Το άρθρο του Ινστιτούτου
Αντίθετα, ο χριστιανικός πληθυσμός στο Ισραήλ βρίσκεται σε άνοδο τα τελευταία χρόνια. «Οι περισσότεροι από εμάς τους 180.000 χριστιανούς ισραηλινούς προτιμούμε να ζούμε στο Ισραήλ ελεύθερα παρά υπό το καθεστώς της Παλαιστινιακής Ισλαμικής Αρχής που ελέγχει τη Βηθλεέμ.
Το Ισραήλ μάς δίνει ελευθερία, ενώ η ζωή κάτω από το αραβικό καθεστώς υπήρξε γενοκτόνα για τους χριστιανούς σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή», λέει ο Σαντί Καλούλ, ένας χριστιανός Μαρωνίτης που χαρακτηρίζει τον εαυτό του ως «πατριώτη Ισραηλινό».
Την ίδια μέρα που ο αμερικανός τηλεπαρουσιαστής Τάκερ Κάρλσον πήρε συνέντευξη από έναν πάστορα από τη Βηθλεέμ που κατηγορούσε ψευδώς το Ισραήλ για κακομεταχείριση των χριστιανών, το Πανεπιστήμιο της Χάιφα του Ισραήλ ανακοίνωσε τον διορισμό της καθηγήτριας Μόνα Μάρον ως Πρύτανη. Η Μάρον, που είναι μαρωνίτισσα χριστιανή από το χωριό Ισφίγια, κοντά στη Χάιφα, υπήρξε πρωτοπόρα για την ενσωμάτωση και την πρόοδο των γυναικών στις επιστήμες, ιδιαίτερα στην αραβική κοινότητα. Υπήρξε η πρώτη γυναίκα αραβικής καταγωγής από το χωριό της που κέρδισε διδακτορικό δίπλωμα, καθώς και η πρώτη καθηγήτρια νευρολογίας του Ισραήλ που είναι αραβικής καταγωγής.
«Είμαι ευγνώμων για την εμπιστοσύνη που έλαβα από τα μέλη της γερουσίας του Πανεπιστημίου και ανυπομονώ να αναλάβω τη θέση», δήλωσε η Μάρον.
«Το πρώτο και κυριότερο είναι ότι το Πανεπιστήμιο της Χάιφα είναι σπίτι για μένα. Ένα σπίτι που με καλωσόρισε στις τάξεις του πριν από περισσότερα από 30 χρόνια ως προπτυχιακή φοιτήτρια, μετά ως μέλος ΔΕΠ στο τμήμα νευροβιολογίας, και τώρα με τον ρόλο της Πρυτάνεως. "
Σε αντίθεση με την Μάρον, ο πάστορας της Βηθλεέμ Μουντέρ Ισάακ δεν ζει στο Ισραήλ και δεν είναι ισραηλινός πολίτης. Ο Ισάακ ζει και εργάζεται στην πόλη της Βηθλεέμ της Δυτικής Όχθης, η οποία ελέγχεται από την Παλαιστινιακή Αρχή (ΠΑ) τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ωστόσο, το γεγονός ότι ο Ισάακ δεν ζει στο Ισραήλ δεν εμπόδισε τον Κάρλσον να του δώσει βήμα για να μιλήσει με τρόπο που ξεχείλιζε μίσος κατά του Ισραήλ.
Το 1948, οι χριστιανοί αποτελούσαν το 85% του πληθυσμού της Βηθλεέμ. Υπό την ιορδανική κατοχή μεταξύ 1948 και 1967, ο χριστιανικός πληθυσμός μειώθηκε στο 40%. Στη συνέχεια, το Ισραήλ ανέλαβε τον έλεγχο της Βηθλεέμ από το 1967 έως το 1995. Μέχρι το 1993, ο χριστιανικός πληθυσμός της πόλης αυξήθηκε από 40% σε 65%. Από τότε που η Παλαιστινιακή Αρχή ανέλαβε τον έλεγχο της Βηθλεέμ το 1995, το χριστιανικό ποσοστό του πληθυσμού έχει πέσει, αγγίζοντας μόλις το 12% σήμερα.
Αντίθετα, ο χριστιανικός πληθυσμός στο Ισραήλ βρίσκεται σε άνοδο τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με το Κεντρικό Γραφείο Στατιστικής του Ισραήλ (CBS), περίπου 187.900 χριστιανοί ζουν στο Ισραήλ και αποτελούν το 1,9% του πληθυσμού. Το 2021, ο πληθυσμός αυξήθηκε σε 182.000, δηλαδή κατά 1,4%, και το 2022 σημειώθηκε αύξηση περίπου κατά 2%, 185.000, σύμφωνα με το CBS. Αυτό έρχεται σε αντίθεση όχι μόνο με τη Βηθλεέμ, αλλά και με τις περισσότερες χώρες της Μέσης Ανατολής, όπου οι χριστιανικοί πληθυσμοί μειώνονται λόγω της «τρομακτικής αύξησης» της δίωξης των χριστιανών, σύμφωνα με την οργάνωση Open Doors, η οποία δημοσιεύει μια ετήσια αναφορά, την World Watch List (Παγκόσμια Λίστα Παρακολούθησης), στην οποία περιλαμβάνονται οι περιοχές όπου οι χριστιανοί υφίστανται πολύ έντονες ή ακραίες διώξεις και διακρίσεις για την πίστη τους.
Μεταξύ των κορυφαίων 50 χωρών στις οποίες οι χριστιανοί υπέστησαν διώξεις το 2023, ήταν η Υεμένη, η Λιβύη, το Ιράν, το Αφγανιστάν, το Ιράκ, το Μαρόκο, το Κατάρ, η Αίγυπτος, η Τουρκία και άλλες χώρες της Μέσης Ανατολής όπου υπάρχει μουσουλμανική πλειοψηφία. Το Ισραήλ, περιττό να πούμε, δεν ήταν στη λίστα.
Σύμφωνα με την οργάνωση Open Doors:
«Περισσότεροι από 365 εκατομμύρια (ένας στους επτά) χριστιανοί υφίστανται έντονες διώξεις για την πίστη τους —ενώ οι διώξεις γίνονται επικίνδυνα βίαιες σε χώρες που περιλαμβάνονται στην World Watch List.
Οι επιθέσεις σε εκκλησίες και χριστιανικές περιουσίες εκτοξεύτηκαν το 2023, καθώς περισσότεροι χριστιανοί από ποτέ ανέφεραν βίαιες επιθέσεις».
Πέρυσι, όπως αποκάλυψε η οργάνωση, 4.998 χριστιανοί δολοφονήθηκαν σε πολλές χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Η Νιγηρία παραμένει το πιο επικίνδυνο μέρος για τους χριστιανούς. Το 82% των δολοφονιών έγινε εκεί. Επιπλέον, 147.66 εκκλησίες και χριστιανικές περιουσίες δέχθηκαν επίθεση πέρυσι, ειδικά στην Ινδία, την Κίνα, τη Νιγηρία, τη Νικαράγουα και την Αιθιοπία.
Παρά αυτά τα ανησυχητικά στατιστικά στοιχεία, ο Κάρλσον, στη συνέντευξη που πήρε από τον πάστορα της Βηθλεέμ, επέλεξε να ξεχωρίσει το Ισραήλ, τη μόνη χώρα στη Μέση Ανατολή όπου οι χριστιανοί αισθάνονται ασφαλείς και όπου ο αριθμός τους αυξάνεται κάθε χρόνο. Ο Κάρλσον δεν μπήκε στον κόπο να ρωτήσει τον πάστορα για τους διωκόμενους χριστιανούς της Αιγύπτου.
Η βρετανική εφημερίδα The Guardian ανέφερε στις 10 Ιανουαρίου 2018:
«Οι Χριστιανοί στην Αίγυπτο υφίστανται πρωτοφανή επίπεδα διώξεων, με επιθέσεις σε εκκλησίες και απαγωγές κοριτσιών από ισλαμιστές εξτρεμιστές που σκοπεύουν να τα αναγκάσουν να παντρευτούν μουσουλμάνους, αναφέρει μια έκθεση.
Τον περασμένο χρόνο, η Αίγυπτος ανέβηκε σε θέση στον ετήσιο πίνακα διώξεων των χριστιανών που συνέταξε η φιλανθρωπική οργάνωση Open Doors. Σύμφωνα με τη λίστα World Watching, η Βόρεια Κορέα εξακολουθεί να είναι η πιο επικίνδυνη χώρα στον κόσμο για τους χριστιανούς, ενώ στο Νεπάλ σημειώθηκε η μεγαλύτερη αύξηση σε διώξεις κατά των χριστιανών.
Αλλά η περίπτωση της Αιγύπτου, έδρας της μεγαλύτερης χριστιανικής κοινότητας στη Μέση Ανατολή, προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία. Επίσημα, περίπου το 10% του πληθυσμού των 95 εκατομμυρίων είναι χριστιανοί, αν και πολλοί πιστεύουν ότι το ποσοστό είναι σημαντικά υψηλότερο».
Ο Κάρλσον επίσης δεν μπήκε στον κόπο να ρωτήσει για τους χριστιανούς της Συρίας, ο αριθμός των οποίων έχει πέσει από 1,5 εκατομμύριο στις 300.000. Στις 18 Νοεμβρίου 2022, το ειδησεογραφικό πρακτορείο The Syrian Observer ανέφερε:
Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από την καθολική φιλανθρωπική οργάνωση Aid to the Church in Need, αποκάλυψε ότι οι Χριστιανοί στη Συρία υφίστανται μεγαλύτερη καταπίεση και διώξεις τώρα από ό,τι όταν το Ισλαμικό Κράτος (ISIS) ανέλαβε τον έλεγχο μεγάλων περιοχών της χώρας τα προηγούμενα χρόνια.
Ο διευθυντής της οργάνωσης στην Ολλανδία, Πίτερ Μπρόντερς, εξέφρασε τη λύπη του για τις πρόσφατες αυξανόμενες διώξεις των Χριστιανών, λέγοντας: «Αυτό που μου κάνει μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι οι χριστιανοί αδελφοί μας στη Μέση Ανατολή (Συρία, Παλαιστίνη και Ιράκ), τη γενέτειρα του χριστιανισμού, τώρα υποφέρουν χειρότερα από ό,τι στις μέρες του ISIS».
Στο σημείο αυτό θα αναφερθεί μια άλλη άβολη αλήθεια που ο Κάρλσον και ο πάστορας της Βηθλεέμ δεν συζήτησαν: ο χριστιανικός πληθυσμός στο Ιράκ μειώνεται σταθερά εδώ και δεκαετίες, από περίπου 1,4 εκατομμύρια το 2003 σε περίπου 250.000 σήμερα. Ο Αρχιεπίσκοπος Μικαέλ Νατζίμπ της Μοσούλης του Ιράκ δήλωσε ότι οι Χριστιανοί στη χώρα συνεχίζουν να υφίστανται εκφοβισμό και βία από τοπικές πολιτοφυλακές, και ότι τα περισσότερα σπίτια τους, τα οποία καταστράφηκαν από το ISIS, παραμένουν ερείπια.
Αν ο Κάρλσον ήθελε πραγματικά να μάθει για την κατάσταση των Χριστιανών στο Ισραήλ, θα έπρεπε να είχε πάρει συνέντευξη από χριστιανούς πολίτες του Ισραήλ, και όχι από έναν πάστορα που ζει υπό την Παλαιστινιακή Αρχή, του οποίου ο Βασικός Νόμος τονίζει ότι «το Ισλάμ είναι η επίσημη θρησκεία, και ότι οι αρχές της ισλαμικής Σαρία είναι η κύρια πηγή νομοθεσίας».
Ο Κάρλσον θα μπορούσε να έχει πάρει συνέντευξη, για παράδειγμα, από τον Σαντί Καλούλ, έναν χριστιανό Μαρωνίτη που αυτοχαρακτηρίζεται ως «πατριώτης Ισραηλινός».
Ο Καλούλ είχε να πει τα εξής για τη συνέντευξη του Κάρλσον με τον πάστορα της Βηθλεέμ:
«Είμαι γεννημένος χριστιανός, ζω στο Ισραήλ και μιλάω τη γλώσσα του Ιησού Χριστού.
Οι περισσότεροι από εμάς τους 180.000 χριστιανούς ισραηλινούς, προτιμούμε να ζούμε στο Ισραήλ ελεύθερα παρά υπό το καθεστώς της Παλαιστινιακής Ισλαμικής Αρχής που ελέγχει τη Βηθλεέμ. Το Ισραήλ μάς δίνει ελευθερία, ενώ η ζωή κάτω από το αραβικό καθεστώς υπήρξε γενοκτόνα για τους χριστιανούς σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή.
Τάκερ, σε προσκαλώ να επισκεφτείς το κέντρο της Αραμαϊκής Χριστιανικής Γαλιλαίας. Μην σε παραπλανούν οι συνεργάτες του Σατανά».
Αντίθετα, ο Κάρλσον επέλεξε να πάρει συνέντευξη από τον Ισάακ, ο οποίος έχει μακρά ιστορία στην προώθηση ψευδών για το Ισραήλ και την αραβο-ισραηλινή σύγκρουση με τον ρόλο του πάστορα, του ακαδημαϊκού κοσμήτορα του Bethlehem Bible College (ένα αυτοπροσδιοριζόμενο «Παλαιστινιακό Χριστιανικό Ευαγγελικό Πανεπιστημιακό Κολέγιο» που προωθεί μια «παλαιστινιακή χριστιανική θεολογία»), και τον ρόλο του υπεύθυνου των συνεδρίων της οργάνωσης Christ at the Checkpoint. Πρόκειται για έναν διαβόητο χώρο όπου διακηρύσσονται αντι-ισραηλινές συκοφαντίες στο όνομα της χριστιανικής αγάπης, της δικαιοσύνης και της ειρήνης.
Για πολλά χρόνια, η Επιτροπή για την Ακρίβεια στην Αναφορά και την Ανάλυση στη Μέση Ανατολή (CAMERA) έχει αποκαλύψει την απάτη στις διδασκαλίες του Ισάακ, καθώς και την εσφαλμένη θεολογική και ιστορική βάση της ρητορικής που προωθείται από το Bethlehem Bible College και το Christ at the Checkpoint. Παραδείγματα αυτής της τεκμηρίωσης μπορείτε να δείτε εδώ, εδώ και εδώ.
«Υπό το πρίσμα του κραυγαλέα αντιεβραϊκού ακτιβισμού του Ισάακ και αυτών των θεσμών, είναι ελεεινό το γεγονός ότι ο Κάρλσον παρείχε το βήμα για την έκφραση ενός τέτοιου απροκάλυπτου μίσους», σημείωσε η οργάνωση CAMERA.
«Η συνομιλία του Κάρλσον με τον Ισάακ προώθησε πολλούς ψευδείς ισχυρισμούς, μεταξύ των οποίων της υποτιθέμενης κακομεταχείρισης των Χριστιανών από το Ισραήλ, την αιτία του σημαντικά μειωμένου χριστιανικού πληθυσμού της Βηθλεέμ, και τους λόγους πίσω από τα τρέχοντα δεινά των αμάχων της Γάζας. Η προφανής ατζέντα πίσω από τη σειρά ερωτήσεων του Κάρλσον και η συκοφαντικές απαντήσεις τού Ισάακ ήταν η δαιμονοποίηση του Ισραήλ και όλων των αιρετών και των χριστιανών που τολμούν να υποστηρίξουν το εβραϊκό κράτος.
Χάρη στον Κάρλσον, οι αντι-ισραηλινοί χριστιανοί Παλαιστίνιοι βρήκαν μια νέα διέξοδο για να διαδώσουν την παραπλανητική προπαγάνδα τους, που έχει τις ρίζες της σε θεολογικό, ιστορικό και γεωπολιτικό λάθος. Είναι ανεύθυνο, και στην πραγματικότητα επικίνδυνο για τον Κάρλσον να διευκολύνει την παρουσίαση κραυγαλέων ψευδών και αντισημιτικών συκοφαντιών, όταν υπάρχει μια άνευ προηγουμένου άνοδος του εβραϊκού μίσους παγκοσμίως, και το Ισραήλ βρίσκεται στη μέση ενός υπαρξιακού πολέμου που ξεκίνησε από τρομοκράτες που επιδιώκουν την εξόντωσή του».
Στις 8 Οκτωβρίου 2023, ο Ισαάκ έκανε ένα κήρυγμα στο οποίο είπε ότι οι επιθέσεις της Χαμάς στο Ισραήλ την προηγούμενη μέρα —κατά τις οποίες σφαγιάστηκαν 1.200 Ισραηλινοί, ήταν μια λογική έκβαση.
«Αυτό που συμβαίνει είναι μια προσωποποίηση της αδικίας που μας έπληξε ως Παλαιστίνιους από τη «Νάκμπα» μέχρι τώρα», είπε ο Ισάακ, χρησιμοποιώντας την αραβική λέξη για την «καταστροφή» που χρησιμοποιούν οι Παλαιστίνιοι για να σηματοδοτήσουν τη δημιουργία του Ισραήλ το 1948.
Την παραμονή των Χριστουγέννων πέρυσι, ο Ισαάκ είπε ότι «αν ο Ιησούς γεννιόταν σήμερα, θα γεννιόταν κάτω από τα ερείπια στη Γάζα».
Ο Ισάακ είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Kairos Palestine, μιας οργάνωσης που ιδρύθηκε το 2009, της οποίας το ιδρυτικό έγγραφο κάνει αντισημιτικές δηλώσεις, όπως η ενασχόληση με τη Θεολογία Αντικατάστασης —η οποία «βλέπει βασικά την Εκκλησία να αντικαθιστά το Ισραήλ»— προκειμένου να αρνηθεί την ιστορική σύνδεση του εβραϊκού λαού με το Ισραήλ. Το έγγραφο του Kairos αποκαλεί την Τορά «νεκρή επιστολή [...] που χρησιμοποιείται ως όπλο στην παρούσα ιστορία μας για να μας στερήσει τα δικαιώματα που έχουμε στη γη μας». Το έγγραφο αναφέρει επίσης ότι «η χριστιανική αγάπη μας καλεί να αντισταθούμε» και περιγράφει την Πρώτη Ιντιφάντα, μια εκστρατεία αιματηρών επιθέσεων κατά των Ισραηλινών, ως «ειρηνικό αγώνα».
Ο Ισάακ είναι επίσης υπεύθυνος των εξαμηνιαίων συνεδρίων της οργάνωσης Christ at the Checkpoint που γίνονται στο Bethlehem Bible College, με σκοπό την προώθηση του παλαιστινιακού εθνικισμού μεταξύ των χριστιανών ηγετών ή, όπως το θέτουν, «να προκαλέσουν τους ευαγγελικούς να αναλάβουν την ευθύνη και να βοηθήσουν στην επίλυση των συγκρούσεων μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστίνης μέσω της ενασχόλησης με τη διδασκαλία του Ιησού». Το μανιφέστο της οργάνωσης αναφέρει ότι «η κατοχή είναι το βασικό ζήτημα της σύγκρουσης».
Μεταξύ των αντισημιτικών δηλώσεων που έγιναν στο συνέδριο όλα αυτά τα χρόνια, οι οποίες συγκεντρώθηκαν από την NGO Monitor, μια οργάνωση που ερευνά τις δραστηριότητες και τη χρηματοδότηση μη κερδοσκοπικών οργανισμών που σχετίζονται με την αραβο-ισραηλινή σύγκρουση, είναι οι παρακάτω:
«Αν ο Θεός ήθελε οι Εβραίοι να έχουν τη γη [...] δεν θα ήθελα πια αυτόν τον Θεό!"
«Αν βάλετε μαζί τον βασιλιά Δαβίδ, τον Ιησού και τον (πρωθυπουργό του Ισραήλ Μπέντζαμιν) Νετανιάχου (μέσω ενός τεστ DNA), δεν θα πάρετε τίποτα, γιατί ο Νετανιάχου προέρχεται από μια φυλή της Ανατολικής Ευρώπης που ασπάστηκε τον Ιουδαϊσμό τον Μεσαίωνα».
«Οι Εβραίοι που απορρίπτουν τον Ιησού Χριστό είναι εκτός της συμφωνίας της χάριτος, και πρέπει να θεωρούνται παιδιά της Άγαρ», σε αντίθεση με τον Αβραάμ και τη Σάρα. Αυτή η τελευταία φράση είναι του Στίβεν Σίζερ, ενός βρετανού πάστορα που έχει εμπλακεί στην άρνηση του Ολοκαυτώματος και κατηγορεί το Ισραήλ για την 11η Σεπτεμβρίου.
«Όσοι από εμάς παρακολουθούμε αυτά τα πράγματα γνωρίζουμε ότι ο Μουντέρ Ισάακ ήταν από καιρό ο αρχιερέας του αντισημιτικού χριστιανισμού», είπε ο αιδεσιμότατος Τζόνι Μουρ, πρόεδρος του Συνεδρίου των Χριστιανών Ηγετών, «και δυστυχώς, σκορπάει το μίσος του από την πόλη της γέννησης του Ιησού».
«Από τις 7 Οκτωβρίου», πρόσθεσε ο Μουρ, «ο Ισάακ, από αντισιωνιστής Λουθηρανός ιεροκήρυκας, φαίνεται να έχει προβιβαστεί σε υποστηρικτή της τρομοκρατίας. Πραγματικά δεν υπάρχει άλλος τρόπος να τον περιγράψει κανείς».
Ο Τζόναθαν Ελκούρι, ένας χριστιανός πρόσφυγας από τον Λίβανο στον οποίο έχει χορηγηθεί η ισραηλινή υπηκοότητα, είπε ότι ένιωσε «συγκλονισμένος και ντροπιασμένος» με την επιλογή του Κάρλσον να καλέσει τον Ισάακ στην εκπομπή του, προτιμώντας «μια ρητορική ψεύδους και παραπληροφόρησης για το Ισραήλ ή τον τρόπο που αντιμετωπίζει τις μειονότητες» παρά «μια φωνή που μιλάει για τη ζωή των Χριστιανών στους Αγίους Τόπους».
«Ο Τάκερ Κάρλσον θα έπρεπε να είχε πάρει την εκπομπή του πιο σοβαρά, και όχι να προσκαλεί πολιτικούς ακτιβιστές, με τη μεταμφίεση μιας θρησκευτικής ρόμπας, να υποστηρίζουν τη συνεχιζόμενη απανθρωποποίηση των Ισραηλινών και να αρνούνται το δικαίωμα ύπαρξης του Ισραήλ. [...]
«Η Χαμάς, από τότε που ανέλαβε την εξουσία, εμποδίζει τους Χριστιανούς να γιορτάζουν ελεύθερα τις θρησκευτικές γιορτές τους, και οι Χριστιανοί υπό την Παλαιστινιακή Αρχή αντιμετωπίζουν πολλές συνεχείς απειλές και επιθέσεις. Η τελευταία από αυτές ήταν μια επίθεση στο μοναστήρι του Πηγαδιού του Ιακώβ στη Ναμπλούς από έναν όχλο Παλαιστινίων τον περασμένο Ιανουάριο».
Τέλος, αν ο Κάρλσον ήθελε πραγματικά να μάθει για τα δεινά των Χριστιανών στη Βηθλεέμ, θα έπρεπε να είχε πάρει συνέντευξη από τον Σαμίρ Κουμσιέ, έναν εξέχοντα και γενναίο χριστιανό ηγέτη από την πόλη Μπετ Σαχούρ (κοντά στη Βηθλεέμ).
Σε αντίθεση με τον Ισάακ, ο Κουμσιέ λέει την αλήθεια για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Χριστιανοί που ζουν υπό την Παλαιστινιακή Αρχή.
Σε συνέντευξη που έδωσε στο Gatestone Institute, ο Κουμσιέ είπε:
«Εδώ έχουμε μια μαφία που αρπάζει εδάφη που ανήκουν σε χριστιανούς. Διαμαρτυρήθηκα εναντίον αυτής της μουσουλμανικής μαφίας, και μάλιστα κάλεσα μια μεγάλη συγκέντρωση. Προσκάλεσα 80 άτομα στο σπίτι μου. Το ίδιο βράδυ, μοιράστηκαν φυλλάδια στη Βηθλεέμ που απειλούσαν να με σκοτώσουν Φυσικά, ανησυχώ για το μέλλον των χριστιανών εδώ. Αν λάβει κανείς υπόψη του τα γεγονότα, μπορεί να δει ότι δεν υπάρχει μέλλον για τους χριστιανούς εδώ. Σιγά σιγά εξαφανιζόμαστε. Οι εκκλησίες μας θα γίνουν μουσεία. Αυτός είναι ο εφιάλτης μου».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών