Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Να μειωθούν οι φόροι στα καύσιμα - Αυτή είναι η λύση όσο ανεβαίνουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου

tags :
Να μειωθούν οι φόροι στα καύσιμα - Αυτή είναι η λύση όσο ανεβαίνουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου
Ανέλαβε να διαχειριστεί το θέμα των καυσίμων μετά τις ανοδικές τάσεις των τιμών  που προήλθαν από το  διεθνές περιβάλλον
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης έχει δείξει ότι δεν φοβάται τα δύσκολα και είναι έτοιμος να αναλάβει το ρίσκο και τους κινδύνους με μοναδικό σκοπό στόχο να φέρει αποτέλεσμα ή αποτελέσματα κατά περίπτωση.
Ανέλαβε να διαχειριστεί το θέμα των καυσίμων μετά τις ανοδικές τάσεις των τιμών  που προήλθαν από το  διεθνές περιβάλλον.
Στις 13 Σεπτεμβρίου το  μπρέντ ήταν στα 61,09 δολάρια το βαρέλι και στις 16 Σεπτεμβρίου ανήλθε στα 68,20 δολάρια το βαρέλι.
Είναι εύλογο λοιπόν και οι τελικές τιμές των καυσίμων να ανέβουν καθώς οι εμπλεκόμενοι  δεν  είναι δυνατό να πωλούν το τελικό προϊόν με χασούρα
Η νέα κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες σε ανάλογες περιπτώσεις εστιάζουν το θέμα  στην κερδοσκοπία ορισμένων που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το κλίμα.
Οι κρατικές υπηρεσίες βγαίνουν για ελέγχους στα  πρατήρια καυσίμων χωρίς ποτέ να  έχουν δημοσιοποιηθεί αποτελέσματα των ελέγχων.
Ο στόχος είναι να γίνει ντόρος και κάποιοι πολίτες που ανήκουν στη μειοψηφία  να νοιώθουν ότι κάποιοι τους νοιάζεται και ενδιαφέρεται γι  αυτούς.    
Είναι σε όλους  γνωστό  ότι  οι τιμές  διαμορφώνονται ελεύθερα και ο κάθε  πρατηριούχος  μπορεί να πουλά ακόμη και στα  2,5 ευρώ το λίτρο αρκεί να βρει αγοραστές.  
Άλλωστε η κερδοσκοπία μπορεί να εμφανισθεί όταν οι τιμές είναι χαμηλές και λιγότερο όταν ανεβαίνουν διότι ποιος  θα αγοράσει ένα  προϊόν το οποίο  γίνεται  ακριβότερο  από τη μία μέρα στην άλλη.
Όλοι οι  πρατηριούχοι  θα γίνουν κερδοσκόποι όταν δεν μπορεί να αιτιολογηθεί με βάση τα τιμολόγια αγορών.
Τα πράγματα είναι πιο απλά.
Ο μεγαλύτερος κερδοσκόπος είναι το κράτος το οποίο έχει βάλει 700 ευρώ το χιλιόλιτρο και στη συνέχεια  προσθέτει και το ΦΠΑ 24% έτσι ώστε  ακόμη το προϊόν να  κόστιζε μηδέν ο Έλληνας καταναλωτής θα πλήρωνε 86 λεπτά του ευρώ  για  γεμίσει το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου.
Οι  φόροι στα καύσιμα  δεν σταματούν στα 86  λεπτά αλλά εισέρχεται ο ΦΠΑ με συντελεστή  24% στην πρώτη ύλη του διυλιστηρίου με αποτέλεσμα οι φόροι να ξεπερνούν το 1 ευρώ στο 1 λίτρο  βενζίνης
Για  να γίνει αντιληπτό η τιμή της βενζίνης  φεύγει  από το διυλιστήριο  στο 1,55  ευρώ (με  την τιμή του Μπρέντ στα 60 δολάρια το βαρέλι) χωρίς να έχει υπολογιστεί  το κόστος μεταφοράς  της εμπορίας πετρελαιοειδών και του πρατηριούχου.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων που στην παρούσα φάση είναι ο  κ. Άδωνις  Γεωργιάδης  μάλλον δεν  έχει τα αναγκαία εργαλεία για  την συγκράτηση της ανόδου των τιμών  των καυσίμων διότι  η επιβολή του  ΕΦΚ και του ΦΠΑ στα καύσιμα  ανεβάζουν  την   τελική τιμή του προϊόντος  
Όμως στο ενδεχόμενο ο ΕΦΚ να  αυξομειώνονταν  ανάλογα με τη διεθνή τιμή μπρεντ δεν   θα υπήρχε η κυβερνητική αγωνία για την άνοδο των τιμών.
Παράδειγμα στο ενδεχόμενο  η τιμή του μπρέντ ανέβει στα 70 δολάρια το βαρέλι δεν θα ήταν  καλύτερα να υπήρχε πρόβλεψη έτσι ώστε ο ΕΦΚ των 700 ευρώ στο χιλιόλιτρο  να μειώνονταν στα 600 ευρώ το χιλιόλιτρο.
Κατανοούμε το φόβο των αρμοδίων για τα κρατικά έσοδα αλλά κάποια στιγμή  και η κυβερνητική πολιτική πρέπει να κατανοεί και κυρίως να αποφεύγει να κυνηγά  μάγισσες και κερδοσκόπους όταν έρχονται τα δύσκολα και  να αντιμετωπίζει τα καθημερινά προβλήματα με πιο ρεαλιστικά εργαλεία.   

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr        
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης