Mε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα η παραγωγική μηχανή της χώρας πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο
Αυτή τη φορά το τερμάτισαν.
Τέτοιο ανερμάτιστο νομοσχέδιο όπως αυτό της ίδρυσης Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής η ελληνική Βουλή έχει να δει πολλά χρόνια.
Ένα νομοσχέδιο χωρίς αρχή , μέση και τέλος.
Και αυτό γιατί πρώτον δεν υπάρχει καμία μελέτη βιωσιμότητας, δεύτερον τμήματα με μη συναφή αντικείμενα συγχωνεύονται ενώ παραμένουν ανεξάρτητα τμήματα τα οποία έχουν συναφή αντικείμενα, τρίτον δεν υπάρχει καμία αναφορά σε επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των νέων ιδρυμάτων, τέταρτον υπάρχουν επικαλύψεις με τμήματα ΑΕΙ με διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών αλλά ίδια ονοματολογία πτυχίου και πέμπτον δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για ισοτίμηση πτυχίων των ήδη πτυχιούχων με τους πτυχιούχους των μετεξελισσόμενων ιδρυμάτων.
Θα μπορούσαν να απαριθμηθούν και άλλα τερατουργήματα και άλλα που δεν μπορούν τώρα να εντοπιστούν. Δυστυχώς όμως η πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού των ΑΤΕΙ βολεύεται από την εξέλιξη και ονειρεύεται τον τίτλο του Πανεπιστημιακού Καθηγητή ενώ οι Καθηγητές παράγοντες εκλεγμένοι και μη έκαναν τα πάντα μέσω προσωπικού lobbying με την ομάδα του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου ώστε να προκύψουν τερατουργήματα.
Το συγκλονιστικό είναι οι περισσότεροι εξ αυτών έχουν πτυχίο ΤΕΙ (ίσως κάποιοι των παλιών ΚΑΤΕΕ) στο οποίο πρόσθεσαν μεταπτυχιακά και διδακτορικά και θέλουν να διδάξουν σε φοιτητές που το πτυχίο τους θα είναι ανώτερο από το βασικό πτυχίο που έχουν οι ίδιοι οι διδάσκοντες καθώς στο νόμο δεν προβλέπεται καν διαδικασία ισοτίμησης.
Τόσο γραφικοί οι ίδιοι, σε μια τόσο γραφική κατάσταση σε απόλυτα γραφικό νομοσχέδιο.
Υπάρχουν όμως και άλλα καλά.
Για παράδειγμα δημιουργείται Τμήμα Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής στο οποίο εντάσσονται το ΤΕΙ Αυτοματισμού και το ΤΕΙ Κλωστοϋφαντουργίας.
Την ίδια στιγμή υπάρχει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης και Συστημάτων με διαφορετικό πρόγραμμα Σπουδών.
Και το ερώτημα τους αδαούς τι θα κάνουν οι απόφοιτοι των δύο σχολών στην αγορά εργασίας όταν θα έλθει η ώρα να καθοριστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα;
Θέλετε κι άλλα ευτράπελα;
Η Νοσηλευτική και η Μαιευτική του ΤΕΙ Αθήνας γίνονται αυτόνομα τμήματα όταν πάνω από το 80% των μαθημάτων είναι κοινά ενώ την ίδια στιγμή φτιάχνεται Τμήμα Βιοιατρικών Επιστημών όπου μπαίνουν ενιαία η Αισθητική, η Οπτική-Οπτομετρία, Τα Ιατρικά Εργαστήρια, οι Ραδιολόγοι και οι Οδοντεχνίτες υπό την ίδια σκέπη.
Τώρα τι σχέση έχει η αισθητική με τα δόντια και την ακτινοβολία μόνο στο μυαλό των συντακτών του νομοσχεδίου Γαβρόγλου μπορεί να ανευρεθεί.
Τα παρατράγουδα δεν έχουν τέλος καθώς δεν ξέρει κανένας τι θα γίνει στην αγορά Εργασίας με τους Ραδιολόγους ΤΕΙ και Ραδιολόγους ΙΕΚ που υπάρχουν σήμερα και με αυτούς των Ραδιολόγων Πανεπιστημίου που θα βγουν στο μέλλον.
Ποιος θα κάνει τι στην εργασία του. Θα κρατάει ο ένας το χέρι του άλλου ή απλά ο Ραδιολόγος Πανεπιστημίου θα κάνει τα ίδια με του ΤΕΙ και θα έχει μεγαλύτερο μισθό;
Δηλαδή θα βγάλουν Ραδιολόγους που δεν τους προσλαμβάνει κανένας στον ιδιωτικό τομέα και θα σκοτώνονται να μπουν στο δημόσιο για να πάρουν κάτι ψίχουλα παραπάνω από τους Ραδιολόγους ΠΕ.
Βέβαια η κα Πρύτανης του ΤΕΙ Αθήνας κα Βενετίκου σε όλα αυτά και μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή είχε μια έννοια.
Να αυτονομηθεί το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων από το οποίο προέρχεται ως Καθηγήτρια.
Τόσο κυνικά τόσο συμφεροντολογικά για να αποδειχτεί ότι και οι Καθηγητές των ΤΕΙ σε σημαντικό ποσοστό (υπάρχει και η υγιής μειοψηφία που δεν την ακούει κανείς) έχουν το Γαβρόγλου που τους αξίζει.
Δυστυχώς όμως ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν αξίζει ούτε στους νέους ούτε στους γονείς τους που ξοδεύουν τεράστια ποσά για μια θέση στα ΑΕΙ ή τα ΤΕΙ.
Και φυσικά με ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα η παραγωγική μηχανή της χώρας πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Τέτοιο ανερμάτιστο νομοσχέδιο όπως αυτό της ίδρυσης Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής η ελληνική Βουλή έχει να δει πολλά χρόνια.
Ένα νομοσχέδιο χωρίς αρχή , μέση και τέλος.
Και αυτό γιατί πρώτον δεν υπάρχει καμία μελέτη βιωσιμότητας, δεύτερον τμήματα με μη συναφή αντικείμενα συγχωνεύονται ενώ παραμένουν ανεξάρτητα τμήματα τα οποία έχουν συναφή αντικείμενα, τρίτον δεν υπάρχει καμία αναφορά σε επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των νέων ιδρυμάτων, τέταρτον υπάρχουν επικαλύψεις με τμήματα ΑΕΙ με διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών αλλά ίδια ονοματολογία πτυχίου και πέμπτον δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για ισοτίμηση πτυχίων των ήδη πτυχιούχων με τους πτυχιούχους των μετεξελισσόμενων ιδρυμάτων.
Θα μπορούσαν να απαριθμηθούν και άλλα τερατουργήματα και άλλα που δεν μπορούν τώρα να εντοπιστούν. Δυστυχώς όμως η πλειοψηφία του διδακτικού προσωπικού των ΑΤΕΙ βολεύεται από την εξέλιξη και ονειρεύεται τον τίτλο του Πανεπιστημιακού Καθηγητή ενώ οι Καθηγητές παράγοντες εκλεγμένοι και μη έκαναν τα πάντα μέσω προσωπικού lobbying με την ομάδα του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου ώστε να προκύψουν τερατουργήματα.
Το συγκλονιστικό είναι οι περισσότεροι εξ αυτών έχουν πτυχίο ΤΕΙ (ίσως κάποιοι των παλιών ΚΑΤΕΕ) στο οποίο πρόσθεσαν μεταπτυχιακά και διδακτορικά και θέλουν να διδάξουν σε φοιτητές που το πτυχίο τους θα είναι ανώτερο από το βασικό πτυχίο που έχουν οι ίδιοι οι διδάσκοντες καθώς στο νόμο δεν προβλέπεται καν διαδικασία ισοτίμησης.
Τόσο γραφικοί οι ίδιοι, σε μια τόσο γραφική κατάσταση σε απόλυτα γραφικό νομοσχέδιο.
Υπάρχουν όμως και άλλα καλά.
Για παράδειγμα δημιουργείται Τμήμα Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής στο οποίο εντάσσονται το ΤΕΙ Αυτοματισμού και το ΤΕΙ Κλωστοϋφαντουργίας.
Την ίδια στιγμή υπάρχει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης και Συστημάτων με διαφορετικό πρόγραμμα Σπουδών.
Και το ερώτημα τους αδαούς τι θα κάνουν οι απόφοιτοι των δύο σχολών στην αγορά εργασίας όταν θα έλθει η ώρα να καθοριστούν τα επαγγελματικά δικαιώματα;
Θέλετε κι άλλα ευτράπελα;
Η Νοσηλευτική και η Μαιευτική του ΤΕΙ Αθήνας γίνονται αυτόνομα τμήματα όταν πάνω από το 80% των μαθημάτων είναι κοινά ενώ την ίδια στιγμή φτιάχνεται Τμήμα Βιοιατρικών Επιστημών όπου μπαίνουν ενιαία η Αισθητική, η Οπτική-Οπτομετρία, Τα Ιατρικά Εργαστήρια, οι Ραδιολόγοι και οι Οδοντεχνίτες υπό την ίδια σκέπη.
Τώρα τι σχέση έχει η αισθητική με τα δόντια και την ακτινοβολία μόνο στο μυαλό των συντακτών του νομοσχεδίου Γαβρόγλου μπορεί να ανευρεθεί.
Τα παρατράγουδα δεν έχουν τέλος καθώς δεν ξέρει κανένας τι θα γίνει στην αγορά Εργασίας με τους Ραδιολόγους ΤΕΙ και Ραδιολόγους ΙΕΚ που υπάρχουν σήμερα και με αυτούς των Ραδιολόγων Πανεπιστημίου που θα βγουν στο μέλλον.
Ποιος θα κάνει τι στην εργασία του. Θα κρατάει ο ένας το χέρι του άλλου ή απλά ο Ραδιολόγος Πανεπιστημίου θα κάνει τα ίδια με του ΤΕΙ και θα έχει μεγαλύτερο μισθό;
Δηλαδή θα βγάλουν Ραδιολόγους που δεν τους προσλαμβάνει κανένας στον ιδιωτικό τομέα και θα σκοτώνονται να μπουν στο δημόσιο για να πάρουν κάτι ψίχουλα παραπάνω από τους Ραδιολόγους ΠΕ.
Βέβαια η κα Πρύτανης του ΤΕΙ Αθήνας κα Βενετίκου σε όλα αυτά και μιλώντας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή είχε μια έννοια.
Να αυτονομηθεί το Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων από το οποίο προέρχεται ως Καθηγήτρια.
Τόσο κυνικά τόσο συμφεροντολογικά για να αποδειχτεί ότι και οι Καθηγητές των ΤΕΙ σε σημαντικό ποσοστό (υπάρχει και η υγιής μειοψηφία που δεν την ακούει κανείς) έχουν το Γαβρόγλου που τους αξίζει.
Δυστυχώς όμως ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν αξίζει ούτε στους νέους ούτε στους γονείς τους που ξοδεύουν τεράστια ποσά για μια θέση στα ΑΕΙ ή τα ΤΕΙ.
Και φυσικά με ένα τέτοιο εκπαιδευτικό σύστημα η παραγωγική μηχανή της χώρας πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών