γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Η ΔΕΗ ως μητρική εταιρεία του ΔΕΔΔΗΕ σε ποσοστό 51% αφού πρόσφατα η ΔΕΗ πούλησε το 49% των μετοχών στους Αυστραλούς και στην εταιρεία Macquarie έναντι ποσού μαμούθ ύψους 2,1 δις ευρώ, όταν όμως έρχεται η ώρα ο ΔΕΔΔΗΕ να αποζημιώσει του καταναλωτές που δεν είχαν ρεύμα και μάλιστα όταν το χρειάζονται λόγω του Χιονιά, ο ΔΕΔΔΗΕ φοράει το κουστούμι του Δημοσίου και του κακομοιρου και δίνει μόλις 20 ευρώ στους καταναλωτές της Χαμηλής Τάσης.
Η συνταγή του ΔΕΔΔΗΕ να αποζημιώνει ως φτωχός συγγενής αλλά να αμείβεται ως ιδιώτης για τις προσφερόμενες υπηρεσίες που προσφέρει στους καταναλωτές ταιριάζει γάντι στους αρμόδιους που έχουν τον ΔΕΔΔΗΕ σε καθεστώς ασυλίας.
Το Εγχειρίδιο της ΡΑΕ για Εγγυημένες Υπηρεσίες.
Η ΡΑΕ έθεσε σε εφαρμογή από τις αρχές Ιουλίου του 2020 το νέο εγχειρίδιο αλλά δεν ήταν σε θέση να προβλέψει την ιδιωτικοποίηση της μητρικής εταιρείας της ΔΕΗ και έτσι η θυγατρική της, ο ΔΕΔΔΗΕ αντιμετωπίστηκε ως κρατικός μηχανισμός προβλέποντας κυρώσεις «χάδια» για το Διαχειριστή του Συστήματος.
Η νέα διοίκηση της ΡΑΕ δεν νιώθει την ανάγκη να αλλάξει τους κανόνες των Εγγυημένων Υπηρεσιών διότι οι αλλαγές θέλουν τουλάχιστον δύο χρόνια καθώς απαιτείται διαβούλευση μεταξύ των δύο πλευρών.
Ο ΔΕΔΔΗΕ ως κρατικός οργανισμός αντιμετωπίστηκε σαν «αδελφός» από τη ΡΑΕ που συνέταξε Εγχειρίδιο Εγγυημένων Υπηρεσιών αφήνοντας ουσιαστικά τους καταναλωτές της Χαμηλής Τάσης εκτός προστασίας.
Η απόφαση της ΡΑΕ άφησε ουσιαστικά 7.580.744 καταναλωτές της Χαμηλής Τάσης χωρίς κανένα δικαίωμα αποζημίωσης από το Διαχειριστή.
Οι ενεργοί χρήστες των δικτύων διανομής ανήλθαν σε 7.593.412, από τους οποίους οι 12.668 ανήκουν στη Μέση Τάση.
Δηλαδή τα 7.580.744 είναι χρήστες της Χαμηλής Τάσης δηλαδή νοικοκυριά.
Η ΡΑΕ έδωσε έγκριση μόλις για 20 ευρώ ως αποζημίωση για τα νοικοκυριά όπως προβλέπει η Βασική Οικονομική Ρήτρα (ΒΟΚ)
Η Βασική Οικονομική Ρήτρα καθορίζεται στο ποσό των 20 ευρώ για πελάτες χαμηλής τάσης και στο ποσό των 40 ευρώ για πελάτες μέσης τάσης, για όλες τις υπηρεσίες του προγράμματος, πλην της υπηρεσίας 2.3 («Αποκατάσταση τροφοδότησης Μέσης Τάσης μετά από διακοπή λόγω βλάβης δικτύου ή προγραμματισμένων εργασιών»), για την οποία η Βασική Οικονομική Ρήτρα καθορίζεται στο ποσό των 150 ευρώ.
Τα νοικοκυριά …δεν υπάρχουν για τη ΡΑΕ.
Η μοναδική πρόβλεψη που υπάρχει στο Εγχειρίδιο Εγγυημένων Υπηρεσιών είναι μόνο η αντικατάσταση καμένης ασφάλειας του μετρητή και ο χρόνος αποκατάστασης ορίζεται σε 4 ώρες. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι η επέμβαση του τεχνικού προσωπικού του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. για την αντικατάσταση καμένης ασφάλειας του μετρητή ή την επαναφορά του μικροαυτόματου του μετρητή θα γίνει εντός 4 ωρών από την αναγγελία τους, εφόσον αναγγελθούν μέσα στο ωράριο της Υπηρεσίας.
Αναφορικά με την Ποιότητα εξυπηρέτησης τηλεφωνικού κέντρου (11500):
α) Χρόνος αναμονής απάντησης κλήσης: Υπολογίζονται οι ακόλουθες τιμές του χρόνου αναμονής (σε δευτερόλεπτα) πριν την απάντηση εισερχόμενης κλήσης του τηλεφωνικού κέντρου του ΔΕΔΔΗΕ (11500): Η μέση τιμή και η μέγιστη τιμή για το σύνολο των κλήσεων Η ανώτερη τιμή για το 50%, το 70%, το 90%, το 95% και το 99% του ταξινομημένου συνόλου κλήσεων
β) Ποσοστό απαντημένων κλήσεων (%) σε σχέση με το συνολικό πλήθος εισερχόμενων κλήσεων.
Τα στοιχεία τα έχει μόνο ο ΔΕΔΔΗΕ και η ΡΑΕ θα λάβει αυτά που θέλει ο ΔΕΔΔΗΕ.
Οι καταναλωτές που ζητούν αποζημιώσεις για ηλεκτρικές συσκευές.
Η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ με τις αρμόδιες υπηρεσίες ενημερώνουν άμεσα τους καταναλωτές που έκαναν αίτηση ηλεκτρονικά για αποζημίωση ηλεκτρικής συσκευής με το αιτιολογικό ότι κάηκε με υπαιτιότητα του Διαχειριστή λόγω πτώσης τάσεως , η υπηρεσία του ΔΕΔΔΗΕ έχει έτοιμη την απάντηση που έρχεται με sms στο κινητό τηλεφώνου του ενδιαφερόμενου φτάνει σε χρόνο ρεκόρ μήνυμα που αναφέρει ότι με βάση το ΦΕΚ καταβάλλεται αποζημίωση μόνο όταν πρόκειται για κοπή ουδετέρου και σε καμία άλλη περίπτωση ( τυχαία συμβάντα και ανωτέρα βία).
Ο ΔΕΔΔΗΕ χάρη στο Εγχειρίδιο Εγγυημένων Υπηρεσιών και στο ΦΕΚ για βλάβες σε ηλεκτρικές συσκευές δεν προκύπτει αποζημίωση.
Πάντως η χθεσινή ανακοίνωση της διοίκησης του ΔΕΔΔΗΕ δίνει ελπίδες στους καταναλωτές για αποζημίωση ενώ θα έπρεπε αυτό που λέει δημόσια και δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα ενώ θα ήταν ορθό να έδινε στη δημοσιότητα το ΦΕΚ όπως και τα μηνύματα που στέλνει στους καταναλωτές σε ποιές περιπτώσεις αποζημιώνει δηλαδή σε καμία.
Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ:
Ο ΔΕΔΔΗΕ αναγνωρίζοντας την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών που επλήγησαν από την πρωτοφανή κακοκαιρία «Ελπίδα» στην Αττική, ανακοινώνει ότι θα αφαιρεθεί από τους λογαριασμούς η Χρέωση Δικτύου Διανομής που αντιστοιχεί σε τέσσερις μήνες.
Η Χρέωση Δικτύου Διανομής θα αφαιρεθεί από όλους τους λογαριασμός των πελατών Χαμηλής Τάσης όλων των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας, που επλήγησαν από την κακοκαιρία «Ελπίδα» και δεν επανήλθε η ηλεκτροδότησή τους για περισσότερο από ένα 24ωρο.
Ταυτόχρονα, θα δοθεί προτεραιότητα σε όλα τα αιτήματα για αποζημιώσεις για ζημιές σε ηλεκτρικές συσκευές των πολιτών από τις πληγείσες από την κακοκαιρία «Ελπίδα» περιοχές.
Για τη διευκόλυνσή τους και την αμεσότερη εξυπηρέτησή τους, η είσοδος στην σχετική εφαρμογή βρίσκεται πλέον στην κεντρική σελίδα του site του ΔΕΔΔΗΕ στο παρακάτω Link: https://apps.deddie.gr/ccrWebapp/.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών