Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

O μεγάλος κίνδυνος από μία κλιμάκωση της σύγκρουσης Ισραήλ - Hezbolah - Το Ιράν και τα Στενά του Hormuz

O μεγάλος κίνδυνος από μία κλιμάκωση της σύγκρουσης Ισραήλ - Hezbolah - Το Ιράν και τα Στενά του Hormuz
Ένας ακραίος κίνδυνος για τις αγορές πετρελαίου θα ήταν μια ιρανική απόπειρα να κλείσει  τα Στενά του Hormuz
Για τον μεγάλο κίνδυνο που θα προέκυπτε αν η σύγκρουση Ισραήλ - Hezbolah εξαπλωνόταν περαιτέρω, προειδοποιεί η Capital Economics.
Η Hezbolah είναι μέρος του δικτύου που υποστηρίζεται από το Ιράν και είναι γνωστό ως Άξονας της Αντίστασης, και ένας πόλεμος στον οποίο εμπλέκονται πολλά μέρη θα αύξανε την απειλή ευρύτερης αναστάτωσης σε οικονομία και αγορές.
Το Ιράν αντιπροσωπεύει λίγο πάνω από το 3% της παγκόσμιας προσφοράς αργού πετρελαίου, οπότε οποιαδήποτε διαταραχή στην προμήθειά του θα παρουσίαζε ανοδικό κίνδυνο για τις τιμές (είτε μέσω διαταραχής της φυσικής προσφοράς πετρελαίου, είτε μέσω μεγαλύτερης επιβολής των κυρώσεων των ΗΠΑ).

Θα κλείσει το Ιράν τα Στενά του Hormuz;

Ένας ακραίος κίνδυνος για τις αγορές πετρελαίου θα ήταν μια ιρανική απόπειρα να κλείσει  τα Στενά του Hormuz - ο ΙΕΑ εκτιμά ότι περίπου το 30% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου αργού πετρελαίου διέρχεται από αυτό το στενό.
Οι ανοδικοί κίνδυνοι για τις τιμές του φυσικού αερίου θα αυξάνονταν επίσης εάν επηρεάζονταν οι διαταραχές στις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Μέση Ανατολή ευρύτερα, ιδίως εκείνες από το Κατάρ.
Ωστόσο, δεδομένου ότι μια απόπειρα κλεισίματος των Στενών του Hormuz θα επέφερε πιθανότατα την άμεση εμπλοκή των ΗΠΑ στη σύγκρουση (κάτι που το Ιράν θα ήθελε διακαώς να αποφύγει), αυτό φαίνεται απίθανο.
Ένα άλλο βασικό σημείο είναι ότι ο κίνδυνος να παρασυρθούν τα κράτη του Κόλπου σε οποιαδήποτε σύγκρουση με το Ιράν έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς οι διπλωματικές σχέσεις μεταξύ τους έχουν βελτιωθεί.
Περαιτέρω διαταραχή των οδών μεταφοράς στην περιοχή θα παρουσίαζε επίσης έναν μικρό ανοδικό κίνδυνο για τον παγκόσμιο πληθωρισμό.
Μια καθυστερημένη ομαλοποίηση της κυκλοφορίας μέσω της διώρυγας του Σουέζ και της Ερυθράς Θάλασσας θα συνέχιζε να επιβάλλει μεγαλύτερα και ακριβότερα ταξίδια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης