίνα, τα προβλήματα νούμερο ένα και δεύτερη που εντοπίστηκαν στην έρευνα.
«Οποιοσδήποτε προέρχεται από έξω από την άμεση περιοχή υποβάλλεται σε καραντίνα 14 ημερών», δήλωσε ο Πρόεδρος της AmCham Ker Gibbs.
«Ως εκ τούτου, τα περισσότερα εργοστάσια έχουν μια σοβαρή έλλειψη εργαζομένων, ακόμη και όταν τους επιτρέπεται να ανοίξουν.
Αυτό θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που μόλις τώρα θα αρχίσουν να εμφανίζονται».
Πολλές εταιρείες είχαν προγραμματιστεί για την περασμένη Δευτέρα να ξαναρχίσουν την παραγωγή, με την πλήρη παραγωγή να αναμένεται μέχρι το τέλος αυτού του Φεβρουαρίου 2020.
Ωστόσο, αυτό πιθανότατα δεν πρόκειται να συμβεί, ρίχνοντας μεγάλο μέρος των πολύπλοκων αλυσίδων εφοδιασμού του κόσμου στο χάος.
Ο οικονομικός αντίκτυπος του τερματισμού των μεγάλων βιομηχανικών κόμβων στην Κίνα με περισσότερα από 400 εκατομμύρια άτομα σε καραντίνα, μερικές αναφορές δείχνουν ότι το σύνολο θα μπορούσε να ανέρχεται σε 700 εκατομμύρια, δημιουργεί ένα τεράστιο σοκ που θα μπορούσε να οδηγήσει την παγκόσμια οικονομία σε ύφεση.
Οι διαταραχές αυτές θα προκαλέσουν την κατακόρυφη μείωση του παγκόσμιου εμπορίου.
Ήδη, οι καμπάνες ύφεσης χτυπάνε στην Ιαπωνία και τη Σιγκαπούρη, όπως φαίνεται, αυτές οι δύο χώρες βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής.
Έχει επίσης αναφερθεί ότι τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού επεκτείνονται προς τα έξω από την Κίνα, κινούνται από την Ανατολή προς τη Δύση.
Τον περασμένο μήνα, πολλά εργοστάσια εργοστασίων αυτοκινήτων στη Νότια Κορέα αντιμετώπιζαν σοβαρά προβλήματα επειδή δεν μπορούσαν πλέον να προμηθευτούν εξαρτήματα από την Κίνα.
Πριν από μερικές μέρες, αναφέρθηκε ότι ένα εργοστάσιο της Fiat Chrysler Automobiles στη Σερβία σταμάτησε επειδή ξέμεινε από εξαρτήματα που προέρχονταν από την Κίνα.
Αναφέρθηκε επίσης ότι η General Motors θα μπορούσε να σταματήσει την παραγωγή σε κάποιες εργοστασιακές της μονάδες στις ΗΠΑ επειδή σύντομα ενδέχεται να μην είναι σε θέση να παραλάβει εξαρτήματα από την Κίνα.
Ο αντίκτυπος του εμπορικού πολέμου και των ιών στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού θα μπορούσε να προκαλέσει την επόμενη παγκόσμια ύφεση.



Οι αμερικανικές επιχειρήσεις με αποσπασμένες επιχειρήσεις στην Κίνα εργάζονται ήδη σε σχέδια έκτακτης ανάγκης για να επαναλάβουν τις δραστηριότητές τους από την Ασία και να φέρουν μια πιο τοπική προσέγγιση στην προμήθεια εξαρτημάτων.
Η έρευνα της AmCham ανέφερε επίσης ότι οι αμερικανικές επιχειρήσεις με δραστηριότητες στην Κίνα αναμένεται να έχουν μειωμένο κύκλο εργασιών για το 2020.
Συνοψίζοντας, η διαταραχή της σύνθετης αλυσίδας εφοδιασμού θα οδηγήσει μόνο στη μείωση του παγκόσμιου εμπορικού ρυθμού και στην αύξηση της από - παγκοσμιοποίησησς, η οποία θα μπορούσε να προκαλέσει την επόμενη οικονομική κρίση.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης