Παρά το ότι μειώθηκαν αισθητά τα θύματα των τροχαίων στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία, ο αριθμός τους παραμένει υψηλός, με 64 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές Απριλίου σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2018, 25.100 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους των 28 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από το 2010 έως σήμερα καταγράφεται μείωση 21% των τροχαίων θυμάτων, η οποία απέχει από τον αρχικό στόχο της μείωσης κατά 50% έως το 2020.
Στρατηγικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξακολουθεί να παραμένει μηδενικοί θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί στους δρόμους της έως το 2050. Επίσης παραμένουν και οι ενδιάμεσοι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των θανάτων κατά 50% μεταξύ 2020-2030, αλλά και των σοβαρών τραυματισμών την ίδια περίοδο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πλειοψηφία των κρατών μελών ο αριθμός των νεκρών ήταν κάτω από 60 ανά εκατομμύριο κατοίκους, για 8 κράτη μέλη ήταν 40 ανά εκατομμύριο κατοίκους και μόνο για δύο κράτη μέλη ήταν πάνω από 80 ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Οι επιδόσεις της Ελλάδας σημείωσαν εντυπωσιακή βελτίωση φτάνοντας το -45% από το 2010.
Ωστόσο, ο αριθμός των θανάτων παραμένει υψηλός, 64 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Στο πλαίσιο των δράσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εντάσσονται και οι νέοι κανόνες που καθιερώνουν 30 χαρακτηριστικά ασφαλείας για τα νέα αυτοκίνητα όπως είναι το ευφυές σύστημα ελέγχου ταχύτητας, η συσκευή προειδοποίησης για την απόσπαση της προσοχής του οδηγού και το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης.
Οι υποχρεωτικές τεχνολογίες ασφαλείας θα μπορούσαν να συμβάλουν στη διάσωση πάνω από 25.000 ζωών και στην αποτροπή τουλάχιστον 140.000 τραυματισμών έως το 2038, δεδομένου ότι το 95% των ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.
Οι κανόνες αυτοί, με τη μορφή Κανονισμού, εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλο στις 16 Απριλίου και αναμένεται να υιοθετηθούν και από το Συμβούλιο εντός των ημερών.
Πηγή: περιοδικό ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
www.bankingnews.gr
Από το 2010 έως σήμερα καταγράφεται μείωση 21% των τροχαίων θυμάτων, η οποία απέχει από τον αρχικό στόχο της μείωσης κατά 50% έως το 2020.
Στρατηγικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξακολουθεί να παραμένει μηδενικοί θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί στους δρόμους της έως το 2050. Επίσης παραμένουν και οι ενδιάμεσοι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των θανάτων κατά 50% μεταξύ 2020-2030, αλλά και των σοβαρών τραυματισμών την ίδια περίοδο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πλειοψηφία των κρατών μελών ο αριθμός των νεκρών ήταν κάτω από 60 ανά εκατομμύριο κατοίκους, για 8 κράτη μέλη ήταν 40 ανά εκατομμύριο κατοίκους και μόνο για δύο κράτη μέλη ήταν πάνω από 80 ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Οι επιδόσεις της Ελλάδας σημείωσαν εντυπωσιακή βελτίωση φτάνοντας το -45% από το 2010.
Ωστόσο, ο αριθμός των θανάτων παραμένει υψηλός, 64 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων.
Στο πλαίσιο των δράσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εντάσσονται και οι νέοι κανόνες που καθιερώνουν 30 χαρακτηριστικά ασφαλείας για τα νέα αυτοκίνητα όπως είναι το ευφυές σύστημα ελέγχου ταχύτητας, η συσκευή προειδοποίησης για την απόσπαση της προσοχής του οδηγού και το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης.
Οι υποχρεωτικές τεχνολογίες ασφαλείας θα μπορούσαν να συμβάλουν στη διάσωση πάνω από 25.000 ζωών και στην αποτροπή τουλάχιστον 140.000 τραυματισμών έως το 2038, δεδομένου ότι το 95% των ατυχημάτων οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.
Οι κανόνες αυτοί, με τη μορφή Κανονισμού, εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλο στις 16 Απριλίου και αναμένεται να υιοθετηθούν και από το Συμβούλιο εντός των ημερών.
Πηγή: περιοδικό ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών