Παρότι οι περισσότερες τράπεζες έσπευσαν να διαλύσουν γρήγορα τις αμφιβολίες για την πορεία της αμερικανικής οικονομίας και των αγορών που προκάλεσαν τα στοιχεία της καταναλωτικής πίστης στις ΗΠΑ, η Morgan Stanley αλλάζει το κυρίαρχο αφήγημα, αναφέροντας πως τα θεμελιώδη των εταιρειών, αναμφίβολα, θα επηρεαστούν.
Σύμφωνα με την αμερικανική τράπεζα, οι απογοητευτικές πωλήσεις λιανικής και η πτώση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη δείχνει ότι η κατανάλωση ξεθωριάζει… λόγω της ανησυχίας για τη ραγδαία εξάπλωση της παράλλαξης Delta του κορωνοϊού.
Σε αυτό το πλαίσιο, πρέπει να τεθεί νέος στόχος για τον δείκτη βαρόμετρο του αμερικανικού χρηματιστηρίου S&P 500.
«Υπάρχει και μια παλιά ρήση που λέει ποτέ μην ποντάρετε ενάντια στη διάθεση των καταναλωτών…
Στην πραγματικότητα, αυτός είναι από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους ήμασταν bullish στην καρδιά της κρίσης του κορωνοϊού, όταν το Κογκρέσο έλαβε όλα αυτά τα κολοσσιαία μέτρα στήριξης της αμερικανικής οικονομίας τον Απρίλιο του 2020.
Περίπου 16 μήνες μετά, ο Αμερικανός καταναλωτής δεν μας έχει απογοητεύσει, ωστόσο παραμένει το ερώτημα αν η τρέχουσα κατάσταση στο λιανεμπόριο είναι βιώσιμη – που φαίνεται ότι δεν είναι βάσει των τελευταίων στοιχείων.
Υπάρχει αμφιβολία για τη διάθεση των πολιτών στις ΗΠΑ να δαπανήσουν» αναφέρει στην ανάλυσή της η Morgan Stanley.
Σημειώνεται πως η σχετική υποαπόδοση στο λιανεμπόριο ανακλάται στα στοιχεία της Amazon, που αποτελεί τη βασίλισσα της λιανικής αγοράς.
Με τον κολοσσό να εκτιμά πως θα υπάρξει εκδίκηση της ζήτησης, η αμερικανική επενδυτική τράπεζα προειδοποιεί πως αυτός, δηλαδή οι πωλήσεις της Amazon, αποτελούν έναν πολύ καλό δείκτη ως προς τι να περιμένουμε για την καταναλωτική πίστη στο μέλλον.
«Η κατανάλωση είναι το 70% της αμερικανικής οικονομίας και αυτό είναι ένα πραγματικά μεγάλο νούμερο για να αγνοηθεί».
Κατά τα τ’ άλλα, ο δείκτης UMich ήταν… σοκαριστικός:
Πρώτον, βυθίστηκε σε νέα χαμηλά επίπεδα κύκλου, κάτω από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια των χειρότερων επιβραδύνσεων.
Δεύτερον, δεν είναι πρωτοφανές το καταναλωτικό αίσθημα να πέφτει σε νέα χαμηλά επίπεδα ύστερα από ύφεση.
Στην πραγματικότητα, είδαμε το ίδιο πράγμα στις δύο προηγούμενες ύφεσεις (κόκκινοι κύκλοι στο Παράδειγμα 5).
Στις επεκτάσεις 2001-2009 και 1982-89, το συναίσθημα των καταναλωτών δεν ανέκαμψε ποτέ πραγματικά και οι δύο αυτοί κύκλοι αποδείχθηκαν λιγότερο συναρπαστικοί για τις μετοχές.
Σε αντίθεση με τις επεκτάσεις 1990-2000 και 2009-2020, όταν το καταναλωτικό συναίσθημα συνεχώς αυξανόταν τροφοδοτώντας τις μεγαλύτερες και ισχυρότερες ανακάμψεις που έχουν καταγραφεί.
Κοιτάζοντας λοιπόν κανείς το παρακάτω γράφημα, θα μπορούσε να συμπεράνει ότι ο Αμερικανός καταναλωτής οδεύει προς διπλή ύφεση (double dip), παρότι οι μετοχές κάνουν νέα ιστορικά υψηλά.
Περιττό να πούμε ότι θα είναι σημαντικό να δούμε αν το καταναλωτικό συναίσθημα μπορεί να ανακάμψει τους επόμενους μήνες, καθώς αυτό θα καθορίσει τι είδους οικονομικό κύκλο είναι πιθανό να βιώσουμε.
Ξεχωριστά, και σύμφωνα με την πρόσφατη υποβάθμιση της τράπεζας του τομέα των ημιαγωγών, η Morgan Stanley προσθέτει ότι τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης είναι ιδιαίτερα ευάλωτη αγορά.
Επίσης, εκτός μετοχών, η τράπεζα πιστεύει ότι η πρόσφατη αδυναμία των καταναλωτών εξηγεί γιατί οι αποδόσεις των ομολόγων παρέμειναν τόσο πεισματικά χαμηλές.
Eίναι, πάντως, γεγονός ότι ο δείκτης κυκλικών/αμυντικών μετοχών της Morgan Stanley έσπασε σε νέα χαμηλά την περασμένη εβδομάδα είναι ένα σημάδι ότι σύντομα θα ακολουθήσουν οι αποδόσεις των ομολόγων.
www.bankingnews.gr
Morgan Stanley: Υπαρκτός ο κίνδυνος να εισέλθουν σε φάση διπλής ύφεσης οι ΗΠΑ - Ποιοι είναι οι λόγοι
Καμπανάκι για διπλή ύφεση στην αμερικανική οικονομία από τη Morgan Stanley
Σχόλια αναγνωστών