γράφει : Πέτρος Λεωτσάκος
Είναι ενδιαφέρον ότι οι υψηλότερες δαπάνες στα σούπερ μάρκετ προβλέπουν βραδύτερη εξάπλωση του ιού αναφέρει η J P Morgan
Η νέα αύξηση των κρουσμάτων κορωνοιού μειώνει ξανά τις καταναλωτικές δαπάνες προειδοποιεί η αμερικανική επενδυτική τράπεζα J P Morgan.
Πριν από δύο εβδομάδες, αμέσως μετά από νέους φόβους θα αυξηθούν τα κρούσματα κορωνοιού οι κρατήσεις σε εστιατόρια, όπως μετρήθηκε από τους Opentable κατέγραψαν την μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από την επιβολή των lockdowns τον Μάρτιο αν και στο μεσοδιάστημα είχαν υπάρξει σημάδια ανάκαμψης.
Από τότε υπήρξε μια μέτρια σταθεροποίηση στην τάση, έως ότου σημειώθηκε νέα απότομη πτώση από τις 22 Ιουνίου 2020 εν μέσω νέων ανησυχιών για την αύξηση των κρουσμάτων σε πολιτείες όπως το Τέξας, η Αριζόνα, η Φλόριντα και η Καλιφόρνια.
Βέβαια δύο πτώσεις στον δείκτη εστιατορίων δεν αποτελεί επιβεβαίωση ότι η οικονομία αρχίζει να κλείνει ξανά.
Αν και αυτό μπορεί να είναι αληθές, σύμφωνα με τα μοντέλα της JPMorgan σχετικά με τις δαπάνες και την χρήση πιστωτικής κάρτας της ίδιας της τράπεζας, έχει εντοπιστεί σχετική επιβράδυνση της αύξησης των δαπανών τις τελευταίες εβδομάδες σε πολιτείες όπου ο ιός έχει αρχίσει να εξαπλώνεται ξανά, ακόμη και αν οι διαφορές μεταξύ των πολιτειών είναι ακόμη αρκετά οριακές μέχρι στιγμής.
Σε ορισμένες πολιτείες όπως η Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϋ όπου τα κρούσματα νέων ιών υποχωρούν, ο ανιχνευτής δαπανών της JPMorgan έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 10% κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες έως τις 21 Ιουνίου.
Ωστόσο, σε πολιτείες όπως η Αριζόνα, το Τέξας, η Οκλαχόμα, και τη Νότια Καρολίνα, όπου ο ιός εξαπλώνεται γρήγορα, ο ιχνηλάτης αυξάνεται κατά λιγότερο από 4%.
Η JPM διαπίστωσε επίσης ότι τα μοντέλα δαπανών σε σχέση με λίγες εβδομάδες νωρίτερα επιτρέπουν την εξαγωγή ορισμένων συμπερασμάτων.
Εστιάζοντας σε διάφορες κατηγορίες δαπανών με κάρτες, η J P Morgan διαπίστωσε ότι το επίπεδο δαπανών σε εστιατόρια πριν από τρεις εβδομάδες ήταν ο ισχυρότερος προγνωστικός παράγοντας για την αύξηση των κρουσμάτων νέων κορωνοιών τις επόμενες τρεις εβδομάδες.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι υψηλότερες δαπάνες στα σούπερ μάρκετ προβλέπουν βραδύτερη εξάπλωση του ιού, υπονοώντας ότι τα υψηλά επίπεδα δαπανών στα σούπερ μάρκετ είναι ενδεικτικά μιας πιο προσεκτικής κοινωνικής απόστασης σε μια πολιτεία.
Για παράδειγμα, πριν από τρεις εβδομάδες, οι δαπάνες για σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 20% ή περισσότερο από τα επίπεδα του περασμένου έτους στη Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϋ, ενώ αυξήθηκαν λιγότερο από 10% στο Τέξας και την Αριζόνα.
Αλλού στα δεδομένα, η JPMorgan σημειώνει ότι η πρόσφατη αύξηση στις δαπάνες σε πολιτείες όπως η Νέα Υόρκη έχουν συγκεντρωθεί μεταξύ των κατόχων καρτών Millennial και Gen Z και στις δαπάνες με κάρτες, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι νεότερες γενιές πρωτοστατούν στην επάνοδο στην κανονικότητα.
www.bankingnews.gr
Πριν από δύο εβδομάδες, αμέσως μετά από νέους φόβους θα αυξηθούν τα κρούσματα κορωνοιού οι κρατήσεις σε εστιατόρια, όπως μετρήθηκε από τους Opentable κατέγραψαν την μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από την επιβολή των lockdowns τον Μάρτιο αν και στο μεσοδιάστημα είχαν υπάρξει σημάδια ανάκαμψης.
Από τότε υπήρξε μια μέτρια σταθεροποίηση στην τάση, έως ότου σημειώθηκε νέα απότομη πτώση από τις 22 Ιουνίου 2020 εν μέσω νέων ανησυχιών για την αύξηση των κρουσμάτων σε πολιτείες όπως το Τέξας, η Αριζόνα, η Φλόριντα και η Καλιφόρνια.
Βέβαια δύο πτώσεις στον δείκτη εστιατορίων δεν αποτελεί επιβεβαίωση ότι η οικονομία αρχίζει να κλείνει ξανά.
Αν και αυτό μπορεί να είναι αληθές, σύμφωνα με τα μοντέλα της JPMorgan σχετικά με τις δαπάνες και την χρήση πιστωτικής κάρτας της ίδιας της τράπεζας, έχει εντοπιστεί σχετική επιβράδυνση της αύξησης των δαπανών τις τελευταίες εβδομάδες σε πολιτείες όπου ο ιός έχει αρχίσει να εξαπλώνεται ξανά, ακόμη και αν οι διαφορές μεταξύ των πολιτειών είναι ακόμη αρκετά οριακές μέχρι στιγμής.
Σε ορισμένες πολιτείες όπως η Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϋ όπου τα κρούσματα νέων ιών υποχωρούν, ο ανιχνευτής δαπανών της JPMorgan έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 10% κατά τις τελευταίες δύο εβδομάδες έως τις 21 Ιουνίου.
Ωστόσο, σε πολιτείες όπως η Αριζόνα, το Τέξας, η Οκλαχόμα, και τη Νότια Καρολίνα, όπου ο ιός εξαπλώνεται γρήγορα, ο ιχνηλάτης αυξάνεται κατά λιγότερο από 4%.
Η JPM διαπίστωσε επίσης ότι τα μοντέλα δαπανών σε σχέση με λίγες εβδομάδες νωρίτερα επιτρέπουν την εξαγωγή ορισμένων συμπερασμάτων.
Εστιάζοντας σε διάφορες κατηγορίες δαπανών με κάρτες, η J P Morgan διαπίστωσε ότι το επίπεδο δαπανών σε εστιατόρια πριν από τρεις εβδομάδες ήταν ο ισχυρότερος προγνωστικός παράγοντας για την αύξηση των κρουσμάτων νέων κορωνοιών τις επόμενες τρεις εβδομάδες.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι υψηλότερες δαπάνες στα σούπερ μάρκετ προβλέπουν βραδύτερη εξάπλωση του ιού, υπονοώντας ότι τα υψηλά επίπεδα δαπανών στα σούπερ μάρκετ είναι ενδεικτικά μιας πιο προσεκτικής κοινωνικής απόστασης σε μια πολιτεία.
Για παράδειγμα, πριν από τρεις εβδομάδες, οι δαπάνες για σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 20% ή περισσότερο από τα επίπεδα του περασμένου έτους στη Νέα Υόρκη και το Νιου Τζέρσεϋ, ενώ αυξήθηκαν λιγότερο από 10% στο Τέξας και την Αριζόνα.
Αλλού στα δεδομένα, η JPMorgan σημειώνει ότι η πρόσφατη αύξηση στις δαπάνες σε πολιτείες όπως η Νέα Υόρκη έχουν συγκεντρωθεί μεταξύ των κατόχων καρτών Millennial και Gen Z και στις δαπάνες με κάρτες, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι νεότερες γενιές πρωτοστατούν στην επάνοδο στην κανονικότητα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών