Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Προορισμός οινοτουρισμού η Ελλάδα - 88 επισκέψιμοι χώροι ... για τουρίστες υψηλής εισοδηματικής στάθμης

Προορισμός οινοτουρισμού η Ελλάδα - 88 επισκέψιμοι χώροι ... για τουρίστες υψηλής εισοδηματικής στάθμης

Μόνο από τις αρχές του έτους, τα σήματα επισκέψιμων οινοποιείων που χορηγεί το υπουργείο Τουρισμού αυξήθηκαν κατά 24

Σχετικά Άρθρα

Ενισχύεται τον τελευταίο χρόνο ο θεματικός βιωματικός τουρισμός, καθώς ολοένα και περισσότεροι οινοπαραγωγοί επενδύουν σε κατάλληλες υποδομές και υπηρεσίες που μπορούν να προσελκύουν τουρίστες ακόμη και κατά τις «νεκρές» χρονικά περιόδους, of season. Άλλωστε, ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα για την «προμετωπίδα» του αγροτουρισμού, δηλαδή το κρασί, είναι να καταφέρει να «μαγνητίσει» επισκέπτες που δαπανούν περισσότερα χρήματα στους προορισμούς τους οποίους επιλέγουν για αυτό το σκοπό, όλο το χρόνο.
Η Ελλάδα συστήνεται πλέον δυναμικά σε αγορές στις οποίες έχει «ωριμάσει» το προϊόν και η ιδέα της ειδικής αυτής μορφής τουρισμού, επιδιώκοντας να χαρακτηριστεί ως μια υπολογίσιμη δύναμη στον παγκόσμιο οινοτουριστικό χάρτη, με έμφαση στην αποκόμιση εμπειριών και την επαφή των επισκεπτών με την τοπική ιστορία, τη φύση και την κουλτούρα της κάθε ελληνικής γωνιάς που επενδύει τουριστικά στην ίδια την πλούσια γη και στους φιλόξενους ανθρώπους της.

Εθνικό Συμβούλιο Οινοτουρισμού

Το πόσο «ψηλά» στην ατζέντα τοποθετεί τον οινοτουρισμό στη στρατηγική του το υπουργείο Τουρισμού, φάνηκε από τη μεγάλη απήχηση που είχαν οι εργασίες του τρίτου συνεδρίου, το οποίο συνδιοργανώθηκε μέσα στο περασμένο Σαββατοκύριακο στην Πελοπόννησο (είχαν προηγηθεί τα αντίστοιχα συνέδρια της Σαντορίνης και της Δυτικής Μακεδονίας). Σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Πελοποννήσου το συνέδριο περιελάβανε παράλληλα και press trip δημοσιογράφων από το εξωτερικό, με ξεναγήσεις σε αμπελώνες και γευστικές δοκιμές στα οινοποιεία Σκούρα, Τσέλεπου, Λαφαζάνη και Σεμέλη για ανάδειξη εμπειρίας.

«Συνεχίζουμε με ακόμη μεγαλύτερη ένταση και δημιουργικότητα την προσπάθεια για τη διεθνή προβολή της εκλεκτής ελληνικής οινικής παραγωγής και την κατοχύρωση του ελληνικού brand name οινοτουρισμού διεθνώς», υπογράμμισε σε διαδικτυακή του παρέμβαση ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας, ο οποίος, παρουσίασε ουσιαστικά τα επόμενα βήματα. «Μαζί με την υφυπουργό κ. Σοφία Ζαχαράκη, προχωρούμε σε μια σειρά από δράσεις για την αναβάθμιση του οινοτουρισμού, μέσα από την δημιουργία πρώτης ψηφιακής πύλης, το σήμα επισκέψιμου οινοποιείου, τη συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Οινοτουρισμού» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από τη θεωρία στην πράξη

Για την υφυπουργό κ. Ζαχαράκη, αρμόδια για τις ειδικές μορφές τουρισμού, η οποία «τρέχει» το μεγάλο «στοίχημα» του να γίνει η Ελλάδα υπολογίσιμη δύναμη, το ελληνικό προϊόν έχει αποδείξει ότι διαθέτει μεγάλες προοπτικές. Να σημειωθεί ότι ένα μεγάλο κομμάτι των πόρων (320 εκατ.) από το Ταμείο Ανάκαμψης θα διατεθεί για την ενίσχυση των ειδικών μορφών τουρισμού. Προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλλουν και τα ειδικά σήματα επισκέψιμων οινοποιείων που χορηγεί το υπουργείο Τουρισμού μέσω των ΠΥΤ (Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού). «Βλέπουμε ότι εκτιμούν πολύ αυτή τη δραστηριότητα και πολλές φορές ως αποκλειστικό προορισμό οι Αμερικανοί, οι Γερμανοί, οι Ισραηλινοί, πάρα πολλοί Γάλλοι και Σκανδιναβοί, όπως και Ολλανδοί. Εμείς θα συνεχίσουμε και στην Αττική και στην Κρήτη, ώστε να αναδείξουμε το σύνολο των ελληνικών προορισμών οινοτουρισμού», τονίζει. Μέσα στις επόμενες μέρες, θα τεθεί σε λειτουργία η επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου που θα συνδέει το σύνολο των επισκέψιμων οινοποιείων και από όπου επαγγελματίες του κλάδου και όχι μόνο, θα μπορούν να ενημερώνονται για το ισχύον θεσμικό πλαίσιο αλλά και τον τρόπο απόκτησης του ειδικού σήματος.

zaxaraki_2.JPG

zaxaraki_b.JPG
«Μιλάμε για ένα πολύ ποιοτικό προϊόν, το οποίο προέρχεται από πολύ ποιοτικούς ανθρώπους. Ο Έλληνας παραγωγός είναι ένας άνθρωπος βαθιά καλλιεργημένος, έδειξε τρομερή ανθεκτικότητα την περίοδο της κρίσης και είναι ένας τομέας που αν παρατηρήσετε μετά το 2010 που είχαμε την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, οι Έλληνες παραγωγοί στράφηκαν στο εξωτερικό. Πήγαν αμέσως στην εξαγωγή, βρήκαν έναν τρόπο δηλαδή να γίνουν βιώσιμοι και άντεξαν. Για αυτό θα δείτε περισσότερα οινοποιεία και για αυτό θα δείτε τη νέα γενιά, όχι μόνο να μην παρατάει, αλλά να δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη δουλειά των γονιών της, αλλά και βέβαια και σε νέους επαγγελματίες και επιστήμονες που επεμβαίνουν στο κομμάτι. Άρα, ποιότητα, ανθεκτικότητα και ένα πολύ θετικό μήνυμα εξωστρέφειας» δηλώνει στο BN η κ. Ζαχαράκη. Ήδη, από τις αρχές του 2022 έχουν προστεθεί άλλα 24 οινοποιεία - σε σύνολο 88 - που κατέχουν το αντίστοιχο σήμα και μεταξύ άλλων, αποκτούν προτεραιότητα σε χρηματοδοτικά προγράμματα. Μέσω του Leader της περιόδου 2020-2021, 89 περίπου οινοποιεία θα λάβουν περί τα 22 εκατ. ευρώ προκειμένου να γίνουν επισκέψιμα με σήμα πιστοποίησης (Σ.Ε.Ο).

zaxaraki_c_1.JPG

Μερίδιο από την «πίτα» των 1,2 τρις δολαρίων

Η χώρα μας επιδιώκει να εξασφαλίσει διεθνή προβολή και να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο από την «πίτα» του παγκόσμιου οινοτουρισμού των 1,2 τρις δολαρίων. Για τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιώργο Στύλιο, «οδηγός είναι οι τάσεις που υπάρχουν στην τουριστική οικονομία. Με το κλίμα που έχει η Ελλάδα, αλλά και με την τουριστική ανάπτυξη και την επένδυση που έχουμε κάνει, μπορούμε να κερδίσουμε ένα πολύ μεγάλο μερίδιο από αυτήν την «πίτα» που υπάρχει από τουρίστες που έχουν μια εξειδικευμένη κατεύθυνση και είναι υψηλού οικονομικού επιπέδου και ενδιαφέροντος».
«Εμείς είμαστε έτοιμοι από χρόνια και τώρα ήρθε η στιγμή για να πάμε στο επόμενο βήμα. Ο χώρος έχει δυναμική και το έχει αντιληφθεί και η αυτοδιοίκηση ότι πρέπει να υπάρχει συνέργεια δυνάμεων, αλλά και σύνδεση με τους ανθρώπους και τους αρχαιολογικούς χώρους. Είναι ευχάριστο το ότι είμαστε όλοι μαζί και το συζητάμε, διότι το ελληνικό κρασί έχει ήδη ξεχωρίσει και υπάρχει πια ένα στρατηγικό σχέδιο. Πιστεύω ότι με αυτούς τους ρυθμούς, θα δούμε το επόμενο εξάμηνο πολύ σημαντικά πράγματα» παρατήρησε από την πλευρά της η κ. Μαίρη Τριανταφύλλου, πρόεδρος της Ένωσης Οινοποιών Αμπελουργών Νήσων Αιγαίου (ΕΝΟΑΝΑ) και γενική γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου. Μετά τα σήματα επισκέψιμων οινοποιείων, η αρμόδια υφυπουργός ανακοίνωσε ότι θα ακολουθήσουν τα σήματα επισκέψιμων ζυθοποιείων, ελαιοτριβείων και τυροκομείων.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης