Η μάχη με το χρόνο αφορά 7 αλλαγές σε μισθούς, συντάξεις και φορολογία, η υλοποίηση των οποίων, εντός των χρονοδιαγραμμάτων θα ανακουφίσει χιλιάδες μισθωτούς και συνταξιούχους.
Είναι σύνηθες στην πολιτική, όσοι τα έβαλαν με την αντιμετώπιση της καθημερινότητας του πολίτη, αλλά και της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας να βγαίνουν χαμένοι κατά κράτος.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και τα οικονομικά υπουργεία, παρά τις δυσκολίες που ανέκυψαν με την πανδημία του κορωνοϊού, στο κοινωνικό κομμάτι δεν τα πήγε άσχημα.
Διόρθωσε κάποια κακώς κείμενα σε νόμους της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, ιδιαίτερα στο ασφαλιστικό, όμως τα «αγκάθια» παραμένουν σ’ ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα μέσα στο 2021, που σχετίζεται αφενός με τις υποδείξεις της τρόικας, για συντόμευση των εκκρεμών συντάξεων που θα «καθαρίσουν» το «κρυφό» χρέος του προϋπολογισμού.
Αφετέρου, στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει προς υλοποίηση με τους νόμους που έχουν ψηφιστεί και αφορούν σε μισθούς και συντάξεις.
Η μάχη με το χρόνο αφορά 7 αλλαγές σε μισθούς, συντάξεις και φορολογία, η υλοποίηση των οποίων, εντός των χρονοδιαγραμμάτων θα ανακουφίσει χιλιάδες μισθωτούς και συνταξιούχους. Αιχμή στην όλη προσπάθεια είναι η αποσάθρωση του e-ΕΦΚΑ, ο οποίος καλείται να σηκώσει μεγάλο βάρος και έχει σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό που να γνωρίζει τα θέματα, η απόφαση επί των κομμένων συντάξεων που εκδικάζεται στο ΣτΕ στις 15 Ιανουαρίου.
Μια επιπλέον δυσκολία για την κυβέρνηση θα είναι ο αριθμός των αιτήσεων προς συνταξιοδότηση που θα υποβληθεί εντός του 2021, καθώς εκτιμάται από τους ειδικούς ότι η φετινή χρονιά θα είναι έτος φυγής για συνταξιοδότηση ενοψει των δυσμενών αλλαγών από 1-1-2022- αφού ήδη τα υπάρχοντα στοιχεία συνταξιοδοτήσεων καταγράφουν αύξηση της τάξης του 350%.
Να σημειωθεί ότι από 1-1-2022 θεσπίζεται ως γενικό όριο ηλικίας συνταξιοδότησης για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος πλήρους σύνταξης λόγω γήρατος το 62ο έτος ηλικίας (με 40 έτη ή 12.000 ημέρες ασφάλισης) και το 67ο έτος ηλικίας (με 15 έτη ή 4.500 ημέρες ασφάλισης).
Το κυβερνητικό ημερολόγιο προβλέπει αυξήσεις ως 12% σε μισθούς και συντάξεις παράλληλα με τις μειώσεις φόρων.
Στους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα η αύξηση θα προέλθει λόγω της μείωσης κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών και την αναστολή της επιβολής ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τον ιδιωτικό τομέα ενώ για στις συντάξεις λόγω των νέων αυξημένων ποσοστών αναπλήρωσης του νόμου Βρούτση.
Πιο αναλυτικά:
1. Αυξήσεις Μισθών:
Περίπου 2,5 εκατομμύρια μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα θα δουν αυξήσεις μισθών στο τέλος Ιανουαρίου από την μείωση κατά 3% των ασφαλιστικών εισφορών. Αντίστοιχη ελάφρυνση θα έχουν και οι εργοδότες.
2. Μείωση φορολογίας Ελ. Επαγγελματιών:
Περίπου 1.600.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι θα πληρώσουν μικρότερο φόρο για τα φετινά εισοδήματα το 2022, με την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης.
Αιτία είναι η νέα ευνοϊκότερη φορολογική κλίμακα με συντελεστή 9% για εισοδήματα έως 10.000 ευρώ αντί 22% αλλά και η αναστολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, για τα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ.
Επίσης θα επέλθουν και άλλες αλλαγές στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος των αυτοαπασχολουμένων, καθώς μειώνεται στο 28%, ο συντελεστής φόρου 29% για εισοδήματα από τα 20.000.01 έως τα 30.000 ευρώ.
Μειώνεται στο 36% από 37% για εισοδήματα από τα 30.000.01 έως τα 40.000 ευρώ, και ούτω καθεξής.
3. Αναδρομικά Κληρονόμων:
Κυμαίνονται ως 12.500 ευρώ ανάλογα με το ταμείο του θανόντος και αφορούν περίπου 70.000 δικαιούχους που αναμένεται να λάβουν τα χρήματα προς το τέλος του Ιανουαρίου.
Η δεύτερη πληρωμή θα γίνει στις αρχές Μαρτίου, καθώς στο πρώτο στάδιο, το οποίο ολοκληρωθηκε στις 21 Δεκεμβρίου 2020, οι δικαιούχοι κληρονόμοι κλήθηκαν να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτηση/υπεύθυνη δήλωση με όλα τα αναγκαία στοιχεία χωρίς να είναι υποχρεωτική η επισύναψη των προβλεπόμενων πιστοποιητικών. Εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα, τα επισυνάπτουν ταυτόχρονα στην αίτησή τους.
Σε άλλη περίπτωση μπορούν, μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2021, να επανέλθουν στην υπηρεσία και να τα επισυνάψουν στην αίτηση/υπεύθυνη δήλωση.
4. Στις 15 Ιανουαρίου πιλοτική δίκη στο ΣτΕ για αναδρομικά 2,5 δισ ευρω:
Τα αναδρομικά διεκδικούνται από τους παλιούς συνταξιούχους πριν τον Μάιο του 2016 και αφορούν σε κομμένα δώρα και επικουρικές συντάξεις.
Στη δίκη αυτή πρόκειται να κριθεί η νομιμότητα του νόμου Βρούτση σχετικά με τα αναδρομικά των παλιών συνταξιούχων. Πρόκειται για το 11μηνο (Ιούνιος 2015 – Μάιος 2016) για τον οποίο καταβλήθηκαν οι περικοπές των αναδρομικών στις κύριες συντάξεις αλλά δεν δόθηκαν οι περικοπές στα δώρα και τις επικουρικές. Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο καλείται να αποφασίσει για τις επιστροφές μειώσεων των επικουρικών, την εφάπαξ καταβολή του δώρου κύριας σύνταξης 800 ευρώ και των δώρων επικουρικής (13η και 14η επικουρικές συντάξεις, όπως ήταν ως το 2012).
Πίνακας: Τα διεκδικούμενα αναδρομικά
Επικουρικές συντάξεις και δώρα ΙΚΑ 1.800 ευρώ
Επικουρικές συνταξιούχων Δημοσίου 3.500 ευρώ
Επικουρικές ΔΕΚΟ-Τραπεζών 3.000 ευρώ
5. Αυξήσεις και αναδρομικά σε συντάξεις:
Αυξήσεις και αναδρομικά θα λάβουν εντός Μαρτίου όσοι έχουν πάνω από 30 συντάξιμα έτη, καθώς αναπροσαρμόζονται οι συντελεστές υπολογισμού.
Τα αναδρομικά 17 μηνών, μαζί με τις νέες αυξημένες συντάξεις, σχεδιάζεται να καταβληθούν με τις συντάξεις Μαρτίου (τέλη Φεβρουαρίου). Ωστόσο σε δόσεις, μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, θα λάβουν τις αυξήσεις τους και περίπου 200.000 παλαιοί συνταξιούχοι που είχαν αρνητική προσωπική διαφορά (η παλαιά σύνταξή τους ήταν χαμηλότερη από το ποσό που προέκυψε μετά τον επανυπολογισμό) ή μικρή θετική και μετά τον επανυπολογισμό θα περάσουν σε αρνητική.
6. Αυξήσεις σε εργαζόμενους συνταξιούχους:
Αυξήσεις και αναδρομικά θα λάβουν και οι συνταξιούχοι που εργάζονται, καθώς το νέο πλαίσιο του ν. Βρούτση μειώνει την «ποινή» στο 30%, αντί του 60% που προβλεπόταν με βάση το προηγούμενο καθεστώς. Οι αυξήσεις θα δοθούν με τις συντάξεις Απριλίου και θα κυμαίνονται στο 75%, καθώς και αναδρομικά από το 2019.
Δικαιούχοι είναι όσοι συνταξιοδοτήθηκαν από 28 Φεβρουαρίου 2020 και μετά και ανέλαβαν εργασία είτε πριν είτε μετά τη συνταξιοδότησή τους.
Ασφαλισμένους που είχαν ήδη συνταξιοδοτηθεί στις 28/2 και ανέλαβαν εργασία μετά τις 28/2. Οσοι συνταξιοδοτήθηκαν ή ξεκίνησαν να εργάζονται μετά τον Μάιο του 2016 και συνεπώς υπόκεινται στη μείωση 60% του νόμου Κατρούγκαλου. Εργαζόμενοι συνταξιούχοι που είχαν αναλάβει εργασία πριν από τις 13 Μαΐου 2016 και είχαν εξαιρεθεί από τον νόμο Κατρούγκαλου.
Οι συνταξιούχοι αυτοί δεν υπόκεινται σε περικοπές έως και το τέλος Φεβρουαρίου του 2022.
7. Παράλληλη ασφάλιση σε δύο Ταμεία:
Με διαφορετικό τρόπο θα υπολογίζεται η σύνταξη όσων έχουν παράλληλη ασφάλιση σε δύο Ταμεία, για το διάστημα πριν και μετά το 2017.
Βάσει των αλλαγών, διαστήματα που έχουν διανυθεί έως 31 Δεκεμβρίου του 2016 σε δύο ή περισσότερους ασφαλιστικούς φορείς που εντάχθηκαν στον e-ΕΦΚΑ θεωρούνται διακριτοί, αυτοτελείς χρόνοι κύριας ασφάλισης. Αντιθέτως, από 1ης Ιανουαρίου και μετά, όταν και δημιουργήθηκε ο ΕΦΚΑ με την ένταξη όλων των ταμείων κύριας ασφάλισης σε αυτόν, δεν υπάρχει παράλληλη ασφάλιση. Νοείται μόνο παράλληλη απασχόληση και πολλαπλή καταβολή εισφορών. Ετσι, τα διαστήματα για τα οποία ο ασφαλισμένος έχει καταβάλει περισσότερες της μιας εισφορές θεωρούνται πλέον ένας, ενιαίος χρόνος ασφάλισης για την κύρια σύνταξη. Σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου, για το διάστημα έως 31 Δεκεμβρίου του 2016, στον παράλληλο χρόνο ασφάλισης ισχύει προσαύξηση 0,075% για καθεμία ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς.
Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και τα οικονομικά υπουργεία, παρά τις δυσκολίες που ανέκυψαν με την πανδημία του κορωνοϊού, στο κοινωνικό κομμάτι δεν τα πήγε άσχημα.
Διόρθωσε κάποια κακώς κείμενα σε νόμους της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, ιδιαίτερα στο ασφαλιστικό, όμως τα «αγκάθια» παραμένουν σ’ ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα μέσα στο 2021, που σχετίζεται αφενός με τις υποδείξεις της τρόικας, για συντόμευση των εκκρεμών συντάξεων που θα «καθαρίσουν» το «κρυφό» χρέος του προϋπολογισμού.
Αφετέρου, στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει προς υλοποίηση με τους νόμους που έχουν ψηφιστεί και αφορούν σε μισθούς και συντάξεις.
Η μάχη με το χρόνο αφορά 7 αλλαγές σε μισθούς, συντάξεις και φορολογία, η υλοποίηση των οποίων, εντός των χρονοδιαγραμμάτων θα ανακουφίσει χιλιάδες μισθωτούς και συνταξιούχους. Αιχμή στην όλη προσπάθεια είναι η αποσάθρωση του e-ΕΦΚΑ, ο οποίος καλείται να σηκώσει μεγάλο βάρος και έχει σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό που να γνωρίζει τα θέματα, η απόφαση επί των κομμένων συντάξεων που εκδικάζεται στο ΣτΕ στις 15 Ιανουαρίου.
Μια επιπλέον δυσκολία για την κυβέρνηση θα είναι ο αριθμός των αιτήσεων προς συνταξιοδότηση που θα υποβληθεί εντός του 2021, καθώς εκτιμάται από τους ειδικούς ότι η φετινή χρονιά θα είναι έτος φυγής για συνταξιοδότηση ενοψει των δυσμενών αλλαγών από 1-1-2022- αφού ήδη τα υπάρχοντα στοιχεία συνταξιοδοτήσεων καταγράφουν αύξηση της τάξης του 350%.
Να σημειωθεί ότι από 1-1-2022 θεσπίζεται ως γενικό όριο ηλικίας συνταξιοδότησης για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος πλήρους σύνταξης λόγω γήρατος το 62ο έτος ηλικίας (με 40 έτη ή 12.000 ημέρες ασφάλισης) και το 67ο έτος ηλικίας (με 15 έτη ή 4.500 ημέρες ασφάλισης).
Το κυβερνητικό ημερολόγιο προβλέπει αυξήσεις ως 12% σε μισθούς και συντάξεις παράλληλα με τις μειώσεις φόρων.
Στους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα η αύξηση θα προέλθει λόγω της μείωσης κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλιστικών εισφορών και την αναστολή της επιβολής ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τον ιδιωτικό τομέα ενώ για στις συντάξεις λόγω των νέων αυξημένων ποσοστών αναπλήρωσης του νόμου Βρούτση.
Πιο αναλυτικά:
1. Αυξήσεις Μισθών:
Περίπου 2,5 εκατομμύρια μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα θα δουν αυξήσεις μισθών στο τέλος Ιανουαρίου από την μείωση κατά 3% των ασφαλιστικών εισφορών. Αντίστοιχη ελάφρυνση θα έχουν και οι εργοδότες.
Μικτός μηνιαίος μισθός (ευρώ) |
Καθαρός μισθός (προ φόρων) πριν την μείωση κατά 3,9 π.μ. των ασφαλιστικών εισοφορών |
Καθαρός μισθός (προ φόρων) μετά την μείωση κατά 3,9 π.μ των ασφαλιστικών εισοφορών |
Ετήσιο όφελος εργαζομένου προ φόρου εισοδήματος (ευρώ) |
2.000 |
1.685 |
1.718 |
456 |
1.800 |
1.517 |
1.546 |
411 |
1.500 |
1.264 |
1.288 |
342 |
1.200 |
1.011 |
1.031 |
274 |
1.000 |
843 |
859 |
228 |
800 |
674 |
687 |
183 |
650 |
548 |
558 |
148 |
Μικτός μηνιαίος μισθός (ευρώ) |
Συνολικό μισθολογικό κόστος πριν την μείωση κατά 3,9 π.μ. των ασφαλιστικών εισφορών |
Συνολικό μισθολογικό κόστος μετά την μείωση κατά 3,9 π.μ. των ασφαλιστικών εισφορών |
Ετήσιο όφελος εργοδότη (ευρώ) |
2.000 |
2.496 |
2.451 |
636 |
1.800 |
2.247 |
2.206 |
572 |
1.500 |
1.872 |
1.838 |
477 |
1.200 |
1.498 |
1.471 |
381 |
1.000 |
1.248 |
1.225 |
318 |
800 |
999 |
980 |
254 |
650 |
811 |
797 |
207 |
2. Μείωση φορολογίας Ελ. Επαγγελματιών:
Περίπου 1.600.000 ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενοι θα πληρώσουν μικρότερο φόρο για τα φετινά εισοδήματα το 2022, με την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης.
Αιτία είναι η νέα ευνοϊκότερη φορολογική κλίμακα με συντελεστή 9% για εισοδήματα έως 10.000 ευρώ αντί 22% αλλά και η αναστολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, για τα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ.
Επίσης θα επέλθουν και άλλες αλλαγές στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος των αυτοαπασχολουμένων, καθώς μειώνεται στο 28%, ο συντελεστής φόρου 29% για εισοδήματα από τα 20.000.01 έως τα 30.000 ευρώ.
Μειώνεται στο 36% από 37% για εισοδήματα από τα 30.000.01 έως τα 40.000 ευρώ, και ούτω καθεξής.
3. Αναδρομικά Κληρονόμων:
Κυμαίνονται ως 12.500 ευρώ ανάλογα με το ταμείο του θανόντος και αφορούν περίπου 70.000 δικαιούχους που αναμένεται να λάβουν τα χρήματα προς το τέλος του Ιανουαρίου.
Η δεύτερη πληρωμή θα γίνει στις αρχές Μαρτίου, καθώς στο πρώτο στάδιο, το οποίο ολοκληρωθηκε στις 21 Δεκεμβρίου 2020, οι δικαιούχοι κληρονόμοι κλήθηκαν να υποβάλουν ηλεκτρονικά την αίτηση/υπεύθυνη δήλωση με όλα τα αναγκαία στοιχεία χωρίς να είναι υποχρεωτική η επισύναψη των προβλεπόμενων πιστοποιητικών. Εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα, τα επισυνάπτουν ταυτόχρονα στην αίτησή τους.
Σε άλλη περίπτωση μπορούν, μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2021, να επανέλθουν στην υπηρεσία και να τα επισυνάψουν στην αίτηση/υπεύθυνη δήλωση.
4. Στις 15 Ιανουαρίου πιλοτική δίκη στο ΣτΕ για αναδρομικά 2,5 δισ ευρω:
Τα αναδρομικά διεκδικούνται από τους παλιούς συνταξιούχους πριν τον Μάιο του 2016 και αφορούν σε κομμένα δώρα και επικουρικές συντάξεις.
Στη δίκη αυτή πρόκειται να κριθεί η νομιμότητα του νόμου Βρούτση σχετικά με τα αναδρομικά των παλιών συνταξιούχων. Πρόκειται για το 11μηνο (Ιούνιος 2015 – Μάιος 2016) για τον οποίο καταβλήθηκαν οι περικοπές των αναδρομικών στις κύριες συντάξεις αλλά δεν δόθηκαν οι περικοπές στα δώρα και τις επικουρικές. Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο καλείται να αποφασίσει για τις επιστροφές μειώσεων των επικουρικών, την εφάπαξ καταβολή του δώρου κύριας σύνταξης 800 ευρώ και των δώρων επικουρικής (13η και 14η επικουρικές συντάξεις, όπως ήταν ως το 2012).
Πίνακας: Τα διεκδικούμενα αναδρομικά
Επικουρικές συντάξεις και δώρα ΙΚΑ 1.800 ευρώ
Επικουρικές συνταξιούχων Δημοσίου 3.500 ευρώ
Επικουρικές ΔΕΚΟ-Τραπεζών 3.000 ευρώ
5. Αυξήσεις και αναδρομικά σε συντάξεις:
Αυξήσεις και αναδρομικά θα λάβουν εντός Μαρτίου όσοι έχουν πάνω από 30 συντάξιμα έτη, καθώς αναπροσαρμόζονται οι συντελεστές υπολογισμού.
Τα αναδρομικά 17 μηνών, μαζί με τις νέες αυξημένες συντάξεις, σχεδιάζεται να καταβληθούν με τις συντάξεις Μαρτίου (τέλη Φεβρουαρίου). Ωστόσο σε δόσεις, μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, θα λάβουν τις αυξήσεις τους και περίπου 200.000 παλαιοί συνταξιούχοι που είχαν αρνητική προσωπική διαφορά (η παλαιά σύνταξή τους ήταν χαμηλότερη από το ποσό που προέκυψε μετά τον επανυπολογισμό) ή μικρή θετική και μετά τον επανυπολογισμό θα περάσουν σε αρνητική.
6. Αυξήσεις σε εργαζόμενους συνταξιούχους:
Αυξήσεις και αναδρομικά θα λάβουν και οι συνταξιούχοι που εργάζονται, καθώς το νέο πλαίσιο του ν. Βρούτση μειώνει την «ποινή» στο 30%, αντί του 60% που προβλεπόταν με βάση το προηγούμενο καθεστώς. Οι αυξήσεις θα δοθούν με τις συντάξεις Απριλίου και θα κυμαίνονται στο 75%, καθώς και αναδρομικά από το 2019.
Δικαιούχοι είναι όσοι συνταξιοδοτήθηκαν από 28 Φεβρουαρίου 2020 και μετά και ανέλαβαν εργασία είτε πριν είτε μετά τη συνταξιοδότησή τους.
Ασφαλισμένους που είχαν ήδη συνταξιοδοτηθεί στις 28/2 και ανέλαβαν εργασία μετά τις 28/2. Οσοι συνταξιοδοτήθηκαν ή ξεκίνησαν να εργάζονται μετά τον Μάιο του 2016 και συνεπώς υπόκεινται στη μείωση 60% του νόμου Κατρούγκαλου. Εργαζόμενοι συνταξιούχοι που είχαν αναλάβει εργασία πριν από τις 13 Μαΐου 2016 και είχαν εξαιρεθεί από τον νόμο Κατρούγκαλου.
Οι συνταξιούχοι αυτοί δεν υπόκεινται σε περικοπές έως και το τέλος Φεβρουαρίου του 2022.
7. Παράλληλη ασφάλιση σε δύο Ταμεία:
Με διαφορετικό τρόπο θα υπολογίζεται η σύνταξη όσων έχουν παράλληλη ασφάλιση σε δύο Ταμεία, για το διάστημα πριν και μετά το 2017.
Βάσει των αλλαγών, διαστήματα που έχουν διανυθεί έως 31 Δεκεμβρίου του 2016 σε δύο ή περισσότερους ασφαλιστικούς φορείς που εντάχθηκαν στον e-ΕΦΚΑ θεωρούνται διακριτοί, αυτοτελείς χρόνοι κύριας ασφάλισης. Αντιθέτως, από 1ης Ιανουαρίου και μετά, όταν και δημιουργήθηκε ο ΕΦΚΑ με την ένταξη όλων των ταμείων κύριας ασφάλισης σε αυτόν, δεν υπάρχει παράλληλη ασφάλιση. Νοείται μόνο παράλληλη απασχόληση και πολλαπλή καταβολή εισφορών. Ετσι, τα διαστήματα για τα οποία ο ασφαλισμένος έχει καταβάλει περισσότερες της μιας εισφορές θεωρούνται πλέον ένας, ενιαίος χρόνος ασφάλισης για την κύρια σύνταξη. Σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου, για το διάστημα έως 31 Δεκεμβρίου του 2016, στον παράλληλο χρόνο ασφάλισης ισχύει προσαύξηση 0,075% για καθεμία ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς.
Αντώνης Βασιλόπουλος
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών