Ενώ ο ασφαλιστικός κλάδος βρισκόταν ήδη σε ψηφιακή τροχιά, δείχνει να επηρεάζεται σημαντικά από την πανδημία, ανοίγοντας έναν νέο κύκλο ψηφιακού μετασχηματισμού καταλήγουν τα συμπεράσματα έρευνα που πραγματοποίησε η Accenture σε συνεργασία με την ΕΑΕΕ με τίτλο «Greek Insurance Market: Covid triggers a cycle of accelerated digital transformation».
Η έρευνα αναδεικνύει πως οι Έλληνες καταναλωτές έχουν ενισχύσει το επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας και αντίληψής τους και αναμένουν περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Την ίδια στιγμή αναγνωρίζουν τη σημασία και το ρόλο της διαπροσωπικής επαφής και των εξειδικευμένων ασφαλιστικών συμβουλών.
Είναι δεκτικοί στο να δοκιμάσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες καθώς επίσης στο να αγοράσουν από εναλλακτικούς παρόχους.
Συνεπώς, αναπτύσσεται μια δυναμική ικανή να συμπαρασύρει δυναμικά τον κλάδο, η οποία υποστηρίζεται και ενδυναμώνεται από τις δυνατότητες που δημιουργεί η τεχνολογία.
Κανάλια διανομής
Στο πλαίσιο αυτό, το παραδοσιακό μοντέλο πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων και εξυπηρέτησης πελατών μέσω της διαμεσολάβησης δεν είναι δυνατό να μείνει ανεπηρέαστο.
Σύμφωνα και με τις διεθνείς τάσεις, τα φυσικά κανάλια θα συνεχίσουν να είναι κυρίαρχα όπου υπάρχει υψηλή εξειδίκευση και πολυπλοκότητα, ενώ τα ψηφιακά κανάλια σταδιακά θα υπερτερούν των παραδοσιακών για τις βασικές και επαναλαμβανόμενες λειτουργίες.
Συνεπώς, απαιτούνται αναπροσαρμογές στο ρόλο και τις πρωτοβουλίες που καλούνται να υιοθετήσουν οι ασφαλιστικές εταιρίες και οι διαμεσολαβητές.
Ασφαλιστικές
Στην κατεύθυνση αυτή, οι διαμεσολαβητές αντιλαμβάνονται πως η παροχή προσωποποιημένων συμβουλών για τα πολύπλοκα και εξειδικευμένα ασφαλιστικά προγράμματα θα είναι «αιχμή του δόρατος» στη σύγχρονη ασφαλιστική εποχή.
Για το λόγο αυτό η σωστή τοποθέτησή τους στην νέα ψηφιακή αλυσίδα αξίας και η ενίσχυσή τους με τα κατάλληλα εργαλεία θα αποτελέσει εφαλτήριο ανάπτυξης και προόδου.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες από την πλευρά τους αντιλαμβάνονται τις προκλήσεις, είναι αισιόδοξες και προετοιμάζουν τα ψηφιακά τους προγράμματα.
Ο προσεκτικός σχεδιασμός και η ιεράρχηση των φιλόδοξων και πολύπλοκων επενδυτικών πλάνων τους θα αποτελέσει το βασικό παράγοντα επιτυχίας τους.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι απαντήσεις εδόθηκαν εν μέσω πανδημίας .
Αξιοποιήθηκαν πρωτογενή και δευτερογενή στοιχεία, σε ποσοτική και ποιοτική διάσταση, τα οποία συγκεντρώθηκαν το διάστημα Σεπτέμβριος 2020 - Φεβρουάριος 2021 μέσω ερωτηματολογίου από 2.000 καταναλωτές και 157 διαμεσολαβητές καθώς και μέσω δομημένων συνεντεύξεων με 38 υψηλόβαθμα στελέχη των μεγαλύτερων ασφαλιστικών εταιρειών της χώρας.
Έλενα Ερμείδου
www.bankinngews.gr
Σχόλια αναγνωστών