Η ισχυρή εγχώρια ζήτηση της Κίνας για οχήματα νέας ενέργειας (NEVs) αναμένεται να διατηρηθεί μέχρι το δ' τρίμηνο του '24, χάρη στο ενισχυμένο πρόγραμμα απόσυρσης και αντικατάστασης της κυβέρνησης, παρά την αβεβαιότητα σχετικά με την ανάκαμψη του καταναλωτικού κλίματος, αναφέρει η Fitch Ratings. Ωστόσο, οι αυξημένοι δασμοί της ΕΕ είναι πιθανό να επηρεάσουν τις κινεζικές εξαγωγές, επιβραδύνοντας τις χονδρικές παραδόσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών προς το τέλος του 2024.
Οι λιανικές πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 4,3% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο, αντιστρέφοντας πέντε μήνες πτώσης. Η άνοδος συνεχίστηκε τον Οκτώβριο, υποστηριζόμενη από το ζωηρό καταναλωτικό κλίμα λόγω του πακέτου οικονομικών κινήτρων που ανακοινώθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου. Οι ισχυρές παραγγελίες κατά τη διάρκεια των διακοπών της Χρυσής Εβδομάδας συνέβαλαν στην αύξηση του όγκου λιανικής κατά 8,2% σε ετήσια βάση τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων Κίνας.
Τα NEV έχουν γίνει mainstream στην Κίνα, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 52,8% το γ' τρίμηνο του 24.
Οι αναλυτές της Fitch αναμένον ότι η ανάπτυξη θα αποκλίνει περαιτέρω μεταξύ των NEVs και των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICEVs), καθώς οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες εξορθολογίζουν τις δραστηριότητες των ICEVs στις κινεζικές κοινοπραξίες λόγω της αποδυνάμωσης της κερδοφορίας.
Η απάντηση της Κίνας στους δασμούς
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή οριστικοποίησε πρόσφατα τους δασμούς για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) κινεζικής κατασκευής, οι οποίοι κυμαίνονται από 17% έως 35,3%, με ισχύ από τις 30 Οκτωβρίου 2024 και για πέντε έτη. Η Fitch αναμένει ότι αυτοί οι δασμοί θα επιβραδύνουν περαιτέρω τις εξαγωγές BEV της Κίνας προς την ΕΕ, οι οποίες ήδη μειώθηκαν κατά 7% στο 9μηνο '24.
Ωστόσο, οι Κινέζοι κατασκευαστές είναι πιθανό να προσαρμοστούν αυξάνοντας την τοπική παραγωγή στην Ευρώπη, αμβλύνοντας ενδεχομένως τον αντίκτυπο αυτών των δασμών μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών