Δεν μεταβάλει τις αξιολογήσεις της Γαλλίας η DBRS Ratings
Όπως υπογραμμίζει ο καναδικός οίκος αξιολόγησης, το σταθερό trend αντανακλά την άποψη της DBRS Morningstar ότι παρά τις σύνθετες κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις, η κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη στη σταδιακή βελτίωση της μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής της απόδοσης. Η ισχυρή ανάκαμψη της γαλλικής οικονομίας το 2021 διακόπηκε το 2022 από το σοκ στις τιμές \ ενέργειας και την ταχεία αύξηση των επιτοκίων. Η επακόλουθη πίεση στο παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα και η αναταραχή στις παγκόσμιες χρηματοπιστωτικές αγορές προστίθενται στο αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον. Η τρέχουσα ένταση στην παγκόσμια χρηματοπιστωτική αγορά εμφανίζεται σε μια δύσκολη στιγμή, καθώς οι γαλλικές αρχές πραγματοποιούν αμφιλεγόμενες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό σύστημα. Η σειρά των οικονομικών κραδασμών, ο πληθυσμός που βρίσκεται στο περιθώριο και οι πολλοί γύροι μέτρων δημόσιας στήριξης, περιπλέκουν τη μεσοπρόθεσμη αποκατάσταση των δημόσιων οικονομικών στη Γαλλία. Παρά τις αυξανόμενες προκλήσεις, η κυβέρνηση επιβεβαίωσε πρόσφατα τη δέσμευσή της να μειώσει, αν και με βραδύτερο ρυθμό από ό,τι οι Ευρωπαίοι, το μεγάλο δημοσιονομικό της έλλειμμα.
Οι βαθμολογίες της Γαλλίας υποστηρίζονται από την πλούσια και διαφοροποιημένη οικονομία της χώρας, τους υγιείς δημόσιους θεσμούς και το ισχυρό προφίλ δημόσιας χρηματοδότησης. Η Γαλλία είναι βασικό μέλος της Ευρωζώνης και διαθέτει υγιή τραπεζικό τομέα. Η οικονομία είναι ανθεκτική κατά τη διάρκεια κρίσεων που οφείλεται εν μέρει στην ισχυρή κοινωνική προστασία. Ωστόσο, αυτό το όφελος έχει ως αποτέλεσμα διαρθρωτικά υψηλές δημόσιες δαπάνες που είναι δύσκολο να μειωθούν και καθυστερούν την εξισορρόπηση των δημοσιονομικών λογαριασμών. Η προβλεψιμότητα των πολιτικών μειώθηκε μετά τις βουλευτικές εκλογές τον Ιούνιο 2022, όταν η κυβερνητική συμμαχία έχασε την πλειοψηφία της στην Εθνοσυνέλευση. Η ασθενέστερη θέση του προέδρου Μακρόν στο κοινοβούλιο και ο αυξανόμενος πολιτικός κατακερματισμός, υπονομεύουν τη δημόσια υποστήριξη για το φιλόδοξο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης. Η ψήφιση της συνταξιοδοτικής μεταρρύθμισης μέσω του άρθρου 49.3 του Γαλλικού Συντάγματος επιδεινώνει ένα ήδη πολωμένο εκλογικό σώμα και θα μπορούσε να αμφισβητήσει την προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβραδύνει τον ρυθμό αύξησης των δαπανών και να επιδιορθώσει τους δημόσιους.
Η γαλλική οικονομία ανέκαμψε κατά 6,8% το 2021 μετά από συρρίκνωση 7,9% το 2020. Οι συγκριτικά χαμηλότεροι ρυθμοί πληθωρισμού, καθώς και τα ανθεκτικά επίπεδα επενδύσεων, οι ισχυρές αγορές εργασίας και η ανάκαμψη του τουρισμού οδήγησαν σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 2,6% το 2022. Οι οικονομικές επιδόσεις θα επιβραδυνθούν αναπόφευκτα φέτος, καθώς η δραστηριότητα του ιδιωτικού τομέα παρεμποδίζεται από τις επίμονες πληθωριστικές πιέσεις και τα υψηλότερα επιτόκια. Στις προβλέψεις της για τον Μάρτιο του 2023, η Banque de France (BdF) προβλέπει ανάπτυξη 0,6% το 2023.
Σε ό,τι αφορά στο δημόσιο χρέος, οι διάφοροι κλυδωνισμοί των τελευταίων ετών είχαν ως αποτέλεσμα τη μεγάλη αύξηση. Ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ αυξήθηκε από 97,4% το 2019 σε 115% το 2020 και στη συνέχεια μειώθηκε στο 111,6% το 2022. Το απόθεμα υψηλού χρέους παραμένει πρόκληση για τη Γαλλία, καθώς εκθέτει τη χώρα σε αυξήσεις επιτοκίων, σχολιάζει η DBRS.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών