O κορωνοιός φέρνει τις πρώτες υποβαθμίσεις
Το μπαράζ των υποβαθμίσεων ξεκίνησε διεθνώς και ακόμη είμαστε στην αρχή.
Στο στόχαστρο βρέθηκαν η Exxon Mobil και η Boeing
Σε ΑΑ από ΑΑ+ υποβάθμισε τον ενεργειακό κολοσσό Exxon Mobil ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Standard's & Poors.
H ExxonMobil, που είχε κεφαλαιοποίηση το 2017 περί τα 500 δισεκ. δολάρια, έχει χάσει τα δύο τρίτα της αξίας της σήμερα, με κεφαλαιοποίηση που φτάνει τα 150 δισεκ δολάρια.
Οι λόγοι για τους οποίους ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης προχώρησε στην εν λόγω υποβάθμιση συμπυκνώνονται στη ραγδαία πτώση της τιμής του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, στη χαμηλή ζήτηση αλλά και στον πόλεμο τιμών που έχει ξεσπάσει μεταξύ του ΟΠΕΚ και της Ρωσίας.
Παράλληλα, η Standard's & Poor αναμένει ότι τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης των ΗΠΑ κατά των επιπτώσεων του κορωνοϊού δεν θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αμερικανική οικονομία.
Επιπλέον, το έλλειμμα των ταμειακών ροών της εταιρείας ανήλθε σε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια, οδηγώντας σε αύξηση των επιπέδων χρέους
Εν προκειμένω αξίζει να σημειωθεί πως η αρνητική προοπτική για την εταιρεία υπονοεί το ενδεχόμενο περαιτέρω υποβάθμισης στο μέλλον.
Μάλιστα, επισημαίνεται πως είναι άμεση ανάγκη η εταιρεία να λάβει τα κατάλληλα μέτρα ώστε να βελτιώσει τις ταμειακές της ροές και να περιορίσει τα επίπεδα μόχλευσης ειδικά τους επόμενους 12 με 24 μήνες.
Κρίνεται δε μείζον ο δείκτης «λειτουργικά κέρδη / χρέος» να μειωθεί στο 60%.
Αναλόγως πρέπει να αυξηθεί και το EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων), επισημαίνεται.
Ωστόσο, βάσει των μικροοικονομικών και των μακροοικονομικών δεδομένων, η ExxonMobil δεν αναμένεται να αναβαθμιστεί σε AA+ πριν από την παρέλευση μιας διετίας τουλάχιστον.
Σε ΒΒΒ υποβαθμίζεται η Boeing
Η Boeing, η οποία επαναγόρασε πάνω από 100 δισεκ. δολάρια για να στηρίξει την μετοχή της υποβαθμίζεται σε BBB
Λίγες ώρες μετά την υποβάθμιση από τη S & P της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής αξιολόγησης της Exxon σε ΑΑ από AA +, σειρά πήρε η Boeing.
Η S & P υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Boeing κατά δύο μονάδες στο BBB από την A- καθώς οι ταμειακές της ροές για τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι πολύ πιο αδύναμες από ό, τι περίμενε, λόγω του 737 MAX.
Επιπλέον, η S & P σημειώνει ότι "η σημαντική μείωση των αεροπορικών ταξιδιών παγκοσμίως λόγω του κορωνοϊού θα οδηγήσει πιθανώς σε αύξηση των αναβολών των παραγγελιών αεροσκαφών, πιέζοντας περαιτέρω τις ταμειακές ροές".
Και το χειρότερο από όλα είναι ότι η Boeing θα υποβαθμιστεί ξανά, καθώς η S & P την υποβαθμίζει σε Credit Watch αρνητική, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να είναι απλώς θέμα χρόνου πριν η Boeing υποβαθμιστεί στην κατηγορία σκουπίδια, καθιστώντας
Οι ταμειακές ροές και ο δανεισμός θα είναι πιθανώς πολύ πιο αδύναμα από τα αναμενόμενα για τα επόμενα δύο χρόνια.
Αναμένουμε ότι οι ελεύθερες ταμειακές ροές θα έχουν εκροή ύψους 11 έως 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020 και μια εισροή 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021.
Στο στόχαστρο βρέθηκαν η Exxon Mobil και η Boeing
Σε ΑΑ από ΑΑ+ υποβάθμισε τον ενεργειακό κολοσσό Exxon Mobil ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Standard's & Poors.
H ExxonMobil, που είχε κεφαλαιοποίηση το 2017 περί τα 500 δισεκ. δολάρια, έχει χάσει τα δύο τρίτα της αξίας της σήμερα, με κεφαλαιοποίηση που φτάνει τα 150 δισεκ δολάρια.
Οι λόγοι για τους οποίους ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης προχώρησε στην εν λόγω υποβάθμιση συμπυκνώνονται στη ραγδαία πτώση της τιμής του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, στη χαμηλή ζήτηση αλλά και στον πόλεμο τιμών που έχει ξεσπάσει μεταξύ του ΟΠΕΚ και της Ρωσίας.
Παράλληλα, η Standard's & Poor αναμένει ότι τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης των ΗΠΑ κατά των επιπτώσεων του κορωνοϊού δεν θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αμερικανική οικονομία.
Επιπλέον, το έλλειμμα των ταμειακών ροών της εταιρείας ανήλθε σε περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια, οδηγώντας σε αύξηση των επιπέδων χρέους
Εν προκειμένω αξίζει να σημειωθεί πως η αρνητική προοπτική για την εταιρεία υπονοεί το ενδεχόμενο περαιτέρω υποβάθμισης στο μέλλον.
Μάλιστα, επισημαίνεται πως είναι άμεση ανάγκη η εταιρεία να λάβει τα κατάλληλα μέτρα ώστε να βελτιώσει τις ταμειακές της ροές και να περιορίσει τα επίπεδα μόχλευσης ειδικά τους επόμενους 12 με 24 μήνες.
Κρίνεται δε μείζον ο δείκτης «λειτουργικά κέρδη / χρέος» να μειωθεί στο 60%.
Αναλόγως πρέπει να αυξηθεί και το EBITDA (κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων), επισημαίνεται.
Ωστόσο, βάσει των μικροοικονομικών και των μακροοικονομικών δεδομένων, η ExxonMobil δεν αναμένεται να αναβαθμιστεί σε AA+ πριν από την παρέλευση μιας διετίας τουλάχιστον.
Σε ΒΒΒ υποβαθμίζεται η Boeing
Η Boeing, η οποία επαναγόρασε πάνω από 100 δισεκ. δολάρια για να στηρίξει την μετοχή της υποβαθμίζεται σε BBB
Λίγες ώρες μετά την υποβάθμιση από τη S & P της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής αξιολόγησης της Exxon σε ΑΑ από AA +, σειρά πήρε η Boeing.
Η S & P υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Boeing κατά δύο μονάδες στο BBB από την A- καθώς οι ταμειακές της ροές για τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι πολύ πιο αδύναμες από ό, τι περίμενε, λόγω του 737 MAX.
Επιπλέον, η S & P σημειώνει ότι "η σημαντική μείωση των αεροπορικών ταξιδιών παγκοσμίως λόγω του κορωνοϊού θα οδηγήσει πιθανώς σε αύξηση των αναβολών των παραγγελιών αεροσκαφών, πιέζοντας περαιτέρω τις ταμειακές ροές".
Και το χειρότερο από όλα είναι ότι η Boeing θα υποβαθμιστεί ξανά, καθώς η S & P την υποβαθμίζει σε Credit Watch αρνητική, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να είναι απλώς θέμα χρόνου πριν η Boeing υποβαθμιστεί στην κατηγορία σκουπίδια, καθιστώντας
Οι ταμειακές ροές και ο δανεισμός θα είναι πιθανώς πολύ πιο αδύναμα από τα αναμενόμενα για τα επόμενα δύο χρόνια.
Αναμένουμε ότι οι ελεύθερες ταμειακές ροές θα έχουν εκροή ύψους 11 έως 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020 και μια εισροή 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021.
Σχόλια αναγνωστών