Μόνο αεροπορικές εταιρείες με ισχυρούς μετόχους και πλήρη πρόσβαση στις αγορές πρόκειται να επιβιώσουν, λέει ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Scope
«Το πιστωτικό outlook για την κατακερματισμένη ευρωπαϊκή αεροπορία ήταν ήδη αρνητικό και είναι ανεξάρτητο από τον αντίκτυπο του Covid-19, λόγω της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας του τομέα, της πτώσης των τιμών των εισιτηρίων και της ανόδου των μισθών και άλλων δαπανών.
Η οικονομική ανάπτυξη, μοιραία, έχει επιβραδυνθεί» λέει ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Scope.
«Η εξάπλωση του κορωνοϊού στην Ευρώπη επιδεινώνει την κατάσταση στον κλάδο» υποστηρίζει η Scope Ratings, προσθέτοντας: «Αναμένουμε μια παρόμοια τάση στην Ασία».
Των οικονομικών προβλημάτων της αεροπορικής εταιρείας Flybe, του βρετανικού περιφερειακού αερομεταφορέα που έπαψε να λειτουργεί την Πέμπτη (5/3), προηγήθηκε o κορωνοϊός.
Αυτός προκάλεσε δραματική πτώση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια.
Ωστόσο, η πανδημία δεν αποτέλεσε παρά θρυαλλίδα εξελίξεων για όσα επρόκειτο να συμβούν.
Η Flybe ήλπιζε να τύχει κυβερνητικής υποστήριξης, αλλά οι κυβερνητικές ενέργειες εστιάζουν στον ιό, τονίζουν οι αναλυτές της Scope Ratings.
Βέβαια, οι κυβερνήσεις, εάν ήθελαν, θα μπορούσαν να αναβάλουν την καταβολή φόρων και να ελαστικοποιήσουν το πλαίσιο.
«Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) καλεί τις κυβερνήσεις να υποστηρίξουν τις αερομεταφορές, αναστέλλοντας την καταβολή φόρων» λέει η Scope Ratings.
Ο αντίκτυπος στην κερδοφορία των αεροπορικών είναι δύσκολο να εκτιμηθεί, δεδομένου ότι δεν είναι σαφές εάν η επιδημία σε πολλές χώρες έχει εξελιχθεί σε πανδημία.
Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρείες λαμβάνουν αντίμετρα:
Ζητούν από τους υπαλλήλους να λαμβάνουν άδειες άνευ αποδοχών, παγώνουν τις προσλήψεις και μειώνουν τις δαπάνες.
«Η μείωση του κόστους των καυσίμων θα ωφελήσει ορισμένους αερομεταφορείς» υποστηρίζει επίσης η Scope Ratings.
Η μέση τιμή καυσίμου αεριωθούμενων αεροσκαφών ήταν 28% χαμηλότερη στις 28 Φεβρουαρίου, σε σχέση με πριν από έναν χρόνο, σύμφωνα με την IATA, καθώς οι τιμές πετρελαίου μειώθηκαν στα 50 δολάρια το βαρέλι.
Καθώς τα έσοδα μειώνονται, οι αεροπορικές εταιρείες θα βασίζονται στα ρευστά διαθέσιμά τους και θα αναζητούν τρόπους αύξησης του κεφαλαίου τους μέσω πιστωτικών διευκολύνσεων ή ιδιωτικών χρηματοδοτικών μέσων, μειώνοντας παράλληλα τις δαπάνες.
www.bankingnews.gr
Η οικονομική ανάπτυξη, μοιραία, έχει επιβραδυνθεί» λέει ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Scope.
«Η εξάπλωση του κορωνοϊού στην Ευρώπη επιδεινώνει την κατάσταση στον κλάδο» υποστηρίζει η Scope Ratings, προσθέτοντας: «Αναμένουμε μια παρόμοια τάση στην Ασία».
Των οικονομικών προβλημάτων της αεροπορικής εταιρείας Flybe, του βρετανικού περιφερειακού αερομεταφορέα που έπαψε να λειτουργεί την Πέμπτη (5/3), προηγήθηκε o κορωνοϊός.
Αυτός προκάλεσε δραματική πτώση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια.
Ωστόσο, η πανδημία δεν αποτέλεσε παρά θρυαλλίδα εξελίξεων για όσα επρόκειτο να συμβούν.
Η Flybe ήλπιζε να τύχει κυβερνητικής υποστήριξης, αλλά οι κυβερνητικές ενέργειες εστιάζουν στον ιό, τονίζουν οι αναλυτές της Scope Ratings.
Βέβαια, οι κυβερνήσεις, εάν ήθελαν, θα μπορούσαν να αναβάλουν την καταβολή φόρων και να ελαστικοποιήσουν το πλαίσιο.
«Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) καλεί τις κυβερνήσεις να υποστηρίξουν τις αερομεταφορές, αναστέλλοντας την καταβολή φόρων» λέει η Scope Ratings.
Ο αντίκτυπος στην κερδοφορία των αεροπορικών είναι δύσκολο να εκτιμηθεί, δεδομένου ότι δεν είναι σαφές εάν η επιδημία σε πολλές χώρες έχει εξελιχθεί σε πανδημία.
Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρείες λαμβάνουν αντίμετρα:
Ζητούν από τους υπαλλήλους να λαμβάνουν άδειες άνευ αποδοχών, παγώνουν τις προσλήψεις και μειώνουν τις δαπάνες.
«Η μείωση του κόστους των καυσίμων θα ωφελήσει ορισμένους αερομεταφορείς» υποστηρίζει επίσης η Scope Ratings.
Η μέση τιμή καυσίμου αεριωθούμενων αεροσκαφών ήταν 28% χαμηλότερη στις 28 Φεβρουαρίου, σε σχέση με πριν από έναν χρόνο, σύμφωνα με την IATA, καθώς οι τιμές πετρελαίου μειώθηκαν στα 50 δολάρια το βαρέλι.
Καθώς τα έσοδα μειώνονται, οι αεροπορικές εταιρείες θα βασίζονται στα ρευστά διαθέσιμά τους και θα αναζητούν τρόπους αύξησης του κεφαλαίου τους μέσω πιστωτικών διευκολύνσεων ή ιδιωτικών χρηματοδοτικών μέσων, μειώνοντας παράλληλα τις δαπάνες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών