Τελευταία Νέα

Π. Καβαρνός (Mega Brokers): Η Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης καλύπτει απαιτήσεις πελατών και ανταγωνιστών

Π. Καβαρνός (Mega Brokers): Η Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης καλύπτει απαιτήσεις πελατών και ανταγωνιστών
Εκτός από την πλήρη αποζημίωση της οικονομικής ζημίας, η κάλυψη δύναται να περιλαμβάνει και το κόστος και τα έξοδα για την αντικατάσταση και ανάκτηση των εγγράφων

Του Πάρη Καβαρνού *

Η Ασφάλιση Επαγγελματικής Ευθύνης παρέχει προστασία στους ασφαλισμένους όχι μόνο για απαιτήσεις από υπάρχοντες ή πιθανούς πελάτες τους, αλλά και από ανταγωνιστές σε περίπτωση κατηγορίας για προσβολή πνευματικής ιδιοκτησίας, καθώς και τρίτων εξαιτίας δυσφήμισης, συκοφαντίας, απώλειας εγγράφων και άλλων κινδύνων που σχετίζονται με το κάθε επάγγελμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ορισμός του ασφαλισμένου μπορεί να καλύπτει πέραν από τον ίδιο τον Επαγγελματία από πραγματικές ή επικαλούμενες αξιώσεις τρίτων, κάθε προσωρινό ή μόνιμο εργαζόμενο, κάθε τωρινό ή παλαιότερο διευθυντή, εταίρο, συνεργάτη, νόμιμο εκπρόσωπο, ή υπεργολάβο, ο οποίος τελεί υπό την επίβλεψη του Λήπτη της Ασφάλισης ή οποιασδήποτε εκ των θυγατρικών του.
Ως λόγοι για τη σύναψη ασφάλισης ενδεικτικά μπορούν να αναφερθούν ευθύνες για πράξεις ή παραλείψεις που προκύπτουν από το αστικό δίκαιο και επιμέρους νομοθεσίες που αφορούν σε κάθε επάγγελμα, πρόνοια για την προστασία της φήμης του νομικού προσώπου και των φυσικών προσώπων, περιορισμός των οικονομικών επιπτώσεων για τον επαγγελματία, προβολή σε υποψήφιους πελάτες.

Ο κίνδυνος για την οικονομική ευρωστία των επιχειρήσεων

Όταν εγείρεται απαίτηση έναντι του ασφαλισμένου, όχι μόνο υφίσταται απτή οικονομική απώλεια αλλά μπορεί να προκληθεί ζημία στην εταιρική του φήμη. Οι επαγγελματίες έχουν συχνά στη φύλαξη ή τον έλεγχό τους έγγραφα για τα οποία είναι νομικά υπεύθυνοι. Σε περίπτωση που αυτά καταστραφούν, απολεσθούν, υποστούν ζημία ή διαγραφούν, η κάλυψη δεν περιλαμβάνει μόνο την πλήρη αποζημίωση της οικονομικής ζημίας αλλά και του κόστους και των εξόδων για την αντικατάσταση και ανάκτηση των εγγράφων.
Οι λόγοι ασφάλισης είναι πολλοί και ποικίλοι όπως οι αλλαγές στην νομοθεσία, τις οποίες δεν είναι εφικτό πάντα να παρακολουθεί ο επαγγελματίας, η υποχρέωση ασφάλισης από τη νομοθεσία, το περιβάλλον συναλλαγών γίνεται πιο σύνθετο ενώ οι πελάτες αποκτούν καλύτερη αίσθηση και γνώση των δικαιωμάτων τους όσο οι συνθήκες της αγοράς ωριμάζουν, η «αξία» μίας σύμβασης δεν εκφράζει την πιθανή ζημιά, τα δικαστικά έξοδα απόκρουσης απαιτήσεων δεν είναι ευκαταφρόνητα, ένα λάθος που λαμβάνει χώρα σήμερα μπορεί να διαπιστωθεί στο μέλλον, όταν τα αποτελέσματά του γίνουν αντιληπτά.

Συνήθη λάθη και συνήθεις παραλείψεις

Οι διευθυντές και τα στελέχη μιας εταιρείας έχουν προσωπική ευθύνη προς κάθε τρίτο, και ενδεικτικά προς τους μετόχους της εταιρείας, χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, προμηθευτές, δημόσιο και εργαζομένους.
Πηγές απαιτήσεων από την πλευρά των εργαζομένων συνήθως αποτελούν η παράνομη καταγγελία σύμβασης εργασίας (απόλυση), η παράβαση κανονισμών εργασίας ή όρων σύμβασης εργασίας, η μεροληπτική διάκριση, η στέρηση αυξήσεων και προαγωγών, η σεξουαλική παρενόχληση κλπ.
Πηγές απαιτήσεων από την πλευρά των μετόχων αποτελούν η κακή διαχείριση, αναίτια έξοδα, παράβαση καθήκοντος, ψευδείς ή παραπλανητικές δηλώσεις, παραβίαση του καταστατικού της εταιρείας κλπ.
Πηγές απαιτήσεων από την πλευρά Τρίτων συναλλασσόμενων (ενδεικτικά πελάτες, προμηθευτές, ανταγωνιστές) αποτελούν η μη τήρηση συμφωνιών, ο αθέμιτος ανταγωνισμός, οι μονοπωλιακές πρακτικές, η εκμετάλλευση «ευαίσθητων» εμπορικών πληροφοριών, η παραποίηση οικονομικών στοιχείων κλπ.
Επίσης, σε επίπεδο μελών Διοικητικών Συμβουλίων μπορούν να παρατηρηθούν παραβάσεις όπως ενδεικτικά έγκριση ανακριβών ή παραπλανητικών χρηματοοικονομικών καταστάσεων της εταιρείας, χορήγηση προκαταβολής, δανείου ή εγγύησης που επιβαρύνει την εταιρεία κλπ.
Εξάλλου, μπορούν να παρατηρηθούν παραβάσεις σχετικά με τη Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.), όπως παράλειψη σύγκλισης Γ.Σ., παράλειψη παροχής πληροφοριών σε μετόχους.
Η πλειοψηφία των οικονομικών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων είναι επιρρεπείς σε τέτοιους κινδύνους.

Τα προγράμματα αστικών επαγγελματικών ευθυνών

Οι κοινές καλύψεις στο σύνολο σχεδόν των συμβολαίων επαγγελματικής ευθύνης είναι:

  • Αποζημίωση για απαιτήσεις τρίτων συνεπεία λαθών και παραλείψεων του ασφαλισμένου στο πλαίσιο των επαγγελματικών του υπηρεσιών, αμελή άσκηση του επαγγέλματος, λανθασμένη επαγγελματική συμβουλή
  • Προσβολή ∆ικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας,
  • ∆υσφήμιση, συκοφαντία
  • Αποζημίωση για οικονομικές απαιτήσεις τρίτων οφειλόμενες σε δόλιες πράξεις / ενέργειες υπαλλήλων του ασφαλισμένου.
  • Έξοδα υπεράσπισης ανεξάρτητα από τη βασιμότητα της κατηγορίας, ποσά ενδεχόμενου εξωδικαστικού συμβιβασμού.
Γενικότερα, σημειώνεται ότι ανά επαγγελματική δραστηριότητα μπορεί να παρέχονται επιπλέον επεκτάσεις ή να εφαρμόζονται επιπλέον εξαιρέσεις.


* Ο Πάρις Καβαρνός είναι διευθυντής Γενικών Κλάδων της Mega Brokers


www.bankingnews.gr

Χορηγοί
Αφιερώματος

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης