Δούκας: Πολιτιστική εισβολή - Ο Ελληνισμός απειλείται
Ο Ελληνισμός απειλείται:
(1) ο πληθυσμός μας ελαττώνεται.
Μέχρι το 2050, από τα 11 εκατομ. θα λιγοστέψουμε στα 9,6 εκατ. (έστω και αν τέτοιες 30-ετείς προβλέψεις σπάνια βγαίνουν σωστές),
(2) το ίδιο θα ισχύει και για την Ελληνική γλώσσα - λιγότεροι Έλληνες θα μιλάνε Ελληνικά και θα χρησιμοποιούνε, όπως πάει το πράγμα, όλο και λιγότερες λέξεις από το πάμπλουτο λεξιλόγιο της γλώσσας μας!
Εκτός από αυτά,
(3) υπάρχει και ένα μεγάλο θέμα με την προσφορά Ελληνικής παιδείας στα Ελληνόπουλα στο εξωτερικό, και την έλλειψη πόρων για να στέλνουμε δασκάλους και να συντηρούμε σχολεία.
-Και όμως: Υπάρχουν λύσεις όπως της Zoom distance learning / video communications (και πολλές άλλες), που θα μπορούσε να αξιολογήσει το Υπουργείο Παιδείας και η Ακαδημία Αθηνών, και πολλοί άξιοι λόγιοι (ενδεικτικά: Απ. Πιερρής, Στ. Ράμφος, Παναγ. Δρακόπουλος, Μαρία Ευθυμίου, Αγγελική Κοτταρίδη, Παντ. Μπουκάλας), έτσι ώστε τα Ελληνάκια στο εξωτερικό να μπορούν να διδάσκονται Ελληνικά, Ελληνική ιστορία, και ελληνική κλασσική φιλολογία!
Σε αυτή τη προσπάθεια, από πλευράς αποτελεσματικότητας της τεχνολογίας, θα μπορούσαν να συνδράμουν την προσπάθεια αυτή, το Πολυτεχνείο, εκπαιδευτικοί οργανισμοί με τέτοια high-tech εμπειρία (όπως για παράδειγμα το ACS-American Community Schools που προσφέρει hybrid and online courses στα Ελληνικά σε μαθητές δημοτικού, γυμνάσιου και Λυκείου και σε 120 παιδιά απο την Κίνα -σε σύνολο 1100 μαθητών), και εταιρείες όπως η Cosmote, η Vodafone, η Lancom, και πλήθος άλλων!
-Με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να αναλάβουμε εκστρατεία, ώστε τα παιδάκια στις 4 γειτονικές μας Χώρες, να «μετέχουν της Ελληνικής παιδείας», με ειδικά κίνητρα (βίζα, υποτροφίες, κλπ.), για όσους περνάνε κάποιες αυστηρές εξετάσεις!
-Επίσης να δώσουμε κίνητρα και υποτροφίες σε νέους από τις γειτονικές μας χώρες και την ΝΑ Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική να φοιτούν στις στρατιωτικές μας Σχολές, με όποιο τρόπο κρίνει καλύτερο η Ηγεσία των Ενόπλων μας Δυνάμεων!
Έτσι μπορεί η Ελλάδα (που είναι η μόνη Χώρα στη ΝΑ Ευρώπη που μετέχει στο κοινό νόμισμα και στο Σένγκεν), να αναδειχθεί ως η κινητήρια δύναμη προόδου και πολιτισμού στη περιοχή μας.
Περιληπτικά λοιπόν:
1. Παροχή μαθημάτων Ελληνικής γλώσσας ιστορίας και πολιτισμού, στα Ελληνάκια που ζούνε στο εξωτερικό, μέσω των νέων τεχνολογιών που προσφέρουν πολύ έξυπνες και πολύ οικονομικές προσβάσεις στη γνώση (κομμένες-ραμμένες στις ανάγκες και τους στόχους)! Φυσικά
2. Παροχή μαθημάτων Ελληνικής γλώσσας ιστορίας και πολιτισμού, στα παιδάκια στις γειτονικές Χώρες και τις Χώρες της ΝΑ Ευρώπης και της Β. Αφρικής,
3. Παροχή πλήθους υποτροφιών, σε όλους τους παραπάνω,
4. Στρατιωτική εκπαίδευση στις δικές μας στρατιωτικές σχολές!
«οι καιροί ου μενετοί» (=η πραγματικότητα και οι εξελίξεις δεν κάθονται να σε περιμένουν), όπως έλεγε ο Περικλής στους Αθηναίους [Θουκ 1.142.2] (για να μην λιποψυχήσουν και συνθηκολογήσουν με τη Σπάρτη.)
Η προσπάθεια και η κινητοποίηση πρέπει να αρχίσουν ”από αύριο”, με εκατοντάδες εθελοντές φιλόλογους, ιστορικούς, λόγιους και ειδικούς στην τεχνολογία, που είμαι βέβαιος θα ήθελαν να προσφέρουν!
Από την Ομιλία του Προέδρου του ICC - Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, κ. Πέτρου Γ. Δούκα, στην Εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης
www.bankingnews.gr
(1) ο πληθυσμός μας ελαττώνεται.
Μέχρι το 2050, από τα 11 εκατομ. θα λιγοστέψουμε στα 9,6 εκατ. (έστω και αν τέτοιες 30-ετείς προβλέψεις σπάνια βγαίνουν σωστές),
(2) το ίδιο θα ισχύει και για την Ελληνική γλώσσα - λιγότεροι Έλληνες θα μιλάνε Ελληνικά και θα χρησιμοποιούνε, όπως πάει το πράγμα, όλο και λιγότερες λέξεις από το πάμπλουτο λεξιλόγιο της γλώσσας μας!
Εκτός από αυτά,
(3) υπάρχει και ένα μεγάλο θέμα με την προσφορά Ελληνικής παιδείας στα Ελληνόπουλα στο εξωτερικό, και την έλλειψη πόρων για να στέλνουμε δασκάλους και να συντηρούμε σχολεία.
-Και όμως: Υπάρχουν λύσεις όπως της Zoom distance learning / video communications (και πολλές άλλες), που θα μπορούσε να αξιολογήσει το Υπουργείο Παιδείας και η Ακαδημία Αθηνών, και πολλοί άξιοι λόγιοι (ενδεικτικά: Απ. Πιερρής, Στ. Ράμφος, Παναγ. Δρακόπουλος, Μαρία Ευθυμίου, Αγγελική Κοτταρίδη, Παντ. Μπουκάλας), έτσι ώστε τα Ελληνάκια στο εξωτερικό να μπορούν να διδάσκονται Ελληνικά, Ελληνική ιστορία, και ελληνική κλασσική φιλολογία!
Σε αυτή τη προσπάθεια, από πλευράς αποτελεσματικότητας της τεχνολογίας, θα μπορούσαν να συνδράμουν την προσπάθεια αυτή, το Πολυτεχνείο, εκπαιδευτικοί οργανισμοί με τέτοια high-tech εμπειρία (όπως για παράδειγμα το ACS-American Community Schools που προσφέρει hybrid and online courses στα Ελληνικά σε μαθητές δημοτικού, γυμνάσιου και Λυκείου και σε 120 παιδιά απο την Κίνα -σε σύνολο 1100 μαθητών), και εταιρείες όπως η Cosmote, η Vodafone, η Lancom, και πλήθος άλλων!
-Με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να αναλάβουμε εκστρατεία, ώστε τα παιδάκια στις 4 γειτονικές μας Χώρες, να «μετέχουν της Ελληνικής παιδείας», με ειδικά κίνητρα (βίζα, υποτροφίες, κλπ.), για όσους περνάνε κάποιες αυστηρές εξετάσεις!
-Επίσης να δώσουμε κίνητρα και υποτροφίες σε νέους από τις γειτονικές μας χώρες και την ΝΑ Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική να φοιτούν στις στρατιωτικές μας Σχολές, με όποιο τρόπο κρίνει καλύτερο η Ηγεσία των Ενόπλων μας Δυνάμεων!
Έτσι μπορεί η Ελλάδα (που είναι η μόνη Χώρα στη ΝΑ Ευρώπη που μετέχει στο κοινό νόμισμα και στο Σένγκεν), να αναδειχθεί ως η κινητήρια δύναμη προόδου και πολιτισμού στη περιοχή μας.
Περιληπτικά λοιπόν:
1. Παροχή μαθημάτων Ελληνικής γλώσσας ιστορίας και πολιτισμού, στα Ελληνάκια που ζούνε στο εξωτερικό, μέσω των νέων τεχνολογιών που προσφέρουν πολύ έξυπνες και πολύ οικονομικές προσβάσεις στη γνώση (κομμένες-ραμμένες στις ανάγκες και τους στόχους)! Φυσικά
2. Παροχή μαθημάτων Ελληνικής γλώσσας ιστορίας και πολιτισμού, στα παιδάκια στις γειτονικές Χώρες και τις Χώρες της ΝΑ Ευρώπης και της Β. Αφρικής,
3. Παροχή πλήθους υποτροφιών, σε όλους τους παραπάνω,
4. Στρατιωτική εκπαίδευση στις δικές μας στρατιωτικές σχολές!
«οι καιροί ου μενετοί» (=η πραγματικότητα και οι εξελίξεις δεν κάθονται να σε περιμένουν), όπως έλεγε ο Περικλής στους Αθηναίους [Θουκ 1.142.2] (για να μην λιποψυχήσουν και συνθηκολογήσουν με τη Σπάρτη.)
Η προσπάθεια και η κινητοποίηση πρέπει να αρχίσουν ”από αύριο”, με εκατοντάδες εθελοντές φιλόλογους, ιστορικούς, λόγιους και ειδικούς στην τεχνολογία, που είμαι βέβαιος θα ήθελαν να προσφέρουν!
Από την Ομιλία του Προέδρου του ICC - Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, κ. Πέτρου Γ. Δούκα, στην Εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών