σύμβολα :
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. ΣΥΜ/ΧΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΤΑΣ/ΩΝ
H ΓΕΚ Τέρνα είναι σε θέση να διαχειριστεί την χρηματοδότηση χωρίς να χρειάζεται νέα κεφάλαια, σύμφωνα με την Axia
H ΓΕΚ Τέρνα είναι σε θέση να διαχειριστεί την χρηματοδότηση για την Αττική Οδό χωρίς να χρειάζεται νέα κεφάλαια, εκτιμά η Axia, σε Flash Note για τον όμιλο μετά την κατάθεσή της υψηλότερης προσφοράς για την παραχώρηση της Αττικής Οδού (με τίμημα 3,27 δισ. ευρώ).
Σύμφωνα με την Axia η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την υψηλότερη δεσμευτική προσφορά για το Διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, σε μια από τις μεγαλύτερες και πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.
Με βάση την αρχική εκτίμηση, η ΑΧΙΑ σημειώνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι σε θέση να διαχειριστεί τη χρηματοδότηση του έργου χωρίς την ανάγκη για νέα κεφάλαια (ΑΜΚ) ενώ υπό ορισμένα σενάρια σχετικά με την κίνηση και τις τιμές των διοδίων το έργο θα μπορέσει να αποφέρει double digit IRR, κάνοντας το ένα πολύ κερδοφόρο έργο για την εταιρεία.
Σε σχέση με την αποτίμηση η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι υπολογίζει το incremental value σε 2,0 έως και 7,0 ευρώ ανά μετοχή (η τρέχουσα τιμή στόχος χωρίς την Αττική Οδό είναι στα 21,20)
Η επίδραση του έργου
Το νέο έργο αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος του τομέα παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου καθιστώντας τον ένα στρατηγικό επενδυτή σε Ευρωπαϊκό πλέον επίπεδο δεδομένων και των άλλων έργων του χαρτοφυλακίου.
Σημαντικό ότι το χαρτοφυλάκιο εκτός του μεγέθους του είναι ένα από τα νεότερα στην Ευρώπη με διάρκεια ζωής άνω των 20 χρόνων.
Σε σχέση με την χρηματοδότηση η ΑΧΙΑ πιστεύει ότι η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου 650 εκατ. ίδια κεφάλαια δεδομένου του χαμηλού ρίσκου του έργου, ενώ το δανειακό κομμάτι των 2,6 δισ. ευρώ είναι σύνηθες να είναι ήδη προκαταρτικά κλεισμένο σε τέτοιους διαγωνισμούς.
Σχετικά με τα ιδία κεφάλαια υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του Α’ τριμήνου ο Όμιλος διέθετε μετρητά 1,6 δισ. ευρώ εκ των οποίων 600 εκατ. ευρώ στη μητρική που αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω από την κερδοφορία των άλλων δραστηριοτήτων του Ομίλου.
Επίσης θα μπορούσε να εξασφαλίσει έξτρα ρευστότητα από άλλα asset. Σημειώνεται ότι πρόσφατα η ΑΧΙΑ είχε υπολογίσει τη διαθέσιμη ρευστότητα για επενδύσεις για την περίοδο 2023-26 στα επίπεδα του 1,0 δισ. ευρώ (πέραν των αναγκών για Εγνατία και Καζίνο).
Σε επίπεδο κερδοφορίας η ΑΧΙΑ σημειώνει τη σημαντική επίδραση του dynamic pricing model των διοδίων στα αναμενόμενα έσοδα, το οποίο μαζί με την αύξηση της κίνησης (ο δρόμος ήδη τρέχει με +4,0% τα τελευταία 10 χρόνια) θα οδηγήσουν τα αναμενόμενα έσοδα σε υψηλότερα επίπεδα.
Ενδεικτικά εκτιμάται ότι με συνολική ετήσια αύξηση εσόδων (περιλαμβάνοντας πληθωρισμό, κίνηση και τιμολόγηση) στα επίπεδα του 6,5% το IRR εκτιμάται στο 9,6% ενώ σε ένα πιο αισιόδοξο σενάριο το IRR θα μπορούσε να φτάσει στο 12,4%.
Σε αυτό το σενάριο δεν έχουν ληφθεί υπόψιν συνέργειες με τα άλλα έργα παραχώρησης αλλά και με την κατασκευή, καταλήγει η Axia.
Under Review η ΓΕΚ Τέρνα από την Euroxx
Από την άλλη, η Euroxx θέτει υπό αξιολόγηση (Under Review) την ΓΕΚ Τέρνα, μετά την πλειοδοσία της για την Αττική Οδό.
Σύμφωνα με την Euroxx, δεδομένου του μεγέθους του έργου, ο Όμιλος θα μπορούσε ενδεχομένως να αναζητήσει συνέργεια, είτε με την First Sentier είτε με άλλο ενδιαφερόμενο μέρος.
Για μια τυπική παραχώρηση αυτοκινητοδρόμων για χρηματοδότηση έργων με μεγάλη διάρκεια, υποθέτει η Euroxx 20% ίδια κεφάλαια και 80% κατανομή χρέους.
Στη συνιστώσα του μετοχικού κεφαλαίου, εάν η ΓΕΚΤΕΡΝΑ αποφασίσει να παραμείνει ο μοναδικός ανάδοχος, η απαίτηση μετρητών ανέρχεται σε περίπου 650 εκατ. ευρώ, ενώ εάν αποφασίσει να συμμετάσχει σε κοινοπραξία θα σημαίνει όριο μετοχικού κεφαλαίου ύψους περίπου 325 εκατ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση της απαίτησης μετοχικού κεφαλαίου για τη ΓΕΚ θα μπορούσε είτε να καλυφθεί με τη χρήση μετρητών σε επίπεδο Ομίλου (1,6 δισ. ευρώ το α' τρίμηνο του 2023) είτε με την εξασφάλιση πρόσθετης ρευστότητας από υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία, όπως ΗΡΩΝ και ΤΕΡΝΑ Α.Ε., 100% θυγατρικές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το σημαντικό ποσό μετρητών (περίπου 400 εκατ. ευρώ) στον ισολογισμό τους και οι ομαλοποιημένες απαιτήσεις κεφαλαίου κίνησης επιτρέπουν τη διοχέτευση ρευστότητας στη μητρική ανά πάσα στιγμή, αναφέρει η Euroxx.
Στο θέμα της τραπεζικής ικανότητας του πλειοδότη, η Euroxx τονίζει ότι η οικονομική προσφορά πρέπει να ενσωματώνει προσύμφωνο με τις τράπεζες, κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού, διασφαλίζοντας την επάρκεια της δέσμευσης ιδίων κεφαλαίων των προσφερόντων.
Με βάση τις παλιές συναλλαγές και το ιστορικό, υποθέτει ένα βασικό IRR ιδίων κεφαλαίων 7-8%.
Το δυναμικό μοντέλο τιμολόγησης της συγκεκριμένης περίστασης επιτρέπει αξιοσημείωτη ανοδική πορεία στην προβλεπόμενη κερδοφορία, ανάλογα με το μοντέλο που θα ακολουθήσει ο προτιμώμενος πλειοδότης.
Οι χθεσινές διακυμάνσεις των τιμών υποδηλώνουν σύγχυση στην προστιθέμενη αξία του έργου, κατά την Euroxx, καθώς η αγορά προσπαθεί να αφομοιώσει τον αντίκτυπο στα οικονομικά του Ομίλου.
Πιστεύει ότι με την προϋπόθεση ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρυχθεί ως προτιμώμενος πλειοδότης, ο Όμιλος θα ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων έργων μεγάλης διάρκειας με επαναλαμβανόμενες και σταθερές ταμειακές ροές, ελέγχοντας σχεδόν όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με την Axia η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την υψηλότερη δεσμευτική προσφορά για το Διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, σε μια από τις μεγαλύτερες και πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.
Με βάση την αρχική εκτίμηση, η ΑΧΙΑ σημειώνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι σε θέση να διαχειριστεί τη χρηματοδότηση του έργου χωρίς την ανάγκη για νέα κεφάλαια (ΑΜΚ) ενώ υπό ορισμένα σενάρια σχετικά με την κίνηση και τις τιμές των διοδίων το έργο θα μπορέσει να αποφέρει double digit IRR, κάνοντας το ένα πολύ κερδοφόρο έργο για την εταιρεία.
Σε σχέση με την αποτίμηση η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι υπολογίζει το incremental value σε 2,0 έως και 7,0 ευρώ ανά μετοχή (η τρέχουσα τιμή στόχος χωρίς την Αττική Οδό είναι στα 21,20)
Η επίδραση του έργου
Το νέο έργο αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος του τομέα παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου καθιστώντας τον ένα στρατηγικό επενδυτή σε Ευρωπαϊκό πλέον επίπεδο δεδομένων και των άλλων έργων του χαρτοφυλακίου.
Σημαντικό ότι το χαρτοφυλάκιο εκτός του μεγέθους του είναι ένα από τα νεότερα στην Ευρώπη με διάρκεια ζωής άνω των 20 χρόνων.
Σε σχέση με την χρηματοδότηση η ΑΧΙΑ πιστεύει ότι η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου 650 εκατ. ίδια κεφάλαια δεδομένου του χαμηλού ρίσκου του έργου, ενώ το δανειακό κομμάτι των 2,6 δισ. ευρώ είναι σύνηθες να είναι ήδη προκαταρτικά κλεισμένο σε τέτοιους διαγωνισμούς.
Σχετικά με τα ιδία κεφάλαια υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του Α’ τριμήνου ο Όμιλος διέθετε μετρητά 1,6 δισ. ευρώ εκ των οποίων 600 εκατ. ευρώ στη μητρική που αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω από την κερδοφορία των άλλων δραστηριοτήτων του Ομίλου.
Επίσης θα μπορούσε να εξασφαλίσει έξτρα ρευστότητα από άλλα asset. Σημειώνεται ότι πρόσφατα η ΑΧΙΑ είχε υπολογίσει τη διαθέσιμη ρευστότητα για επενδύσεις για την περίοδο 2023-26 στα επίπεδα του 1,0 δισ. ευρώ (πέραν των αναγκών για Εγνατία και Καζίνο).
Σε επίπεδο κερδοφορίας η ΑΧΙΑ σημειώνει τη σημαντική επίδραση του dynamic pricing model των διοδίων στα αναμενόμενα έσοδα, το οποίο μαζί με την αύξηση της κίνησης (ο δρόμος ήδη τρέχει με +4,0% τα τελευταία 10 χρόνια) θα οδηγήσουν τα αναμενόμενα έσοδα σε υψηλότερα επίπεδα.
Ενδεικτικά εκτιμάται ότι με συνολική ετήσια αύξηση εσόδων (περιλαμβάνοντας πληθωρισμό, κίνηση και τιμολόγηση) στα επίπεδα του 6,5% το IRR εκτιμάται στο 9,6% ενώ σε ένα πιο αισιόδοξο σενάριο το IRR θα μπορούσε να φτάσει στο 12,4%.
Σε αυτό το σενάριο δεν έχουν ληφθεί υπόψιν συνέργειες με τα άλλα έργα παραχώρησης αλλά και με την κατασκευή, καταλήγει η Axia.
Under Review η ΓΕΚ Τέρνα από την Euroxx
Από την άλλη, η Euroxx θέτει υπό αξιολόγηση (Under Review) την ΓΕΚ Τέρνα, μετά την πλειοδοσία της για την Αττική Οδό.
Σύμφωνα με την Euroxx, δεδομένου του μεγέθους του έργου, ο Όμιλος θα μπορούσε ενδεχομένως να αναζητήσει συνέργεια, είτε με την First Sentier είτε με άλλο ενδιαφερόμενο μέρος.
Για μια τυπική παραχώρηση αυτοκινητοδρόμων για χρηματοδότηση έργων με μεγάλη διάρκεια, υποθέτει η Euroxx 20% ίδια κεφάλαια και 80% κατανομή χρέους.
Στη συνιστώσα του μετοχικού κεφαλαίου, εάν η ΓΕΚΤΕΡΝΑ αποφασίσει να παραμείνει ο μοναδικός ανάδοχος, η απαίτηση μετρητών ανέρχεται σε περίπου 650 εκατ. ευρώ, ενώ εάν αποφασίσει να συμμετάσχει σε κοινοπραξία θα σημαίνει όριο μετοχικού κεφαλαίου ύψους περίπου 325 εκατ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση της απαίτησης μετοχικού κεφαλαίου για τη ΓΕΚ θα μπορούσε είτε να καλυφθεί με τη χρήση μετρητών σε επίπεδο Ομίλου (1,6 δισ. ευρώ το α' τρίμηνο του 2023) είτε με την εξασφάλιση πρόσθετης ρευστότητας από υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία, όπως ΗΡΩΝ και ΤΕΡΝΑ Α.Ε., 100% θυγατρικές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το σημαντικό ποσό μετρητών (περίπου 400 εκατ. ευρώ) στον ισολογισμό τους και οι ομαλοποιημένες απαιτήσεις κεφαλαίου κίνησης επιτρέπουν τη διοχέτευση ρευστότητας στη μητρική ανά πάσα στιγμή, αναφέρει η Euroxx.
Στο θέμα της τραπεζικής ικανότητας του πλειοδότη, η Euroxx τονίζει ότι η οικονομική προσφορά πρέπει να ενσωματώνει προσύμφωνο με τις τράπεζες, κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού, διασφαλίζοντας την επάρκεια της δέσμευσης ιδίων κεφαλαίων των προσφερόντων.
Με βάση τις παλιές συναλλαγές και το ιστορικό, υποθέτει ένα βασικό IRR ιδίων κεφαλαίων 7-8%.
Το δυναμικό μοντέλο τιμολόγησης της συγκεκριμένης περίστασης επιτρέπει αξιοσημείωτη ανοδική πορεία στην προβλεπόμενη κερδοφορία, ανάλογα με το μοντέλο που θα ακολουθήσει ο προτιμώμενος πλειοδότης.
Οι χθεσινές διακυμάνσεις των τιμών υποδηλώνουν σύγχυση στην προστιθέμενη αξία του έργου, κατά την Euroxx, καθώς η αγορά προσπαθεί να αφομοιώσει τον αντίκτυπο στα οικονομικά του Ομίλου.
Πιστεύει ότι με την προϋπόθεση ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρυχθεί ως προτιμώμενος πλειοδότης, ο Όμιλος θα ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων έργων μεγάλης διάρκειας με επαναλαμβανόμενες και σταθερές ταμειακές ροές, ελέγχοντας σχεδόν όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών