Ξανά στο επίκεντρο έχει βρεθεί το capital buffer δηλαδή το κεφαλαιακό απόθεμα του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που φθάνει τα 11 δισεκ. ευρώ.
Η ελληνική κυβέρνηση στις κρίσιμες συναντήσεις που θα έχει στις 2-4 Σεπτεμβρίου στο Παρίσι με την Τρόικα, πέραν των φοροελαφρύνσεων που θα ζητήσει, πέραν του ζητήματος του χρέους, θα επαναφέρουν το θέμα αξιοποίησης του κεφαλαιακού αποθέματος του ΤΧΣ ύψους 11 δισεκ. ευρώ.
Το ΔΝΤ έχει μια καθαρή και σταθερή θέση.
Τα κεφάλαια που αφορούν τις τράπεζες θα πρέπει να παραμείνουν στις τράπεζες.
Ενόψει των stress tests για λόγους ασφαλείας δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για άλλους σκοπούς.
Οι τράπεζες θα ανακεφαλαιοποιηθούν με ίδια μέσα δηλαδή θα καλύψουν τις κεφαλαιακές ανάγκες με αυξήσεις κεφαλαίου χωρίς το ΤΧΣ, οπότε και τα 11 δισεκ. του ΤΧΣ δεν θα χρησιμοποιηθούν.
Η κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού μέσω του κεφαλαιακού αποθέματος του ΤΧΣ θα ήταν λάθος επιλογή όσο οι τράπεζες συνεχίζουν να διαθέτουν στους ισολογισμούς τους 84 δισεκ. προβληματικά δάνεια.
Θα είναι λάθος μήνυμα, λάθος στρατηγική που μεσοπρόθεσμα θα πλήξει τις τράπεζες και συνολικά την οικονομία.
Ορθά το ΔΝΤ επιμένει ότι τα κεφάλαια των τραπεζών, πρέπει να παραμείνουν στις τράπεζες ως κεφαλαιακό μαξιλάρι.
Εν τω μεταξύ όπως ήδη έχει αναφέρει το bankingnews.gr σχέδιο ώστε η ΕΕ να αντικαταστήσει το δάνειο των 30,1 δισεκ. ευρώ του ΔΝΤ προς την Ελλάδα στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους έχει εξεταστεί και δεν αποκλείεται να υιοθετηθεί στην επικοινωνιακή λογική ότι η Ελλάδα σταδιακά απαγκιστρώνεται από την Τρόικα.
Με βάση σοβαρές ενδείξεις το σχέδιο – πρόταση για να καταστεί βιώσιμο το ελληνικό χρέος είναι διάτρητο καθώς η 30ετής επιμήκυνση και η μείωση των επιτοκίων αποτελεί επικοινωνιακή λύση και όχι πρακτική λύση για το ελληνικό χρέος που πλέον έχει αναρριχηθεί στα 322,4 δισεκ. ευρώ.
Το επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο της πολιτικής και επικοινωνιακής προπαγάνδας θα εξεταστεί η ΕΕ να αντικαταστήσει το δάνειο του ΔΝΤ προς την Ελλάδα που μέχρι τώρα φθάνει τα 30,1 δισεκ.
Ωστόσο η Τρόικα με εξαίρεση την αυστηρότητα που έδειξε στα ελληνικά stress tests των τραπεζών είχε δείξει ορθή και θετική στάση προς την Ελλάδα με κυριότερο το θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους.
Η Ελλάδα λοιπόν είναι πιθανό και εφόσον αναλάβει η ΕΕ να επωμιστεί το βάρος του δανείου του ΔΝΤ θα διώξει ίσως τον καλύτερο εκ των 3 μελών της Τρόικα και αυτό θα βαφτιστεί επιτυχία.
Η αντικατάσταση του δανείου θα έχει σημειολογία αλλά όχι πρακτική σημασία καθώς το χρέος δεν θα αλλάξει αριθμητικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Η Ελλάδα εγκατέλειψε από νωρίς την βέλτιστη λύση του haircut και αποδέχθηκε την πρόταση της ΕΕ και ειδικά της Γερμανίας ένα ημίμετρο που δεν θα επιτρέψει στην Ελλάδα να ανακάμψει πραγματικά.
Αντί να υποστηριχθεί μια οικονομικά βιώσιμη λύση αλλά πολιτικά δύσκολα εφαρμόσιμη όπως το haircut εγκατέλειψε κάθε προσπάθεια ουσιαστικής ελάφρυνσης της κοινωνίας από το μεγάλο χρέος.
Το επόμενο διάστημα θα λεχθούν πολλά.
Ήδη ο Σαμαράς προετοιμάζεται να ανακοινώσει την Ελλάδα του 2020 ή 2022 αλλά πριν φθάσουμε τόσο μακριά ας λύσουμε τα δομικά προβλήματα της χώρας του 2014.
Η δομή του ελληνικού χρέους…
1)Χρέος που δάνεισαν άμεσα τα κράτη της ΕΕ στην Ελλάδα, ύψους 53,9 δισεκ. ευρώ
2)Χρέος μέσω των δανείων του ΔΝΤ στην Ελλάδα στα 30,1 δισεκ. ευρώ.
3)Χρέος μέσω δανείων του EFSF στην Ελλάδα στα 139,9 δισεκ. ευρώ.
4)Ομόλογα έκδοσης Ελλάδος που κατέχουν ξένοι ιδιώτες περίπου 20 δισεκ. σε ευρώ και άλλα νομίσματα και swaps.
5)Ομόλογα έκδοσης Ελλάδος που κατέχει η ΕΚΤ και κεντρικές τράπεζες ύψους 45 δισεκ.
6)Χρέος μέσω εντόκων γραμματίων ελληνικού δημοσίου περίπου 15 δισεκ. που κατέχουν ελληνικές και ξένες τράπεζες.
Να σημειωθεί ότι η ΕΚΤ είναι ενοχλημένη που οι ελληνικές τράπεζες λαμβάνουν ρευστότητα από την ΕΚΤ και με αυτό τον τρόπο στηρίζουν το ελληνικό κράτος αγοράζοντας έντοκα γραμμάτια.
7) Δάνεια που είχε συνάψει το ελληνικό κράτος με τράπεζες και την ΤτΕ 4,7 δισεκ.
www.bankingnews.gr
Η ελληνική κυβέρνηση στις κρίσιμες συναντήσεις που θα έχει στις 2-4 Σεπτεμβρίου στο Παρίσι με την Τρόικα, πέραν των φοροελαφρύνσεων που θα ζητήσει, πέραν του ζητήματος του χρέους, θα επαναφέρουν το θέμα αξιοποίησης του κεφαλαιακού αποθέματος του ΤΧΣ ύψους 11 δισεκ. ευρώ.
Το ΔΝΤ έχει μια καθαρή και σταθερή θέση.
Τα κεφάλαια που αφορούν τις τράπεζες θα πρέπει να παραμείνουν στις τράπεζες.
Ενόψει των stress tests για λόγους ασφαλείας δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για άλλους σκοπούς.
Οι τράπεζες θα ανακεφαλαιοποιηθούν με ίδια μέσα δηλαδή θα καλύψουν τις κεφαλαιακές ανάγκες με αυξήσεις κεφαλαίου χωρίς το ΤΧΣ, οπότε και τα 11 δισεκ. του ΤΧΣ δεν θα χρησιμοποιηθούν.
Η κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού μέσω του κεφαλαιακού αποθέματος του ΤΧΣ θα ήταν λάθος επιλογή όσο οι τράπεζες συνεχίζουν να διαθέτουν στους ισολογισμούς τους 84 δισεκ. προβληματικά δάνεια.
Θα είναι λάθος μήνυμα, λάθος στρατηγική που μεσοπρόθεσμα θα πλήξει τις τράπεζες και συνολικά την οικονομία.
Ορθά το ΔΝΤ επιμένει ότι τα κεφάλαια των τραπεζών, πρέπει να παραμείνουν στις τράπεζες ως κεφαλαιακό μαξιλάρι.
Εν τω μεταξύ όπως ήδη έχει αναφέρει το bankingnews.gr σχέδιο ώστε η ΕΕ να αντικαταστήσει το δάνειο των 30,1 δισεκ. ευρώ του ΔΝΤ προς την Ελλάδα στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους έχει εξεταστεί και δεν αποκλείεται να υιοθετηθεί στην επικοινωνιακή λογική ότι η Ελλάδα σταδιακά απαγκιστρώνεται από την Τρόικα.
Με βάση σοβαρές ενδείξεις το σχέδιο – πρόταση για να καταστεί βιώσιμο το ελληνικό χρέος είναι διάτρητο καθώς η 30ετής επιμήκυνση και η μείωση των επιτοκίων αποτελεί επικοινωνιακή λύση και όχι πρακτική λύση για το ελληνικό χρέος που πλέον έχει αναρριχηθεί στα 322,4 δισεκ. ευρώ.
Το επόμενο διάστημα, στο πλαίσιο της πολιτικής και επικοινωνιακής προπαγάνδας θα εξεταστεί η ΕΕ να αντικαταστήσει το δάνειο του ΔΝΤ προς την Ελλάδα που μέχρι τώρα φθάνει τα 30,1 δισεκ.
Ωστόσο η Τρόικα με εξαίρεση την αυστηρότητα που έδειξε στα ελληνικά stress tests των τραπεζών είχε δείξει ορθή και θετική στάση προς την Ελλάδα με κυριότερο το θέμα της αναδιάρθρωσης του χρέους.
Η Ελλάδα λοιπόν είναι πιθανό και εφόσον αναλάβει η ΕΕ να επωμιστεί το βάρος του δανείου του ΔΝΤ θα διώξει ίσως τον καλύτερο εκ των 3 μελών της Τρόικα και αυτό θα βαφτιστεί επιτυχία.
Η αντικατάσταση του δανείου θα έχει σημειολογία αλλά όχι πρακτική σημασία καθώς το χρέος δεν θα αλλάξει αριθμητικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Η Ελλάδα εγκατέλειψε από νωρίς την βέλτιστη λύση του haircut και αποδέχθηκε την πρόταση της ΕΕ και ειδικά της Γερμανίας ένα ημίμετρο που δεν θα επιτρέψει στην Ελλάδα να ανακάμψει πραγματικά.
Αντί να υποστηριχθεί μια οικονομικά βιώσιμη λύση αλλά πολιτικά δύσκολα εφαρμόσιμη όπως το haircut εγκατέλειψε κάθε προσπάθεια ουσιαστικής ελάφρυνσης της κοινωνίας από το μεγάλο χρέος.
Το επόμενο διάστημα θα λεχθούν πολλά.
Ήδη ο Σαμαράς προετοιμάζεται να ανακοινώσει την Ελλάδα του 2020 ή 2022 αλλά πριν φθάσουμε τόσο μακριά ας λύσουμε τα δομικά προβλήματα της χώρας του 2014.
Η δομή του ελληνικού χρέους…
1)Χρέος που δάνεισαν άμεσα τα κράτη της ΕΕ στην Ελλάδα, ύψους 53,9 δισεκ. ευρώ
2)Χρέος μέσω των δανείων του ΔΝΤ στην Ελλάδα στα 30,1 δισεκ. ευρώ.
3)Χρέος μέσω δανείων του EFSF στην Ελλάδα στα 139,9 δισεκ. ευρώ.
4)Ομόλογα έκδοσης Ελλάδος που κατέχουν ξένοι ιδιώτες περίπου 20 δισεκ. σε ευρώ και άλλα νομίσματα και swaps.
5)Ομόλογα έκδοσης Ελλάδος που κατέχει η ΕΚΤ και κεντρικές τράπεζες ύψους 45 δισεκ.
6)Χρέος μέσω εντόκων γραμματίων ελληνικού δημοσίου περίπου 15 δισεκ. που κατέχουν ελληνικές και ξένες τράπεζες.
Να σημειωθεί ότι η ΕΚΤ είναι ενοχλημένη που οι ελληνικές τράπεζες λαμβάνουν ρευστότητα από την ΕΚΤ και με αυτό τον τρόπο στηρίζουν το ελληνικό κράτος αγοράζοντας έντοκα γραμμάτια.
7) Δάνεια που είχε συνάψει το ελληνικό κράτος με τράπεζες και την ΤτΕ 4,7 δισεκ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών