Το μέλλον θα δείξει σε ποιο βαθμό τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα κυριαρχήσουν
Για πρώτη φορά στην Ιστορία της η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD άγγιξε την κορυφή σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων εκθρονίζοντας τον αμερικανικό κολοσσό Tesla, γεγονός που αποτελεί ένδειξη της αναδυόμενης ισχύος της Κίνας στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων με μπαταρίες.
Ειδικότερα, η BYD ανέφερε ότι πούλησε περισσότερα από 526.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα το τέταρτο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με τα σχεδόν 485.000 τα οποία πούλησε η Tesla την ίδια περίοδο.
Βέβαια, η Tesla παραμένει μπροστά από την BYD για ολόκληρο το έτος.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Elon Musk την Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2024, παρέδωσε περίπου 1,81 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως το 2023, ικανοποιώντας το guidance για ολόκληρο το έτος και ξεπερνώντας ελαφρώς τις προσδοκίες της Wall Street.
Μάλιστα, το ποσοστό ήταν 38% υψηλότερο από το προηγούμενο έτος, γεγονός το οποίο δείχνει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της Tesla επιβραδύνθηκε ελαφρώς καθώς η εταιρεία εισέρχεται σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικά νερά, με αποτέλεσμα να περιορίζονται τα περιθώρια κέρδους της.
Συγκριτικά, η BYD πούλησε σχεδόν 1,6 εκατομμύρια οχήματα με μπαταρία πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση περισσότερο από 70% σε σχέση με το 2022.
Πάντως, τα αποτελέσματα της Tesla αυξάνουν την ανησυχία στη Wall Street σχετικά με το επίπεδο ζήτησης για αυτοκίνητα της εταιρείας το επόμενο έτος.
Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει δείξει σημάδια ψύξης μετά από μια περίοδο μεθυστικής ανάπτυξης.
Στις ΗΠΑ, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες διαπιστώνουν ότι ολοένα λιγότεροι άνθρωποι είναι έτοιμοι να κινηθούν με ηλεκτρισμό από ό,τι αναμενόταν, καθώς τα υψηλότερα επιτόκια κάνουν τα αυτοκίνητα πιο δυσπρόσιτα.
Η αντίπαλη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Rivian Automotive δήλωσε επίσης την Τρίτη ότι παρέδωσε 50.122 ηλεκτρικά οχήματα πέρυσι, χάνοντας τις προσδοκίες της Wall Street.
Οι πωλήσεις οχημάτων της εταιρείας για το τέταρτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 10% το τρίτο τρίμηνο, παρά την αύξηση της εργοστασιακής παραγωγής.
Εξωτερικό
Στο εξωτερικό, ο ανταγωνισμός συνεχίζει να εντείνεται στον χώρο των EV.
Το μερίδιο της Tesla στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας παρέμεινε, ωστόσο, σχετικά σταθερό, φθάνοντας σχεδόν στο 12% τους πρώτους 11 μήνες του 2023, από σχεδόν 11% την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα στοιχεία των πωλήσεων ολόκληρου του έτους για τη χώρα δεν έχουν ακόμη αναφερθεί.
Οι μετοχές της Tesla διπλασιάστηκαν σε αξία το 2023, καθώς η εταιρεία μείωσε τις τιμές και η Wall Street ανανέωσε την εμπιστοσύνη της στην ικανότητα της εταιρείας να εκτελέσει τα μακροπρόθεσμα σχέδιά της.
Η Tesla στοχεύει να αναπτύξει αυτόνομα αυτοκίνητα και να μειώσει στο μισό το κόστος παραγωγής για την επόμενη γενιά οχημάτων της, η οποία αναμένεται να περιλαμβάνει ένα πιο προσιτό αυτοκίνητο.
Βραχυπρόθεσμα, από την άλλη, πολλοί επενδυτές προετοιμάζονται για μια πιο δύσκολη χρονιά.
Η Tesla παρέδωσε τα πρώτα της Cybertruck pickup φορτηγά στους πελάτες στα τέλη του περασμένου έτους, ένα ορόσημο για μια εταιρεία που δεν είχε κυκλοφορήσει νέο μοντέλο επιβατικών οχημάτων εδώ και τρία χρόνια.
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk έχει προειδοποιήσει ότι η διαδικασία αύξησης της εργοστασιακής παραγωγής του φουτουριστικού φορτηγού είναι πιθανό να είναι επίπονη και δαπανηρή.
Η εταιρεία δεν αποκάλυψε πόσα Cybertrucks πούλησε το 2023.
Εν τω μεταξύ, οι απότομες μειώσεις τιμών της Tesla τον περασμένο χρόνο συμπίεσαν το άλλοτε κορυφαίο περιθώριο λειτουργίας της εταιρείας, το οποίο από το τρίτο τρίμηνο είχε μειωθεί περισσότερο σε συμφωνία με άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Κάποιοι στη Wall Street αμφισβητούν αν η Tesla έχει χώρο για να αναπτυχθεί χωρίς άλλο ένα λιγότερο ακριβό αυτοκίνητο στη σειρά της.
Το sedan Model 3 και το crossover Model Y αποτελούσαν το 96% των παγκόσμιων παραδόσεων της Tesla πέρυσι.
Το φθηνότερο Model 3 ξεκινά από περίπου 39.000 δολ. στις ΗΠΑ.
Από τον Ιανουάριο, αυτό το αυτοκίνητο και η μεσαία παραλλαγή του Model 3 δεν πληρούν πλέον τις προϋποθέσεις για ομοσπονδιακή φοροαπαλλαγή 7.500 δολ., καθώς οι περιορισμοί γίνονται αυστηρότεροι στα EV με εξαρτήματα μπαταριών που κατασκευάζονται στην Κίνα.
«Στο πολύ βραχυπρόθεσμο, πιστεύουμε ότι οι ανησυχίες για την ανάπτυξη του 2024 θα μπορούσαν να περιορίσουν κάπως την επενδυτική αισιοδοξία, λαμβάνοντας υπόψη τον σημαντικό καθοδικό κίνδυνο για τα κέρδη του επόμενου έτους» έγραψε ο αναλυτής της Deutsche Bank Emmanuel Rosner σε σημείωμα προς τους επενδυτές για την Tesla πριν από το νέο έτος.
Η Wall Street αναμένει ότι η εταιρεία θα πουλήσει περίπου 2,1 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως το 2024, σύμφωνα με το FactSet.
Το 2023, η Tesla αναπτύχθηκε με ταχύτερους ρυθμούς από την παγκόσμια αγορά EV, η οποία εκτιμάται ότι επεκτάθηκε κατά 33%, σύμφωνα με την GlobalData.
Η Tesla έχει προγραμματιστεί να παρουσιάσει τα οικονομικά αποτελέσματα στο τέλος του έτους στις 24 Ιανουαρίου.
Η Wall Street αναμένει ότι τα ετήσια κέρδη της Tesla θα μειωθούν κατά περίπου 26% στα 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το FactSet.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα έσοδα θα αυξηθούν περίπου 20% στα 97 δισεκατομμύρια δολάρια.
Κίνα…
Στο μεταξύ, η Κίνα επιβεβαιώνεται τώρα ως μια βιομηχανική δύναμη στον κλάδο των αυτοκινήτων, που απειλεί Ευρωπαίους και Αμερικανούς ακόμη και στο ίδιο το «γήπεδό» τους.
Σήμερα, κατά μέσο όρο, απαιτούνται περίπου 55.000 ευρώ για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, ευρωπαϊκής μάρκας.
Μόνο λίγα μοντέλα πέφτουν κάτω από το όριο των 30.000 και κανένα δεν είναι κάτω από 20.000 ευρώ.
Αντίθετα, το ένα τρίτο των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελείται από μοντέλα που κοστίζουν λιγότερο από 20.000 ευρώ και ακόμη λιγότερο, από 15.000 ευρώ για ορισμένα.
Την ίδια ώρα, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών oχημάτων, αντί να μειώσουν τις τιμές τους, τις αυξάνουν!
Μελέτη του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου ETUI δείχνει ότι από το 2001 ως το 2020, η αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων από Ευρωπαίους κατασκευαστές έφτασε το 52%, ενώ ο μέσος πληθωρισμός την ίδια περίοδο ήταν μόνο 38%.
Η κινεζική BYD εμπορεύεται ένα αυτοκίνητο στην Κίνα αντί 10.000 ευρώ, με αυτονομία από 300 έως 400 χιλιόμετρα.
Αυτά τα μοντέλα δεν έχουν περάσει ακόμη τα ευρωπαϊκά σύνορα.
Ωστόσο, η BYD δεν είναι startup, αλλά ένας πραγματικός βιομηχανικός γίγαντας, που πλέον ξεπέρασε και την Tesla.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες Wuiling, Geekly και MG αντίστοιχα καταλαμβάνουν την τρίτη, την πέμπτη και την όγδοη θέση, μεταξύ των μεγαλύτερων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο το 2022.
Η Κίνα παράγει επίσης πάνω από το 50% των μπαταριών αυτοκινήτων, σε όλον τον κόσμο.
Η ελκυστική τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από κινεζικές μάρκες ενισχύει τις πωλήσεις τους στη Γηραιά Ήπειρο, σε σημείο να απειλεί τους ευρωπαίους κατασκευαστές.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, η BYD ανέφερε ότι πούλησε περισσότερα από 526.000 πλήρως ηλεκτρικά οχήματα το τέταρτο τρίμηνο του 2023, σε σύγκριση με τα σχεδόν 485.000 τα οποία πούλησε η Tesla την ίδια περίοδο.
Βέβαια, η Tesla παραμένει μπροστά από την BYD για ολόκληρο το έτος.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Elon Musk την Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2024, παρέδωσε περίπου 1,81 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως το 2023, ικανοποιώντας το guidance για ολόκληρο το έτος και ξεπερνώντας ελαφρώς τις προσδοκίες της Wall Street.
Μάλιστα, το ποσοστό ήταν 38% υψηλότερο από το προηγούμενο έτος, γεγονός το οποίο δείχνει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της Tesla επιβραδύνθηκε ελαφρώς καθώς η εταιρεία εισέρχεται σε ένα ολοένα και πιο ανταγωνιστικά νερά, με αποτέλεσμα να περιορίζονται τα περιθώρια κέρδους της.
Συγκριτικά, η BYD πούλησε σχεδόν 1,6 εκατομμύρια οχήματα με μπαταρία πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση περισσότερο από 70% σε σχέση με το 2022.
Πάντως, τα αποτελέσματα της Tesla αυξάνουν την ανησυχία στη Wall Street σχετικά με το επίπεδο ζήτησης για αυτοκίνητα της εταιρείας το επόμενο έτος.
Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει δείξει σημάδια ψύξης μετά από μια περίοδο μεθυστικής ανάπτυξης.
Στις ΗΠΑ, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες διαπιστώνουν ότι ολοένα λιγότεροι άνθρωποι είναι έτοιμοι να κινηθούν με ηλεκτρισμό από ό,τι αναμενόταν, καθώς τα υψηλότερα επιτόκια κάνουν τα αυτοκίνητα πιο δυσπρόσιτα.
Η αντίπαλη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Rivian Automotive δήλωσε επίσης την Τρίτη ότι παρέδωσε 50.122 ηλεκτρικά οχήματα πέρυσι, χάνοντας τις προσδοκίες της Wall Street.
Οι πωλήσεις οχημάτων της εταιρείας για το τέταρτο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 10% το τρίτο τρίμηνο, παρά την αύξηση της εργοστασιακής παραγωγής.
Εξωτερικό
Στο εξωτερικό, ο ανταγωνισμός συνεχίζει να εντείνεται στον χώρο των EV.
Το μερίδιο της Tesla στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας παρέμεινε, ωστόσο, σχετικά σταθερό, φθάνοντας σχεδόν στο 12% τους πρώτους 11 μήνες του 2023, από σχεδόν 11% την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα στοιχεία των πωλήσεων ολόκληρου του έτους για τη χώρα δεν έχουν ακόμη αναφερθεί.
Οι μετοχές της Tesla διπλασιάστηκαν σε αξία το 2023, καθώς η εταιρεία μείωσε τις τιμές και η Wall Street ανανέωσε την εμπιστοσύνη της στην ικανότητα της εταιρείας να εκτελέσει τα μακροπρόθεσμα σχέδιά της.
Η Tesla στοχεύει να αναπτύξει αυτόνομα αυτοκίνητα και να μειώσει στο μισό το κόστος παραγωγής για την επόμενη γενιά οχημάτων της, η οποία αναμένεται να περιλαμβάνει ένα πιο προσιτό αυτοκίνητο.
Βραχυπρόθεσμα, από την άλλη, πολλοί επενδυτές προετοιμάζονται για μια πιο δύσκολη χρονιά.
Η Tesla παρέδωσε τα πρώτα της Cybertruck pickup φορτηγά στους πελάτες στα τέλη του περασμένου έτους, ένα ορόσημο για μια εταιρεία που δεν είχε κυκλοφορήσει νέο μοντέλο επιβατικών οχημάτων εδώ και τρία χρόνια.
Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk έχει προειδοποιήσει ότι η διαδικασία αύξησης της εργοστασιακής παραγωγής του φουτουριστικού φορτηγού είναι πιθανό να είναι επίπονη και δαπανηρή.
Η εταιρεία δεν αποκάλυψε πόσα Cybertrucks πούλησε το 2023.
Εν τω μεταξύ, οι απότομες μειώσεις τιμών της Tesla τον περασμένο χρόνο συμπίεσαν το άλλοτε κορυφαίο περιθώριο λειτουργίας της εταιρείας, το οποίο από το τρίτο τρίμηνο είχε μειωθεί περισσότερο σε συμφωνία με άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Κάποιοι στη Wall Street αμφισβητούν αν η Tesla έχει χώρο για να αναπτυχθεί χωρίς άλλο ένα λιγότερο ακριβό αυτοκίνητο στη σειρά της.
Το sedan Model 3 και το crossover Model Y αποτελούσαν το 96% των παγκόσμιων παραδόσεων της Tesla πέρυσι.
Το φθηνότερο Model 3 ξεκινά από περίπου 39.000 δολ. στις ΗΠΑ.
Από τον Ιανουάριο, αυτό το αυτοκίνητο και η μεσαία παραλλαγή του Model 3 δεν πληρούν πλέον τις προϋποθέσεις για ομοσπονδιακή φοροαπαλλαγή 7.500 δολ., καθώς οι περιορισμοί γίνονται αυστηρότεροι στα EV με εξαρτήματα μπαταριών που κατασκευάζονται στην Κίνα.
«Στο πολύ βραχυπρόθεσμο, πιστεύουμε ότι οι ανησυχίες για την ανάπτυξη του 2024 θα μπορούσαν να περιορίσουν κάπως την επενδυτική αισιοδοξία, λαμβάνοντας υπόψη τον σημαντικό καθοδικό κίνδυνο για τα κέρδη του επόμενου έτους» έγραψε ο αναλυτής της Deutsche Bank Emmanuel Rosner σε σημείωμα προς τους επενδυτές για την Tesla πριν από το νέο έτος.
Η Wall Street αναμένει ότι η εταιρεία θα πουλήσει περίπου 2,1 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως το 2024, σύμφωνα με το FactSet.
Το 2023, η Tesla αναπτύχθηκε με ταχύτερους ρυθμούς από την παγκόσμια αγορά EV, η οποία εκτιμάται ότι επεκτάθηκε κατά 33%, σύμφωνα με την GlobalData.
Η Tesla έχει προγραμματιστεί να παρουσιάσει τα οικονομικά αποτελέσματα στο τέλος του έτους στις 24 Ιανουαρίου.
Η Wall Street αναμένει ότι τα ετήσια κέρδη της Tesla θα μειωθούν κατά περίπου 26% στα 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το FactSet.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα έσοδα θα αυξηθούν περίπου 20% στα 97 δισεκατομμύρια δολάρια.
Κίνα…
Στο μεταξύ, η Κίνα επιβεβαιώνεται τώρα ως μια βιομηχανική δύναμη στον κλάδο των αυτοκινήτων, που απειλεί Ευρωπαίους και Αμερικανούς ακόμη και στο ίδιο το «γήπεδό» τους.
Σήμερα, κατά μέσο όρο, απαιτούνται περίπου 55.000 ευρώ για την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, ευρωπαϊκής μάρκας.
Μόνο λίγα μοντέλα πέφτουν κάτω από το όριο των 30.000 και κανένα δεν είναι κάτω από 20.000 ευρώ.
Αντίθετα, το ένα τρίτο των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελείται από μοντέλα που κοστίζουν λιγότερο από 20.000 ευρώ και ακόμη λιγότερο, από 15.000 ευρώ για ορισμένα.
Την ίδια ώρα, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών oχημάτων, αντί να μειώσουν τις τιμές τους, τις αυξάνουν!
Μελέτη του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου ETUI δείχνει ότι από το 2001 ως το 2020, η αύξηση της τιμής των αυτοκινήτων από Ευρωπαίους κατασκευαστές έφτασε το 52%, ενώ ο μέσος πληθωρισμός την ίδια περίοδο ήταν μόνο 38%.
Η κινεζική BYD εμπορεύεται ένα αυτοκίνητο στην Κίνα αντί 10.000 ευρώ, με αυτονομία από 300 έως 400 χιλιόμετρα.
Αυτά τα μοντέλα δεν έχουν περάσει ακόμη τα ευρωπαϊκά σύνορα.
Ωστόσο, η BYD δεν είναι startup, αλλά ένας πραγματικός βιομηχανικός γίγαντας, που πλέον ξεπέρασε και την Tesla.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες Wuiling, Geekly και MG αντίστοιχα καταλαμβάνουν την τρίτη, την πέμπτη και την όγδοη θέση, μεταξύ των μεγαλύτερων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο το 2022.
Η Κίνα παράγει επίσης πάνω από το 50% των μπαταριών αυτοκινήτων, σε όλον τον κόσμο.
Η ελκυστική τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από κινεζικές μάρκες ενισχύει τις πωλήσεις τους στη Γηραιά Ήπειρο, σε σημείο να απειλεί τους ευρωπαίους κατασκευαστές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών