Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Scope: Σε ακραία περιδίνηση οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς, παρά την κυβερνητική βοήθεια ύψους 25 δισεκ. ευρώ

Scope: Σε ακραία περιδίνηση οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς, παρά την κυβερνητική βοήθεια ύψους 25 δισεκ. ευρώ
Η απομόχλευση μετά την κρίση Covid-19 θα αποτελέσει πρόκληση για έναν τομέα που δεν φημίζεται για την παραγωγή ταμειακών ροών, αναφέρει η Scope Ratings
Σε ακραία περιδίνηση βρίσκονται οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με ανάλυση του γερμανικού οίκου πιστοληπτικής αξιολόγησης Scope Ratings.
Οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο προσπάθησαν να βοηθήσουν τους αερομεταφορείς, καθώς η πανδημική κρίση είχε ως αποτέλεσμα η κίνηση να πέσει κατά –τουλάχιστον– 50%.
Η απομόχλευση μετά την κρίση Covid-19 θα αποτελέσει πρόκληση για έναν τομέα που δεν φημίζεται για την παραγωγή ταμειακών ροών.
Η Scope Ratings αναφέρει ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εξασφάλισαν άμεση χρηματοοικονομική κυβερνητική υποστήριξη άνω των 25 δισεκατομμυρίων ευρώ, μετά το ξέσπασμα του κορωνοϊού στις αρχές του έτους.
«Τα αποθέματα ρευστότητας που είχαν οι περισσότερες αεροπορικές ήταν ανεπαρκή για να αντιμετωπίσουν μια κρίση του μεγέθους που προκλήθηκε από την πανδημία» υποστηρίζει η Scope Ratings, προσθέτοντας:
«Η κατάσταση χρηματοδότησης έχει πλέον σταθεροποιηθεί λόγω των κρατικών ενισχύσεων, αλλά η μελλοντική απομόχλευση και η επιχειρησιακή αναδιάρθρωση -συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των λειτουργιών- θα αποδειχθούν απαιτητικές για ορισμένους παράγοντες της βιομηχανίας».
Η αεροπορική βιομηχανία διαθέτει αρνητικό ρεκόρ σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ελεύθερων λειτουργικών ταμειακών ροών.
Οι τρεις μεγάλοι αερομεταφορείς - η Deutsche Lufthansa (BBB- / Negative), η Air France-KLM, η British Airways- είχαν συγκεντρώσει έσοδα περίπου 90 δισ. ευρώ πριν από την κρίση του Covid-19.
Ωστόσο, οι ταμειακές ροές τους δεν ξεπέρασαν τα 2,5 δισ. ευρώ, κάτι που αντανακλά τα χαμηλά περιθώρια και τις υψηλές επενδύσεις στον κλάδο.
To 2020, οι ταμειακές ροές του α’ εξαμήνου υποδηλώνουν ότι η «καύση» μετρητών για ολόκληρο το έτος μπορεί να αποδειχθεί λιγότερο σοβαρή από ό,τι είχε προβλεφθεί κατά τη διάρκεια της κρίσης.
«Φυσικά, μεγάλο μέρος των αναγκών σε μετρητά το 2020 εξαρτάται από τα επίπεδα επιστροφών εισιτηρίων, τη συνέχιση των συμβάσεων εργασίας μικρής διάρκειας και την αύξηση της ζήτησης αεροπορικών ταξιδιών» υποστηρίζει η Scope Ratings.
Οι εναέριες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων είναι ένας τομέας που έχει κάνει συγκρίσιμα καλά αποτελέσματα.
Ωστόσο, η μεταφορά εμπορευμάτων είναι πολύ μικρή για να αντισταθμίσει τις ελλείψεις στα έσοδα.
Η κρίση του Covid-19 προκάλεσε το κλείσιμο αεροπορικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Flybe, περιφερειακής εταιρείας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.
Επίσης, άλλες μεγάλες εταιρείες τερμάτισαν τις δραστηριότητές τους.
Οι τρεις μεγαλύτεροι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς ανακοίνωσαν συνδυασμένη μείωση κεφαλαιουχικών δαπανών άνω των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα χρόνια.
Οι άμεσες κρατικές ενισχύσεις που παρέχονται σε μεγάλους μεταφορείς δικτύου θα πρέπει να προσαρμόζουν τις λειτουργίες τους στο νέο περιβάλλον της αγοράς και να οργανώνουν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης για την αποπληρωμή των μετόχων ή των κρατικών δανείων.
«Η μείωση του χρέους που προκύπτει εν μέσω αναμενόμενης συρρίκνωσης της εναέριας κυκλοφορίας θα απαιτήσει χρόνο».
Η Scope Ratings αντιμετωπίζει τις κρατικές ενισχύσεις που παρέχονται μέσω δανείων μειωμένης εξασφάλισης ως υποχρέωση, δεδομένης της έλλειψης μονιμότητας των εν λόγω ενισχύσεων στην κεφαλαιακή διάρθρωση των αερομεταφορέων.
Image
Image
Image
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης