γράφει : Πέτρος Λεωτσάκος
Έως τις 20 ή 27 Δεκεμβρίου ο νόμος θα έχει ψηφιστεί
Ορισμένες εκ των παραμέτρων που θα περιλαμβάνονται στο νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών παρουσιάζει το bankingnews.gr.
Πρόκειται για εισηγητικές προτάσεις και όχι τελικές αποφάσεις ωστόσο με βάση ενδείξεις δεν θα απέχουν από την πραγματικότητα.
Ο νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών είναι απαραίτητος για να μπορέσει η Eurobank να υλοποιήσει την αύξηση κεφαλαίου.
Με βάση ενδείξεις 20 ή 27 Δεκεμβρίου θα έχει ψηφιστεί ο νέος νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
1)Θα διατηρηθεί η δυνατότητα ανάληψης κοινών μετοχών από το ΤΧΣ των ελληνικών τραπεζών ωστόσο θα τίθεται η ρήτρα της εμπλοκής των ιδιωτών στις μελλοντικές ανακεφαλαιοποιήσεις.
Αν αποτύχουν οι ιδιώτες θα παρεμβαίνει το ΤΧΣ.
2) Η μεγάλη ανατροπή σημειώνεται στον προσδιορισμό της τιμής της αύξησης κεφαλαίου.
Με βάση τον παλαιό νόμο η τιμή της αύξησης κεφαλαίου μιας τράπεζας θα προσδιορίζεται
Α)σε ποσοστό 50% επί της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής κατά την διάρκεια των πενήντα (50) ημερών διαπραγμάτευσης που προηγούνται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών και
Β) την τιμή κλεισίματος της μετοχής στην οργανωμένη αγορά κατά την ημέρα διαπραγμάτευσης που προηγείται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών.
Στον νέο νόμο θα αναφέρεται ότι η τιμή της αύξησης θα καθορίζεται με βάση τις εκάστοτε χρηματιστηριακές συνθήκες δηλαδή όρους αγοράς πλέον ενός discount που η εκάστοτε διοίκηση θα αποφασίζει.
3) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών η τιμή διάθεσης των κοινών μετοχών για τους συμμετέχοντες στην αύξηση επενδυτές, πλην του Ταμείου, δεν μπορεί να υπολείπεται της τιμής διάθεσης των κοινών μετοχών που καλύπτει το Ταμείο.
Η παράμετρος αυτή διατηρείται μεν αλλά αλλάζει η συσχέτιση του παρελθουσών αυξήσεων κεφαλαίου έναντι των μελλοντικών.
4) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών σημειωνόταν ότι πριν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, το πιστωτικό ίδρυμα οφείλει να προβεί σε μείωση του μετοχικού του κεφαλαίου ή/και του αριθμού των υφιστάμενων κοινών μετοχών του, στο μέτρο που απαιτείται.
Στον νέο νόμο δεν υφίσταται η υποχρέωση, η παράμετρος αυτή διατηρείται αλλά υπό όρους και μόνο προαιρετικά.
5)Οι μετατρέψιμες ομολογίες ως θεσμός παραμένουν αλλά δέχονται ορισμένες τροποποιήσεις.
6)Για τους τίτλους παραστατικούς δικαιωμάτων κτήσης μετοχών ως μηχανισμός ανακεφαλαιοποίησης παραμένει τροποποιούμενος σε πολλά σημεία.
Στον παλαιό νόμο η τιμή άσκησης του δικαιώματος αγοράς για κάθε τίτλο ισούται με την τιμή διάθεσης στο Ταμείο των νέων μετοχών, τοκιζόμενη επί δεδουλευμένης βάσης, με ετήσιο επιτόκιο 3% πλέον περιθωρίου:
100μονάδων βάσης για το πρώτο έτος από την έκδοση των τίτλων,
200μονάδων βάσης για το δεύτερο έτος,
300μονάδων βάσης για το τρίτο έτος,
400μονάδων βάσης για το τέταρτο έτος και
500μονάδων βάσης για το εναπομείναν διάστημα.
Εξετάζεται η αύξηση του περιθωρίου.
www.bankingnews.gr
Πρόκειται για εισηγητικές προτάσεις και όχι τελικές αποφάσεις ωστόσο με βάση ενδείξεις δεν θα απέχουν από την πραγματικότητα.
Ο νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών είναι απαραίτητος για να μπορέσει η Eurobank να υλοποιήσει την αύξηση κεφαλαίου.
Με βάση ενδείξεις 20 ή 27 Δεκεμβρίου θα έχει ψηφιστεί ο νέος νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
1)Θα διατηρηθεί η δυνατότητα ανάληψης κοινών μετοχών από το ΤΧΣ των ελληνικών τραπεζών ωστόσο θα τίθεται η ρήτρα της εμπλοκής των ιδιωτών στις μελλοντικές ανακεφαλαιοποιήσεις.
Αν αποτύχουν οι ιδιώτες θα παρεμβαίνει το ΤΧΣ.
2) Η μεγάλη ανατροπή σημειώνεται στον προσδιορισμό της τιμής της αύξησης κεφαλαίου.
Με βάση τον παλαιό νόμο η τιμή της αύξησης κεφαλαίου μιας τράπεζας θα προσδιορίζεται
Α)σε ποσοστό 50% επί της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής κατά την διάρκεια των πενήντα (50) ημερών διαπραγμάτευσης που προηγούνται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών και
Β) την τιμή κλεισίματος της μετοχής στην οργανωμένη αγορά κατά την ημέρα διαπραγμάτευσης που προηγείται της ημερομηνίας καθορισμού της τιμής διάθεσης των μετοχών.
Στον νέο νόμο θα αναφέρεται ότι η τιμή της αύξησης θα καθορίζεται με βάση τις εκάστοτε χρηματιστηριακές συνθήκες δηλαδή όρους αγοράς πλέον ενός discount που η εκάστοτε διοίκηση θα αποφασίζει.
3) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών η τιμή διάθεσης των κοινών μετοχών για τους συμμετέχοντες στην αύξηση επενδυτές, πλην του Ταμείου, δεν μπορεί να υπολείπεται της τιμής διάθεσης των κοινών μετοχών που καλύπτει το Ταμείο.
Η παράμετρος αυτή διατηρείται μεν αλλά αλλάζει η συσχέτιση του παρελθουσών αυξήσεων κεφαλαίου έναντι των μελλοντικών.
4) Με βάση τον παλαιό νόμο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών σημειωνόταν ότι πριν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, το πιστωτικό ίδρυμα οφείλει να προβεί σε μείωση του μετοχικού του κεφαλαίου ή/και του αριθμού των υφιστάμενων κοινών μετοχών του, στο μέτρο που απαιτείται.
Στον νέο νόμο δεν υφίσταται η υποχρέωση, η παράμετρος αυτή διατηρείται αλλά υπό όρους και μόνο προαιρετικά.
5)Οι μετατρέψιμες ομολογίες ως θεσμός παραμένουν αλλά δέχονται ορισμένες τροποποιήσεις.
6)Για τους τίτλους παραστατικούς δικαιωμάτων κτήσης μετοχών ως μηχανισμός ανακεφαλαιοποίησης παραμένει τροποποιούμενος σε πολλά σημεία.
Στον παλαιό νόμο η τιμή άσκησης του δικαιώματος αγοράς για κάθε τίτλο ισούται με την τιμή διάθεσης στο Ταμείο των νέων μετοχών, τοκιζόμενη επί δεδουλευμένης βάσης, με ετήσιο επιτόκιο 3% πλέον περιθωρίου:
100μονάδων βάσης για το πρώτο έτος από την έκδοση των τίτλων,
200μονάδων βάσης για το δεύτερο έτος,
300μονάδων βάσης για το τρίτο έτος,
400μονάδων βάσης για το τέταρτο έτος και
500μονάδων βάσης για το εναπομείναν διάστημα.
Εξετάζεται η αύξηση του περιθωρίου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών