Εάν δε ληφθούν μέτρα ώστε να περιορισθούν οι παράγοντες που προκαλούν την αλλαγή του κλίματος σε βάθος χρόνου, οι επιπτώσεις μπορεί να φθάσουν στο τετραπλάσιο κόστος από αυτό που προκάλεσε το κραχ στην οικονομική κρίση του 2009.
Λίγοι μπορούν να φαντασθούν το κόστος που προκαλεί η κλιματική αλλαγή σε ολόκληρο τον πλανήτη. Αυτό έγινε αισθητό και στην Ελλάδα με τις καταστροφές που προκάλεσαν τα τελευταία τρία χρόνια οι βροχοπτώσεις και οι πυρκαγιές σε συνδυασμό με ισχυρούς ανέμους. Όλα αυτά είχαν ως συνέπεια το θάνατο πολλών ατόμων και την καταστροφή δεκάδων κατοικιών, εμπορικών και βιομηχανικών εγκαταστάσεων και δημόσιων υποδομών.
Σε δημοσίευμα στην αγγλική εφημερίδα Guardian αναφέρεται πως στο εγγύς μέλλον η ζημιά από την κλιματική αλλαγή μπορεί να προκαλέσει στην παγκόσμια οικονομία καταστροφές ύψους 23 τρισ. δολάρια. Εάν δε ληφθούν μέτρα ώστε να περιορισθούν οι παράγοντες που προκαλούν την αλλαγή του κλίματος σε βάθος χρόνου, οι επιπτώσεις μπορεί να φθάσουν στο τετραπλάσιο κόστος από αυτό που προκάλεσε το κραχ στην οικονομική κρίση του 2009. Οι ξένες ασφαλιστικές εταιρίες έχουν αντιληφθεί πλέον καλά τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και προσπαθούν να περιορίσουν μαζί με τους άλλους κλάδους τους κινδύνους, πιέζοντας τις κυβερνήσεις και τους διεθνείς οργανισμούς.
Ο επικεφαλής του συνταξιοδοτικού ταμείου (retirement fund) της Νέας Υόρκης, με ενεργητικό 207 δισ. δολάρια, πιστεύει ότι εάν αντιμετωπισθεί σοβαρά η κλιματική αλλαγή, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Μία οικονομία, υποστηρίζει, με χαμηλούς ρύπους γεννά ευκαιρίες για επενδυτές.
Σε κοινή επιστολή τους προς τον ΟΗΕ, 415 ασφαλιστικές, επενδυτικές και συνταξιοδοτικά ταμεία ζητούν από τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών του οργανισμού να υλοποιήσουν τους στόχους της Συμφωνίας των Παρισίων (2015) για επενδύσεις σε καύσιμα με χαμηλούς ρύπους.
Μία σημαντική οικονομική επίπτωση είχε το προηγούμενο καλοκαίρι η πτώση της στάθμης των νερών του Ρήνου σε πολύ χαμηλά επίπεδα, γεγονός που έκανε εξαιρετικά δύσκολη τη διακίνηση βιομηχανικών υλικών και εμπορευμάτων σε τρεις χώρες: τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ελβετία. Το οικονομικό κόστος με το οποίο επιβαρύνθηκαν οι εταιρίες έχει δύο διαστάσεις. Η πρώτη αφορά στην αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών για τα σκάφη και η δεύτερη στις ανατροπές που προκάλεσε στην παραγωγή αρκετών μεγάλων, κυρίως, εταιριών. Ελβετία και Γερμανία αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν πετρέλαιο και βενζίνη από τα στρατηγικά τους αποθέματα.
Και από τα δύο παραπάνω θέματα προκύπτει ότι η ιδιωτική ασφάλιση θα καλείται πλέον να παίξει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στο θέμα της αντιμετώπισης του κόστους που προκαλείται από την κλιματική αλλαγή. Ειδικά στην Ελλάδα, στο θέμα της κλιματικής αλλαγής θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τους σεισμούς, οι οποίοι βέβαια δεν έχουν άμεση σχέση με το κλίμα, αλλά προκαλούν μεγάλες ζημιές.
Παναγιώτης Δρακάτος
Σε δημοσίευμα στην αγγλική εφημερίδα Guardian αναφέρεται πως στο εγγύς μέλλον η ζημιά από την κλιματική αλλαγή μπορεί να προκαλέσει στην παγκόσμια οικονομία καταστροφές ύψους 23 τρισ. δολάρια. Εάν δε ληφθούν μέτρα ώστε να περιορισθούν οι παράγοντες που προκαλούν την αλλαγή του κλίματος σε βάθος χρόνου, οι επιπτώσεις μπορεί να φθάσουν στο τετραπλάσιο κόστος από αυτό που προκάλεσε το κραχ στην οικονομική κρίση του 2009. Οι ξένες ασφαλιστικές εταιρίες έχουν αντιληφθεί πλέον καλά τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και προσπαθούν να περιορίσουν μαζί με τους άλλους κλάδους τους κινδύνους, πιέζοντας τις κυβερνήσεις και τους διεθνείς οργανισμούς.
Ο επικεφαλής του συνταξιοδοτικού ταμείου (retirement fund) της Νέας Υόρκης, με ενεργητικό 207 δισ. δολάρια, πιστεύει ότι εάν αντιμετωπισθεί σοβαρά η κλιματική αλλαγή, θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Μία οικονομία, υποστηρίζει, με χαμηλούς ρύπους γεννά ευκαιρίες για επενδυτές.
Σε κοινή επιστολή τους προς τον ΟΗΕ, 415 ασφαλιστικές, επενδυτικές και συνταξιοδοτικά ταμεία ζητούν από τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών του οργανισμού να υλοποιήσουν τους στόχους της Συμφωνίας των Παρισίων (2015) για επενδύσεις σε καύσιμα με χαμηλούς ρύπους.
Μία σημαντική οικονομική επίπτωση είχε το προηγούμενο καλοκαίρι η πτώση της στάθμης των νερών του Ρήνου σε πολύ χαμηλά επίπεδα, γεγονός που έκανε εξαιρετικά δύσκολη τη διακίνηση βιομηχανικών υλικών και εμπορευμάτων σε τρεις χώρες: τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ελβετία. Το οικονομικό κόστος με το οποίο επιβαρύνθηκαν οι εταιρίες έχει δύο διαστάσεις. Η πρώτη αφορά στην αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών για τα σκάφη και η δεύτερη στις ανατροπές που προκάλεσε στην παραγωγή αρκετών μεγάλων, κυρίως, εταιριών. Ελβετία και Γερμανία αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν πετρέλαιο και βενζίνη από τα στρατηγικά τους αποθέματα.
Και από τα δύο παραπάνω θέματα προκύπτει ότι η ιδιωτική ασφάλιση θα καλείται πλέον να παίξει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στο θέμα της αντιμετώπισης του κόστους που προκαλείται από την κλιματική αλλαγή. Ειδικά στην Ελλάδα, στο θέμα της κλιματικής αλλαγής θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τους σεισμούς, οι οποίοι βέβαια δεν έχουν άμεση σχέση με το κλίμα, αλλά προκαλούν μεγάλες ζημιές.
Παναγιώτης Δρακάτος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών