Goldman Sachs: Ποιες αλυσίδες εφοδιασμού κινδυνεύουν περισσότερο λόγω του κορωνοϊού - Η απάντηση σε ένα γράφημα
Goldman Sachs: Ποιες αλυσίδες εφοδιασμού κινδυνεύουν περισσότερο λόγω του κορωνοϊού Η απάντηση σε ένα γράφημα
Σε μια έκθεση που αναφέρεται στον αντίκτυπο της παύσης παραγωγής των κινεζικών εργοστασίων στον αμερικανικό καταναλωτή, η Goldman Sachs εξετάζει αρχικά το ιστορικό προηγούμενο και διαπιστώνει ότι εμφανίστηκε κάπως παρόμοιο σοκ το χειμώνα 2014-2015, λόγω μια τετράμηνης εργασιακή διαφοράς που οδήγησε σε απεργιακές κινητοποιήσεις και επηρέασε τους λιμένες της δυτικής ακτής των ΗΠΑ, κάτι που αποτυπώθηκε και επηρέασε ουσιαστικά τις καταναλωτικές δαπάνες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015 (αν και ο χιονισμένος καιρός ήταν επίσης ένας παράγοντας).
Αυτό φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα.
Πράγματι, στη μπεζ βίβλο της Fed τον Μάρτιο του 2015 αναφέρεται ότι οι καταναλωτικές δαπάνες στο Σαν Φρανσίσκο θα ήταν ισχυρότερες «αν δεν υπήρχαν καθυστερήσεις στην παραλαβή εμπορευμάτων που προκάλεσαν οι εργασιακές κινητοποιήσεις στα λιμάνια της δυτικής ακτής».
Εκτιμώντας αυτό το ιστορικό μοντέλο, η Goldman Sachs επισημαίνει ότι «οι μεγάλοι χρόνοι παράδοσης προϊόντων στις ΗΠΑ (γενικά 1 μήνας ή περισσότερο δια θαλάσσης) υποδηλώνουν ότι οι επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα από το έλλειμμά παραγωγής στην Κίνα, ενδέχεται να μην υλοποιηθούν πλήρως μέχρι τα επόμενα τρίμηνα - ή η υποκατάσταση των εισαγωγών από άλλες κομητείες θα μπορούσε να αντισταθμίσει ορισμένες από τις επιπτώσεις.
Ωστόσο, η Goldman Sachs εκτιμά ότι σχεδόν το ένα τρίτο των κινεζικών προϊόντων φτάνουν στις ΗΠΑ αεροπορικώς (κατά αξία, περιλαμβανομένου του 75% του υλικού τηλεπικοινωνιών), με τα εν λόγω αγαθά να αντιπροσωπεύουν το 3,6% των λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ και λίγο κάτω από το 1% της συνολικής αξίας των καταναλωτικών δαπανών.
Η σύνθεση αυτών των προϊόντων (και η χονδρική τους αξία) παρουσιάζονται στην αριστερή πλευρά του παρακάτω διαγράμματος και αντιπροσωπεύουν τον κλάδο που είναι πιθανότερο να επηρεαστεί, καθώς η παραγωγική δυναμική της Κίνας παραμένει παραλυμένη λόγω του κορωνοϊού.
Δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι οι εισαγωγές που γίνονται αεροπορικώς αφορούν προϊόντα υψηλής αξίας, ελαφρού βάρους, όπως τα smartphones, οι φορητοί υπολογιστές και τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, που αποτελούν μια τέλεια καταιγίδα για μια εταιρεία όπως η Apple η οποία εξαρτάται και από τις τρεις αυτές κατηγορίες προϊόντων.
Επιπλέον, ένα σημαντικό μερίδιο ενδυμάτων και υποδημάτων (10%) έρχονται επίσης από την Κίνα με αεροπλάνο.
Συνοψίζοντας, οι κλάδοι κινδυνεύουν περισσότερο από τη συνεχιζόμενη κρίση στα κινεζικά εργοστάσια:
Η Goldman σημειώνει ότι αν οι αεροπορικές μεταφορές από την ηπειρωτική Κίνα μειώσουν κατά 50% το Φεβρουάριο και επιστρέψουν στο φυσιολογικό τον Μάρτιο, οι πωλήσεις που έχουν διαγραφεί θα μπορούσαν να μειώσουν τα μηνιαία στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις κατά 1,8%.
Υποθέτοντας ότι μόνο τα μισά από αυτά τα δολάρια δαπανώνται για την αγορά άλλων αγαθών και υπηρεσιών, οι δαπάνες λιανικών πωλήσεων τον Φεβρουάριο θα υποχωρήσουν κατά 0,9%, μειώνοντας την αύξηση της κατανάλωσης του πρώτου τριμήνου κατά 0,3%.
Τα καλά νέα, μέχρι τώρα τουλάχιστον, είναι ότι ουσιαστικά καμία εταιρεία δεν είχε αποκαλύψει άμεσες δυσμενείς επιπτώσεις λόγω της αναταραχής των κινεζικών αλυσίδων εφοδιασμού, δημιουργώντας ελπίδες ότι οι περισσότερες, εάν όχι όλες, έχουν βρει υποκατάστατες εναλλακτικές αλυσίδες εφοδιασμού για να αντισταθμίσουν την κινεζική κρίση.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών