σύμβολα :
ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Ο φόρος των «έκτακτων κερδών» υπέβαλε τη μετοχή της Motor Oil απλώς σε μια ήπια προσωρινή οπισθοδρόμηση
Στα 30 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της Motor Oil η Eurobank Equities, από 27,50 ευρώ προηγουμένως, υποστηρίζοντας ότι ο φόρος των «έκτακτων κερδών» υπέβαλε τη μετοχή απλώς σε μια ήπια προσωρινή οπισθοδρόμηση.
Σύμφωνα με την Eurobank Equities, βάση του μοτίβου που παρατηρείται από το 2022, τα περιθώρια διύλισης εξακολουθούν να επισκιάζουν τις προσδοκίες, παραμένοντας πολύ πάνω από τα επίπεδα του μέσου κύκλου, με τη Motor Oil να είναι σε καλό δρόμο για EBITDA κοντά στο 1 δισ. ευρώ το 2024 (-36% σε ετήσια βάση αλλά >100% έναντι του 2019).
Από το 2022, οι ισχυρές ταμειακές ροές (FCF) έχει αποτυπωθεί στις αποδόσεις των μετόχων (απόδοση >7,5%), στην ενίσχυση των ΑΠΕ, σε άλλα έργα που αυξάνουν την αξία και στη βελτίωση του προφίλ μόχλευσης.
Παρόλα αυτά, η τιμή της μετοχής έχει σταματήσει από τις αρχές του 2023, καθώς οι επενδυτές επικεντρώνονται περισσότερο στην ενδεχόμενη – και σε κάποιο βαθμό αναπόφευκτη – εξομάλυνση του περιθωρίου διύλισης.
Πιο πρόσφατα, το κλίμα επιβαρύνθηκε από την επιβολή φόρου «έκτακτων κερδών» για 2η φορά, μια προσωρινή οπισθοδρόμηση που σίγουρα δεν εκτροχιάζει την επενδυτική σύσταση της Motor Oil, κατά την Eurobank Equities.
Βιώσιμες οι διψήφιες αποδόσεις στη διύλιση…
Από τα τέλη του 2022, η Motor Oil ενίσχυσε το διυλιστήριό της εισάγοντας έναν αναμορφωτή Naphtha (>150 εκατ. EBITDA το 2023, >42% ROIC) και αναβαθμίζοντας την ικανότητα διύλισης αργού κατά 8 % (έως 200 kbpd).
Καθώς τα περιθώρια διύλισης τείνουν προς τα μέσα του κύκλου, ο αντίκτυπος και των δύο έργων θα γίνει ακόμη πιο έντονος, εκτιμά η Eurobank Equities.
Όσον αφορά το μέλλον, το σχέδιο κεφαλαίου ύψους >4 δισ. ευρώ της Motor Oil έως το 2030 διαθέτει >1,5 δισ. ευρώ για έργα διύλισης που στοχεύουν στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ευελιξίας, με όριο ROIC 20%.
Διαφοροποίηση
Κατά την Eurobank Equities, η διαφοροποίηση ξεκλειδώνει το μακροπρόθεσμο δυναμικό ανάπτυξης.
Η εστίαση της Motor Oil στη διαφοροποίηση εκτείνεται πέρα από τις ΑΠΕ, με τον προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας του Ομίλου NRG να κατέχει μερίδιο 5,5%.
Επιπλέον, η Motor Oil μετατρέπεται σε κάθετα ολοκληρωμένο παίκτη μέσω μιας JV 50/50 που σχετίζεται με το νέο CCGT 877 MW που πρόκειται να ξεκινήσει εμπορικές δραστηριότητες έως τα τέλη του 2024.
Πέρα από την ηλεκτρική ενέργεια, η Motor Oil επεκτάθηκε πρόσφατα στη διαχείριση των αποβλήτων και των εναλλακτικών καυσίμων, με στόχο να αυξήσει τη συνεισφορά στα EBITDA των δραστηριοτήτων εκτός ορυκτών καυσίμων σε πάνω από 40% έως το 2030.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με την Eurobank Equities, βάση του μοτίβου που παρατηρείται από το 2022, τα περιθώρια διύλισης εξακολουθούν να επισκιάζουν τις προσδοκίες, παραμένοντας πολύ πάνω από τα επίπεδα του μέσου κύκλου, με τη Motor Oil να είναι σε καλό δρόμο για EBITDA κοντά στο 1 δισ. ευρώ το 2024 (-36% σε ετήσια βάση αλλά >100% έναντι του 2019).
Από το 2022, οι ισχυρές ταμειακές ροές (FCF) έχει αποτυπωθεί στις αποδόσεις των μετόχων (απόδοση >7,5%), στην ενίσχυση των ΑΠΕ, σε άλλα έργα που αυξάνουν την αξία και στη βελτίωση του προφίλ μόχλευσης.
Παρόλα αυτά, η τιμή της μετοχής έχει σταματήσει από τις αρχές του 2023, καθώς οι επενδυτές επικεντρώνονται περισσότερο στην ενδεχόμενη – και σε κάποιο βαθμό αναπόφευκτη – εξομάλυνση του περιθωρίου διύλισης.
Πιο πρόσφατα, το κλίμα επιβαρύνθηκε από την επιβολή φόρου «έκτακτων κερδών» για 2η φορά, μια προσωρινή οπισθοδρόμηση που σίγουρα δεν εκτροχιάζει την επενδυτική σύσταση της Motor Oil, κατά την Eurobank Equities.
Βιώσιμες οι διψήφιες αποδόσεις στη διύλιση…
Από τα τέλη του 2022, η Motor Oil ενίσχυσε το διυλιστήριό της εισάγοντας έναν αναμορφωτή Naphtha (>150 εκατ. EBITDA το 2023, >42% ROIC) και αναβαθμίζοντας την ικανότητα διύλισης αργού κατά 8 % (έως 200 kbpd).
Καθώς τα περιθώρια διύλισης τείνουν προς τα μέσα του κύκλου, ο αντίκτυπος και των δύο έργων θα γίνει ακόμη πιο έντονος, εκτιμά η Eurobank Equities.
Όσον αφορά το μέλλον, το σχέδιο κεφαλαίου ύψους >4 δισ. ευρώ της Motor Oil έως το 2030 διαθέτει >1,5 δισ. ευρώ για έργα διύλισης που στοχεύουν στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ευελιξίας, με όριο ROIC 20%.
Διαφοροποίηση
Κατά την Eurobank Equities, η διαφοροποίηση ξεκλειδώνει το μακροπρόθεσμο δυναμικό ανάπτυξης.
Η εστίαση της Motor Oil στη διαφοροποίηση εκτείνεται πέρα από τις ΑΠΕ, με τον προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας του Ομίλου NRG να κατέχει μερίδιο 5,5%.
Επιπλέον, η Motor Oil μετατρέπεται σε κάθετα ολοκληρωμένο παίκτη μέσω μιας JV 50/50 που σχετίζεται με το νέο CCGT 877 MW που πρόκειται να ξεκινήσει εμπορικές δραστηριότητες έως τα τέλη του 2024.
Πέρα από την ηλεκτρική ενέργεια, η Motor Oil επεκτάθηκε πρόσφατα στη διαχείριση των αποβλήτων και των εναλλακτικών καυσίμων, με στόχο να αυξήσει τη συνεισφορά στα EBITDA των δραστηριοτήτων εκτός ορυκτών καυσίμων σε πάνω από 40% έως το 2030.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών