γράφει : Μαρία Παπαδάτου
Τα έκτακτα μέτρα πρέπει να επεκταθούν άμεσα σε όλη την Ελλάδα
Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά.
Κάθε χρόνο δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας εμπλέκονται σε τροχαία δυστυχήματα, εκατοντάδες εξ αυτών χάνουν τη ζωή τους, μεταξύ των οποίων και μικρά παιδιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, τo 2018 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα 709 άνθρωποι, 701 τραυματίστηκαν βαριά, ενώ οι ελαφρά τραυματίες ανήλθαν σε 12.073.
Ο αριθμός των θανάτων που σημειώνονται σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) υπολογίζεται σε περίπου 25.000 το 2017, δηλαδή 50 θανατηφόρα ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Στατιστική Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Eurostat.
Για την Ελλάδα το ποσοστό ήταν 67,9 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων για το 2017, εκ των οποίων 26,5 αφορούσε επιβατηγά αυτοκίνητα και 20,1 μοτοσικλέτες, ήτοι ξεπερνά κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Μάλιστα, στην Ελλάδα σημειώνονται οι περισσότεροι θάνατοι σε τροχαία δυστυχήματα που εμπλέκονται μοτοσικλέτες, ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Στην πρόσφατη έκθεση της Eurostat με βάση τα τελευταία στοιχεία (συγκεντρωτικά 2017), η Ελλάδα είναι πρώτη με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στους 8 θανάτους ανά εκατομμύριο.
Στον αντίποδα, Βουλγαρία (στοιχεία 2016) και Εσθονία (2017) είχαν μηδενικό ποσοστό θανάτων από τροχαία με μηχανές.
Τα αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων ποικίλουν και αφορούν μια σειρά παραβάσεων όπως η υπερβολική ταχύτητα, το αντικανονικό προσπέρασμα, η παραβίαση προτεραιότητας, η απόσπαση προσοχής, η παραβίαση σηματοδότη, γεγονός που καταδεικνύει τη σημαντική έλλειψη οδικής παιδείας, αλλά και λοιπά αίτια τα οποία σχετίζονται για παράδειγμα με την κατάσταση του οδοστρώματος ή την ανεπαρκή σηματοδότηση.
«Τα τελευταία 50 χρόνια στην Ελλάδα έχουμε 120.000 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες.
Είναι πραγματική γενοκτονία, αφανισμός της ελληνικής φυλής χωρίς τέλος», αναφέρει στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο οδηγός αγώνων ταχύτητας Τάσος Μαρκουίζος, γνωστός ως «Ιαβέρης».
Πηγή: Ελληνική Αστυνομία
Έκτακτα μέτρα σε όλη την Ελλάδα άμεσα
Διαχρονικά η πολιτεία παραμένει αδρανής απέναντι σε ένα μείζον ζήτημα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία.
Με αφορμή ωστόσο τη δραματική αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανακοίνωσε ένα έκτακτο σχέδιο δράσης.
Τα στοιχεία προκαλούν μεγάλο προβληματισμό, καθώς έχει σημειωθεί αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί, με αποτέλεσμα την αύξηση των θανάτων στην άσφαλτο κατά 47% σε σχέση με πέρυσι.
Τα στοιχεία για την Κρήτη, ειδικά για τον Βόρειο Οδικό 'Αξονα, είναι συγκλονιστικά, καθώς το 2018 έχασαν τη ζωή τους 22 άνθρωποι σε τροχαία, ενώ το πρώτο 7μηνο του 2019 οι νεκροί από τροχαία ανήλθαν σε 34.
Ως αιτίες επισημάνθηκαν, η χρήση αλκοόλ, η μη χρήση ζώνης-κράνους, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση Κανόνων Οδικής Κυκλοφορίας.
Δεν χωράει αμφιβολία ότι το έκτακτο σχέδιο δράσης που εφαρμόζεται στην Κρήτη και αποτελεί ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, πρέπει να επεκταθεί άμεσα και στην υπόλοιπη Ελλάδα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μάστιγα των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Ωστόσο τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει ουσιαστικά αν ο Έλληνας οδηγός δεν αντιληφθεί ότι η οδήγηση δεν αποτελεί κάποιου είδους...μαγκιά ή επίδειξη και δεν επιδείξει σεβασμό στους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας.
Το Έκτακτο Σχέδιο προβλέπει:
-Μεγαλύτερη παρουσία της Αστυνομίας, ειδικά τα Σαββατοκύριακα (Δευτέρες και Σαββατοκύριακα σημειώνονται τα περισσότερα τροχαία)
- Επίδειξη μηδενικής ανοχής στην παραβατικότητα, δίχως χαριστικές ρυθμίσεις
-Δρομολόγηση ενίσχυσης της αστυνομικής δύναμης Κρήτης με 50 άτομα που θα τεθούν στην υπηρεσία της Τροχαίας.
- Ειδικές διαλέξεις στα σχολεία για την οδική συμπεριφορά.
-Ενημερωτική καμπάνια στα τοπικά μέσα.
- Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει την τοποθέτηση ειδικών διαχωριστικών στα πιο επικίνδυνα σημεία του βόρειου οδικού δικτύου.
www.bankingnews.gr
Κάθε χρόνο δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας εμπλέκονται σε τροχαία δυστυχήματα, εκατοντάδες εξ αυτών χάνουν τη ζωή τους, μεταξύ των οποίων και μικρά παιδιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, τo 2018 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα 709 άνθρωποι, 701 τραυματίστηκαν βαριά, ενώ οι ελαφρά τραυματίες ανήλθαν σε 12.073.
Ο αριθμός των θανάτων που σημειώνονται σε τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) υπολογίζεται σε περίπου 25.000 το 2017, δηλαδή 50 θανατηφόρα ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Στατιστική Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Eurostat.
Για την Ελλάδα το ποσοστό ήταν 67,9 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων για το 2017, εκ των οποίων 26,5 αφορούσε επιβατηγά αυτοκίνητα και 20,1 μοτοσικλέτες, ήτοι ξεπερνά κατά πολύ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Μάλιστα, στην Ελλάδα σημειώνονται οι περισσότεροι θάνατοι σε τροχαία δυστυχήματα που εμπλέκονται μοτοσικλέτες, ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Στην πρόσφατη έκθεση της Eurostat με βάση τα τελευταία στοιχεία (συγκεντρωτικά 2017), η Ελλάδα είναι πρώτη με 20 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στους 8 θανάτους ανά εκατομμύριο.
Στον αντίποδα, Βουλγαρία (στοιχεία 2016) και Εσθονία (2017) είχαν μηδενικό ποσοστό θανάτων από τροχαία με μηχανές.
Τα αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων ποικίλουν και αφορούν μια σειρά παραβάσεων όπως η υπερβολική ταχύτητα, το αντικανονικό προσπέρασμα, η παραβίαση προτεραιότητας, η απόσπαση προσοχής, η παραβίαση σηματοδότη, γεγονός που καταδεικνύει τη σημαντική έλλειψη οδικής παιδείας, αλλά και λοιπά αίτια τα οποία σχετίζονται για παράδειγμα με την κατάσταση του οδοστρώματος ή την ανεπαρκή σηματοδότηση.
«Τα τελευταία 50 χρόνια στην Ελλάδα έχουμε 120.000 νεκρούς από τροχαία δυστυχήματα, 350.000 ανάπηρους και 2 εκατομμύρια τραυματίες.
Είναι πραγματική γενοκτονία, αφανισμός της ελληνικής φυλής χωρίς τέλος», αναφέρει στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο οδηγός αγώνων ταχύτητας Τάσος Μαρκουίζος, γνωστός ως «Ιαβέρης».
Πηγή: Ελληνική Αστυνομία
Έκτακτα μέτρα σε όλη την Ελλάδα άμεσα
Διαχρονικά η πολιτεία παραμένει αδρανής απέναντι σε ένα μείζον ζήτημα που απασχολεί την ελληνική κοινωνία.
Με αφορμή ωστόσο τη δραματική αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανακοίνωσε ένα έκτακτο σχέδιο δράσης.
Τα στοιχεία προκαλούν μεγάλο προβληματισμό, καθώς έχει σημειωθεί αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί, με αποτέλεσμα την αύξηση των θανάτων στην άσφαλτο κατά 47% σε σχέση με πέρυσι.
Τα στοιχεία για την Κρήτη, ειδικά για τον Βόρειο Οδικό 'Αξονα, είναι συγκλονιστικά, καθώς το 2018 έχασαν τη ζωή τους 22 άνθρωποι σε τροχαία, ενώ το πρώτο 7μηνο του 2019 οι νεκροί από τροχαία ανήλθαν σε 34.
Ως αιτίες επισημάνθηκαν, η χρήση αλκοόλ, η μη χρήση ζώνης-κράνους, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση Κανόνων Οδικής Κυκλοφορίας.
Δεν χωράει αμφιβολία ότι το έκτακτο σχέδιο δράσης που εφαρμόζεται στην Κρήτη και αποτελεί ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, πρέπει να επεκταθεί άμεσα και στην υπόλοιπη Ελλάδα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μάστιγα των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Ωστόσο τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει ουσιαστικά αν ο Έλληνας οδηγός δεν αντιληφθεί ότι η οδήγηση δεν αποτελεί κάποιου είδους...μαγκιά ή επίδειξη και δεν επιδείξει σεβασμό στους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας.
Το Έκτακτο Σχέδιο προβλέπει:
-Μεγαλύτερη παρουσία της Αστυνομίας, ειδικά τα Σαββατοκύριακα (Δευτέρες και Σαββατοκύριακα σημειώνονται τα περισσότερα τροχαία)
- Επίδειξη μηδενικής ανοχής στην παραβατικότητα, δίχως χαριστικές ρυθμίσεις
-Δρομολόγηση ενίσχυσης της αστυνομικής δύναμης Κρήτης με 50 άτομα που θα τεθούν στην υπηρεσία της Τροχαίας.
- Ειδικές διαλέξεις στα σχολεία για την οδική συμπεριφορά.
-Ενημερωτική καμπάνια στα τοπικά μέσα.
- Σε συνεννόηση με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει την τοποθέτηση ειδικών διαχωριστικών στα πιο επικίνδυνα σημεία του βόρειου οδικού δικτύου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών