Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Rabobank: Δεν φταίει ο πληθωρισμός - Οι ΗΠΑ είναι μια ηλικιωμένη χώρα, γυμνή από υποδομές

tags :
Rabobank: Δεν φταίει ο πληθωρισμός - Οι ΗΠΑ είναι μια ηλικιωμένη χώρα, γυμνή από υποδομές
Aιτία για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ είναι η έλλειψη υποδομών, αναφέρει η Rabobank
Σχετικά Άρθρα

Βασική αιτία για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ είναι η έλλειψη υποδομών -και αυτό είναι το βασικό πρόβλημα της, άρα και του κόσμου όλου- σύμφωνα με όσα αναφέρει η ολλανδική τράπεζα Rabobank, που προσθέτει:
«Επρόκειτο για πάρα πολλούς ανθρώπους, περισσότερους από όσους ήταν αναμενόμενο.
Τα νούμερα ήταν μεγαλύτερα από το 2009, χωρίς καν να λειτουργεί κανονικά οι κλάδοι της ενέργειας, του real estate και των υπηρεσιών.
Ο λόγος για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ, που έγραψαν χαμηλό… πανδημίας φτάνοντας τις 473.000.
Πρόκειται για ένα βελτιωμένο νούμερο από την αρχή της πανδημίας για την εβδομάδα που έληξε στις 8 Μαΐου.
Οι οικονομολόγοι του Bloomberg ανέμεναν να φτάσουν τις 490.000, ωστόσο σημειώθηκε εν τέλει μείωση ύψους 34.000 αιτημάτων - και έπεται μεγάλη αύξηση της ζήτησης.
«Αιφνιδιάστηκα, θα χρειαστεί να περάσει χρόνος μέχρι η ζήτηση να εξισορροπηθεί με την προσφορά» είπε η αξιωματούχος της Fed Clarida, σε μια σαφή μνεία στο αντίστοιχο υπόδειγμα των νεοκλασικών οικονομικών.
Όμως, σύμφωνα με τη Rabobank, όσα πρεσβεύουν οι νεοκλασικοί οικονομολόγοι είναι… ουτοπία, καθώς τίποτε δεν παράγεται με κάποιο μαγικό ραβδί.
Για παράδειγμα, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ αυξάνονται επειδή δεν υπάρχουν λόγω μεγάλης έλλειψης σε ημιαγωγούς – οι οποίοι δεν πρόκειται να υπάρξουν.
Ως εκ τούτου, οι αναταράξεις που εντοπίζονται στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες δεν πρέπει να μας κάνει να αναρωτιόμαστε, λέει η ολλανδική τράπεζα, από τη στιγμή, εφόσον η κατάσταση που αντιμετωπίζουμε εύκολα μοντελοποιείται:
Περισσότερη ζήτηση σε συνδυασμό με ανεπαρκή προσφορά σημαίνει περισσότερος πληθωρισμός.
Ωστόσο, χωρίς μαζικές επενδύσεις σε υποδομές, η οικονομία των ΗΠΑ δεν θα καταφέρει να αντεπεξέλθει σε ζητήματα προσφοράς καθώς τα πράγματα καταρρέουν.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι ΗΠΑ δεν θα μπορούν να ενισχύσουν εύκολα την τοπική παραγωγή χωρίς υποδομή.
Σήμερα, τεράστια φορτηγά πλοία μεταφέρουν προϊόντα σε λιμάνια των ΗΠΑ, αυτά μεταφέροντα σε ένα απογυμνωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, με έναν στόλο ηλικιωμένων φορτηγών.
Αυτό είναι «αποτελεσματικό» έως ότου καταρρεύσει λόγω κάποιου εξωτερικού σοκ. 
Από την άλλη, υπάρχει και άλλη η άποψη περί δημοσιονομικής επέκτασης, με τον γνωστό οικονομολόγο Larry Summers να λέει ότι ίσως είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή για να περιορίσουμε τα σχέδια τόνωσης, αλλιώς οι ΗΠΑ διατρέχουν τους κινδύνους να επαναλάβουν τα λάθη της δεκαετίας του 1960 και του 1970.

Προβλήματα στην Κίνα 

Εν τω μεταξύ, σε μια χώρα που γνωρίζει περισσότερα από λίγα για τις υποδομές και τις αλυσίδες εφοδιασμού, στην Κίνα, έχουμε νέα που φαίνονται αποπληθωριστικά.
Τα τελευταία στοιχεία για τη συνολική κοινωνική χρηματοδότηση ήταν χαμηλότερα από το αναμενόμενο, στα 1,850 δισεκατομμύρια γιουάν.
Σε χαμηλά επίπεδα κυμάνθηκε και η πιστωτική επέκταση.
Φυσικά, αυτό συμπίπτει με μια τοπική αγορά τόσο φρενήρη, που η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος έφτασε σε ιστορικά υψηλά.


Περί Tesla

Σε ό,τι αφορά την Tesla και την ανακοίνωσή της περί υπαναχώρησης σε σχέση με το Bitcoin λόγω περιβαλλοντικών ευαισθησιών.
Έως ότου η εξόρυξη Bitcoin γίνει «πράσινη», το Bitcoin δεν είναι «πράσινο» για την Tesla.
Και δεδομένου ότι η εξόρυξη Bitcoin γίνεται κυρίως στην Κίνα, έως ότου η Κίνα γίνει «πράσινη» η Tesla δεν θα αποκτήσει Bitcoin.
Και κάπως έτσι το Bitcoin κατέρρευσε.
Φυσικά, αυτό έχει να κάνει πως ξαφνικά το λειτουργικό περιβάλλον των επιχειρήσεών του στην Κίνα αίφνης έγινε δυσμενέστερο.
Ή μήπως προσπαθεί να στρέψει αλλού την προσοχή των επενδυτών, διότι δεν μπορεί να εξηγήσει για ποιον λόγο καταρρέουν οι τεχνολογικές μετοχές.


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης