Υπό ισχυρή πίεση τελεί η εταιρεία του Elon Musk, Τesla, αν και παραμένει παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με όσα αναφέρει η UBS.
Γι’ αυτό τον λόγο, οι αναλυτές της ελβετικής τράπεζας μείωσαν την τιμή στόχο για τη μετοχή της Tesla κατά 10%, από 730 δολ. σε 660 δολ., επικαλούμενοι τον ανταγωνισμό από την Κίνα, καθώς και τις καθυστερήσεις στο αυτοκινούμενο προϊόν της Tesla.
«Η βασική μας ανησυχία βραχυπρόθεσμα είναι ότι η δυναμική της Tesla στην Κίνα επιβραδύνεται και οι έλεγχοι δείχνουν ότι τα BEV [Battery Electric Vehicles] από εγχώριες μάρκες κερδίζουν έδαφος έναντι της αμερικανικής εταιρείας» δήλωσε ο αναλυτής Patrick Hummel.
Στην Κίνα, η εταιρεία ηλεκτροκίνητων οχημάτων αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από εγχώριους κατασκευαστές όπως η Nio και η XPeng, τα οποία δείχνουν δυνατές, σύμφωνα με τη UBS.
Τρεις παράγοντες
Τώρα που οι περισσότερες από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αποφασίσει να εισέλθουν στην αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, με φιλόδοξους στόχους για νέες σειρές προϊόντων, η UBS ορίζει τρεις παράγοντες που ενδέχεται να οδηγήσουν σε υπεραπόδοση τις μετοχές αυτοκινήτων:
α)Ισχυρή καμπύλη πωλήσεων,
β)αξία χαρτοφυλακίου,
γ)εξαιρετική έκθεση σε περιφερειακό επίπεδο.
Με βάση αυτά τα κριτήρια, οι αναλυτές της UBS διαπίστωσαν ότι η Volkswagen και η General Motors θα αποτελέσουν επίσης σκληρούς ανταγωνιστές.
Η Tesla αναμένεται να χάσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια το 2021...
Στο μεταξύ, η Tesla αναμένεται να απολέσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια το 2021, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis δεν θα αγοράσει δικαιώματα εκπομπών ρύπων από τον αμερικανικό όμιλο.
Το 2019 η Fiat Chrysler (FCA) συνήψε συμφωνία με την Tesla για να αντισταθμίσει τις εκπομπές των δικών της ρύπων.
Ωστόσο, η Stellantis, που σχηματίστηκε από τη συγχώνευση της Fiat Chrysler και της PSA, εγκατέλειψε τη συμφωνία, καθώς, σύμφωνα με τον CEO Carlos Tavares, η εταιρεία σκοπεύει να εναρμονιστεί πλήρως με τους ρυθμιστικούς περιβαλλοντικούς κανόνες.
Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, ο Richard Palmer, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, δήλωσε την Τετάρτη ότι περίπου τα δύο τρίτα των 300 εκατομμυρίων ευρώ που διατέθηκαν από την FCA για πληρωμές δικαιωμάτων ρύπων πήγαν στην Tesla το 2020.
«Αυτό το ποσό θα μείνει στα ταμεία της εταιρείας από τη μη συμμετοχή στη συμφωνία που συνήψαμε με την Τesla για την Ευρώπη».
Σημειώνεται πως αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας, των ΗΠΑ και της Ευρώπης, επιτρέπουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να τηρούν τους κανόνες εκπομπών, αγοράζοντας «δικαιώματα» από αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν καθαρότερα οχήματα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Tesla αποκόμισε 518 εκατομμύρια δολάρια το τελευταίο τρίμηνο πουλώντας δικαιώματα ρύπων, με τα καθαρά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας να αγγίζουν τα 438 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία κέρδισε σχεδόν 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις δικαιωμάτων ρύπων σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2020.
Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις εκπομπές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να μειώσουν τη μέση παραγωγή CO2 του στόλου τους στα 95 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο έως πέρυσι, διαφορετικά θα αντιμετώπιζαν βαριά πρόστιμα.
www.bankingnews.gr
UBS: Μείωση 10% της τιμής στόχου για τη μετοχή της Tesla, στα 660 δολ. από 730 δολ. - Ισχυρή πίεση στην Κίνα από Nio και XPeng
«Η βασική μας ανησυχία είναι ότι η δυναμική της Tesla στην Κίνα επιβραδύνεται» αναφέρει η ελβετική τράπεζα UBS
Σχόλια αναγνωστών