"Από τη μεταπολίτευση και μετά η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα δεν έχει αποτελέσει προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις"
Οι επιδόσεις της Ελλάδας στην οδική ασφάλεια είναι στις χειρότερες θέσεις της Ευρώπης, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει με συντονισμένες προσπάθειες από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και πολιτική βούληση.
Αυτό ανέφεραν οι συμμετέχοντες σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».
Η διοργάνωση φιλοξενήθηκε στην Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, με συμμετοχή εκπροσώπων της Πολιτείας και εκπροσώπων της Ηγεσίας της Τροχαίας και της Πολεμικής Αεροπορίας, εκπροσώπων εταιρειών, φορέων και εθελοντικών οργανώσεων ενώ παρέστησαν αντιπροσωπείες από κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Βαλκανίων.
Ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Διακομματικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια κ. Νικόλαος Ταγαράς, παρουσιάζοντας το έργο της Επιτροπής, ανέφερε ότι οι επισημάνσεις που έχουν γίνει για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας έχουν αποσταλεί στους αρμόδιους φορείς και Υπηρεσίες και αναμένουν τις απαντήσεις τους.
Η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. κα Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, ανέφερε: "Από τη μεταπολίτευση και μετά η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα δεν έχει αποτελέσει προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις. Έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος σε ό,τι αφορά την παιδεία και κατ' επέκταση τη νοοτροπία των Ελλήνων οδηγών.
Η τεράστια αύξηση των οχημάτων και των μετακινήσεων, με τις υποδομές να μην ακολουθούν αυτή την εξέλιξη, είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες ζωές και ιδιαίτερα νέων ανθρώπων.
Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση χρειάζεται πολιτική βούληση και συντονισμένη προσπάθεια από την Πολιτεία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όχι αποσπασματικές κινήσεις. To Ι.Ο.ΑΣ. οραματίζεται έναν κόσμο χωρίς τροχαία συμβάντα και επικεντρώνεται σε ενέργειες που έχουν ως στόχο να βελτιώσουν την κατάσταση, μέσα από 2 κυρίως άξονες: της παιδείας και του πολιτισμού γιατί η Οδική Ασφάλεια σε μια χώρα είναι δείκτης πολιτιστικής ευμάρειας."
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC κ. Antonio Avenoso δήλωσε: "Τα κακώς κείμενα μπορούν να αλλάξουν. Χώρες όπως η Λεττονία, η Ισπανία και η Πορτογαλία έχουν κάνει σημαντική πρόοδο υιοθετώντας πολιτικές που μπορεί να αξιοποιήσει και η Ελλάδα. Η συνεχής επιβολή του νόμου μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, η αύξηση χρήσης κράνους από 70% σε 95% που είναι ο μέσος όρος της Ευρώπης, θα έσωζε 200 ανθρώπους από τους 980 που χάνονται ετησίως".
www.bankingnews.gr
Αυτό ανέφεραν οι συμμετέχοντες σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».
Η διοργάνωση φιλοξενήθηκε στην Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, με συμμετοχή εκπροσώπων της Πολιτείας και εκπροσώπων της Ηγεσίας της Τροχαίας και της Πολεμικής Αεροπορίας, εκπροσώπων εταιρειών, φορέων και εθελοντικών οργανώσεων ενώ παρέστησαν αντιπροσωπείες από κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Βαλκανίων.
Ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Διακομματικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια κ. Νικόλαος Ταγαράς, παρουσιάζοντας το έργο της Επιτροπής, ανέφερε ότι οι επισημάνσεις που έχουν γίνει για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας έχουν αποσταλεί στους αρμόδιους φορείς και Υπηρεσίες και αναμένουν τις απαντήσεις τους.
Η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. κα Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, ανέφερε: "Από τη μεταπολίτευση και μετά η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα δεν έχει αποτελέσει προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις. Έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος σε ό,τι αφορά την παιδεία και κατ' επέκταση τη νοοτροπία των Ελλήνων οδηγών.
Η τεράστια αύξηση των οχημάτων και των μετακινήσεων, με τις υποδομές να μην ακολουθούν αυτή την εξέλιξη, είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες ζωές και ιδιαίτερα νέων ανθρώπων.
Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση χρειάζεται πολιτική βούληση και συντονισμένη προσπάθεια από την Πολιτεία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όχι αποσπασματικές κινήσεις. To Ι.Ο.ΑΣ. οραματίζεται έναν κόσμο χωρίς τροχαία συμβάντα και επικεντρώνεται σε ενέργειες που έχουν ως στόχο να βελτιώσουν την κατάσταση, μέσα από 2 κυρίως άξονες: της παιδείας και του πολιτισμού γιατί η Οδική Ασφάλεια σε μια χώρα είναι δείκτης πολιτιστικής ευμάρειας."
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC κ. Antonio Avenoso δήλωσε: "Τα κακώς κείμενα μπορούν να αλλάξουν. Χώρες όπως η Λεττονία, η Ισπανία και η Πορτογαλία έχουν κάνει σημαντική πρόοδο υιοθετώντας πολιτικές που μπορεί να αξιοποιήσει και η Ελλάδα. Η συνεχής επιβολή του νόμου μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, η αύξηση χρήσης κράνους από 70% σε 95% που είναι ο μέσος όρος της Ευρώπης, θα έσωζε 200 ανθρώπους από τους 980 που χάνονται ετησίως".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών