Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

DBRS: Τι σηματοδοτεί το ράλι στις τιμές των τροφίμων - Προς το παρόν καμία ανησυχία για τις αξιολογήσεις

DBRS: Τι σηματοδοτεί το ράλι στις τιμές των τροφίμων - Προς το παρόν καμία ανησυχία για τις αξιολογήσεις
DBRS: Τι σηματοδοτεί το ράλι στις τιμές των τροφίμων
Σχετικά Άρθρα

Καθώς η παγκόσμια οικονομία μεταβαίνει από τα lockdown στο άνοιγμα και μετά την ανάκαμψη, ο ρυθμός πληθωρισμού του κόστους εισροών τροφίμων επιταχύνεται.
Αυτό το φαινόμενο αντικατοπτρίζει την αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων και το αυξανόμενο κόστος των υλικών συσκευασίας και των εμπορευματικών μεταφορών, μεταξύ άλλων παραγόντων.
Κατά συνέπεια, οι κορυφαίες εταιρείες τροφίμων και ποτών (εταιρείες τροφίμων) έχουν αυξήσει τις τιμές τους ή έχουν προειδοποιήσει για την πρόθεσή τους να το πράξουν.
Καθώς μεταβαίνουμε από τα lockdown στο άνοιγμα εκ νέου, οι καταναλωτές είναι λιγότερο ευαίσθητοι στις τιμές λόγω της πενιχρής ζήτησης και της υψηλής ρευστότητας.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια παρατεταμένων περιόδων πληθωρισμού, οι καταναλωτές είναι πιο ευαίσθητοι στις αλλαγές στην τιμή των προϊόντων υψηλής αξίας από ό, τι των βασικών τροφίμων.
Επιπλέον, μια απότομη αύξηση των τιμών των τροφίμων μπορεί να επηρεάσει την κατανάλωση τροφίμων.
Η DBRS Morningstar δεν αναμένει να προβεί σε ενέργειες αξιολόγησης στις εταιρείες τροφίμων στο χαρτοφυλάκιο αξιολογήσεών της αποκλειστικά ως αποτέλεσμα του πληθωρισμού των τιμών των τροφίμων βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα.
Αυτή η άποψη βασίζεται στην πεποίθηση ότι οι εταιρείες τροφίμων θα είναι σε θέση - τουλάχιστον - να προστατεύσουν τα μικτά κέρδη τους μέσω των αυξήσεων των τιμών και πράγματι να διατηρήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν τα κέρδη τους στο εγγύς μέλλον.
Τούτου λεχθέντος, εάν το μέγεθος και η διάρκεια του πληθωρισμού παραμείνουν στο βαθμό που οι εταιρείες τροφίμων δεν μπορούν να διατηρήσουν λειτουργικά έσοδα, τα προφίλ επιχειρηματικού κινδύνου τους θα μπορούσαν να επιδεινωθούν μακροπρόθεσμα.

Οδηγοί πίσω από την επιτάχυνση κόστους εισαγωγής

Ο Δείκτης Τιμών Εμπορευμάτων Τροφίμων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου αυξήθηκε κατά 41,7% μεταξύ Μαΐου 2020 και Μαΐου 2021.
Το κόστος των περισσότερων τροφίμων, όπως το σιτάρι, ο αραβόσιτος, η βρώμη, τα φυτικά έλαια, το κρέας και η ζάχαρη, αυξήθηκε σημαντικά από το δεύτερο εξάμηνο του 2020, υποστηριζόμενη από τη σταθερή ζήτηση καθώς η παγκόσμια οικονομία αρχίζει να ανοίγει εκ νέου και να ανακάμπτει, σε συνδυασμό με κάποια περιορισμένη προσφορά.
Αυτές οι αυξανόμενες τιμές ακολουθούν ως επί το πλείστον τις μειώσεις των τιμών που παρατηρήθηκαν στην αρχή της πανδημίας, καθώς τα μέτρα περιορισμού των ιών και οι σχετικές μακροοικονομικές επιπτώσεις τους μείωσαν τη ζήτηση.
dbrs_1_2.JPG

Αύξηση κόστους συσκευασίας

Το κόστος των υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται συνήθως από τις εταιρείες τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων πλαστικών, μετάλλων (αλουμίνιο, κασσίτερος και χάλυβας) και χαρτόνι, έχει αυξηθεί σημαντικά.
Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στην αύξηση των τιμών των πρώτων υλών σε συνδυασμό με την επίδραση της αύξησης του κόστους μεταφοράς και μεταφοράς.
Η πίεση της ζήτησης έχει επιδεινώσει περαιτέρω το ζήτημα.

dbrs_2_2.JPG

dbrs_3_1.JPG

Αυξάνεται το κόστος μεταφοράς

Το υψηλότερο κόστος μεταφοράς αποδίδεται σε συνδυασμό παραγόντων, όπως η αυξανόμενη ζήτηση, η στενή χωρητικότητα τόσο στη ναυτιλία όσο και στις οδικές μεταφορές, καθώς και το αυξανόμενο κόστος καυσίμων, που έχουν καταρρεύσει στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Πληθωρισμός κόστους εισόδου που οδηγεί σε αύξηση των τιμών των τροφίμων

Κατά συνέπεια, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή: Τα τρόφιμα τόσο στον Καναδά όσο και στις ΗΠΑ έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση
dbrs_4_1.JPG

 

Ωστόσο αναμένεται συνέχεια στις ανατιμήσεις καθώς οι γνωστές εταιρείες τροφίμων έχουν αυξήσει τις τιμές τους ή έχουν προειδοποιήσει για την πρόθεσή τους να το πράξουν.

Η B&G Foods ανέφερε ότι είχε αυξήσει την τιμή ορισμένων εμπορικών σημάτων, με τιμολόγηση για άλλες μάρκες να ακολουθήσουν
Η Conagra Brands επιβεβαίωσε ότι θα προβεί σε ενέργειες τιμολόγησης που δικαιολογούνται από τον πληθωρισμό ως απόκριση στο αυξανόμενο κόστος υλικών, κατασκευής και μεταφοράς και εφοδιαστικής
Η Danone σχεδιάζει να μεταβιβάσει το πληθωριστικό κόστος των συστατικών (γάλα, γαλακτοκομικά συστατικά, ζάχαρη), πλαστικό, εφοδιαστική και μεταφορά μέσω επιλεκτικών πρωτοβουλιών τιμολόγησης.
Η Flower Foods σχολίασε ότι, εάν οι υψηλότερες τιμές των εμπορευμάτων, της εργασίας και των μεταφορών παραμένουν μακροπρόθεσμα, θα εξετάσει το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει τις τιμές για να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο.
Η General Mills ανακοίνωσε σχέδια για αύξηση των τιμών λόγω της αύξησης του κόστους των εμπορευμάτων και των μεταφορών.
Η Mondelez International επιβεβαίωσε ότι θα αποτιμήσει τις επιπτώσεις του διογκωμένου κόστους εμπορευμάτων και μεταφοράς.
Η Nestlé προειδοποίησε για τον πληθωρισμό ευρείας βάσης για διάφορα εμπορεύματα, υλικά συσκευασίας και κόστος μεταφοράς.
Κατά συνέπεια, η Nestlé ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις τιμές όπου κρίνεται σκόπιμο.
Η Saputo επιβεβαίωσε ότι θα εφαρμόσει μέτρα ανάκαμψης «τιμή-κόστους» για να αντιμετωπίσει τις πληθωριστικές πιέσεις που αντιμετωπίζει.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola, επιβεβαίωσε ότι η Coca-Cola θα αυξήσει τις τιμές της για να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο του υψηλότερου κόστους εμπορευμάτων. γίνεται αισθητή σε ολόκληρο τον κλάδο.
Ωστόσο, η έκταση των αυξήσεων που μετακυλίονται και ο χρόνος τους διαφέρει σημαντικά μεταξύ των εταιρειών τροφίμων και επηρεάζεται από μια σειρά παραγόντων.
Οι κορυφαίες εταιρείες τροφίμων με μεγάλα μερίδια αγοράς μπορούν να κάμψουν την τιμολογιακή τους δύναμη.
Αντίθετα, οι μικρότεροι παίκτες ενδέχεται να εμποδίζονται να μεταφέρουν ουσιαστικές αυξήσεις τιμών.
Η υπερβολική παραγωγική ικανότητα σε επίπεδο βιομηχανίας θα μπορούσε να εντείνει τον ανταγωνισμό και επομένως να επηρεάσει επίσης το ποσό των αυξήσεων τιμών που μπορεί να μεταφέρει μια εταιρεία.

Συγχρονισμός

Οι εταιρείες που έχουν αντισταθμίσει την έκθεση σε εμπορεύματα τείνουν να είναι πιο αποτελεσματικές στη διαχείριση της αστάθειας των τιμών των εμπορευμάτων.
Η B&G Foods σημείωσε ότι «είχε προχωρήσει αντιστάθμιση (hedging)σε πολλές περιπτώσεις [έναντι αύξησης του κόστους] με προθεσμιακές θέσεις αγοράς.
Η Danone σημείωσε ότι η θέση αντιστάθμισής της στα πλαστικά θα αντισταθμίσει ένα μέρος της πληθωριστικής πίεσης για το υπόλοιπο του 2021.
Διορθώνοντας μέρος του κόστους εισόδου για το 2021, η Flower Foods θα απαλλαγεί από τον αντίκτυπο της αστάθειας των τιμών των βασικών προϊόντων.
Ωστόσο, η εταιρεία αναγνώρισε ότι θα μπορούσε να εκτεθεί σε κάποια πληθωριστική πίεση από εισροές που δεν προσφέρουν προθεσμιακές αγορές.
Στην κλήση κερδών του πρώτου τριμήνου του 2021, η Nestlé παρατήρησε ότι η κάλυψη αντιστάθμισης για τα εμπορεύματα θα εξαντληθεί με την πάροδο του χρόνου, με αποτέλεσμα μια χρονική υστέρηση τιμολόγησης.
Η Coca-Cola έχει αντισταθμίσει την έκθεση σε εμπορεύματα το 2021, η εταιρεία παρατήρησε ότι θα εκτεθεί σε αυτήν την πίεση το 2022.

Πληθωρισμός τιμών τροφίμων και συμπεριφορά καταναλωτή

Η αύξηση της ζήτησης, σε συνδυασμό με το όφελος των υγιών πορτοφολιών που τροφοδοτούνται από προγράμματα που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση, αποσκοπούν στον μετριασμό της οικονομικής αναταραχής της πανδημίας κορωνοϊού, καθώς και της αύξησης της εξοικονόμησης ως αποτέλεσμα των περιορισμών στην κινητικότητα των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι επί του παρόντος λιγότερο ευαίσθητες στις τιμές.
Για παράδειγμα, η Υπηρεσία Οικονομικής Έρευνας του Υπουργείου Γεωργίας των Η.Π.Α. ανέφερε ότι οι δαπάνες για φαγητό εκτός σπιτιού αυξήθηκαν καθώς «τα κράτη άρχισαν να επιτρέπουν στα εστιατόρια να ανοίξουν ξανά και τα νοικοκυριά άρχισαν να λαμβάνουν ελέγχους ερεθίσματος από τον νόμο περί ενίσχυσης, ανακούφισης και οικονομικής ασφάλειας Coronavirus»
Καθώς οι περιορισμοί κλειδώματος καταργούνται σταδιακά παγκοσμίως, το DBRS Morningstar αναμένει παρόμοιες τάσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Τούτου λεχθέντος, κατά τη διάρκεια εκτεταμένων περιόδων ταχέως αυξανόμενων τιμών των τροφίμων, οι καταναλωτές συνήθως είναι πολύ πιο ευαίσθητοι στις μεταβολές των τιμών προϊόντων υψηλής αξίας (όπως ακριβό κρέας ή θαλασσινά) από ό, τι για βασικά είδη διατροφής (συμπεριλαμβανομένων ψωμιού, πατάτας, ζυμαρικών και ρύζι).
Επιπλέον, μια απότομη αύξηση των τιμών των τροφίμων μπορεί να επηρεάσει την κατανάλωση τροφίμων.
Ως εκ τούτου, εάν το μέγεθος και η διάρκεια του πληθωρισμού παραμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, η συμπεριφορά των καταναλωτών ως απάντηση σε αυτό θα πρέπει να ομαλοποιηθεί.
Κατά συνέπεια, οι εταιρείες τροφίμων θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πίεση όγκου, καθώς και αλλαγή στο μείγμα προϊόντων/καναλιών.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης